Miehen ylinopeussakot, en kestä!!!
Miten saisi armaan aviomiehen hillitsemään kaasujalkaa? Uhkailu, kiristys ja lahjonta ei auta kuin hetkeksi. Vähän aikaa sakkojen jälkeen keskittyy ajamiseen ja seuraa nopeusrajoituksia, sitten taas herpaantuu!
On huoleton ja hajamielinen muutenkin, sen kyllä kestän mutta nämä sakot tulevat perheellemme kalliiksi, hermot menee!!! Mikä avuksi?
Kommentit (87)
[quote author="Vierailija" time="05.12.2014 klo 10:50"]
[quote author="Vierailija" time="04.12.2014 klo 22:09"]Tosimies ajaa sporttisesti lujaa, mieluiten Audilla. Uh! [/quote] Mulla on varmaan sitten tosimies. Kaksi sakkoa tänä vuonna, yhteensä noin 1000€. Ei naurata. :(
[/quote]
Riittää vasta 1/3 tosimiehestä, 1/3 on 200kg penkistä ja 1/3 on mahtavan iso kalu = 3/3 = TOSImies.
Anna porkkana mistä itse luovut. Eli kysyt mihin miehen mielestä sinä laitat liikaa rahaa. Onhan perhe yhteinen yritys.
[quote author="Vierailija" time="05.12.2014 klo 06:26"]
Tiesitkö muuten, että tilastollisesti vähiten onnettomuuksia ajokilometrejä kohti sattuu Saksan Autobahnoilla niillä alueilla joissa ei ole nopeusrajoitusta ja keskinopeus on n. 180 km/h? Nämä osuudet ovat siis selvästi maailman turvallisimpia teitä.
[/quote]
Tuo nyt on ainakin ihan tuubaa. Voit tietysti todistaa minun olevan väärässä ja linkata jonkun tilaston väitettäsi tukemaan, mutta epäilempä ettet sellaista tule löytämään.
[quote author="Vierailija" time="05.12.2014 klo 06:52"]
[quote author="Vierailija" time="05.12.2014 klo 06:38"]
Tiesitkö muuten, että tilastollisesti vähiten onnettomuuksia ajokilometrejä kohti sattuu Saksan Autobahnoilla niillä alueilla joissa ei ole nopeusrajoitusta ja keskinopeus on n. 180 km/h? Nämä osuudet ovat siis selvästi maailman turvallisimpia teitä.
[/quote]
Tota keskinopeutta en kyllä ihan äkkiä usko, se voi olla nopeimman kaistan keskinopeus. Koko liikenteen mihin lasketaan myös rekat, niin hieman tuntuu korkealta vaikka siellä jotkut vetelee +250km/h.
[/quote]
Ainakin vilkkaimmin liikennöity A2 näyttäisi eri lähteiden perusteella olevan keskinopeudessa n. 150-160 km/h joten tyhjemmillä moottoriteillä nopeus on varmasti kovempi. Raskasta liikennettä kun ei kuitenkaan ole kuin ehkä 1/20 autoista.
Tuossa muuten jännä tilasto, Saksassa 67 % moottoriteillä tapahtuneista kuolemista tapahtuu rajoituksettomilla alueilla ja 33 % rajoituksellisilla. Tosin rajoituksellisia alueita on 33 % kokonaismäärästä joten ajonopeudella ei vaikuttaisi olevan vaikutusta onnettomuustodennäköisyyksiin:
http://www.theguardian.com/news/datablog/2013/may/13/speed-limits-reduce-number-road-deaths
[/quote]
Et tainnut lukea linkkaamaasi juttua itse?
Siinähän sanottiin ihan selkeästi, että nuo identtiset prosentit ovat tilastoharha, joka johtuu siitä, ettei liikennemääriä ole otettu huomioon.
Sen lisäksi lopussa mainttiin, että tilastollisesti joka kerta kun saksassa on aiemmin rajoittamattomalle autobahnpätkälle lätkäisty 130km/h rajoitus, niin onnettomuudet on vähentyneet.
Lisäksi loppuputken graafikoista näkee, että saksassa tapahtuu onnettomuuksia moottoriteillä suhteessa maantie- tai taajamaonnettomuuksiin moninkertainen määrä esimerkiksi suomeen verrattuna.
[quote author="Vierailija" time="04.12.2014 klo 19:15"]
[quote author="Vierailija" time="04.12.2014 klo 19:09"]Olisko joululahjaksi ajotunteja autokoulussa? Kai jossain tarjotaan ns. asennetunteja? [/quote]Hyvä idea! Täytyy harkita :)
[/quote]
Jos sen lahjaksi annat, niin varaudu eroon. T. "Kaahaaja"
[quote author="Vierailija" time="05.12.2014 klo 11:07"]
[/quote]
Tuo nyt on ainakin ihan tuubaa. Voit tietysti todistaa minun olevan väärässä ja linkata jonkun tilaston väitettäsi tukemaan, mutta epäilempä ettet sellaista tule löytämään.
[/quote]
Saksassa tapahtuu Suomeen verrattuna noin kolminkertainen määrä moottoritieonnettomuuksia ajokilometriä kohden, joten ilmeisesti saksalaiset ovat TODELLA huonoja ajamaan rajoitetuillla osuuksilla jos ne rajoittamattomat ovat maailman turvallisimpia. Ylivoimaisesti yleisin poliisin Saksassa kirjaama moottoritiellä sattuneen onnettomuuden syy on muuten liian suurin tilannenopeus.
[quote author="Vierailija" time="04.12.2014 klo 22:09"]Tosimies ajaa sporttisesti lujaa, mieluiten Audilla. Uh!
[/quote]
Mulla on varmaan sitten tosimies. Kaksi sakkoa tänä vuonna, yhteensä noin 1000€. Ei naurata. :(