Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Selviättekö te muut äidit järjissänne, joilla on neljä pikkulasta?

Vierailija
09.10.2021 |

Nyt tuntuu, että voimat loppuu.
Itsepähän olen nuo lapset halunnut, mutta miksi ne on noin "omatoimisia"?

Vauva nukkui viime yönä tunnin pätkissä. Aamukahvit keitin ja sain käytyä vessassa. Sillä aikaa 2-vuotias tyhjensi riisipussin kettiön lattialle.

Isä häipyi kuvioista jo ajat sitten. Ymmärrän kyllä.

Kunpa saisi apua tähän kaaokseen tai edes nukkua vähän aikaa.

Kommentit (93)

Vierailija
81/93 |
09.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Moi väsynyt äiti siellä! Kyllä meillä on niin erilaisia kohtaloita. Mä rakastan lapsia ja olisin aina halunnut äidiksi. No, sairastuin ja se johti lapsettomuuteen. Tämä on elämäni kipein asia. Sitä ei päälle päin huomaa ja mut arvioidaan nopeasti  velaksi ja itsekkääksi ja ties miksi. En itse arvostele veloja vaikka en sitä ole. 

Käyn töissä ja muun elämäni olen päättänyt omistaa ihmisten auttamiselle. Hoidan muiden lapsia aina kun siihen on mahdollisuus. Lapset on maailmassa ihaninta ja hauskinta. Se ilo ja uutuus kaikessa, lapsen riemu saa unohtamaan omat ongelmat. Kyllä jos sattuisit olemaan samalla paikkakunnalla niin mielellään tulen auttamaan, että saisit ensin edes nukuttua. Voimia ja toivottavasti saat pian apua <3

Tuota öö.. aika mieletön asenne sulla! sun kaltasia todella tarvitaan tässä maailmassa. Ei kukaan voi tosissaan sanoa että lapsettomat on itsekkäitä.

Vierailija
82/93 |
09.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minkä ikäisiä?

4kk, 2-vuotias ja 4-vuotiaat kaksoset.

- ap

Ei ihme, että olet lujilla. Onko sinulla ketään, jonka puoleen voisit kääntyä, että saisit levätä?

Eikö ole ketään sukulaista tai ystävää auttamassa?

En halua vaivata ketään tässä tilanteessa. Itsepähän olen hankkiutunut tähän.

- ap

Taidatpa olla trolli, kun ko vastauksen annat. Jos minun tyttäreni olisi ko tilanteessa, menisin ja moni muukin mummi kiiruhtaisi apuun kyselemättä.

Vai niin. Mummi ei kiiruhda hätiin 600 kilometrin päästä ihan tuosta noin vaan.

- ap

No onko toista mummia tai muita sukulaisia?

Minulla ei nyt ole ketään, jolle edes soittaisin. Ja tiedän. että valitan turhasta.En vaan jaksa enää, kun en saa nukuttua.

- ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/93 |
09.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Moi väsynyt äiti siellä! Kyllä meillä on niin erilaisia kohtaloita. Mä rakastan lapsia ja olisin aina halunnut äidiksi. No, sairastuin ja se johti lapsettomuuteen. Tämä on elämäni kipein asia. Sitä ei päälle päin huomaa ja mut arvioidaan nopeasti  velaksi ja itsekkääksi ja ties miksi. En itse arvostele veloja vaikka en sitä ole. 

Käyn töissä ja muun elämäni olen päättänyt omistaa ihmisten auttamiselle. Hoidan muiden lapsia aina kun siihen on mahdollisuus. Lapset on maailmassa ihaninta ja hauskinta. Se ilo ja uutuus kaikessa, lapsen riemu saa unohtamaan omat ongelmat. Kyllä jos sattuisit olemaan samalla paikkakunnalla niin mielellään tulen auttamaan, että saisit ensin edes nukuttua. Voimia ja toivottavasti saat pian apua <3

Kiitos tästä ja kaikkea hyvää sinne. Voi kun olisitkin lähellä minua niin voitaisiin tavata. Harvoin saa lukea noin sydämellisttä viestiä. Nyt häpeän, kun valitan noiden lasten kanssa koko tätä halvatun kaaosta. Anteeksi. Kumminkin sanon, että kyllähän tämä vituttaa. Joskus. Melkein aina.

- ap

- ap

Vierailija
84/93 |
09.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anteeksi kaikki kirjoitusvirheet.

