Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ei helvetti... mua ei otettu edes tekemään ILMAISTA TYÖTÄ!!!

Vierailija
04.12.2014 |

Olen ollut pian vuoden työttömänä, hakenut moniin erilaisiin työpaikkoihin, myyjäksi, kaupan kassaksi, ravintolatyöntekijäksi (minulla on ravintola-alan ammatti). Olen hakenut sosiaali- ja terveysalan perustutkintoon kolme kertaa sisään pääsemättä ja nyt hain työkokeiluun läheiseen päiväkotiin. Eivätkä ne ottaneet mua edes sinne, tekemään ilmaista työtä?! 

Mikä hitto mussa on vikana, kysynpähän vaan?? Iloinen, positiivinen ja mukava, naimisissa mukavan miehen kanssa, yksi lapsi, ulkonäöstäni hyvää huolta pitävä naisihminen.. Onko tästä umpikujasta mitään ulospääsyä?

Kommentit (58)

Vierailija
1/58 |
04.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.12.2014 klo 18:14"]

[quote author="Vierailija" time="04.12.2014 klo 18:09"]

Siivoojan töitä on pilvin pimein ainakin pääkaupunkiseudulla, mutta valtaosa on osa-aikaista tyyliin 15-20 h/vko ja kellonaika voi olla aamuvarhain, iltamyöhään tai jopa yöllä. Eihän kukaan pysty elättämään itseään tällaisella sopimuksella. Jos kyse on kokopäivätyöstä ja päiväsaikaan, niin sitten siihen halutaan "ammattisiivooja".

Olisiko ap:n ulkonäössä jotain, miksi ei haluta päiväkotiin? Tarkoitan lähinnä tatuointeja tai lävistyksiä yms. Muuten on vaikea ymmärtää. Toisaalta tuo työkokeilu sopii ennemmin nuorille, täysin ilman tutkintoa oleville. Ap:lle voisi käydä paremmin tukityö tai jopa harjoittelupaikka.

[/quote]

Fakta taitaa olla se että pk-seudulla on kyllä siivoojantöitä mutta siivoojanpalkalla ei taideta siellä pk-seudulla asua, ainakaan perheellinen`? En ole asiaan täysin perehtynyt.

Mitä ulkonäkööni tulee niin ei ole tatuointeja, ei lävityksiä, ylipainoa on 8 kiloa, pukeudun siististi(ei vilku tissit tai peppuvako), hiukseni on kiinni ja meikkaan hillitysti. Hymyilen, en ole nyrpeä. Seuraavaksi haen vanhustentaloon työkokeiluun.

Työkokeilu tarkoittaa muuten tuota työharjoittelua, harjoittelu on vanha sana (näin minulle työkkäristä kertoivat), ja työkokeiluun ohjataan juuri minunlaisiani jotka haluavat vaihtaa alaa mutta eivät ole vielä päässeet kouluun. Ajatuksena siis että työkokeilu edistäisi kouluun pääsyä. :)

ap

[/quote]

Missä päin Suomea noin toimitaan? Kamalaa tuhlausta kouluttaa samantien uuteen ammattiin kun ohje nimenomaan on, että etusijalla on ammattikouluttamattomat. Alallasi on töitä, ei ole mitään järkeä maksaa uutta koulutusta!

En ottaisi työkokeiluun ihmistä, joka on kuin tuuliviiri.

Vierailija
2/58 |
04.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.12.2014 klo 17:46"]

Miksi et oo hakenu siivoojaksi? Siellä ei hylätä ketään.

[/quote]

Sullapa kummalliset ajatukset..voin vakuuttaa ettei sanomasi pidä paikkaa. Tuskin pääsisit sinäkään, paitsi jos sulla koulutus tai työkokemusta paljon.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/58 |
04.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.12.2014 klo 18:33"]

Saksalainen miehini muutti tänne vajaa 6 kk sitten ja nyt jo töissä. Ei puhu suomea eikä ruotsia ja lukiokin jäi kesken. Niin ja palkka 2200-3500, riippuu bonuksista. Kandee peiliin katsoa kun kouluttamattomat ja kielitaidottamatkin saa paremmin töitä.

