Yritin tykätä sushista, mutta en vaan kykene
Se on niin mautonta ja pahaa, ja soijakastike on oksettavan hajuista ja makuista.
Voiko joku selittää, mikä sushissa on niin hyvää? Olin jotenkin pettynyt siihen, kun sitä kuitenkin hehkutetaan koko ajan ja kaikkialla
Kommentit (41)
Minäkään en tykkää yhtään maki-rullista. Se merilevän maku on jotenkin kammottava. Nigirit sen sijaan ovat tosi hyviä!
En minäkään tykkää tai tykkään vähemmän kuin monista muista syötävistä. Voin kyllä syödä, mutta en itse sushia ruoakseni valitsisi, jos muita vaihtoehtoja on.
Mä olen syönyt sushia vain sushiravintoloissa, joten uskoisin laadun olevan ihan hyvää.
[quote author="Vierailija" time="04.12.2014 klo 19:13"]
Eikö tuokin trendi ollut ja mennyt viime vuosikymmenellä? Ei ole pakko tykätä.
[/quote]
Syökö jotkut oikeasti sen mukaan mikä on muotia? Ei käy sellaisia muodin orjia kateeksi. Mä ainakin syön sitä mistä pidän.
[quote author="Vierailija" time="04.12.2014 klo 18:47"]Itse opin tykkäämään vasta ajan kanssa, varmaan kymmenen syömiskerran jälkeen. Nykyään suorastaan rakastan sitä.
[/quote]
Miksi siitä pitää OPPIA tykkäämään? Miksi täytyy syödä 10 kertaa jos ei pidä siitä ekan kerran jälkeen?
Se soija mitä suomessa monesti tarjotaan sushin kanssa on ihan paskaa. Pilaa minkä tahansa maun. Osta Kikkomanin soijas
[quote author="Vierailija" time="04.12.2014 klo 20:14"]
[quote author="Vierailija" time="04.12.2014 klo 18:47"]Itse opin tykkäämään vasta ajan kanssa, varmaan kymmenen syömiskerran jälkeen. Nykyään suorastaan rakastan sitä. [/quote] Miksi siitä pitää OPPIA tykkäämään? Miksi täytyy syödä 10 kertaa jos ei pidä siitä ekan kerran jälkeen?
[/quote]
Siksi että opettelemalla uusia makuja saa paljon vaihtelua ruokavalioon. Ja voi opettaa myös lapsensa tykkäämään monipuolisesti erilaisista ruuista. Minusta olisi sääli jos en koskaan edes haluaisi opetella syömään mitään muuta kuin vanhoja tuttuja, enkä tietenkään myöskään tekisi tai tarjoaisi niitä lapsilleni.
Mä opin tykkäämään parin kerran jälkeen. Ja minä ainakin kokeilin uudestaan siksi, että haluan oppia pitämään jostain. Lapsillekin opetan, että uusia makuja pitää kokeilla 10 kertaa, ennenkuin voi päättää tykkääkö vai ei. Aika usein tykkää lopulta. En ymmärrä miksi aikuinen pääsisi tässä suhteessa yhtään helpommalla. Tämä siis kommenttina 33:lle.
Nykyään rakastan sushia, siihen tulee aivan hirveä himo. Parasta on wasabin ja soijakastikkeen yhdistelmä minustakin!
Ei kaikesta voi tykätä. Minä tykkään sushista tosi paljon, mutta rakastankin niitä raaka-aineita erikseenkin. Soijaa erityisesti.
EI kaikki opi edes tykkäämään. Mun mies rakastaa sushia ja hänen kanssaan olen syönyt kymmeniä kertoja, eri ravintoloissa, eri maissa ja jopa tehnyt itsekin kotona monesti makeja. En vaan ole oppinut tykkäämään. Pystyn syömään kyllä, mutta kolmannen jälkeen alkaa aina oksettaa.
Emmäkään ennen tykännyt, nykyään kyllä. Soijaa en voi syödä allergian takia, mutta wasabi uppoo.
Nyt rupes tekee mieli sushia!
Joo en mäkään sen jälkeen, kun sain ruokamyrkytyksen sushi ravintolasta!!HYI
Sushi on paskan makuista. Miksi syöt tai teet asioita joista et pidä? Ketään ei oikeasti kiinnosta.
[quote author="Vierailija" time="04.12.2014 klo 18:46"]Suomalainen sushi ei ole oikeaa, aitoa sushia nähnytkään.
Aito sushi on...
Vain muutaman tunnin vanhaa kalaa, suoraan Tsukijin kalatorilta toimitettua/ostettua.
Hyvälaatuista, tarkoitukseen sopivaa japanilaista riisiä, joka on osattu pestä, liottaa ja höyryttää/keittää sopivan kypsäksi.
Oikeanlaista etikkaa, joka sotketaan riisiin "pilkkomalla" ja jäähdyttämällä viuhkalla samaan aikaan.
Tuoretta, terveellistä ja oikeanlaatuista merilevää, joka rapsahtaa kun sitä puraisee.
Ei, Suomesta ei saa oikeaa sushia. Ei kannata edes maistaa täkäläistä versiota, jos on vähänkään herkät makunystyrät.
[/quote]
Tuore merilevä on ongelma mutta kyllähän nuo muut ovat ok. Viikonloppuna ei oikein saa tuoretta kalaa, joten siksi sushi on maanantaista perjantaihin -ruokaa.
Sinällään typerää puhua vain sushista - sama kuin puhuisi vaikka tykkääkö kakusta tai salaatista. Riippuu varmaan onko se hyvää.
Ootko monta kertaa kokeillut ja missä kokeilit sitä?
Sushiko mautonta? Sitähän on tosi montaa lajia. Kannattaa kokeilla muuallakin kuin ruotsinlaivalla ja sen kanssa ei ole pakko ottaa soijakastiketta. Wasabilla saa ainakin makua.
vika on sinussa, ei sushissa. aina muita syyttelemässä
Mun mielestä sushissa on parasta soijan ja wasabin liitto yhdistettynä riisin rakenteeseen ja täytteestä tulevaan hentoon makuun.
Ei sun tartte tykätä siitä :) Et ehkä vaan ole vielä syönyt oikeasti hyvää ja hyvin valmistettua sushia. Mutta vaikka olisitkin, ei kaikkien tarvi tykätä.
[quote author="Vierailija" time="04.12.2014 klo 19:16"]APn on parempi pysytellä muusin ja eineslihapullien äärellä.
[/quote]
Sori, mutta juuri se tässä mättääkin, koska olen kokki, enkä ole koskaan edes syönyt eineslihapullia :) en vain tykännyt siitä. Ei tykännyt mieskään
Ap