Miten tehdä (opiskelu&työ)
Hain syksyn yhteishaussa opiskelemaan amk sairaanhoitajaksi, en uskonut omiin mahdollisuuksiini päästä sisälle koska hakijoita oli paljon ja sisään pääsi vain 30. Satuin sattumien kautta saamaan töitä 40h viikkosopparin ja toistaiseksi voimassa olevan työsuhteen. Nyt tuli päätös viikko sitten että pääsin amk sisälle! oon ihan sekaisin mitä tässä nyt pitäisi tehdä kun sekä opiskelu että työt kiinnostaa. koulua voi lykätä max 2v, mutta miten sitten jos myöhemmin raskaudun niin voiko olla enää koulusta yhtään enempää pois? Apuja! Työ taas on koulutustani vastaavaa ja uskon että erittäin mieleistä. Palkkaerojahan näissä tieten on useampi sata euroa..
Kommentit (8)
Jos työ on mieleistä ja eri ala kuin sosiaali ja terveysala niin sinuna antaisin paikan sitä oikeasti haluavalle. Jos haluaisit sairaanhoitajaksi ei tätä tarvitsisi edes kysyä ja opiskelun ohella on aina mahdollista tehdä töitä.
Ota duuni vastaan ja lykkää opintoja! Saat lisää miettimisaikaa.
Olen lähihoitaja aiemmalta koulutukselta ja työ olisi lähihoitajan työtä. En ole vielä aloittanut kyseisessä työssä vaan vasta loppuviikosta on ensimmäinen päivä. Tässä olisi päiväopinnot kyseessä, siihen ilta ja monimuoto-opinto ryhmään mulla ei pisteet ihan riittänyt, joten en tiedä onko mahdollista sinne vaihtaa.. :( -ap
Vakituisessa työsuhteessa voi hakea opintovapaata 2 vuotta viidestä. Ja äitiysloma ei liity lykkäyksiin tai tutkinnon suorittamisaikaan.
[quote author="Vierailija" time="04.12.2014 klo 20:22"]Olen lähihoitaja aiemmalta koulutukselta ja työ olisi lähihoitajan työtä. En ole vielä aloittanut kyseisessä työssä vaan vasta loppuviikosta on ensimmäinen päivä. Tässä olisi päiväopinnot kyseessä, siihen ilta ja monimuoto-opinto ryhmään mulla ei pisteet ihan riittänyt, joten en tiedä onko mahdollista sinne vaihtaa.. :( -ap
[/quote]
Ok se selittää, itse aloitin elokuussa shn opinnot ja olen taustaltani lähihoitaja, suosittelen aloittamaan opinnot ja tekemään keikkaa niin paljon kuin kerkeät. Et tule katumaan ja valmistuminen on aina päivän lähempänä kun vastaanotat opiskelupaikan :) tsemppiä!
Ainiin ja koulusta on n vuoden äitiysloma :) aloita aloita en voi enempää kannustaa!! -7
Kannattaa tehdä niin että otat työn vastaan jos se on mieleistä ja lykkäät opintojen aloitusta (poissaolevana lukuvuodelta tai kahdelta). Kannattaa ehdottomasti myös ottaa selvää opolta mahdollisuuksia vaihtaa sinne monimuoto/iltapuolelle, sehän voisi mahdollistaa myös kummankin teon samaan aikaan. Tuosta vakipaikasta saa opintovapaata vuoden jälkeen, jos haluat keskittyä opiskeluihin myöhemmin.
Miten te tekisitte tässä tilanteessa? :o -ap