Opamox ja alkoholi
Jos juon nyt pari kolme siideriä niin uskallanko ottaa myöhemmin yötä vasten opamoxin?
Kommentit (45)
"Alkoholi, psyykenlääkkeet ja muut rauhoittavat lääkkeet tehostavat lääkkeen vaikutuksia ja yhteiskäyttö saattaa johtaa yllättäviin reaktioihin."
https://www.terveyskirjasto.fi/far00914
Olehan varovainen, ettet ylläty.
Vierailija kirjoitti:
Meinaatko ruveta sekakäyttäjäksi.
Jos se auttaa tähän ahdistukseen niin vaikka.
Oliko sulla vastausta kysymykseen?
Ap
Opamox-hoidon aikana ei saa käyttää alkoholia, koska oksatsepaami ja alkoholi voimistavat toistensa vaikutusta.
Googlella kokeiltu opamox ja alkoholi.
Ei kannata ottaa. Hengityslaman riski. Lisäksi bentsot + alkoholi -yhdistelmä on erittäin riskialtis, sillä kontrolli katoaa ihmiseltä hyvin nopeasti tuollaisella kombolla. En suosittele ollenkaan.
MINÄ OSAAN VASTATA!
Uskallat ottaa, itsekin olen ottanut ja ei käynyt mitään.
JOS KUITENKIN otat keskellä iltaa ja ennen juomista:
ainakin minulla tuli aggressiivinen olo silloin.
Opamoxia ihan vaan pieni annos ja pari siideriä - ei kuulosta pahalta.
Kuitenkin iso annos opamoxia ja iso annos alkoholia - vähän riskialttiimpaa.
Ja ota vasta kun menet nukkumaan, ei ennen juomista.
Vierailija kirjoitti:
Opamoxia ihan vaan pieni annos ja pari siideriä - ei kuulosta pahalta.
Kuitenkin iso annos opamoxia ja iso annos alkoholia - vähän riskialttiimpaa.
Ja ota vasta kun menet nukkumaan, ei ennen juomista.
Tai pieni annos bentsoja ja hieman isompi annos alkoholia: ei ollenkaan hyvä. Ei kannata rohkaista tämänkaltaiseen toimintaan ollenkaan. Määrät voivat joskus kasvaa sillä "eihän viimeksikään mitään käynyt, ihan tolpillani olin".
Täällä suurin osa kieltää sua ottamasta vaikka niillä ei ole edes mitään kokemusta. :D
Ei tolla kombolla ees henki lähe.
Noin pienillä määrillä ei käytännössä ole mitään riskiä hengityslamaan, ja jos otat vain yhden juomisen lopuksi niin tuskinpa mitenkään sekaisinkaan menet kun noin vähän juot.
Jos esim kerran viikossa vetää kännit, nii ei sitä voi pitkäaikaissairaana lääkitystä jättää ottamatta. Totta kai sanotaan että ei suositella yhteiskäyttöä, mutta omaa järkeään saa käyttää.
Oon juonu alkoholii 15 alkoholiannosta ja ottanu opamoxii ja ketipinorii ja ihan elossa olin seuraavana päivänä. Hirvee darra vaan, mut ei ainakaan ahistanu!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos se auttaa tähän ahdistukseen niin vaikka.
Oliko sulla vastausta kysymykseen?Ap
Opamox ja alkoholi on todella huono yhdistelmä, en suosittele. Saattaa tulla pitkä muistikatko.
Kyllä minulla, joka täällä varoittelee, on ihan omakohtaista kokemusta bentsoista ja alkoholista. Aivan pienistäkin määristä yhdessä. Siksi juuri en suosittele. Lisäksi hengityslamasta: ette voi tietää mitä muita lääkkeitä aloittaja syö, mikä on hänen painonsa, mikä on keuhkojensa tila. Siksi joku toinen voi selvitä suuristakin annostuksista ja joku toinen taas menehtyy maltilliseen annostukseen.
Täältä löytyy parhaimmat tohtorit!
Vierailija kirjoitti:
Täällä suurin osa kieltää sua ottamasta vaikka niillä ei ole edes mitään kokemusta. :D
Kuinka monella lääkärillä on omakohtaista kokemusta alkoholista, sairauksista ja lääkkeistä, silti neuvovat olemaan ilman alkoholia lääkehoidon aikana.
Vierailija kirjoitti:
Ei tolla kombolla ees henki lähe.
Riippuu millainen toleranssi on kumpaankin. Itsellä huonot kokemukset, filmi meni täysin poikki.