Ei helvetti... mua ei otettu edes tekemään ILMAISTA TYÖTÄ!!!
Olen ollut pian vuoden työttömänä, hakenut moniin erilaisiin työpaikkoihin, myyjäksi, kaupan kassaksi, ravintolatyöntekijäksi (minulla on ravintola-alan ammatti). Olen hakenut sosiaali- ja terveysalan perustutkintoon kolme kertaa sisään pääsemättä ja nyt hain työkokeiluun läheiseen päiväkotiin. Eivätkä ne ottaneet mua edes sinne, tekemään ilmaista työtä?!
Mikä hitto mussa on vikana, kysynpähän vaan?? Iloinen, positiivinen ja mukava, naimisissa mukavan miehen kanssa, yksi lapsi, ulkonäöstäni hyvää huolta pitävä naisihminen.. Onko tästä umpikujasta mitään ulospääsyä?
Kommentit (58)
No jos aloittaja on hylätty kolme kertaa sosiaali- ja terveysalan pääsykokeessa, ei ihme että häntä ei huolita päiväkotiin.
Aika on vaikea. Myös yt-neuvottelut estää ottamasta harjoittelijoita. Pyhä jumala, älä anna suomen kuolla kokoon.
Miksi et oo hakenu siivoojaksi? Siellä ei hylätä ketään.
[quote author="Vierailija" time="04.12.2014 klo 17:44"]
No jos aloittaja on hylätty kolme kertaa sosiaali- ja terveysalan pääsykokeessa, ei ihme että häntä ei huolita päiväkotiin.
[/quote]
En tiedä aloittajasta mitä kautta on hakenut (ei ainakaan puhunut mitään pääsykokeista) mutta itse olen hakenut neljä kertaa lähihoitajakoulutukseen. Haku on tapahtunut mol:in kautta hakemuksella ja työkkäristä sitten kutsutaan haastatteluun karsinnasta selviytyneet. Minä en ole koskaan päässyt edes haastatteluihin asti.
-vitonen-
[quote author="Vierailija" time="04.12.2014 klo 17:46"]
[/quote]
hah! Et oo kartalla. Hakijoita on liikaa sinnekin ja onko laitos tai välinehoitajan todistus?
[quote author="Vierailija" time="04.12.2014 klo 17:46"]
[/quote]
Voin sanoa, että hylätään....tai sitten olen poikkeus.
Noihin tollasiin kaikille sopiviin työpaikkoihin hakee satoja muitakin. Ja päiväkodilla ei ehkä ollut nyt tarvetta työntekijälle tai aikaa kouluttaa ketään jne. Älä ota niin henkilökohtaisesti.
[quote author="Vierailija" time="04.12.2014 klo 17:46"]Miksi et oo hakenu siivoojaksi? Siellä ei hylätä ketään.
[/quote]
kyllähän vitsin murjasit , siivoojan pestiä hain minäkin ja olisi pitänyt olla ammattitutkinto ja vuoden työkokemus. No eipä ollut.
Töitä ei vain yksinkertaisesti ole. Olen yrittänyt viisi vuotta. Taustalla on viisi eri ammattikoulutusta ja yksi korkeakoulututkinto. Viimeisin työssäoppiminen oli Latviassa omakustantaisesti EU:n virkamiehenä (maksoi 10 000e), toivoin että cv:ssä olisi ollut positiivinen plussa. Olikin vain 10 000 euron säästöjen tuhlausta koko reissu. Sääli.
Kaikkea olen hakenut. Seuraavaksi ajattelin tuhlata viimeiset säästöni CE-ajokorttiin, jos vaikka saisi erilaisia töitä siltä puolelta. Harmittaa, kun lapsiakin on jo kolme ja ikää 42v eikä vieläkään mitään rauhaa tulevaisuudelta. Miehellä sama tilanne. Ollut nyt vuoden työttömänä, kun sai kenkää Nokialta. Tällä hetkellä mies opiskelee lasinpuhallusta ja luontaishoitoa.
Siivoojan töihin ei pääse. Kaikki paikat on varattu. Töitä ei enää ole :(
Mitä hittoa, mikä siivousalan firma edellyttää alan tutkintoa?
Mä olen just tänään saanut pestin siivoojana. Tutkinnot on ihan toiselta alalta, jolta ei juuri nyt töitä löydy. Päätin mennä siivoamaan, kun en halua olla tyhjän panttina.
