Opamox ja alkoholi
Jos juon nyt pari kolme siideriä niin uskallanko ottaa myöhemmin yötä vasten opamoxin?
Kommentit (45)
Vierailija kirjoitti:
Täällä suurin osa kieltää sua ottamasta vaikka niillä ei ole edes mitään kokemusta. :D
Mistä tiedät kenenkään kokemuksista? Itsellä on huono kokemus ja en suosittele kenellekään.
Vierailija kirjoitti:
Jos esim kerran viikossa vetää kännit, nii ei sitä voi pitkäaikaissairaana lääkitystä jättää ottamatta. Totta kai sanotaan että ei suositella yhteiskäyttöä, mutta omaa järkeään saa käyttää.
Miksi pitää vetää känni joka viikko, jos on lääkitys päällä?
Vierailija kirjoitti:
Kyllä minulla, joka täällä varoittelee, on ihan omakohtaista kokemusta bentsoista ja alkoholista. Aivan pienistäkin määristä yhdessä. Siksi juuri en suosittele. Lisäksi hengityslamasta: ette voi tietää mitä muita lääkkeitä aloittaja syö, mikä on hänen painonsa, mikä on keuhkojensa tila. Siksi joku toinen voi selvitä suuristakin annostuksista ja joku toinen taas menehtyy maltilliseen annostukseen.
Toki tiedän ettei suositella ja itsekin itseasiassa tuomitsen "yhteiskäytön".
Muu lääkitys on Seronil ja nyt opamoxia mennyt päivittäin (erosin juuri väkivaltaisesta suhteesta ja lääkäri antoi luvan ottaa rauhottavaa useammin akuutin tilanteen yli).
Suht pienikokoinen nainen olen, painoa ehkä 53 kiloa, keuhkot ja fyysinen terveys ok.
Ex joskus joi yön ja aamulla veti mun opamoxeja useamman eikä tullut mitään muuta kuin että nukkui sikeästi. Ei antanut soittaa ambulanssia niin valvoin vieressä koko ajan että hengitys toimii.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä minulla, joka täällä varoittelee, on ihan omakohtaista kokemusta bentsoista ja alkoholista. Aivan pienistäkin määristä yhdessä. Siksi juuri en suosittele. Lisäksi hengityslamasta: ette voi tietää mitä muita lääkkeitä aloittaja syö, mikä on hänen painonsa, mikä on keuhkojensa tila. Siksi joku toinen voi selvitä suuristakin annostuksista ja joku toinen taas menehtyy maltilliseen annostukseen.
Toki tiedän ettei suositella ja itsekin itseasiassa tuomitsen "yhteiskäytön".
Muu lääkitys on Seronil ja nyt opamoxia mennyt päivittäin (erosin juuri väkivaltaisesta suhteesta ja lääkäri antoi luvan ottaa rauhottavaa useammin akuutin tilanteen yli).
Suht pienikokoinen nainen olen, painoa ehkä 53 kiloa, keuhkot ja fyysinen terveys ok.Ex joskus joi yön ja aamulla veti mun opamoxeja useamman eikä tullut mitään muuta kuin että nukkui sikeästi. Ei antanut soittaa ambulanssia niin valvoin vieressä koko ajan että hengitys toimii.
Niin joo. Juominen ei ole jokaviikkoista.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Ei tolla kombolla ees henki lähe.
Kuka sitä nyt on yrittämässä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Riippuu millainen toleranssi on kumpaankin. Itsellä huonot kokemukset, filmi meni täysin poikki.
No mut lähtikö henki?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos esim kerran viikossa vetää kännit, nii ei sitä voi pitkäaikaissairaana lääkitystä jättää ottamatta. Totta kai sanotaan että ei suositella yhteiskäyttöä, mutta omaa järkeään saa käyttää.
Miksi pitää vetää känni joka viikko, jos on lääkitys päällä?
”Lääkitys päällä” koko loppuelämä. Ja oon opiskelija. Et sry, mut aion elää myös opiskelijaelämää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Riippuu millainen toleranssi on kumpaankin. Itsellä huonot kokemukset, filmi meni täysin poikki.
Filmi poikki = otit opamoxin ennen juomista/ keskellä iltaa + joit vähän enemmän kun kaksi siideriä
Jos otat opamoxin vähän ennenkuin meet nukkumaan nii ei se filmi katkea
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Filmi poikki = otit opamoxin ennen juomista/ keskellä iltaa + joit vähän enemmän kun kaksi siideriä
Ei se lääke tiedä otetaanko se ennen vai jälkeen alkoholin juomisen ja samalla tavalla se vaikuttaa joka tapauksessa.
Olen joskus ottanut opamoxin ja imovanen ennen nukkumaanmenoa, vaikka olen illan juonut.
Nukutti vaan paremmin ja seuraavana päivänä ahdisti enemmän.