[/quote]

Sitä kutsutaan positiiviseksi syrjinnäksi enkä todellakaan ylpeilisi. 

Vierailija
4/58 |
04.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.12.2014 klo 20:04"]

[quote author="Vierailija" time="04.12.2014 klo 18:33"]

Saksalainen miehini muutti tänne vajaa 6 kk sitten ja nyt jo töissä. Ei puhu suomea eikä ruotsia ja lukiokin jäi kesken. Niin ja palkka 2200-3500, riippuu bonuksista. Kandee peiliin katsoa kun kouluttamattomat ja kielitaidottamatkin saa paremmin töitä.

[/quote]

Sitä kutsutaan positiiviseksi syrjinnäksi enkä todellakaan ylpeilisi. 

[/quote] 

Saksalainen sinänsä ohittaa kaikki muut. Suomi on sen verran velkaa saksalaisille 

Vierailija
5/58 |
04.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne työkokeilut on tarkoitettu rangaistuksiksi työttömille. Sinne siis pakotetaan vaikkeivät sitä myönnä. Et siis pääse kun olet oma-aloitteisesti itse menossa ja olet iloinen. Monta muuta vastaavaa tarinaa työttömien kohtelusta...

Toiseksi sinulla on ravintola-alan koulutus joka ei ehkä sovellu päiväkotiin?

En tarkoita tätä sinulle, mutta yleensä ei  ole hyvä jos hoitoalalle otetaan alalle soveltumattomia koska lapset (ja vanhukset) todella ansaitsevat asiantuntevaa ja osaavaa henkilökuntaa. Olen siksi ehdottoman vastaan näitä ilmaistöitä, paitsi opiskelun työharjoittelun yhteydessä.

Jos suinkin mahdollista sinulle, hae töitä ulkomailta.

Vierailija
6/58 |
04.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisiko työttömyyden syynä juuri se ilmaistyöntekijöiden käyttö? Miksi palkata ketään kun saa ilmaisia orjia...

Vierailija
7/58 |
04.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä aion rekrytoida maahanmuuttajataustaisen ammattikoululaisen kesätöihin ja kun valmistuu, saa töitä kokopäiväisesti. Tietotekniikkaa.

Vierailija
8/58 |
04.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.12.2014 klo 17:48"]

[quote author="Vierailija" time="04.12.2014 klo 17:46"]

Miksi et oo hakenu siivoojaksi? Siellä ei hylätä ketään.

[/quote]

Voin sanoa, että hylätään....tai sitten olen poikkeus.

[/quote]

Samoin täällä, kyllä hylätään. Järjettömät vaatimukset siivouspaikkoihinkin. 

Vierailija
9/58 |
04.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toiset ei pääse harjoitteluun ja mulle soitellaan jatkuvasti töihin ja pyydetään vaihtamaan eri firmaan, joku mättää.

Vierailija
10/58 |
04.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.12.2014 klo 18:02"]

[quote author="Vierailija" time="04.12.2014 klo 17:56"]

Töitä ei vain yksinkertaisesti ole. Olen yrittänyt viisi vuotta. Taustalla on viisi eri ammattikoulutusta ja yksi korkeakoulututkinto. Viimeisin työssäoppiminen oli Latviassa omakustantaisesti EU:n virkamiehenä (maksoi 10 000e), toivoin että cv:ssä olisi ollut positiivinen plussa. Olikin vain 10 000 euron säästöjen tuhlausta koko reissu. Sääli.

