Vaihteeksi näin, onko naisia, jotka eivät tule toimeen miesten kanssa?
Moni nainen sanoo tulevansa toimeen paremmin miesten kuin naisten kanssa. Mutta joskus näinkin:
Itse olen insinööri ja työkavereiden kanssa on pakko tulla toimeen. On myös harrastusporukoita joissa miehiä joiden kanssa on helppo jutella. Mutta kun alan ajatella, niin mulla ei ole mitään puhuttavaa sellaisten miesten kanssa joiden kanssa ei ole työn kautta yhteyttä tai samaa harrastusta. Esim. jotkut juhlat, jos joutuu huomaavansa outoon miesporukkaan, en keksi mitään sanottavaa. Kun tarkemmin alkaa miettiä, noissa harrastusporukoissa on myös miehiä, joiden kanssa on kiusallinen tilanne joutua kahden kesken, esim. ruokapöytään, johon ei satu muita, tilan puutteen vuoksi vaikka, jos tullaan viimeisenä. Myös joidenkin tuttujen tai kavereiden miesten kanssa ei ole mitään jutun aihetta.
Ei mulla naiskavereiden kanssa tartte mistään muodista tai juoruista puhua, sillä löytyy paljon muutakin puhuttavaa.
Kommentit (15)
Minäkin joskus ajattelin että miesten kanssa on helpompi tulla toimeen. Mutta sitten vanhempana tajusi että rupsahtamisen myötä ne miehet alkavat kohdella ihan eri tavalla, ei niiden kanssa enää niin helppoa olekaan. Ihan yhtä ilkeitä ja veemäisiä juorukelloja niissäkin työpaikoilla riittää.
Jep. Mulla ei ole oikein mitään puhuttavaa miesten kanssa, tuntuu ettei ole mitään yhteistä pohjaa esim. harrastuksista, kiinnostuksenkohteista, ihmissuhteista - asioista joista voisi puhua. Yleensä joko asiat menee niin, että esim. deittaillessa mies on hallitseva keskustelussa, tai sitten vaihtoehtoisesti jos on kyseessä hiljaisempi mies kumpikin on yhtälailla hiljaa. Miespuolisia kavereita ei ole koskaan ollut...
Jotenkin kun on vuosien aikana ollut tekemisissä pääasiassa naisten kanssa en tiedä mistä miehet edes puhuu. Meillä ainakin jutut pyörii vaan ihmissuhteiden tai esim. musiikin tai liikuntaharrastusten ympärillä, ja noista kaikista vielä sellaisia muotoja etten ole esim. samalla musiikkimaulla varustettua miestä vielä löytänyt :D Sinänsä tosi harmi kun välillä olisi kiva olla miesten seurassa.
Tulen paremmin naisten kanssa toimeen, mutta tulen ihan kohtalaisesti toimeen myös miesten kanssa. Jos porukasta kaikki ovat vieraita toisilleen ja miehet eivät ole small talk tyyppiä, niin voi itse selitellä käytännössä aivan mitä huvittaa, koska naisena sinua pidetään puheliaana hömppänä jo valmiiksi. Jos on hyvä vitsailemaan, niin sillä pääsee pitkälle. Sitten kyselemällä jotakin tavanomaista heistä.
[quote author="Vierailija" time="31.12.2014 klo 14:20"]
Itse olen ihminen, joka tulee toimeen kaikkien kanssa, mutta miesten kanssa kuitenkin ainoastaan riitelen.
[/quote]
Mulla sama. Miehet ei kohtele mua kuin naista.
Sellaisia naisia voi olla jotka pelkäävät miehiä.
Asiaa vääristää sellainen juttu, että miehet yleensä yrittävät mielistellä naisia. Se helpottaa toimeentulemista useimpien miesten kanssa. (Tavatonta ei ole että vanhat miehet riitautuvat nuorten naisten kanssa. Syy on juuri siinä, että lapset on jo tehty ja seksi ei enää pyöritä maailmaa, joten näiden miesten ei tarvitse enää pyrkiä nuorten naisten suosioon.)
Ap on tosiaan tottunut miesten seuraan joten siinäkin mielessä erikoista. Itsellä on vain poikia, lapsuudenkodissa veljiä ja naapurin samanikäiset olivat aikoinaan poikia. Eikä teknisessä koulutuksessa montaa tyttöä ollut. Itsellä on kaksi tekniikan alan koulutusta, eikä niistä yhtään kaveria jäänyt, kuin se toinen nainen toisesta. Toisesta ei sitäkään, sillä se toinen oli liian äijämäinen.
[quote author="Vierailija" time="31.12.2014 klo 14:24"]
Jep. Mulla ei ole oikein mitään puhuttavaa miesten kanssa, tuntuu ettei ole mitään yhteistä pohjaa esim. harrastuksista, kiinnostuksenkohteista, ihmissuhteista - asioista joista voisi puhua. Yleensä joko asiat menee niin, että esim. deittaillessa mies on hallitseva keskustelussa, tai sitten vaihtoehtoisesti jos on kyseessä hiljaisempi mies kumpikin on yhtälailla hiljaa. Miespuolisia kavereita ei ole koskaan ollut...
Jotenkin kun on vuosien aikana ollut tekemisissä pääasiassa naisten kanssa en tiedä mistä miehet edes puhuu. Meillä ainakin jutut pyörii vaan ihmissuhteiden tai esim. musiikin tai liikuntaharrastusten ympärillä, ja noista kaikista vielä sellaisia muotoja etten ole esim. samalla musiikkimaulla varustettua miestä vielä löytänyt :D Sinänsä tosi harmi kun välillä olisi kiva olla miesten seurassa.
