Klamydia tuhonnut munasarjat? :0
Onko kenellekään käynyt niin, että klamydia on "tuhonnut" munasarjat? Mulla on ilmeisesti vuosia jyllännyt klamydia opiskeluajoista lähtien. Aivan lieviä mahakipuja on välillä ollut, mutta niiden on ajateltu olevan vain ärtynyt paksu suoli. Nyt sitten miehen kanssa yritetty lasta 3 vuotta tuloksetta ja tänään gynellä kuin märkä rätti vasten kasvoja. Klamydia positiivinen! Miehellä ei ole klamydiaa, joten epäilen, että se on opiskeluajoilta 2000-luvun alkupuolelta. Gyne sanoi, että surkealta näyttää. Pääsen jatkotutkimuksiin kyllä, mutta pelottaa mitä siellä on vielä vastassa. Kuulemma pahimmassa tapauksessa koko munatorvet ja munasarjat voivat olla arpeutuneet pilalle. Opiskeluajan yhden illan hoito todennäköisesti pilasi elämäni ja teki minusta lapsettoman.
Kommentit (53)
Niin ja ottakaa nyt ihmeessä huomioon että ei se kondomi ole mikään tae ettei niitä tauteja tulisi!!!!!!!!!!! Eli jos yhtään oireita niin lääkäriin ja kannattaa miettiä käydä muutaman vuoden välein, ilman oireitakin. Ei ne puolisotkaan aina ole niin uskollisia mitä niiden pitäisi, niinkuin näistäkin kirjoituksista on helppo huomata!
[quote author="Vierailija" time="04.12.2014 klo 23:17"]
Opiskeluajan yhden illan hoito todennäköisesti pilasi elämäni ja teki minusta lapsettoman.
[/quote]
Kyllä sä itse olet siihen tartuntansa vähintäänkin yhtä syyllinen tähän tapahtumaan, mikäli sua ei raiskattu/käytetty hyväksi. Ihan hyvä käytäntö on käydä testeissä aina ennen uutta kumppania ja kondomin poisjättöä. Testaamattomuudestasi voit syytellä vain itseäsi.
[quote author="Vierailija" time="05.12.2014 klo 12:06"]
[quote author="Vierailija" time="05.12.2014 klo 12:02"]
[quote author="Vierailija" time="05.12.2014 klo 11:59"]
[quote author="Vierailija" time="05.12.2014 klo 11:56"]
Millaista se klamydian vatsakipu on? Ja missä kohtaa vatsaa?
[/quote]
Luitko aloituksen? Klamydia voi aiheuttaa vaihtelevanlaisia oireita tai olla kokonaan oireeton. Sä et hyödy yhtään mitään kyselemällä muiden oireista. Jos olet harrastanut suojaamatonta seksiä, sulla voi olla klamydia. Tämä selviää testaamalla.
[/quote]
No kun en ole harrastanut suojaamatonta seksiä, enkä useamman kuin yhden kumppanin kanssa. Siksi olen pitänyt sukupuolitautia epätodennäköisenä, mutta joitain epämääräisiä oireita on ollut jo pari vuotta aina neitsyyden menetyksestä lähtien ja mietin, olenko etsinyt syytä ihan väärästä paikasta.
[/quote]
Eli olet harrastanut suojaamatonta seksiä, sulla voi olla klamydia.
[/quote]
Just sanoin, että en ole! Ihan yksi seksikumppani on ollut (poikaystävä) ja ehkäisynä on ollut AINA kondomi, koska en halua e-pillereitä syödä. Sori, jos ilmaisin asian hieman epäselvästi. Kai sitä nyt saa kysyä tarkennusta oireisiin tautia sairastaneilta, kun ei ne yleiset oirelistat paljoa kerro.
