Klamydia tuhonnut munasarjat? :0
Onko kenellekään käynyt niin, että klamydia on "tuhonnut" munasarjat? Mulla on ilmeisesti vuosia jyllännyt klamydia opiskeluajoista lähtien. Aivan lieviä mahakipuja on välillä ollut, mutta niiden on ajateltu olevan vain ärtynyt paksu suoli. Nyt sitten miehen kanssa yritetty lasta 3 vuotta tuloksetta ja tänään gynellä kuin märkä rätti vasten kasvoja. Klamydia positiivinen! Miehellä ei ole klamydiaa, joten epäilen, että se on opiskeluajoilta 2000-luvun alkupuolelta. Gyne sanoi, että surkealta näyttää. Pääsen jatkotutkimuksiin kyllä, mutta pelottaa mitä siellä on vielä vastassa. Kuulemma pahimmassa tapauksessa koko munatorvet ja munasarjat voivat olla arpeutuneet pilalle. Opiskeluajan yhden illan hoito todennäköisesti pilasi elämäni ja teki minusta lapsettoman.
Kommentit (53)
Onko mahdollista ettei klamydia tartu kaikkiin edes 3 vuoden suojaamattomassa seksissä?
Ja tuo tosiaan kauheaa että jos mies pettää ja vielä nainen saa minkä vaan taudin. Varsinkin tuo klamydia hirveä, jos ei voi enää saada lapsia. Pitäisikö tässä alkaa aina välillä itseään testauttamaan, kertomuksia on monia, kuinka kunnon mieskin on pettänyt.. Ennen kuin joku napisee etten luota mieheeni, niin kyllä luotan mutta en terveyteni uhalla! Anteeksi off topic
23 jatkaa: auttaisivatkohan hedelmöityshoidot ap sinua? En tiedä enkä jaksa googlettaa onko munajohtimien ym huonokuntoisuus niin paljon haitaksi, ettei lasta mitenkään saisi :/
Tsemppiä kuitenkin! Asia ollutta ja mennyttä eikä sille enää mitään mahda.
Ja niille jotka kortsuista puhui, eikai niidenkään suoja ehkä 100% jos on yhtään luisunut paikoiltaan? Vai miten on?
Tosi ikävä tilanne, tsemppiä teille. Toivottavasti saatte lapsen. Itsellä oli yllätysklamydia myös vuosia sitten. Se paljastui, kun yhtäkkiä tuli "hiivatulehdus" monta kertaa peräkkäin. Eli kirvely poistui hiivalääkkeillä, mutta palasi sitten taas takaisin jonkin ajan kuluttua. Testeissä ilmeni klamydia, joka oli ilmeisesti ollut minulla muutaman vuoden. Tällöin minulle lääkäri kertoi, että juurikin klamydian takia hiivalääkepakkauksissa on kehoitus mennä lääkäriin jos hiiva uusiutuu X kertaa. Eli ei ole niin kovin harvinaista, että klamydia ei oireile selvästi. Tuolloin itkin katkerasti sitä, että mahdollisesti perheen perustaminen ei onnistukaan myöhemmin kun sen aika on.
Onnekseni tuo tauti ei kuitenkaan ollut arpeuttanut munasarjojani, koska tuon jälkeen olen saanut lapseni kohtuullisessa ajassa.
Vielä kerran tsemppiä!
[quote author="Vierailija" time="05.12.2014 klo 13:24"]Eikö klamydia mitenkään näy tavallisessa gynekologisessa tarkastuksessa?
[/quote]
Ei.
Miten tollasen saa selville jos klamydia tehnyt tuhoja ? Ja kuinka lyhyessä ajassa se voi tehdä tuhoja ?
Auttaisiko IVF, jos munasoluja vielä kehittyy? Tai lahjamunasoluhoito?
[quote author="Vierailija" time="05.12.2014 klo 12:23"]
[quote author="Vierailija" time="05.12.2014 klo 12:20"]
[quote author="Vierailija" time="05.12.2014 klo 11:56"]
Millaista se klamydian vatsakipu on? Ja missä kohtaa vatsaa?
[/quote]
Idiootit tilittää idioottimaisuutensa seurauksia ja joku vieläkin idiootimpi tulee esittämään idioottimaisia kysymyksiä. Mä olen menettänyt uskoni ihmiskuntaan.
[/quote]
Itse olet idiootti, ja selvästi kateellinen niille, jotka ovat elämässään jopa kerran päässeet seksiä harrastamaan.
[/quote]
Ihan sama tuli mieleen. Joku katkera vanhapiika siellä tuskissaan, kun joillakin on seksielämää.
[quote author="Vierailija" time="05.12.2014 klo 21:10"]Miten tollasen saa selville jos klamydia tehnyt tuhoja ? Ja kuinka lyhyessä ajassa se voi tehdä tuhoja ?
[/quote]
samaa mietin
Mulla oireeton klamydia ehti olemaan 1,5 vuotta. Raskautumiseen meni 1v4kk. Kyllä tuossa ajassa ehti jo säikähtämään. Ja ihan seurustelukumppanilta sain tartunnan aikanaan, oli käyny vieraissa. Muistakaa testit aina papakokeen yhteydessä ja muutenki.
En käsitä miten tämä voi olla mahdollista. Olen itse käynyt sukupuolitautitesteissä jokaisen suhteen jälkeen, tai joskus jopa aikana.
