Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Muita, joita ärsyttää ne torin "annetaan" -ilmoitukset

Köyhät kyykkyyn?
09.10.2021 |

Antakaa kun selitän tän, että mikä tässä nyppii.

Tarkoitan niitä joita ihmiset laittaa sinne "ilmaiseksi annettavien" puolelle ja sitten siellä lukeekin, että annetaan vaan jotain kuuden euron erikoiskahvia/Fazerin suklaalevyä tai mitä ikinä vastaan. Paras oli yksi ilmoitus, missä oli pari kirjaa. Laitoin viestiä, että voisin tulla hakemaan niin yhtäkkiä se niistä ilmoittanut henkilö totesi minulle, että jos sopii niin hänen mielestä 10 euroa näistä voisi olla hyvä korvaus.

Ei tässä muuten mitään. Ehkä joskus toisella kertaa ei haittaisi käydä hakemassa sitä tavaraa vastaan jotain parin/kymmenen euron juttua kaupasta, mutta nyt kun ajautui oikeasti tosi vaikeaan, suorastaan itkettävän vaikeaan taloudelliseen tilanteeseen ja jollekin tavaroille tai vaatteille voisi olla oikeasti kipeästi tarvista, niin kieltämättä vähän harmittaa tämä mihin tuo touhu on mennyt. Ennen siellä oli enemmän sitä kierrätysmeininkiä ja asiat annettiin oikeasti ilmaiseksi. Heti kun ehtii innostua jostain mitä sieltä löytyy, niin sitten mietin, että no en tiedä onko mulla varaa nyt ostaa edes tuota kuuden euron erikoiskahvia mitä toinen siitä pyytää ja jää odottamaan, että ehkä joku toinen toivottavasti antaisi lähistöllä vastaavan jutun ihan oikeasti ilmaiseksi... Itse asun tällä hetkellä kaiken lisäksi väliaikaismajoituksessa, kun talossa on käynyt kosteusvaurio ja koko höskä on todettu lähestulkoon läpimädäksi homeesta. Koko omaisuus on piloilla. Onneksi pari tuttavaa on auttanut ja oikeasti antanut sellaista ilmaiseksi mitä tässä tilanteessa tarvitsee, ei tästä tilanteesta muuten hengissä selviäisi.

Kierrätys kunniaan. Jos haluatte jotain siitä tavarasta niin pitäisikö ne sittenkin laittaa myyntipuolelle... Ei mulla muuta...

Kommentit (45)

Vierailija
41/45 |
10.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ei voida laittaa myyntipuolelle ja sinne hinnan kohdalle että kahvipaketteja?

Kuulostaapa typerältä touhulta. 

Itse olen turhautunut siihen että kaikki pitäisi antaa ilmaiseksi. Meillä on myynnissä täysin sopuhintaan mm. uudet talvirenkaat, ja jotain muita juttuja, mutta kukaan ei ole halunnut ostaa. Viimeksi meni parvisänky 20 eurolla 3 vuotta sitten, mutta sen jälkeen ei ole mikään mennyt missään kaupaksi. 

Olen itsekin aina ollut sitä mieltä että hinta on liian korkea jos ei kauppoja synny, mutta en enää. 

Teimme kokeen jossa laitoimme hyväkuntoisen käyttötavaran myyntiin ensin 50 eurolla. Vastaavista pyydetään missä tahansa myyntipaikassa 150 euroa. Ei mennyt kaupaksi.

Jonkin ajan päästä laitettiin hinnaksi 25 euroa, mutta sama lopputulos, ei kiinnostuneita.

Kun sitten laitettiin se annetaan osioon, niin yhteydenottoja alkoi tulemaan saman tien. Niitä tulikin kymmenisen kappaletta. Sanoimme kaikille että sori, meni jo. Käyttötavara meni sitten vanhempieni mökille ihan ilmaiseksi.

En anna mitään tavaraa ilmaiseksi kuin vain ja ainoastaan tutuille ihmisille, sellaista kiertotaloutta, jossa vastaavasti he saattavat tarjota jotain minkä ajattelevat meitä kiinnostavan. 

Tuntuu että nykyään on kaksi tapaa hommata tavaraa, toinen puoli haluaa kaiken uutena suoraan pakasta, ja toinen puoli ilmaiseksi. 

Nyt myynnissä olevat tavarat menevät myös joko tutuille tai sitten asianmukaiseen kierrätykseen. Ilmaiseksi en anna, koska en halua tukea tällaista kulttuuria jossa ei olla valmiita maksamaan edes pientä summaa, vaan odotetaan että tavaran myyjä siirtää sen annetaan osastoon. Voisin kuvitella että tästä syystä ehkä annetaan- puolelle on alkanut tulemaan näitä kahvivaihtoilmoja?

