Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Liikunta vain väsyttää, ja tuo huonon olon. Siksi välttelen liikuntaa. Mikä avuksi? Mikä liikunta piristää?

Vierailija
09.10.2021 |

Ev

Kommentit (112)

Vierailija
41/112 |
09.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kehonhuolto, joka sisältää paljon venytyksiä toimii minulla.

Minulta taas on kielletty venyttely jo 15 v sitten, koska se aiheuttaa niveliä ympäröivinen kudoksien venymistä.

Käyn sellaisessa jossa liikkeet tehdään omaa kehoa kuunnellen.

Vierailija
42/112 |
09.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ääni sähköpyörälle!

Paino puolittui, sokeri- ja verenpainetaudit hävisivät. Naatin joka päibä

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/112 |
09.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kehonhuolto, joka sisältää paljon venytyksiä toimii minulla.

Minulta taas on kielletty venyttely jo 15 v sitten, koska se aiheuttaa niveliä ympäröivinen kudoksien venymistä.

Käyn sellaisessa jossa liikkeet tehdään omaa kehoa kuunnellen.

Jos niveliäsi ympäröivä sidokudos ei ole normaalia, et pysty kuuntelemaan sitä mitenkään niin että tietäisit mikä on liikaa. 

Vierailija
44/112 |
09.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Liikunnan, liikkumisen ja/tai urheilun aloittaminen on aina hankalaa. Kannattaa asettaa tavoitteita: aluksi matalammalle ja sitten nostaa pikkuhiljaan. Luonnossa kävely ja vaikka kavereiden kannsa tai musiikkia kuunnellen lenkkeily voisi toimia.

Aloitan ja lopetan.

Pahinta on, kun syömisestä tulee hirveä ruuan himo! Raskaasta liikunnasta tuleen tuo himo ja väsymys. Viimeksi laskin kalorit (uin 1h ja 10min) ja söin liikunnan jälkeen melkein 2000 kcal! Ap

Kuulostaa ihan iäkkään 37v jutuilta 🙄.

Vierailija
45/112 |
09.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Parasta liikkumista on luonnossa käppäily. Ei tule kipeäksi, mieli latautuu, ja aivot ja kroppa saa virtaa. Sen sijaan kuntosalille ahtautuminen kaiken maailman laitteissa toistojen teko toisensa perään aikaansaa vain väsymystä, vitututsta, ja alakuloa.

Olen yrittänyt nauttia ruskasta. Parasta kävelyn jälkeen on kaatua sohvalle lepäämään. Ap

Kunnostasi päätellen taidat levätä Sohvalla aika paljon 😳?!

Vierailija
46/112 |
09.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Usein liikunnan aiheuttama väsymys johtuu nestehukasta. Eli ihmiset muistakaa juoda sitä vettä! Ja tarvittaessa käyttäkää elektrolyyttejä veden kanssa, jos hikoilu on runsasta. Usein asia korjaantuu ihan sillä. Ja muistakaa myös syödä säännöllisesti ja riittävästi. Eikä tarvita mitään erikoisruokavalioita. Ihan perus lautasmalli riittää. Monipuolista kotiruokaa, sillä jaksaa.

Vierailija
47/112 |
09.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla sama. Joskus koiran perässä matelukin on niin raskasta että tekisi mieli vaan nukahtaa kadulle.

Nukun välillä aika huonosti mutta tällainen olen ollut lapsesta asti. Ikinä ei oo mitää vikaa löydetty.

Jos voisin, makaisin sängyssä 15h vuorokaudessa. Ja ei, en ole lihava vaan hoikka. En myöskään polta tai käytä mitään päihteitä, en edes juo alkoholia.

N30

Vierailija
48/112 |
09.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei taida olla sellaista ketjua, minne joku Ketoosi Kati ei tulisi tyrkyttämään ruokavaliotaan. Näiden ketoilijoiden kannattaisi perehtyä ravitsemustieteisiin ihan kunnolla. Varsinkin kestävyyslajeissa tarvitaan hiilaria. Hiilari myös aloittaa kehon palautumisprosessit liikunnan jälkeen. Ketoilut on käteviä tosi pahasti ylipainoisille painonpudotukseen, sillä rasva pitää kylläisenä ja pätkäpaaston avulla saadaan päivittäistä kalorimäärää alas, mutta tavallisen tallaajan kohdalla haitat ovat usein suuremmat kuin hyödyt ja runsaasti liikkuvalle ketoilua ei suositella missään tapauksessa. (Muutamia ihan yksittäisiä poikkeuksia lukuunottamatta.)

