Äitini käy meillä viikkosiivoojana. Ystävä piikittelee.
Äitini on reipas eläkeläinen joka asuu muutaman kilometrin päässä. Hän on ollut aina tarvittaessa apuna lastenhoidossa ja nyt kun lapset ovat koululaisia, hän on ollut meillä viikkosiivoojana. On ihana tulla puhtaaseen, siistiin kotiin kaksi kertaa viikossa. Pyykit pesty ja viikattu komeroihin, koko koti on siivottu, kesällä tehty piha- ja talvella lumityöt. Syksyllä hän pesi kaikki ikkunat paremmin kuin mikään firma, jollaisella olen myös pari kertaa ne pesettänyt.
Ystäväni piikittelee tästä aina silloin tällöin ja pitää elämääni ihan epäitsenäisenä. Oliskohan kateellinen?
Kommentit (27)
Toki piikittelyssä on osin kateutta, sillä harva saa ilmaista kodinhoitajaa, mutta samalla myös ns sääliä, kun ette itse pärjää, elätte ns pumpulissa, mutta so? Aina osa ihmisistä pääsee helpolla, nauti siitä.
MUTTA toivon hartaasti, että joskus SINÄ autat äitiäsi...
OT, mitä miehes tykkää? Nauttii, kun kaksi mammaa häärää ja hoitaa? Ei noloa?
[quote author="Vierailija" time="04.12.2014 klo 18:34"]
Jos aiot huolehtia hänestä kun hän on vanha ja raihnainen, tuo voi olla OK, vaikka itse en kyllä ottaisi ketään palkatta meidän sotkujamme siivoamaan.
[/quote]
Entä jos äiti haluaa? Loukkaantuu, jos kielletään tulemasta?
Itse teen isommat siivoukset ja pihatyöt anopille, vaikken mitenkään velvollinen olekaan, ja ihan mielelläni sen teen.
Ei ihme, että ihmiset voivat niin huonosti, kun yhteisöllisyys on halveksittavaa. Pitää pärjätä itse, keneltäkään en ota apua etten vaan itse joudu ikinä auttamaan!
Espanjassa tuo on ihan normaalia ☺
Äitini varmaan loukkaantuisi, jos yhtäkkiä sanoisin, että enää ei tarvitse tulla. Uskon, että auttaminen on hänelle aidosti tärkeää ja antaa voimaa. Itse hän tätä on ehdottanut, eikä todellakaan halua rahaa. Kiitoksen kyllä tietenkin annan ja arvostan äitini apua kovasti. Ja kyllä minä olen luonnollisesti ajatellut auttaa äitiäni sitten kun hän tarvitsee apua. Mieheni auttaa välillä jo nytkin häntä esimerkiksi tietokoneasioissa -9
En edes ymmärrä, kenelle tämä kuuluu. Perheasiahan tämä on. Ystävä nyt vain on nähnyt äidin niin usein tamppaamassa mattoja, luomassa lunta, että on senkin takia alkanut kysellä. Vähän ärsyttävää... äiti haluaa auttaa ja on tosi "tomera täti", ei mikään ressukka. -ap
Jos aiot huolehtia hänestä kun hän on vanha ja raihnainen, tuo voi olla OK, vaikka itse en kyllä ottaisi ketään palkatta meidän sotkujamme siivoamaan.