Vierailija
42/45 |
10.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ärsyttävää tai vähintään huvittavaa on minustakin.

Silti huomasin itse toimivani näin: kävin hakemassa erään "annetaan-esineen". Alunperin maksanut varmaan n. 400 e, tämän hetken myyntihinta voisi olla 50 e.

En kehdannut vain hakea ja kiittää, vaan halusin viedä edes kahvi- ja keksipaketit vastineeksi.

Ja näin kai sen pitäisi mennäkin. Ei niin, että kahvipakettia vaaditaan tai ehdotetaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/45 |
10.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minäkin vihaan noita annetaan kahvipakettia vastaan -ilmoituksia. En todellakaan lähde erikseen ostamaan mitään juhlamokkaa. Jos jotain annetaan, niin se annetaan ilmaiseksi tai vaihtoehtoisesti myydään rehellisellä

Suomen valuutalla. Juhla Mokka maksaa 4-5 euroa eli ei se mikään ilmainen ole. Nuo pitäisi kieltää harhaanjohtavana ja vaatia ilmoitukseen sen tilalle "myydään Juhla Mokkaa vastaan".

Olisi pyyntönä edes Juhla Mokkaa, jota aika moni juo. Meillä jos käy vieraita, niin usein tuovat kahvipaketin mukanaan (Juhla Mokkaa), niin niitä myös kertyy. Asuttiin aiemmin alueella, josta lähimpään kauppaan oli 3 km. Yleensä kävimme kaupassa kerran viikossa. Naapuri oli antamassa pöytää "kahvipakettia vastaan". Mieheni alustavasti varasi pöydän, mutta kun selvisi, että kahvin piti olla juuri jotain tiettyä erikoiskahvia (hinta yli 6 €), jätimme pöydän ottamatta, kun joka tapauksessa olisimme vielä maalanneet pöydän, eli olisimme ottaneet pöydän vain siinä tapauksessa, jos ei olisi tarvinnut lähteä erikseen kauppaan ostamaan tiettyä kahvia.

Vierailija
44/45 |
10.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ärsyttävää tai vähintään huvittavaa on minustakin.

Silti huomasin itse toimivani näin: kävin hakemassa erään "annetaan-esineen". Alunperin maksanut varmaan n. 400 e, tämän hetken myyntihinta voisi olla 50 e.

En kehdannut vain hakea ja kiittää, vaan halusin viedä edes kahvi- ja keksipaketit vastineeksi.

Ja näin kai sen pitäisi mennäkin. Ei niin, että kahvipakettia vaaditaan tai ehdotetaan.

Mä en kyllä toimisi näin. Jos jotain annetaan ilmaiseksi niin se sitten on ilmainen. Myyjä pääsee eroon tavarasta helpolla, ei tarvitse kuin avata ovi ja tulen hakemaan. esim jotkut isot huonekalut vaativat peräkärryn/ pakettiauton jolla siirretään, mulla on nämä ja tavaran pois vieminen ei kustanna myyjälle mitään. Samalla hän säästää mahdolliset kaatopaikkakulut jotka tuotteesta tulisi jos sen sinne veisi. Hyvällä onnella myyjä voi siis siis säästää 20-30€ (kärryn vuokra+kaatismaksu) ja kaupan päälle helppous eli se oven avaus ja minä haen tavaran pois. En koe että jään tälle myyjälle mitään auki.

Vierailija
45/45 |
10.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi puoli tätä, että ihmiset eivät halua maksaa, on kyllä ihan sekin, että ihmisillä on liikaa tavaraa ja uutta tuotetaan ja ostetaan koko ajan. Siis toki on ihmisiä, joilla ei ole, mutta heitä ei ole kovin paljon ja heillekin ehkä sossu maksaa asioita uutena. Just vähän aikaa sitten oli roskalavaryhmässä kuva kirkon edessä olevasta lavasta, jonne seurakunta oli tyhjentänyt huonekaluja ja kokonaisia astiastoja siististi pakattuna menemään kaatopaikalle. Tässä on vissiin jotain rajoituksia, että julkiset toimijat eivät saa antaa ilmaiseksi, koska sellaisten tavaroiden pitäisi olla tasa-arvon nimissä mahdollisia sitten kaikille, eli myös toisella puolella maata asuville, eli ei ole reilua, jos vain lähellä asuvilla on mahdollisuus. Minun on hirveän vaikea uskoa tällaisten säännösten olemassaoloon tai että niitä tulkitaan oikein, koska onhan esim. seurakuntia joka puolella maata ja varmaan kullekin tulee vuorollaan aika uusia tavaroita tai sisustusta (oma kysymyksensä tietysti on, miksi käyttökelpoisia astiastoja pitää oikeasti uusia).

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän neljä kahdeksan