Selviättekö te muut äidit järjissänne, joilla on neljä pikkulasta?
Nyt tuntuu, että voimat loppuu.
Itsepähän olen nuo lapset halunnut, mutta miksi ne on noin "omatoimisia"?
Vauva nukkui viime yönä tunnin pätkissä. Aamukahvit keitin ja sain käytyä vessassa. Sillä aikaa 2-vuotias tyhjensi riisipussin kettiön lattialle.
Isä häipyi kuvioista jo ajat sitten. Ymmärrän kyllä.
Kunpa saisi apua tähän kaaokseen tai edes nukkua vähän aikaa.
Kommentit (93)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi olet hankkinut lapsia noin pienillä ikäeroilla?
No siksi että voi maata kotona ja tuet kulkee. Välillä pukataan sopivin väliajoin uutta.
En kerkiä maata kotona. Joskus oikeastaan ikävöin yliopistovirkaani, mutta näin nyt mennään.
- ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi sinulla on neljä pikkulasta?
Halusin ne kaikki neljä lasta ja nyt valitan täällä niiden aiheuttamaa vaivaa.
- ap
Minne se isä häipyi? Kokonaanko vai vain tänään omille teilleen?
Kuinka halusit vielä vauvan, vaikka edellinen vasta 2 v ? En ymmärrä sinua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos nyt kuitenkin muistettas se tosiasia, että lapsia ei hankita vaan ne saadaan lahjoina.
Jumalan kädessä on elämä ja kuolema.
On myös ehkäisy keksitty.
Vierailija kirjoitti:
Miksei sitä 2v:tä varten ole oviporttia tai valjaita tai muuta millä saisit estettyä nuo tuhotyöt?
Tai riisit , jauhot ym yläkaapeissa. Alhaalle kattilat, vispilät ja muovikulhot.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos nyt kuitenkin muistettas se tosiasia, että lapsia ei hankita vaan ne saadaan lahjoina.
Jumalan kädessä on elämä ja kuolema.
Jokainen kyllä tietää miten niitä lapsia tulee.
Vierailija kirjoitti:
Kysypä jossain perhepäivähoitajien ryhmässä, miten arki sujuu. Heille ihan normi päiviä.
Ei perhep. hoitajalla ole hoidossa 4 kk vauvaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi sinulla on neljä pikkulasta?
Halusin ne kaikki neljä lasta ja nyt valitan täällä niiden aiheuttamaa vaivaa.
- apMinne se isä häipyi? Kokonaanko vai vain tänään omille teilleen?
Kuinka halusit vielä vauvan, vaikka edellinen vasta 2 v ? En ymmärrä sinua.
En aina ymmärrä itsekään itseäni. Sen kuitenkin ymmärsin, että en halua elämääni neljän lapsen lisäksi mieslasta ja hän oli samaa mieltä.
- ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Rakas Ap. Selviät kyllä, mutta tuossa tilanteessa kannattaa pyytää apua neuvolasta tai sosiaalitoimistosta ja ottaa kaikki apu vastaan mitä saa. Tsemppiä! ❤️
veronmaksajien lompakolle vaan ja viides tukivauva tulemaan
Jonkunhan lapsia on pakko tehdä, kun nämä ikuista teini-ikää viettävät eivät enää halua lapsia. Vastuuntuntoiset kantavat vastuun, että syntyy uusia veronmaksajia.
Ei rasita lapset kirjoitti:
Ihanaa kun ei lapsia joten ei mitään hätään siltä osin ei tarvitse järkeä menettää. Olen lapsi vapaa eikä lapset rasita miltään osiin minua.
Terveisin
Lapsi vapaa aikuinen
Te velat voisitte kantaa hieman vastuuta näistä tulevista veronmaksajista ja ilmottautua ainakin yhden lapsiperheen tukihenkilöksi. Voisitte olla vaikka lasten kanssa, että äiti pääsee kauppaan, äiti voisi viedä ja hakea lapsia päiväkodista, eikä tarvitsisi aina ottaa esim vauvaa mukaan. Ihan puolen tunnin apukin silloin tällöin voisi olla tosi tervetullutta. Toki teidän "lapsi vapaa aikuisen " ehdoilla.
Miten tätä ideaa voisi jalostaa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minkä ikäisiä?
4kk, 2-vuotias ja 4-vuotiaat kaksoset.
- ap
Ei ihme, että olet lujilla. Onko sinulla ketään, jonka puoleen voisit kääntyä, että saisit levätä?
Eikö ole ketään sukulaista tai ystävää auttamassa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minkä ikäisiä?
- ap
Ei ihme, että olet lujilla. Onko sinulla ketään, jonka puoleen voisit kääntyä, että saisit levätä?