[/quote]
Niin kliseistä kuin se onkin, niin miehet puhuu yleensä urheilusta. Sen takia varmaan katsovatkin sitä yhteisestä sanattomasta sopimuksesta, että voivat keskustella jostakin seuraavana päivänä.
[quote author="Vierailija" time="31.12.2014 klo 14:28"]Sellaisia naisia voi olla jotka pelkäävät miehiä.
Asiaa vääristää sellainen juttu, että miehet yleensä yrittävät mielistellä naisia. Se helpottaa toimeentulemista useimpien miesten kanssa. (Tavatonta ei ole että vanhat miehet riitautuvat nuorten naisten kanssa. Syy on juuri siinä, että lapset on jo tehty ja seksi ei enää pyöritä maailmaa, joten näiden miesten ei tarvitse enää pyrkiä nuorten naisten suosioon.)
[/quote]
Kyllä mä luulen, että niillekin nuori liha kelpaisi, mutta ovat katkeria, kun tajuavat, ettei sitä tipu. Lisäksi monilla heistä on vielä sovinistinen kasvatus ja hirveä järkytys tajuta, että nuori ja vielä nainen voi olla joissain asioissa heitä asiantuntevampi. Tästä siinä on kyse.
Tulen kaikkien ihmisten kanssa toimeen, vielä ei ainakaan ole sellaista tulut vastaan, etten olisi. Mutta jos olisi pakko valita, olisin mieluummin naisten kuin miesten kanssa.
[quote author="Vierailija" time="31.12.2014 klo 14:34"]
[quote author="Vierailija" time="31.12.2014 klo 14:28"]Sellaisia naisia voi olla jotka pelkäävät miehiä. Asiaa vääristää sellainen juttu, että miehet yleensä yrittävät mielistellä naisia. Se helpottaa toimeentulemista useimpien miesten kanssa. (Tavatonta ei ole että vanhat miehet riitautuvat nuorten naisten kanssa. Syy on juuri siinä, että lapset on jo tehty ja seksi ei enää pyöritä maailmaa, joten näiden miesten ei tarvitse enää pyrkiä nuorten naisten suosioon.) [/quote] Kyllä mä luulen, että niillekin nuori liha kelpaisi, mutta ovat katkeria, kun tajuavat, ettei sitä tipu. Lisäksi monilla heistä on vielä sovinistinen kasvatus ja hirveä järkytys tajuta, että nuori ja vielä nainen voi olla joissain asioissa heitä asiantuntevampi. Tästä siinä on kyse.
[/quote]
Voi olla. Joka tapauksessa he eivät mielistele naisia, ja yhteentörmäyksiä tulee verrattuna nuoriin miehiin, jotka kaikin keinoin yrittävät miellyttää naisia.
[quote author="Vierailija" time="31.12.2014 klo 14:29"]
Niin kliseistä kuin se onkin, niin miehet puhuu yleensä urheilusta. Sen takia varmaan katsovatkin sitä yhteisestä sanattomasta sopimuksesta, että voivat keskustella jostakin seuraavana päivänä.
[/quote]
Monipuolista :D Miltei yhtä monipuolista kun meidän naispiirien ihmissuhdevatvomukset. Kai tässä pitäisi jollain lailla olla tekemisissä enemmän miesten kanssa, että ne tulisi tutummiksi.
Kai minä jotenkin tulen niiden kanssa toimeen, mutta harvoin missään miehiä tapaan. Ei ole kuulunut kaveripiiriin yhtäkään poikaa/miestä sen jälkeen kun kouluun menin.
En ole tainnut kohdata nr. 10:n mainitsemia katkeria ukkoja. Päinvastoin, minusta on helpompaa jutella jonkun vanhan ukonkäppyrän kanssa bussipysäkillä tai torilla tms. Ei ole koskaan tullut mieleenkään tyhtyä juttusille kenekään nuoren kanssa. Näin on ollut niin kauan kuin muistan. Minusta on kiva kuunnella toisten elämäntarinoita, eikä sellaisissa tilanteissa tule tarvetta osoittaa olevansa asiantuntevampi.
Jos ei oteta kaupan kassoja, kirjastovirkailijoita tai lääkäreitä huomioon, niin en missään oikeastaan miehiä tapaa. Ei ole syytä "tulla toimeen" heidän kanssaan.
[quote author="Vierailija" time="31.12.2014 klo 14:44"]
En ole tainnut kohdata nr. 10:n mainitsemia katkeria ukkoja. Päinvastoin, minusta on helpompaa jutella jonkun vanhan ukonkäppyrän kanssa bussipysäkillä tai torilla tms. Ei ole koskaan tullut mieleenkään tyhtyä juttusille kenekään nuoren kanssa. Näin on ollut niin kauan kuin muistan. Minusta on kiva kuunnella toisten elämäntarinoita, eikä sellaisissa tilanteissa tule tarvetta osoittaa olevansa asiantuntevampi.
[/quote]
Olen törmännyt näihin etenkin nuorempana työelämässä. Vapaa-ajalla en yleensä edes viitsi ryhtyä vänkäämään asioista tämän ihmistyypin kanssa, vaikka kyseessä olisi omalle erikoisalueelleni osuva tieto, josta kyseinen josta tämä vanhempi mieshenkilö saarnaa läpiä päähänsä.
Asenteellisten miesten kanssa mä en tuu toimeen. En kuuntele yhtään näitä nainen ratissa taas sun muuta ärsyttämistä. Vanhemmat miehet on saaneet ihan ihme raivareita mulle joskus mutta mä huudan kyllä takaisin. Urheilua on kiva mennä katsomaan miesten kanssa. Liiallinen neuvominen on ärsyttävä piirre niissä myös.
Itse olen ihminen, joka tulee toimeen kaikkien kanssa, mutta miesten kanssa kuitenkin ainoastaan riitelen.