Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Yritin tykätä sushista, mutta en vaan kykene

Vierailija
04.12.2014 |

Se on niin mautonta ja pahaa, ja soijakastike on oksettavan hajuista ja makuista.
Voiko joku selittää, mikä sushissa on niin hyvää? Olin jotenkin pettynyt siihen, kun sitä kuitenkin hehkutetaan koko ajan ja kaikkialla

Kommentit (41)

Vierailija
1/41 |
04.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo sitä hehkutetaan aivan liikaa hyi se on trendiruoka

Vierailija
2/41 |
04.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä kokeilin myös mutta ei onnistu. Ällöttävää tavaraa. Samaan kastiin menee mun kohdalla myös vuohenjuusto.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/41 |
04.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomalainen sushi ei ole oikeaa, aitoa sushia nähnytkään.

Aito sushi on...

Vain muutaman tunnin vanhaa kalaa, suoraan Tsukijin kalatorilta toimitettua/ostettua.

Hyvälaatuista, tarkoitukseen sopivaa japanilaista riisiä, joka on osattu pestä, liottaa ja höyryttää/keittää sopivan kypsäksi.

Oikeanlaista etikkaa, joka sotketaan riisiin "pilkkomalla" ja jäähdyttämällä viuhkalla samaan aikaan.

Tuoretta, terveellistä ja oikeanlaatuista merilevää, joka rapsahtaa kun sitä puraisee.

Ei, Suomesta ei saa oikeaa sushia. Ei kannata edes maistaa täkäläistä versiota, jos on vähänkään herkät makunystyrät.

Vierailija
4/41 |
04.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei raa'asta kalasta ole pakko tykätä.

Vierailija
5/41 |
04.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse opin tykkäämään vasta ajan kanssa, varmaan kymmenen syömiskerran jälkeen. Nykyään suorastaan rakastan sitä. 

Vierailija
6/41 |
04.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen harjoitellut syömään tomaatteja kohta 40 vuotta eikä vieläkään oikein onnistu.

Vierailija
7/41 |
04.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.12.2014 klo 18:46"]

Aito sushi on...

Vain muutaman tunnin vanhaa kalaa, suoraan Tsukijin kalatorilta toimitettua/ostettua.

Hyvälaatuista, tarkoitukseen sopivaa japanilaista riisiä, joka on osattu pestä, liottaa ja höyryttää/keittää sopivan kypsäksi.

Oikeanlaista etikkaa, joka sotketaan riisiin "pilkkomalla" ja jäähdyttämällä viuhkalla samaan aikaan.

Tuoretta, terveellistä ja oikeanlaatuista merilevää, joka rapsahtaa kun sitä puraisee.

Ei, Suomesta ei saa oikeaa sushia. Ei kannata edes maistaa täkäläistä versiota, jos on vähänkään herkät makunystyrät.

[/quote]

Olen syönyt Tokiossa sushia, mutta eipä se nyt niin paljoa poikennut suomessa syömöstäni.

Vierailija
8/41 |
04.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Merilevä maistuu ihan mudalle. Ei kelpaa.

Vierailija
9/41 |
04.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pidätkö sushin raaka-aineista erillisinä komponentteina? Jos et, ei ole ihme, ettei sushikaan maistu. Jos taas pidät, olet todennäköisesti saanut huonoa sushia.

Vierailija
10/41 |
04.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.12.2014 klo 18:36"]

Ootko monta kertaa kokeillut ja missä kokeilit sitä?

[/quote]

Mikset vastaa ap? Nämä on aika oleellisia tietoja asian analysoimiseksi.

Sushista ensinnäkin usein sanotaan, että kolmannella kerralla siitä vasta alka todella pitää. Toiseksi sushien tasoissa on hirveitä eroja, järkyttävimpiä sushit on laivan buffeteissa. Saman tyyppistä on kaupan pakastesushit. Sellaisissa aasialaisissa ravintoloissa, joissa on monenlaista ruokaa tarjolla buffeteissa ja vain yhtenä niistä sushi, voi sushi myös olla aika huonoa. Voi toki säkällä olla hyvääkin. Eli voi olla että et vaan ole tottunut ja/tai olet syönyt huonoa sushia.