Vierailija
49/112 |
09.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvin ymmärrän. Ei minullakaan erityistä hokkus pokkus apua ole. Mutta sopivasti sään mukaan puettuna lähde vain lompsimaan eli rennosti kävelemään ulos. Katsele puita, lintuja, järveä (jos on). Anna mielikuvituksen lentää. Käy yksinpuhelua. Ketään ei nykyään kiinnosta, jos höpöttelet. Niinhän muutkin nappi korvassa.

Itse jo 50 v ylittäneenä, olen huomannut että nivelrikonkin vuoksi voi jo jyskytyslajit jättää ja nauttia liikuskelusta.

Ravinnista olen sen huomannut että raskas, huonosti sulava ravinto vie liikuntahalut. Syön kyllä isoja annoksia, mutta ne koostuvat raasteista, hapankaalista, kananmuna (paistettu), leipää jonkin verran jne. Karkkipussin jälkeen huono olo, ollut pakko jättää.

Ulkona rento käveleskely on myös hyvö tilanne ottaa yhteys Yläkertaan ja käydä läpi tilannetta, ehkäpä kiittääkin asioista.

Tsemppiä!!! Hyvä aloitus, kiitos siitä! Kannusti itseänikin taas huomenna ulos.

Vierailija
50/112 |
09.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä yritä harrastaa liikuntaa lainkaan. Ihmistä ei ole tarkoutettu veren maku suussa liikkumaan missään evoluution aikana. Ihminen kykenee tekemään nopeita rynnäköitä saalistaessaan ruokaa tai puolustautuessaan, mutta muutoin ihmisen on tarkoitus kuluttaa mahdollisimman vähän energiaa turhaan.

Siispä istu ihan rauhassa soffalla lukemassa kirjaa. Jos sinulle tulee päivittäin arkiliikuntaa, se riittää: kävelyä paikasta toiseen, kumartelua nostamaan lattialta jotain, kulkemista kaupan käytävillä, kurkottelua pyykkinarulle ja ylähyllyille jne.

Vierailija
51/112 |
09.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Parasta liikkumista on luonnossa käppäily. Ei tule kipeäksi, mieli latautuu, ja aivot ja kroppa saa virtaa. Sen sijaan kuntosalille ahtautuminen kaiken maailman laitteissa toistojen teko toisensa perään aikaansaa vain väsymystä, vitututsta, ja alakuloa.

Kävely on ihan kivaa muttei kasvata lihaksia, paranna hapenottokykyä, pienennä rasvaprosenttia tai saa näkyviä tuloksia aikaan.

Vierailija
52/112 |
09.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älä yritä harrastaa liikuntaa lainkaan. Ihmistä ei ole tarkoutettu veren maku suussa liikkumaan missään evoluution aikana. Ihminen kykenee tekemään nopeita rynnäköitä saalistaessaan ruokaa tai puolustautuessaan, mutta muutoin ihmisen on tarkoitus kuluttaa mahdollisimman vähän energiaa turhaan.

Siispä istu ihan rauhassa soffalla lukemassa kirjaa. Jos sinulle tulee päivittäin arkiliikuntaa, se riittää: kävelyä paikasta toiseen, kumartelua nostamaan lattialta jotain, kulkemista kaupan käytävillä, kurkottelua pyykkinarulle ja ylähyllyille jne.

Tämä on kyllä huonoin neuvo. Älä tee mitään!

Vierailija
53/112 |
09.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko sinulta milloin viimeksi otettu verikokeita? Minulle tuli aiemmin aivan kauhea olo liikunnasta. Kävelykin väsytti ja kuntosalitreeni aiheutti sellaisen olon, etten meinannut jaksaa mennä kotiin. Sitten selvisi, että minulla oli raudanpuute. Ferritiiniarvo oli liian matala. On varmaan ihan hyvä selvittää, millainen on sun fyysinen terveydentila. Itse en vieläkään tykkää yhtään liikunnasta, jossa syke nousee, mutta ainakin jaksan nykyään kävellä.

Verinäyte otettiin vasta, 1 maksa-arvo hieman koholla, sokerirasituskokessa paastoarvo hieman koholla.

Siksi siis yritän liikkua nyt, sen 3-5 kertaa viikossa, syödä lautasmallin mukaan. Elää terveellisesti.

Mutta mitä järkeä liikkua, kun liikunta laskee elämänlaatua? Ap

Vierailija
54/112 |
09.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sun pitää kokeilla, mikä sua virkistää.