[quote author="Vierailija" time="05.12.2014 klo 12:18"]
[quote author="Vierailija" time="05.12.2014 klo 12:06"]
[/quote]
Luitko aloituksen? Klamydia voi aiheuttaa vaihtelevanlaisia oireita tai olla kokonaan oireeton. Sä et hyödy yhtään mitään kyselemällä muiden oireista. Jos olet harrastanut suojaamatonta seksiä, sulla voi olla klamydia. Tämä selviää testaamalla.
[/quote]
No kun en ole harrastanut suojaamatonta seksiä, enkä useamman kuin yhden kumppanin kanssa. Siksi olen pitänyt sukupuolitautia epätodennäköisenä, mutta joitain epämääräisiä oireita on ollut jo pari vuotta aina neitsyyden menetyksestä lähtien ja mietin, olenko etsinyt syytä ihan väärästä paikasta.
[/quote]
[/quote]
Just sanoin, että en ole! Ihan yksi seksikumppani on ollut (poikaystävä) ja ehkäisynä on ollut AINA kondomi, koska en halua e-pillereitä syödä. Sori, jos ilmaisin asian hieman epäselvästi. Kai sitä nyt saa kysyä tarkennusta oireisiin tautia sairastaneilta, kun ei ne yleiset oirelistat paljoa kerro.
[/quote]
Onko poikaystävä antanut sulle suuseksiä?
Klamydian sekä tippurin voi muuten myös testata itse melko edullisesti apteekista tai verkkoapteekista saatavalla testillä. Kun sen testin tilaa, tulee sieltä pissanäytteenottovälineet ja ohjeet. Ohjeiden mukaisesti pissaa koeputkeen, putki kiinni, tunnisteviivakoodi päälle ja lähetetään analysoitavaksi. Tulokset tulee sähköpostiin pdf-tiedostona. Eli jos jollain on sellaista ongelmaa ettei jotenkin kehtaisi käydä testauttamassa niin sitten vaan tilaamaan tämä http://www.verkkoapteekki.fi/product_info.php/products_id/58206
[/quote]
Idiootit tilittää idioottimaisuutensa seurauksia ja joku vieläkin idiootimpi tulee esittämään idioottimaisia kysymyksiä. Mä olen menettänyt uskoni ihmiskuntaan.
[quote author="Vierailija" time="05.12.2014 klo 12:20"]
[/quote]
Idiootit tilittää idioottimaisuutensa seurauksia ja joku vieläkin idiootimpi tulee esittämään idioottimaisia kysymyksiä. Mä olen menettänyt uskoni ihmiskuntaan.
[/quote]
Itse olet idiootti, ja selvästi kateellinen niille, jotka ovat elämässään jopa kerran päässeet seksiä harrastamaan.
[quote author="Vierailija" time="04.12.2014 klo 23:39"]
[quote author="Vierailija" time="04.12.2014 klo 23:33"]
[quote author="Vierailija" time="04.12.2014 klo 23:29"]
Käykää niissä sukupuolitautitesteissä, ihmiset. Ja se kondomi!!
[/quote]
Jos täällä nyt ihmisiä aletaan neuvomaan, niin kannattaisiko lähteä liikkeelle ihan siitä, että jättäkää ne yhden illan jutut fantasoihinne. Koskaan ei pidä luottaa tuntemattomiin, koska panokset leikissä ovat todellakin tätä tasoa.
AP, ole kiitollinen, ettet saanut HIV:tä.
[/quote]
Menes muualle saarnaamaan :P Yhtä lailla sen klamydian voi saada ainoalta seksikumppaniltaankin.
[/quote]
Näinpä. Mä sain teininä ekalta poikaystävältä klamydian, oli ensimmäinen jonka kanssa harrastin seksiä.
Minä käyn AINA ennen kumin poisjättöä testeissä. Ja yhden illan juttujen kanssa AINA kumi. Mutta tosiaan, taudin voi saada rakastamaltaankin henkilöltä.
HUOM. En ole huora, vaan vastuullinen ikisinkku.
Eikö klamydia mitenkään näy tavallisessa gynekologisessa tarkastuksessa?
[/quote]
[/quote]
[/quote]