[quote author="Vierailija" time="04.12.2014 klo 17:58"]
[/quote]
Pk-seudulla on kymmenittäin siivoojan vakansseja auki. Missä maalla te oikein asutte?
Siivoojaaksi vaaditaan koulutusta ja ainakin 90% tapauksissa AJOKORTTI jota minulla ei ole.
Tämä kyseinen päiväkoti nimenomaan kyseli työkkäristä oisko työkokeiljaa tarjolla, heillä tarvetta, kävin tutustumassa paikkaan ja ne kyseli multa asioita ja sanoivat että ottavat myöhemmin yhteyttä. Muita ei tietääkseni ollut käynyt siellä. Tänään tuli soitto että eivät tarvitsekaan (eli ovat löytäneet paremman??!?!)
VITTU.
ap
[quote author="Vierailija" time="04.12.2014 klo 17:59"]
[/quote]
Pk-seudulla on kymmenittäin siivoojan vakansseja auki. Missä maalla te oikein asutte?
[/quote]
Ja myös kymmenittäin enemmän hakijoita.
Mitä hittoa, mikä siivousalan firma edellyttää alan tutkintoa?
Mä olen just tänään saanut pestin siivoojana. Tutkinnot on ihan toiselta alalta, jolta ei juuri nyt töitä löydy. Päätin mennä siivoamaan, kun en halua olla tyhjän panttina.
[/quote]
No itse olen hakenut Sol:ille töihin mutta enpä ole sinnekään päässyt. Vaatimuksena ei ollut tutkintoa eikä kokemusta mutta tokihan ne varmasti aina plussaa ovat.
Ärsyttää, kun jotkut kuvittelevat että niitä siivoushommiakin vaan mennään tekemään. Väärin. Hakijoita on epäilemättä paljon joten todennäköisyys päästä siivoushommiin on aika pieni.
[quote author="Vierailija" time="04.12.2014 klo 17:56"]
Töitä ei vain yksinkertaisesti ole. Olen yrittänyt viisi vuotta. Taustalla on viisi eri ammattikoulutusta ja yksi korkeakoulututkinto. Viimeisin työssäoppiminen oli Latviassa omakustantaisesti EU:n virkamiehenä (maksoi 10 000e), toivoin että cv:ssä olisi ollut positiivinen plussa. Olikin vain 10 000 euron säästöjen tuhlausta koko reissu. Sääli.
Kaikkea olen hakenut. Seuraavaksi ajattelin tuhlata viimeiset säästöni CE-ajokorttiin, jos vaikka saisi erilaisia töitä siltä puolelta. Harmittaa, kun lapsiakin on jo kolme ja ikää 42v eikä vieläkään mitään rauhaa tulevaisuudelta. Miehellä sama tilanne. Ollut nyt vuoden työttömänä, kun sai kenkää Nokialta. Tällä hetkellä mies opiskelee lasinpuhallusta ja luontaishoitoa.
[/quote]
Mun tutulla on sama juttu. Ihmettelee, kun ei saa töitä, vaikka on muinaisasuihin erikoistunut artesaani, pieneläinhoitaja, veneenrakentaja, hopeaseppä ja kalastaja ja tämän päälle vielä FM, pääaineena tähtitiede ja sivuaineena arabian kieli. Ei vaan työllisty, vaikka on todella pätevä.
Missä pääsee työkokeiluun, jos on ollut noin lyhyen aikaa työttömänä? Yksi ohjeistahan on se, että asiakasta ei ohjata työkokeiluun, jos on tuore ammattitutkinto.
[quote author="Vierailija" time="04.12.2014 klo 18:00"]
[quote author="Vierailija" time="04.12.2014 klo 17:59"]
[/quote]
[/quote]
Ja myös kymmenittäin enemmän hakijoita.
[/quote]
No ei varmasti ole, oletko itse hakenut? Olin hiljattain L&T:n rekrytilaisuudessa Helsingissä, jossa sanottiin duuneja olevan auki kymmeniä jatkuvasti, hakijoita ei ikinä ole liikaa ja vaihtuvuus on suurta. Sain itsekin työpaikan heti.
Ikävä tilanne. Työnantajan kannalta voin sanoa sen että emme ota edes ilmaisia työntekijöitä. Kukaan ei ehdi perehdyttää ja ohjata eikä ole oikein jättää oman onnensa nojaan.
Mee ulkomaille