Onko sun sydän tutkittu?

Uinti

Kävely luonnossa

Hölkkä

Melonta

Koripallo

Mikä vaan pallolaji

Voimistelu

Kuntosali

Tanssi

Jooga

Pilates

Venyttely

Juoksu spurtit

Kamppailulajit

Testaa. Jos tulee huono olo, niin veikkaan, että teet liian kovalla teholla kuntoosi nähden tai sitten sulla on jokin sairaus.

No on jotain rajotteita, eli pitää olla yksilö liikuntaa. Eli ei pallopelejä, kamppailua, ryhmäliikuntaa.

(kiitos, Koululiikunta traumoista..) ap

Vierailija
55/112 |
09.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko sinulta milloin viimeksi otettu verikokeita? Minulle tuli aiemmin aivan kauhea olo liikunnasta. Kävelykin väsytti ja kuntosalitreeni aiheutti sellaisen olon, etten meinannut jaksaa mennä kotiin. Sitten selvisi, että minulla oli raudanpuute. Ferritiiniarvo oli liian matala. On varmaan ihan hyvä selvittää, millainen on sun fyysinen terveydentila. Itse en vieläkään tykkää yhtään liikunnasta, jossa syke nousee, mutta ainakin jaksan nykyään kävellä.

Verinäyte otettiin vasta, 1 maksa-arvo hieman koholla, sokerirasituskokessa paastoarvo hieman koholla.

Siksi siis yritän liikkua nyt, sen 3-5 kertaa viikossa, syödä lautasmallin mukaan. Elää terveellisesti.

Mutta mitä järkeä liikkua, kun liikunta laskee elämänlaatua? Ap

Paljonko ap painat?

Vierailija
56/112 |
09.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Liikunnan, liikkumisen ja/tai urheilun aloittaminen on aina hankalaa. Kannattaa asettaa tavoitteita: aluksi matalammalle ja sitten nostaa pikkuhiljaan. Luonnossa kävely ja vaikka kavereiden kannsa tai musiikkia kuunnellen lenkkeily voisi toimia.

Aloitan ja lopetan.

Pahinta on, kun syömisestä tulee hirveä ruuan himo! Raskaasta liikunnasta tuleen tuo himo ja väsymys. Viimeksi laskin kalorit (uin 1h ja 10min) ja söin liikunnan jälkeen melkein 2000 kcal! Ap

Kuulostaa ihan iäkkään 37v jutuilta 🙄.

Niinpä. Ja hänellähän on painoa sata kiloa, esidiabetes ja silti hän sortuu herkkuihin lähes päivittäin. Onko ihme, että väsyttää. (Epäilen, että kyseessä on kunnon trolli mutta oletetaan nyt että ei ole.)

Vierailija
57/112 |
09.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävely äänikirjat kanssa. Älä ajattele että lähdet liikkumaan/kuntoilemaan sillä kuulostaa että se jo ajatuksena tuottaa stressiä. Vaan ota joku hyvä äänikirja jota saat kuunnella vain kävellessä.

Kesken oleva kirja houkuttaa ulos kuuntelemaan lisää ja huomaamatta tulee käveltyä ja liikuttua.

Vierailija
58/112 |
09.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä yksi iäkäs 37v 🙂Pyrin tekemään aamuisin 2 -3 kertaa viikosss 15 - 20 min lihaskuntojumpan kotona. Aika maltillisesti eli ei mitään rääkkitreenejä. Silti huomaan että tämäkin määrä lisää jonkin verran stressitasoa, päivisin on ärtyneisyyttä ja illalla väsymystä. Minulla on taipumusta ahdistuneisuuteen ja olen muutama vuosi sitten lopettanut mielialalääkkeen (mrtatzapin) ja epäilen lääkkeen jättäneen jotain jälkiä hermostoon. Yritän silti pitää tapaa yllä koska teen toimistotyötä ja eikös minun iässä ala lihasmassa hävitä ellei tee mitään. Lisäksi käyn kävelylenkeilä 1 -3 kertaa viikossa. Ne eivät vastaavaa reaktiota aiheuta, ennemmin rauhoittavat.

Vierailija
59/112 |
09.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ääni sähköpyörälle!

Paino puolittui, sokeri- ja verenpainetaudit hävisivät. Naatin joka päibä

Miksei saman tien mopoa?

Vierailija
60/112 |
09.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aloitan ja lopetan.

😣 siis ” kehopositiivinen”