Olen hakenut tukiperhettä isommille lapsille, mutta siinä on sekin juttu, että tykkäisivätkö olla siellä.
- ap
Kaksoset pärjäävät kyllä yhdessä. Eri asia, jos pitäisi mennä yksin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minkä ikäisiä?
- ap
En halua vaivata ketään tässä tilanteessa. Itsepähän olen hankkiutunut tähän.
- ap
Uskon että oon raskasta. Se helpottaa päivä päivältä, kun lapset kasvaa. Pitää tehdä vain välttämätön, muut hommat silloin jos on aikaa ja jaksamista. Itselläkin voimat välillä koetuksella, vaikka lapsia vain kaksi. Toinen on vauva ja toinen uhmaiässä. Toivottavasti sinulla on lähipiirissä joku, joka voi auttaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minkä ikäisiä?
- ap
- ap
Taidatpa olla trolli, kun ko vastauksen annat. Jos minun tyttäreni olisi ko tilanteessa, menisin ja moni muukin mummi kiiruhtaisi apuun kyselemättä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minkä ikäisiä?
- ap
Olen hakenut tukiperhettä isommille lapsille, mutta siinä on sekin juttu, että tykkäisivätkö olla siellä.
- apKaksoset pärjäävät kyllä yhdessä. Eri asia, jos pitäisi mennä yksin.
Tämä on kyllä totta. Kaksoset pärjäävät keskenään luultavasti lopun elämäänsä. Tykkäävät toisistakin sisaruksistaan. 💙💙
- ap
Vierailija kirjoitti:
Ei rasita lapset kirjoitti:
Ihanaa kun ei lapsia joten ei mitään hätään siltä osin ei tarvitse järkeä menettää. Olen lapsi vapaa eikä lapset rasita miltään osiin minua.
Terveisin
Lapsi vapaa aikuinenTe velat voisitte kantaa hieman vastuuta näistä tulevista veronmaksajista ja ilmottautua ainakin yhden lapsiperheen tukihenkilöksi. Voisitte olla vaikka lasten kanssa, että äiti pääsee kauppaan, äiti voisi viedä ja hakea lapsia päiväkodista, eikä tarvitsisi aina ottaa esim vauvaa mukaan. Ihan puolen tunnin apukin silloin tällöin voisi olla tosi tervetullutta. Toki teidän "lapsi vapaa aikuisen " ehdoilla.
Miten tätä ideaa voisi jalostaa?
Riippuu ihan siitä, mitä nämä velat saa tästä. Rahallista korvausta? Seksiä? Lapsia apuun pihahommiin, kun kasvavat?
Kai sitä itse voisi jonkun lapsia hoitaa sillon tällön, jos saisi jörniä rouvan kanssa samalla ja ottaa lapset ajamaan nurmikkoa kesäisin sekä haravoimaan pihaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minkä ikäisiä?
- ap
- apTaidatpa olla trolli, kun ko vastauksen annat. Jos minun tyttäreni olisi ko tilanteessa, menisin ja moni muukin mummi kiiruhtaisi apuun kyselemättä.
Vai niin. Mummi ei kiiruhda hätiin 600 kilometrin päästä ihan tuosta noin vaan.
- ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minkä ikäisiä?
- ap
- apTaidatpa olla trolli, kun ko vastauksen annat. Jos minun tyttäreni olisi ko tilanteessa, menisin ja moni muukin mummi kiiruhtaisi apuun kyselemättä.
Vai niin. Mummi ei kiiruhda hätiin 600 kilometrin päästä ihan tuosta noin vaan.
- ap
No onko toista mummia tai muita sukulaisia?
Moi väsynyt äiti siellä! Kyllä meillä on niin erilaisia kohtaloita. Mä rakastan lapsia ja olisin aina halunnut äidiksi. No, sairastuin ja se johti lapsettomuuteen. Tämä on elämäni kipein asia. Sitä ei päälle päin huomaa ja mut arvioidaan nopeasti velaksi ja itsekkääksi ja ties miksi. En itse arvostele veloja vaikka en sitä ole.
Käyn töissä ja muun elämäni olen päättänyt omistaa ihmisten auttamiselle. Hoidan muiden lapsia aina kun siihen on mahdollisuus. Lapset on maailmassa ihaninta ja hauskinta. Se ilo ja uutuus kaikessa, lapsen riemu saa unohtamaan omat ongelmat. Kyllä jos sattuisit olemaan samalla paikkakunnalla niin mielellään tulen auttamaan, että saisit ensin edes nukuttua. Voimia ja toivottavasti saat pian apua <3
- ap