- ap

Vierailija
85/93 |
09.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kiitos tästä ja kaikkea hyvää sinne. Voi kun olisitkin lähellä minua niin voitaisiin tavata. Harvoin saa lukea noin sydämellisttä viestiä. Nyt häpeän, kun valitan noiden lasten kanssa koko tätä halvatun kaaosta. Anteeksi. Kumminkin sanon, että kyllähän tämä vituttaa. Joskus. Melkein aina.

- ap

- ap

Neljä lasta on valtava vastuu ja ymmärrän tilanteesi. Kirjoitin tosissani: jos asut samalla paikkakunnalla (itse Tampereella) niin olen kyllä valmis auttamaan sinua. 

Vierailija
86/93 |
09.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

- ap

- ap

Neljä lasta on valtava vastuu ja ymmärrän tilanteesi. Kirjoitin tosissani: jos asut samalla paikkakunnalla (itse Tampereella) niin olen kyllä valmis auttamaan sinua. 

Nyt kun luin tekstini niin ei hitto! Olen ihan oikeasti fiksu ihminen, mutta näköjään väsyneenä kirjoitan, mitä sattuu.

Kiitos siitä, jos tarjoutuisit auttamaan. Asun Jyväskylässä, joten meillä on pitkä välimatka. 😔

- ap

Vierailija
87/93 |
09.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei rasita lapset kirjoitti:

Ihanaa kun ei lapsia joten ei mitään hätään siltä osin ei tarvitse järkeä menettää. Olen lapsi vapaa eikä lapset rasita miltään osiin minua.

Terveisin

Lapsi vapaa aikuinen

Te velat voisitte kantaa hieman vastuuta näistä tulevista veronmaksajista ja ilmottautua ainakin yhden lapsiperheen tukihenkilöksi. Voisitte olla vaikka lasten kanssa, että äiti pääsee kauppaan, äiti voisi viedä ja hakea lapsia päiväkodista, eikä tarvitsisi aina ottaa esim vauvaa mukaan. Ihan puolen tunnin apukin silloin tällöin voisi olla tosi tervetullutta. Toki teidän "lapsi vapaa aikuisen " ehdoilla.

Miten tätä ideaa voisi jalostaa?

Ööh, jos haluaisin viettää aikaani lasten kanssa, olisin hankkinut sellaisia itse. 

Kaikki eivät vain niitä lapsia saa, vaikka haluaisivatkin. Lasten hankkimista on vain jostain syystä siirretty liian pitkään. Jotkut vannoutuneet velatkin voivat jossain vaiheessa muuttaa mieltään, mutta sitten se voi olla jo myöhäistä.

Vierailija
88/93 |
09.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En väkisin tyrkytä apuani. Toivottavasti jaksat ja saat nukuttua. Sitten jos tuntuu ylivoimaiselta niin ei ole mikään häpeä ottaa vaikka joltain ystävältä tai sukulaiselta apua vastaan. Lapset kasvaa nopeasti ja arki alkaa helpottua, muista se.

Mä olin niin pohjalla silloin kun sain diagnoosin että pari vuotta meni sumussa. Joinakin päivinä en päässyt sängystä ylös. Onneksi silloin oli apua tarjolla. Nykyään menee ihan hyvin.

Vierailija
89/93 |
16.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

- ap

- ap

Nyt kun luin tekstini niin ei hitto! Olen ihan oikeasti fiksu ihminen, mutta näköjään väsyneenä kirjoitan, mitä sattuu.

Kiitos siitä, jos tarjoutuisit auttamaan. Asun Jyväskylässä, joten meillä on pitkä välimatka. 😔

- ap

Minäkin asun Jyväskylässä, mutta on autettavana jo tyttäreni 4-lapsinen perhe.

Vierailija
90/93 |
16.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No en selviäisi, siksi näitä pieniä on vaan kaksi.

Vierailija
91/93 |
16.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa harkita päiväkotia isommille lapsille, vauva tarvitsee sua nyt täysin.

Vierailija
92/93 |
18.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kysypä jossain perhepäivähoitajien ryhmässä, miten arki sujuu. Heille ihan normi päiviä.

Kuka perhepäivähoitaja on vastuussa lapsiryhmästään 24/7 kuten ap?

Idioottimainen vertaus.

Vierailija
93/93 |
18.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Järkyttävää, tän on pakko olla provo. Ei kukaan täyspäinen hommaa noin montaa lasta noin pienillä ikäerolla. Käy sääliksi sun lapsia millainen lapsuus heillä on väsyneen äidin kanssa :( tekisin susta heti lasun jos tuntisin sut, lapset pitää saada turvaan. olisko vaan kannattanut koittaa saada välit lasten isän kanssa kuntoon?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yhdeksän kolme