Kaikkea olen hakenut. Seuraavaksi ajattelin tuhlata viimeiset säästöni CE-ajokorttiin, jos vaikka saisi erilaisia töitä siltä puolelta. Harmittaa, kun lapsiakin on jo kolme ja ikää 42v eikä vieläkään mitään rauhaa tulevaisuudelta. Miehellä sama tilanne. Ollut nyt vuoden työttömänä, kun sai kenkää Nokialta. Tällä hetkellä mies opiskelee lasinpuhallusta ja luontaishoitoa.

[/quote]

Mun tutulla on sama juttu. Ihmettelee, kun ei saa töitä, vaikka on muinaisasuihin erikoistunut artesaani, pieneläinhoitaja, veneenrakentaja, hopeaseppä ja kalastaja ja tämän päälle vielä FM, pääaineena tähtitiede ja sivuaineena arabian kieli. Ei vaan työllisty, vaikka on todella pätevä.

[/quote]Voih, toi menis kuin kuumille kiville jossain muussa maassa...Suomi on vaan niin huono paikka työllistyä...ei ole työntekijöiden vika siis.

Vierailija
11/58 |
04.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.12.2014 klo 21:19"]

Toiset ei pääse harjoitteluun ja mulle soitellaan jatkuvasti töihin ja pyydetään vaihtamaan eri firmaan, joku mättää.

[/quote]

Lisänä haluan tarkentaa että pääsyy tähän on pitkään ja harkiten tehty verkostoituminen, kaikki alallani olleet vapaat paikat täytetään jonkun työntekijän tutulla.

Vierailija
12/58 |
04.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.12.2014 klo 18:18"]

Jostakin syystä työtä haluavia ihmisiä halutaan KYYKYTTÄÄ. Sama homma se on meillä töissä olevilla. Uskokaa hyvät ihmiset, ettei se ole teidän vika. Turha aina miettiä, että itsessä olisi vikaa - ei tarvitse olla. Olenkin ruvennut miettimään, mikä tässä maassa on vikana. Toivon joskus jopa sotaa ja sitä, että se laittaisi arvot kohdilleen. Hauska ajatella tällaista näin itsenäisyyspäivän edellä, mutta tämä johtuu pohjattomasta pettymyksestä ei epäisänmaallisuudesta.

[/quote]Juuri näin. Ennen vanhaan työstä maksettiin aina palkka. Ja niitä töitä riitti vaikka kuinka, kotiapulaisen hommia riitti jos ei muuta. Myöskin tehtaiden patruunat huolehtivat työntekijöistään, heillä oli omatunto.

Vierailija
13/58 |
04.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomea ei ole ollut olemassa enää pitkään aikaan. Taisi kuolla joskus 90 luvun lopulla. Kaikki arvot heitettiin silloin roskiin, noin yleisellä tasolla.

Vierailija
14/58 |
04.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyään on miljoona ilmaistyöntekijääkin. Opiskelijat esimerkiksi ja he ovat ykkössijalla, koska koulu maksaa yleensä heistä työpaikalle, että opiskelija pääsee sinne opettelemaan. Kuka sinusta maksaa?

Vierailija
15/58 |
04.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos tästä ketjusta! Osaan taas olla kiitollinen siivoustyöpaikastani. 0-tunti sopimus, mutta olen käytännössä saanut tunteja niin paljon kun tarvinnut (opiskelen tällä hetkellä, joten työskentelen osa-aikaisena).

Vierailija
16/58 |
04.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiiä. Sama vika täällä.

Vierailija
17/58 |
04.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä työharjoittelu paikkoja aina löytyy. Luulis ainakin. Kysy jostain muualta.

Vierailija
18/58 |
04.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä myös. Olen opiskelija ja en tule valmistumaan, jos kukaan ei palkkaa minua harjoittelijaksi. :( Pitää varmaan ruveta maksamaan, että otettaisiin töihin..

Vierailija
19/58 |
04.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama homma täälläkin. Joten ollaan sitten kotona jos ei kerran anneta edes mahdollisuutta työllistyä uudelleen.

Vierailija
20/58 |
04.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on se lapsi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yksi yhdeksän