Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Äitini käy meillä viikkosiivoojana. Ystävä piikittelee.

Vierailija
04.12.2014 |

Äitini on reipas eläkeläinen joka asuu muutaman kilometrin päässä. Hän on ollut aina tarvittaessa apuna lastenhoidossa ja nyt kun lapset ovat koululaisia, hän on ollut meillä viikkosiivoojana. On ihana tulla puhtaaseen, siistiin kotiin kaksi kertaa viikossa. Pyykit pesty ja viikattu komeroihin, koko koti on siivottu, kesällä tehty piha- ja talvella lumityöt. Syksyllä hän pesi kaikki ikkunat paremmin kuin mikään firma, jollaisella olen myös pari kertaa ne pesettänyt.

Ystäväni piikittelee tästä aina silloin tällöin ja pitää elämääni ihan epäitsenäisenä. Oliskohan kateellinen?

Kommentit (27)

Vierailija
1/27 |
04.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me tehdään niin että silloin tällöin äiti vahtii lasta ja mä siivoan. Ei kukaan osaa siivota meidän kotia niin kuin minä.

Vierailija
2/27 |
04.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.12.2014 klo 18:24"]En mä voi luvata että jaksan huolehtia hänestä kun tarvii apua. Jos omat lapset on silloin siinä iässä että tarvii lastenhoito tai muuta apua. 

t:5
[/quote]

Eikä sua tietenkään haittaa jos omat lapsesi eivät jaksa huolehtia sinusta kaiken sen jälkeen mitä olet heidän eteensä nähnyt (jos siis ajattelevat samallailla, kuin sinä nyt) :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/27 |
04.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kadehdittavaahan tuo on, jos äitisi viihtyy kodissasi ja pystyt antamaan äidillesi tilaa perheesi elämässä niin, että kenelläkään ei ole epämukava olo. Ehkä kaverisi naljailu on osittain ihmettelyä, tuo taitaa olla aika harvinaista nykyisin. En osaisi kuvitella omaa äitiäni omaa kotiani siivoamassa, minusta se olisi epämukavaa.

Olen kyllä pitänyt viikkosiivoojaa joitakin vuosia, ja edelleenkin aina ilon kyynel vierähtää, kun astun siivottuun kotiin. Seison eteisessä hetken silmät kiinni ja nuuhkin lievää pesuaineen tuoksua, mistä se tuleekin. 

Vierailija
4/27 |
04.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.12.2014 klo 18:56"]

[quote author="Vierailija" time="04.12.2014 klo 18:24"]En mä voi luvata että jaksan huolehtia hänestä kun tarvii apua. Jos omat lapset on silloin siinä iässä että tarvii lastenhoito tai muuta apua.  t:5 [/quote] Eikä sua tietenkään haittaa jos omat lapsesi eivät jaksa huolehtia sinusta kaiken sen jälkeen mitä olet heidän eteensä nähnyt (jos siis ajattelevat samallailla, kuin sinä nyt) :)

[/quote]

Eli pitääkö mun nyt antaa mun äitini siivota täällä? Sitäkö tarkoitat, vai auttaa sitten vähän vanhempana vanhempiani sekä lapsiani. Olettaen että asuvat sitten aivan eri kaupungissa kuin itse asun, kuten vanhempani nyt asuvat.

Vierailija
5/27 |
04.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.12.2014 klo 18:24"]

Mä en tiedä miten te kehtaatte? Mä olen välillä tosi väsynyt ja rasittunut kaikesta. Työnteko rasittaa ja kotitöitä ei jaksa tehdä. Ne kasaantunut vk-lopulle ja silloin taas tulee nukuttua univelkaa. Perheelle ei jää aikaa tehdä mitään yhdessä. Yksi päivä vk-lopusta menee siivoukseen tai silitykseen ja pyykkien pesuun. Mä jäiisn niin paljon velkaa mun äidilleni. En mä voi luvata että jaksan huolehtia hänestä kun tarvii apua. Jos omat lapset on silloin siinä iässä että tarvii lastenhoito tai muuta apua. 

[/quote] Ettet nyt vaan laske asioita vähän liian pitkälle tulevaisuuteen. Ei mikään takaa sinun tai äitisi (tai lapsiesi) tilannetta tulevaisuudessa. Ja et halua ottaa vastaan apua äidiltäsi jotta voisit varmasti auttaa lapsiasi kun he ovat sinun tilanteessasi? Mieti nyt vähän.. Sulla voi toki olla hyvät syysi ja vaistosi kertoo onko viisasta päästää äiti huseeraamaan mutta nuo mainitsemasi eivät vakuuta.

