Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ei helvetti... mua ei otettu edes tekemään ILMAISTA TYÖTÄ!!!

Vierailija
04.12.2014 |

Olen ollut pian vuoden työttömänä, hakenut moniin erilaisiin työpaikkoihin, myyjäksi, kaupan kassaksi, ravintolatyöntekijäksi (minulla on ravintola-alan ammatti). Olen hakenut sosiaali- ja terveysalan perustutkintoon kolme kertaa sisään pääsemättä ja nyt hain työkokeiluun läheiseen päiväkotiin. Eivätkä ne ottaneet mua edes sinne, tekemään ilmaista työtä?! 

Mikä hitto mussa on vikana, kysynpähän vaan?? Iloinen, positiivinen ja mukava, naimisissa mukavan miehen kanssa, yksi lapsi, ulkonäöstäni hyvää huolta pitävä naisihminen.. Onko tästä umpikujasta mitään ulospääsyä?

Kommentit (58)

Vierailija
41/58 |
04.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.12.2014 klo 18:00"]Siivoojaaksi vaaditaan koulutusta ja ainakin 90% tapauksissa AJOKORTTI jota minulla ei ole.

Tämä kyseinen päiväkoti nimenomaan kyseli työkkäristä oisko työkokeiljaa tarjolla, heillä tarvetta, kävin tutustumassa paikkaan ja ne kyseli multa asioita ja sanoivat että ottavat myöhemmin yhteyttä. Muita ei tietääkseni ollut käynyt siellä. Tänään tuli soitto että eivät tarvitsekaan (eli ovat löytäneet paremman??!?!)

VITTU.

ap
[/quote]

Siinähän se syy tuli - ajokortittomuus.

Vierailija
42/58 |
04.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

mä olisin päässyt työkokeiluun ihan heti, mutta lusmusin kotona kun sain 5kk alkukarenssin :D ja nyt en ole sitten viitsinyt edes etsiä työkokeilupaikkaa, kun aamupahoinvointi on niin kova

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/58 |
04.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.12.2014 klo 18:02"]

[quote author="Vierailija" time="04.12.2014 klo 17:58"]

Mitä hittoa, mikä siivousalan firma edellyttää alan tutkintoa?

Mä olen just tänään saanut pestin siivoojana. Tutkinnot on ihan toiselta alalta, jolta ei juuri nyt töitä löydy. Päätin mennä siivoamaan, kun en halua olla tyhjän panttina.

[/quote]

No itse olen hakenut Sol:ille töihin mutta enpä ole sinnekään päässyt. Vaatimuksena ei ollut tutkintoa eikä kokemusta mutta tokihan ne varmasti aina plussaa ovat. 

Ärsyttää, kun jotkut kuvittelevat että niitä siivoushommiakin vaan mennään tekemään. Väärin. Hakijoita on epäilemättä paljon joten todennäköisyys päästä siivoushommiin on aika pieni.

[/quote]

Oon tehnyt useita kertoja siivoushommia eri firmoissa milloin minkäkinlaisia pätkiä, mutta vakkarityösuhteissa. Kaava on aina sama: ilmoitus molissa > soitto ja hakemus > haastattelu > voitko aloittaa heti > tervetuloa. Siksi mun on vaikea uskoa, ettei duunia muka ole.

Vierailija
44/58 |
04.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siivoojan töitä on pilvin pimein ainakin pääkaupunkiseudulla, mutta valtaosa on osa-aikaista tyyliin 15-20 h/vko ja kellonaika voi olla aamuvarhain, iltamyöhään tai jopa yöllä. Eihän kukaan pysty elättämään itseään tällaisella sopimuksella. Jos kyse on kokopäivätyöstä ja päiväsaikaan, niin sitten siihen halutaan "ammattisiivooja".

Olisiko ap:n ulkonäössä jotain, miksi ei haluta päiväkotiin? Tarkoitan lähinnä tatuointeja tai lävistyksiä yms. Muuten on vaikea ymmärtää. Toisaalta tuo työkokeilu sopii ennemmin nuorille, täysin ilman tutkintoa oleville. Ap:lle voisi käydä paremmin tukityö tai jopa harjoittelupaikka.

Vierailija
45/58 |
04.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.12.2014 klo 18:06"]

[quote author="Vierailija" time="04.12.2014 klo 18:00"]Siivoojaaksi vaaditaan koulutusta ja ainakin 90% tapauksissa AJOKORTTI jota minulla ei ole. Tämä kyseinen päiväkoti nimenomaan kyseli työkkäristä oisko työkokeiljaa tarjolla, heillä tarvetta, kävin tutustumassa paikkaan ja ne kyseli multa asioita ja sanoivat että ottavat myöhemmin yhteyttä. Muita ei tietääkseni ollut käynyt siellä. Tänään tuli soitto että eivät tarvitsekaan (eli ovat löytäneet paremman??!?!) VITTU. ap [/quote] Siinähän se syy tuli - ajokortittomuus.