[quote author="Vierailija" time="04.12.2014 klo 23:39"]
[quote author="Vierailija" time="04.12.2014 klo 23:33"][quote author="Vierailija" time="04.12.2014 klo 23:29"] Käykää niissä sukupuolitautitesteissä, ihmiset. Ja se kondomi!! [/quote] Jos täällä nyt ihmisiä aletaan neuvomaan, niin kannattaisiko lähteä liikkeelle ihan siitä, että jättäkää ne yhden illan jutut fantasoihinne. Koskaan ei pidä luottaa tuntemattomiin, koska panokset leikissä ovat todellakin tätä tasoa. AP, ole kiitollinen, ettet saanut HIV:tä. [/quote] Liikkuu nuo parisuhteissakin. Ei se parisuhde ole mikään tae puhtaudelle.
[/quote]
Tietenkään pettämiselle ei aina voi mitään, mutta suhteen alussa olisi hyvä käydä testeissä, ennen kumista luopumista. Esim. Ap:n tapauksessa tämäkin olisi auttanut jo vähän.
Mulla hoidettiin klamydiaa melkein vuosi virtsatientulehduksena. Kävin siis lääkärissä USEAMMAN kerran kipujen takia. Sitten kun alkoi viikkokausia jatkuva verinen vuoto, sain oikean diagnosin ja lääkkeet. Ja taudin olin saanut, silloin tuoreelta poikaystävältäni, nykyiseltä mieheltäni, yhdessä on oltu 26v. Onneksi ei ehtinyt tuhota kuin toisen munatorven, joka tosin sekin selvisi vasta kun menin steriloitavaksi. Ja kolme lasta saatiin aikaiseksi.
Mulla oli myös klamydia 8 vuotta oireettomana. En ollut epäillyt sellaista tosiaan koska ei ollut mitään oireita, ei oikeasti pienimpiäkään, ja olin ollut yhdynnässä vain 1 miehen kanssa, senkin vaki-seurustelusuhteessa. Meille tuli ero kun mies petti lopulta. Vasta 8 vuoden päästä erosta tapasin uuden jonka kanssa aloin seurustella, ja halusin ihan varmuuden vuoksi testauttaa klamydian, tippurin ja HIV:n ennen kuin alamme seksiä harrastaa, vaikka olinkin varma ettei minulla mitään ole. Klamydiahan sieltä löytyi!
Onni on että minulla ei ole ilmeisimmin vaurioittanut munasarjoja kun on 2 lasta tullut saatua luonnonkeinoin... Mutta kavala ja kamala tauti on, kun voi olla täysin oireeton ja silti tehdä pahaa tuhoa lisääntymiselimistössä.
[quote author="Vierailija" time="05.12.2014 klo 11:49"]
Mulla hoidettiin klamydiaa melkein vuosi virtsatientulehduksena. Kävin siis lääkärissä USEAMMAN kerran kipujen takia. Sitten kun alkoi viikkokausia jatkuva verinen vuoto, sain oikean diagnosin ja lääkkeet. Ja taudin olin saanut, silloin tuoreelta poikaystävältäni, nykyiseltä mieheltäni, yhdessä on oltu 26v. Onneksi ei ehtinyt tuhota kuin toisen munatorven, joka tosin sekin selvisi vasta kun menin steriloitavaksi. Ja kolme lasta saatiin aikaiseksi.
[/quote]
Olit harrastanut suojaamatonta seksiä eikä tullut edes mieleen, että kyseessä voisi olla sukupuolitauti? Kyllä niitä omiakin aivoja saisi vähän käyttää ja pyytää klamydiatestin.
Meillä sama tilanne. Kolme vuotta yritystä takana. Minulta löytyi klamydia ja myöhemmin mieheltäkin. Minut on testattu viimeksi 2011 (negatiivinen), joten pahimmillaan klamydia on ollut mulla 3 vuotta. En vielä tiedä, mitä tuhoa ehtinyt tehdä...
Kuinka kauan sulla ehti olla klamydia ennen kuin huomattiin?
[/quote]
Luitko aloituksen? Klamydia voi aiheuttaa vaihtelevanlaisia oireita tai olla kokonaan oireeton. Sä et hyödy yhtään mitään kyselemällä muiden oireista. Jos olet harrastanut suojaamatonta seksiä, sulla voi olla klamydia. Tämä selviää testaamalla.
[quote author="Vierailija" time="05.12.2014 klo 11:59"]
[/quote]
Luitko aloituksen? Klamydia voi aiheuttaa vaihtelevanlaisia oireita tai olla kokonaan oireeton. Sä et hyödy yhtään mitään kyselemällä muiden oireista. Jos olet harrastanut suojaamatonta seksiä, sulla voi olla klamydia. Tämä selviää testaamalla.
[/quote]
No kun en ole harrastanut suojaamatonta seksiä, enkä useamman kuin yhden kumppanin kanssa. Siksi olen pitänyt sukupuolitautia epätodennäköisenä, mutta joitain epämääräisiä oireita on ollut jo pari vuotta aina neitsyyden menetyksestä lähtien ja mietin, olenko etsinyt syytä ihan väärästä paikasta.
[quote author="Vierailija" time="04.12.2014 klo 23:55"]
[quote author="Vierailija" time="04.12.2014 klo 23:48"]
No jos se vapaa nussiminen on teistä noin välttämätöntä, kun sitä puolustelette, niin antakaa mennä. Darwin palkinnon ansaitsette, kun klamydia vie lisääntymiskyvyn.
[/quote]
Nussimalla niitä lapsia tehdään.
[/quote]
Voi sitä nussimista harrastaa vastuullisestikin. Ei ole rakettitiedettä suojella itseään.