Vierailija
6/27 |
04.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei minunkaan mielestä tätä pidä ottaa niin, että äiti tässä auttaa pedaten itselleen hoitoapua vanhuspäivilleen. Ei tässä ole kyse sellaisesta. Eikä myöskään siitä, että tässä minun tyttäreni saa tuta siitä, mitä tuleman pitää sitten kun hän on naimisissa ja hänellä on lapsia. En ehkä halua mennä heille viikkosiivoojaksi ja minusta voin sitten päättää itse siitä, enkä joutua tilanteeseen, koska äitini auttoi minua. Minusta tästä on turha tehdä mitään itsestäänselvää ketjua johonkin suuntaan vain siksi, että ätini haluaa olla avuksi tässä ja nyt, tänään. Miten elämämme tästä eteenpäin menee, sen tiedämme elämällä, eikä elämä menee aina oletuksen mukaan meillä kenelläkään. -ap

Vierailija
7/27 |
04.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä tietenkään ole kyse sellaisesta, eipä tietenkään, nyt kun tuli puheeksi... :-D

Hupsista heijaa, et ollut tainnut tulla ajatelleeksikaan äitisi vanhuudenpäiviä...?

Vierailija
8/27 |
04.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.12.2014 klo 19:29"]

Eipä tietenkään ole kyse sellaisesta, eipä tietenkään, nyt kun tuli puheeksi... :-D Hupsista heijaa, et ollut tainnut tulla ajatelleeksikaan äitisi vanhuudenpäiviä...?

[/quote] En ymmärrä, kuinka se, että AP antaisi nyt pakit äidilleen takaisi äidille tai ap:lle paremman nykyisyyden tai tulevaisuuden.

Oletko todella noin patologisen onneton miltä kuulostat, vai oletko kenties (vähintään henkinen) teini joka harjoittelee "mielipiteen" ilmaisua aikuisten palstalla?  

Vierailija
9/27 |
04.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

2

Vierailija
10/27 |
04.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mäkin piikittelisin. Paitsi, jos maksat äidillesi palkkaa.

Vierailija
11/27 |
04.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysyisin vaan, että maksatteko äidilleni jotain?

Vierailija
12/27 |
04.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei äiti halua maksua. Maksu olisi kuulemma kuin piikana olemista. Tavallaan ymmärrän sen. -ap

Vierailija
13/27 |
04.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun äitini ehdotti myös tuota että kävisi meillä siivoamassa. En suostunut siihen. Nyt meillä sitten pyykkikori aina täynnä, silitetäviä hirveä pino. Kaikki kasaantuu.

Vierailija
14/27 |
04.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihana äiti sulla. Älä piikittelyistä välitä, ihmiset on vaan kateellisia. Jos äitisi tykkää tuosta ja saa siitä iloa elämäänsä niin nauti siitä. Sitten kun äitisi on vanha ja tarvitsee sinua, niin ole sinä silloin häntä varten <3

Vierailija
15/27 |
04.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.12.2014 klo 18:09"]Ei äiti halua maksua. Maksu olisi kuulemma kuin piikana olemista. Tavallaan ymmärrän sen. -ap
[/quote]
En ihmettele jos piikittelee, kerta ilmaiseksi raataa.

Vierailija
16/27 |
04.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.12.2014 klo 18:09"]

Ei äiti halua maksua. Maksu olisi kuulemma kuin piikana olemista. Tavallaan ymmärrän sen. -ap

[/quote]

Kukapa ei piikittelisi :D

Vierailija
17/27 |
04.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ihan sama tilanne. Itse on tarjoutunut tulemaan, en ole ikinä pyytänyt. On kyllä mukava tulla siistiin kotiin, ja lasten on tietysti myös mukava tulla koulusta kotiin näinä päivinä. Onhan se outoa, että vanha ihminen tulee siivoamaan, mutta yritän ajatella, että tämä auttaa häntä pysymään kunnossa ja tuntemaan itsensä tarpeelliseksi. 

Vierailija
18/27 |
04.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Veikkaan että äitisi ei koe sitä miksikään raatamiseksi vaan tykkää auttaa sinua ja tykkää noita homia tehdä. Niin se kävimieidänkin äiti pesemässä meidän ikkunat. Voithan sitten jossain vaiheessa tarjota jotain tai lähteä yhdessä reissuun tm.

kateellista se piikittely on...ehkä harmittaa, kun sinulla on niin mukava äiti.  Eikä se haittaa, jos on niin epäitsenäistä, että antaa toisen auttaa. Uskon, että olet kiitollinen. Sen kun muistat ilmaista äidillesi, niin se on iso kiitos. Ystävällesi voit myös kertoa, että olet omalle äidillesi tosi kiitollinen.

Vierailija
19/27 |
04.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en tiedä miten te kehtaatte? Mä olen välillä tosi väsynyt ja rasittunut kaikesta. Työnteko rasittaa ja kotitöitä ei jaksa tehdä. Ne kasaantunut vk-lopulle ja silloin taas tulee nukuttua univelkaa. Perheelle ei jää aikaa tehdä mitään yhdessä. Yksi päivä vk-lopusta menee siivoukseen tai silitykseen ja pyykkien pesuun. Mä jäiisn niin paljon velkaa mun äidilleni. En mä voi luvata että jaksan huolehtia hänestä kun tarvii apua. Jos omat lapset on silloin siinä iässä että tarvii lastenhoito tai muuta apua. 

Vierailija
20/27 |
04.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eri asia jos silloin tällöin, mutta että jatkuvasti. Entäs sitten kun äitisi vanhenee ja tarvitsee apua siivouksessa, kaupassa käynnissä jne. niin oletko valmis auttamaan töistä ja lapsista huolimatta?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi neljä kaksi