[/quote]

Ajokortittomuus ei kuitenkaan selitä tätä päiväkotipaikan menetystä (päiväkotiin 600 m kävelymatka), oikeastaan kaikki työpaikat joihin olen hakenut on kävelymatkan päässä. Siivoojaksi en ole hakenut kuin muutaamiin paikkoihin mihin ei ole vaatimuksena sitä ajokorttia TAI koulutusta. Työturvallisuuskortti-kurssinkin kävin jotta työnsaantimahdollisuudet paranisi. Ei ainakaan vielä.

Yrityksen puutteesta ei voi ainakaan moittia?

Ps. Mulla ei ole työttömänä rahaa ajokorttiin vielä pitkään aikaan vaikka säästöön meneekin joka kuukausi rahaa.

Vierailija
46/58 |
04.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.12.2014 klo 18:09"]

Siivoojan töitä on pilvin pimein ainakin pääkaupunkiseudulla, mutta valtaosa on osa-aikaista tyyliin 15-20 h/vko ja kellonaika voi olla aamuvarhain, iltamyöhään tai jopa yöllä. Eihän kukaan pysty elättämään itseään tällaisella sopimuksella. Jos kyse on kokopäivätyöstä ja päiväsaikaan, niin sitten siihen halutaan "ammattisiivooja".

Olisiko ap:n ulkonäössä jotain, miksi ei haluta päiväkotiin? Tarkoitan lähinnä tatuointeja tai lävistyksiä yms. Muuten on vaikea ymmärtää. Toisaalta tuo työkokeilu sopii ennemmin nuorille, täysin ilman tutkintoa oleville. Ap:lle voisi käydä paremmin tukityö tai jopa harjoittelupaikka.

[/quote]

Fakta taitaa olla se että pk-seudulla on kyllä siivoojantöitä mutta siivoojanpalkalla ei taideta siellä pk-seudulla asua, ainakaan perheellinen`? En ole asiaan täysin perehtynyt.

Mitä ulkonäkööni tulee niin ei ole tatuointeja, ei lävityksiä, ylipainoa on 8 kiloa, pukeudun siististi(ei vilku tissit tai peppuvako), hiukseni on kiinni ja meikkaan hillitysti. Hymyilen, en ole nyrpeä. Seuraavaksi haen vanhustentaloon työkokeiluun.

Työkokeilu tarkoittaa muuten tuota työharjoittelua, harjoittelu on vanha sana (näin minulle työkkäristä kertoivat), ja työkokeiluun ohjataan juuri minunlaisiani jotka haluavat vaihtaa alaa mutta eivät ole vielä päässeet kouluun. Ajatuksena siis että työkokeilu edistäisi kouluun pääsyä. :)

ap

Vierailija
47/58 |
04.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.12.2014 klo 17:44"]

No jos aloittaja on hylätty kolme kertaa sosiaali- ja terveysalan pääsykokeessa, ei ihme että häntä ei huolita päiväkotiin.

[/quote]

joo siis en ymmärrä miten joku voi olla pääsemättä lähärikoulutukseen. pitää olla kyl tosi tassukka jos ei sinne pääse. mäkin pääsin vaikka jätin pääsykokeessa laskutehtävät laskematta kun en vaan viitsinyt laskea

Vierailija
48/58 |
04.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jostakin syystä työtä haluavia ihmisiä halutaan KYYKYTTÄÄ. Sama homma se on meillä töissä olevilla. Uskokaa hyvät ihmiset, ettei se ole teidän vika. Turha aina miettiä, että itsessä olisi vikaa - ei tarvitse olla. Olenkin ruvennut miettimään, mikä tässä maassa on vikana. Toivon joskus jopa sotaa ja sitä, että se laittaisi arvot kohdilleen. Hauska ajatella tällaista näin itsenäisyyspäivän edellä, mutta tämä johtuu pohjattomasta pettymyksestä ei epäisänmaallisuudesta.

Vierailija
49/58 |
04.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niinpä, siivoushommat on 90% just tuota, että muutama tunti illassa/aamussa. Oma autokin täytyy olla, kun kohde on jossain huitsin kuusessa, jonne ei kulje aamulla klo 5 mikään bussi. Päiväkotiin halutaan ihmisiä, joilla on alan koulutus, ei sinne oteta minkäänlaisia "villejä kortteja", ellei ole sukulainen kyseessä. 