En tietenkään suosittele, hyi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos otat opamoxin vähän ennenkuin meet nukkumaan nii ei se filmi katkeaEi se lääke tiedä otetaanko se ennen vai jälkeen alkoholin juomisen ja samalla tavalla se vaikuttaa joka tapauksessa.
Olen joskus kuullut sekakäyttäjän sanovan, että jos ottaa opamoxin ennen juomista niin se ei ole niin paha kuin että ottaa opamoxin juomisen päälle.
En tajunnut logiikkaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos otat opamoxin vähän ennenkuin meet nukkumaan nii ei se filmi katkeaEi se lääke tiedä otetaanko se ennen vai jälkeen alkoholin juomisen ja samalla tavalla se vaikuttaa joka tapauksessa.
Olen joskus kuullut sekakäyttäjän sanovan, että jos ottaa opamoxin ennen juomista niin se ei ole niin paha kuin että ottaa opamoxin juomisen päälle.
En tajunnut logiikkaa.
Nämä on näitä päihteisiin liittyviä mystisiä ajatuksia. Menee samaan kategoriaan kuin "ajan paremmin kännissä" ja ajatus, että tequilasta tulee jotenkin erilainen humalatila kuin muista alkoholijuomista.
Aiemmin tänään söit siis panacodia ja nyt vielä pameja viinan kanssa. Ryynikännit siis 🤔
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulla meni täysin filmi poikki, kun otin Opamox 15 mg lentopelkoon lennon alkaessa. Kolmen tunnin matkan jälkeen hotellissa oli tervetuliaismalja (yksi viinilasi) ja tuon lasin jälkeen olin täysin toimintakyvytön ja en muista mitään tuosta illasta. Minusta se oli pelottava kokemus, en ollut aiemmin koskaan ottanut Opamoxia ja alkoholiakin käytän hyvin vähän.
Ei mitään järkeä.
Mielenterveysongelmaisen ei kannata dokata ollenkaan, varsinkaan jos sotkee gaba-reseptoriensa toimintaa jo bentsolla.
On kokemusta, ja en koskaan koske enää kumpaankaan paskaan. Muutuin niin heikoksi ja itsetunnottomaksi luuseriksi noiden käytöllä, pikkuhiljaa, eikä sieltä alkobentsokrapulaisesta suosta halua kukaan joutua kampeamaan itseään ylös.
Lopeta hyvä ihminen vielä kun on toivoa.
Vierailija kirjoitti:
Aiemmin tänään söit siis panacodia ja nyt vielä pameja viinan kanssa. Ryynikännit siis 🤔
Voi että kun oiskin pameja ja panacodia :D
Tuletko känniin parista siideristä?
Ap
Vierailija kirjoitti:
Päihdeongelmainen selkeästi
No viime viikolla join kaksi Lidlin gin tonicia ja sitä ennen muutaman viikon täysi tauko alkoholista.
Rauhoittavat on määrätty paniikkihäiriöön, josta kärsin jo teininä vuosia ennenkuin join tippaakaan alkoholia, nykyään sen lisäksi diagnoosina mm ptsd.
Eli et tiedä, niinkö?
Ap
2-3 siideriä ja yksi (oletettavasti 15mg Opamox) tuskin aiheuttaa mitään vakavaa jos nuo on itselle normaaleja määriä eikä siinä rajalla että kummasta vaan menee jo sekaisin. Voisin heittää että vaikuttavat yhdessä about saman verran kuin 5-6 siideriä tai kaksi Opamoxia.
Filmi tuskin pätkäisee poikki, ja vaikka muisti vähän hämäröityy niin mitä väliä, kun menee nukkumaan? Silloin menee kaikilla filmi poikki.
Enemmän mua huolestuttaa sun tapasi käyttää Opamoxia. Eri viesteistä tulee muutama kyseenalainen seikka.
1) jonkun kysyessä miksi lääkitys päällä pitää juoda, vastaat että se on loppuelämän. Opamox ei ole sellainen lääke että voisit jatkaa sen säännöllistä käyttöä loppuelämää, hyvä jos loppuvuoden. Se on lyhytaikaiseen käyttöön.
2) sanot että se on paniikkihäiriöön. Miksi sitten otat sitä yötä vasten? Nukkuessa tulevia paniikkikohtauksia kutsutaan painajaisiksi, ovat yleisiä, eikä niitä tyypillisesti lääkitä rauhoittavilla.
Jos otat sekä päivällä että yöllä niin sitä pahempi, mutta joka ilta otettu bentso aiheuttaa hyvin nopeasti sen ettet kohta saa lainkaan unta ilman. Koukku on valmis.
Ei kai siihen tarvitse olla omakohtaista kokemusta. Ihan tuo selviää lukemalla ja kokemuksesta esim päivystyspkl:lla.