Tietenkin voi myös olla, että et vaan pidä siitä. Tuskin siitä kaikki tykkää.

Vierailija
11/41 |
04.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.12.2014 klo 18:50"]

Aito sushi on...

[/quote]

Olen syönyt Tokiossa sushia, mutta eipä se nyt niin paljoa poikennut suomessa syömöstäni.

[/quote]

Oliskohan noin.

Viime syksynä Tokiossa käydessäni, tuli syötyä monet kerran sushia ja suomesta ei todellakaan saa mistään yhtä tuoretta ja hyvää.

Eihän täältä saa edes tuoretta tonnikalaakaan.

Vierailija
12/41 |
04.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.12.2014 klo 19:01"]

[quote author="Vierailija" time="04.12.2014 klo 18:50"]

Aito sushi on...

[/quote]

[/quote]

Oliskohan noin.

Viime syksynä Tokiossa käydessäni, tuli syötyä monet kerran sushia ja suomesta ei todellakaan saa mistään yhtä tuoretta ja hyvää.

Eihän täältä saa edes tuoretta tonnikalaakaan.

[/quote]

Meidän mökiltä saa nostotuoretta kalaa...ei tosin tonnikalaa :) 

Vierailija
13/41 |
04.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ärsyttäviä nämä ketjut, joissa aloittaja häippäsee saman tien.

Vierailija
14/41 |
04.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö tuokin trendi ollut ja mennyt viime vuosikymmenellä? Ei ole pakko tykätä.

Vierailija
15/41 |
04.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naurettavaa haukkua sushia. Sehän koostuu yksinkertaisista raaka-aineista. Tietysti jos ei tykkää riisistä eikä kalasta, niin sitten ei varmaan sushistakaan. Jos taas niistä tykkää, niin kauniin esillepanon pitäisi olla vain plussaa.

Vierailija
16/41 |
04.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

APn on parempi pysytellä muusin ja eineslihapullien äärellä.

Vierailija
17/41 |
04.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.12.2014 klo 19:13"]

Eikö tuokin trendi ollut ja mennyt viime vuosikymmenellä? Ei ole pakko tykätä.

[/quote]

1300 vuotta ollut IN, ja ei se nyt kai ole ollut menossa pois muodista...

The history of sushi in Japan began around the 8th century. The original type of sushi was first developed in Southeast Asia as a means of preserving fish in fermented rice. In the Muromachi period, people began to eat the rice as well as the fish. During the Edo periodvinegar rather than lacto-fermentation was used to sour the rice. In modern times, it is an early form of fast food strongly associated with Japanese culture.

Vierailija
18/41 |
04.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkään en pidä sushista. Olen kokeillut Japanissa, Usassa, Englannissa ja Suomessa. Etikkainen riisi alkaa ensimmäisenä tökkiä, hyvin pian sen jälkeen kalat. Onneksi ei ole pakko syödä niitä.

Vierailija
19/41 |
04.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En pidä minäkään. Ja olen syönyt sitä myös Japanissa työmatkoilla hyvissä ravintoloissa. Se makumaailma vaan ei ole yhtään minun juttu. En esim pidä soijakastikkeesta, etikasta, enkä merilevästä. Runsaan wasabin kanssa menee jotenkin alas kun kaikki maistuu vain wasabille, mutta en kyllä itsr sushia valitse ruoakseni jos saan päättää mitä syön vapaasti.

ei kaikkien tarvitse kaikesta tykätä, ei vaikka olisi muotiruokaa.

Vierailija
20/41 |
04.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama Täälä vastenmielistä moskaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme viisi yhdeksän