Vierailija
50/58 |
04.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.12.2014 klo 18:14"]

[quote author="Vierailija" time="04.12.2014 klo 18:09"]

[/quote]

Fakta taitaa olla se että pk-seudulla on kyllä siivoojantöitä mutta siivoojanpalkalla ei taideta siellä pk-seudulla asua, ainakaan perheellinen`? En ole asiaan täysin perehtynyt.

Mitä ulkonäkööni tulee niin ei ole tatuointeja, ei lävityksiä, ylipainoa on 8 kiloa, pukeudun siististi(ei vilku tissit tai peppuvako), hiukseni on kiinni ja meikkaan hillitysti. Hymyilen, en ole nyrpeä. Seuraavaksi haen vanhustentaloon työkokeiluun.

Työkokeilu tarkoittaa muuten tuota työharjoittelua, harjoittelu on vanha sana (näin minulle työkkäristä kertoivat), ja työkokeiluun ohjataan juuri minunlaisiani jotka haluavat vaihtaa alaa mutta eivät ole vielä päässeet kouluun. Ajatuksena siis että työkokeilu edistäisi kouluun pääsyä. :)

ap

[/quote]

Ok. Olen itse sikäli samassa tilanteessa, että olin valmis menemään työkokeiluun. Minulle kuitenkin sanottiin, että se on kestoltaan max. 2 kk, mutta mielellään 2 vko - 1 kk eli käytännössä todella lyhyt. Harjoittelujakso taas perinteisesti on ollut pidempi ja siitä on voinut saada pientä palkkaa. Työkokeilu taas ei maksa työnantajalle mitään ja työntekijäkin hyötyy vain ateriakorvauksen verran.

Jos on vuoden työttömänä, niin voi kysellä sitä tuettua työpaikkaa, jossa voi olla puolesta vuodesta vuoteen. Joissain tapauksessa jopa 2 vuotta. Kannattaa sinnikkäästi hakea sinne kouluun. Terveys- ja sosiaaliala on ainoita suht' varmoja paikkoja, joista löytyy ainakin pätkätöitä.

Vierailija
51/58 |
04.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

2

Vierailija
52/58 |
04.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo...

Vierailija
53/58 |
04.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkä ikäisiä ootte kun ette pääse kouluttautumaan? 

Vierailija
54/58 |
04.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sivu 2

Vierailija
55/58 |
04.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saksalainen miehini muutti tänne vajaa 6 kk sitten ja nyt jo töissä. Ei puhu suomea eikä ruotsia ja lukiokin jäi kesken. Niin ja palkka 2200-3500, riippuu bonuksista.
Kandee peiliin katsoa kun kouluttamattomat ja kielitaidottamatkin saa paremmin töitä.

Vierailija
56/58 |
04.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko sulla joku erikoistaito, josta voisit pitää työväen/kansalaisopiston kurssia? Tuntiliksa on niissä ihan kiva, mutta koska tunteja ei tule paljon per kurssi, voit fiksaa ne niin, että ei mene se 300e raja rikki, vaan saat työttömyyskorvauksenkin. Pääsisit vähän työelämään takaisin.

Vierailija
57/58 |
05.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.12.2014 klo 20:04"][quote author="Vierailija" time="04.12.2014 klo 18:33"]

Saksalainen miehini muutti tänne vajaa 6 kk sitten ja nyt jo töissä. Ei puhu suomea eikä ruotsia ja lukiokin jäi kesken. Niin ja palkka 2200-3500, riippuu bonuksista. Kandee peiliin katsoa kun kouluttamattomat ja kielitaidottamatkin saa paremmin töitä.

[/quote]

Sitä kutsutaan positiiviseksi syrjinnäksi enkä todellakaan ylpeilisi. 
[/quote]

Ei ole syrjintää. Kielitaidon ansiosta duunin sai ja myyntikokemuksen. Erittäin suomalaista heti kadehtia ja sanoa noin :) Harva suomalainen puhuu sujuvasti hollantia, saksaa ja englania natiivisti ja omaa kansainvälistä työkokemusta.

Vierailija
58/58 |
05.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän työpaikallamme on ainakin sellainen este ilmaistyövoimalle, ettei heille löytyisi tarpeeksi mielekkäitä työtehtäviä. Olisi aika tyhmää ottaa ihminen hommiin, jos niitä hommia ei ole tarpeeksi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän neljä yksi