Saksanpaimenkoirat ja vastaavat on wt -rotuja
Kommentit (29)
Onpa sulla ap. pieni mieli. Puudelitko on hienoja juppirotuja?
Millä lailla vastaavat? Saksalaiset rodut? Vai käyttörodut? Työkoirat? Paimenkoirat? 25-40-kiloiset? Pystykorvat? Mustaruskeaharmaat?
Tämmöisen huomion olen tuttavien ja tuttavien tuttavien, sekä tuolla ulkona liikkuvien koiranulkoiluttajien perusteella tehnyt. Siis ulkonäkönsä puolesta ja tuttujen elämäntapojen perusteella myös. Tiedän 3 sossupummia joilla kaikilla on saksanpaimenkoira tai sekarotuinen koira, jossa on saksanpaimenkoira.
[quote author="Vierailija" time="04.12.2014 klo 23:45"]
Millä lailla vastaavat? Saksalaiset rodut? Vai käyttörodut? Työkoirat? Paimenkoirat? 25-40-kiloiset? Pystykorvat? Mustaruskeaharmaat?
[/quote]
Kiinnostaisi tietää minuakin.
3 työkoiran (dobermann) omistaja
Voi kun saisikin mut ei oo varaa ostaa kun pentu maksaa yli tonnin.
[quote author="Vierailija" time="04.12.2014 klo 23:45"]Millä lailla vastaavat? Saksalaiset rodut? Vai käyttörodut? Työkoirat? Paimenkoirat? 25-40-kiloiset? Pystykorvat? Mustaruskeaharmaat?
[/quote]
Siis esimerkiksi sekarotuiset joissa on saksanpaimenkoiraa. Tai samannäköiset muuten, saman kokoiset, karkea karva ja pystykorvat.
Ap
Saanko käyttää mielestäsi epäasiallisia ilmaisuja homoista, maahanmuuttajista, etnisistä suomalaisista, mustista? Käytät itse sanaa "valkoinen roskaväki".
Perusteenasi on vielä koirarodun valinta.
En tunne yhtään akateemista perhettä, jossa saksanpaimenkoira.
[quote author="Vierailija" time="04.12.2014 klo 23:49"]Saanko käyttää mielestäsi epäasiallisia ilmaisuja homoista, maahanmuuttajista, etnisistä suomalaisista, mustista? Käytät itse sanaa "valkoinen roskaväki".
Perusteenasi on vielä koirarodun valinta.
[/quote]
En sano, että kaikki joilla on saksanpaimenkoira ovat valkoista roskaväkeä tai sossupummeja. Mutta monilla sossupummeilla ja ihmisillä jotka pukeutuvat/laittautuvat wt tyylisesti joilla on koira, on usein nimenomaan saksanpaimenkoira (tai se sekarotuinen.)
Se selittääkin miksi meidän naapureilla on saksanpaimenkoira. Nykyään tajuavat jo pitää sitä kiinni. Kerrankin oli aika pelottavaa kun pimeällä menin kuistille ja siellä ne oli molemmat (sillon niitä oli kaksi).
[quote author="Vierailija" time="04.12.2014 klo 23:50"]
[/quote]
Minäpä tunnen, itse asiassa kolme!
[quote author="Vierailija" time="05.12.2014 klo 00:08"][quote author="Vierailija" time="04.12.2014 klo 23:50"]
[/quote]
Minäpä tunnen, itse asiassa kolme!
[/quote]
Me olemme akateeminen perhe ja meillä on kolme käyttölinjaista saksanpaimenkoiraa. :)
Niin ja siis tämä tuli mieleeni kun olin iltalenkillä ja näin neljä juoppoa hengailemassa kaupan kulmilla ja mikäs muu heillä olikaan mukana kuin saksanpaimenkoira.
Ap
Samaa mieltä