Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Palstalääkäriä kaivataan! (yllättävä hikoilu ym oire-cocktail)

Vierailija
04.12.2014 |

Viimeisen kahden vuoden aikana olen alkanut hikoilemaan todella runsaasti ja pahanhajuisesti. Itsellä tulee hajusta mieleen vanha spurgu. Sellainen pistävä, imelä, suolainen, voimakas... Miten sitä nyt kuvailisi, mutta todella läpitunkeva haju joka tapauksessa! Enkä ole ennen hikoillut näin runsaasti. Jos on hiemankin tiukempi paita, niin kainaloihin tulee valtavat läntit.

Olen 25-vuotias, perusterve, ei mitään tiedossa olevia allergioita. Ainuita ongelmia mitä tuon lisäksi on ollut, on todella sitkeät syylät (monta vuotta olleet ja monenlaisia hoitoja kokeiltu), sekä e-pillerien kanssa tullut hirveä hiivatulehduskierre (kesti monta kuukautta, ei auttanut pillerimerkkien vaihto ym renkaat tai muut).

Parin vuoden aikana ihoni on mennyt huonommaksi ja olen saanut valtavasti finnejä. On ollut valtavia, kipeitä hormooni finnejä, sekä näitä perus valkopäitä ja mustapäitä. Pistää kummastuttamaan, kun murrosiässä selvisin melko helpolla finnien suhteen, mitä nyt naama oli valtavan rasvainen.

Onkohan jollakin ideaa mitä tämä kaikki oikein on? Jos nuo nyt liittyvät toisiinsa. Olen hoitajalle kertonut haju- ja iho ongelmistani terveystarkastuksen yhteydessä. Hänen mielipiteensä oli, että johtuu luultavasti hormooneista. Eli asialle ei olisi mitään tehtävissä? Olen miettinyt Antioksidanttiklinikkaa, mutta en tiedä olisiko se kaiken rahan ja vaivan väärti.

Hävettää ihan mielettömästi. :(

Kommentit (52)

Vierailija
1/52 |
05.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
2/52 |
05.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

2

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/52 |
10.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin hankkimassa täällä hehkutetun Rexonan maximum protection dödön, ja ainakin yhden käyttökerran jälkeen on toiminut loistavasti. Testasin sitä työhaastattelussa, ja kainalot pysyi mielestäni kuivina, eikä hajuja ollut.

Edellisen kerran laitoin haastatteluun aikaisemmin mainitsemani kolmen dödön yhdistelmän, ja silti paitaan kastui valtavat hikiläntit. -ap

Vierailija
4/52 |
10.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisiko joku osannut kertoa vielä Antioksidanttiklinikasta? Omia tai tuttujen kokemuksia jne... -ap

Vierailija
5/52 |
10.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.12.2014 klo 17:50"]

Olisiko joku osannut kertoa vielä Antioksidanttiklinikasta? Omia tai tuttujen kokemuksia jne... -ap

[/quote]Huuhaata.

Vierailija
6/52 |
10.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä nyt vaikuttaa vahvasti siltä, että luontoäidin tuotteet ei riitä. Sinun pitää uskoa se, tai muuten teet itsesi yksinkertaiseksi. Happamat pesuaineet esim. Lactal ja pesusieneen sitruunanmehua, kainaloihin Rexonaa tai Garnieria, niin pysyt raikkaana.

Vierailija
7/52 |
21.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

kainaloihin ja nivusiin voi käyttää Molkosania tai Finnmolkea, jotka ovat samoja tuotteita toinen Vogelin tuote, toinen suomalainen. Finnmolke on halvempaa. Niitä läytää markettien luontaistuotehyllyiltä tai luontaistuotekaupoista.

Kyseiset tuotteet ovat maitohappotuotteita. Eivät vie hikoilua, mutta hiki ei haise. Aine itsessään haisee ensin navetalta, mutta tuo haju ei kestä kuin hetken.Itse olen käyttänyt ainetta jo parikymmentä vuotta päivittäin kainaloihin enkä ole tarvinnut mitään dödöjä. Aamulla ensin kainaloiden vesipesu ja kuivaus, sitten finnmolkeen tai molkosaniin kastetulla pumpulilla pyyhkiminen. Kainalokarvoja ei pidä pitää pitkinä, sillä silloin aine saattaa aiheuttaa punotusta. Karvat kannattaa leikata illalla, jotta iho ehtii parantua aamuksi, jolloin käyttää molkosania.

Nykyisin miehenikin on alkanut käyttää molkosania, koska on huomannut sen estävän hajua.

Hiki itsessään ei haise, vaan halu tulee bakteerien eritteistä. Molkosan/Finnmolke estävät bakteerikasvun ja siksi hikoilu ei haise näitä tuotteita käytettäessä.

Samoilla aineilla saan alapäähiivatulehduksenkin pois. Siihen käytän ainetta siten, että kastan pumpulin ensin veteen ja laitan siihen sitten molkosania/finnmolkea ja pyyhin sillä alapääni. Se tasoittaa alapään happoisuuden.

Samat Molkosan/Finnmolke ovat myös hyviä juomana, tasoittavat happotasapainoa ja ehkäisevät hiivatulehduksia. Pari teelusikallista sekoitettuna lasilliseen vettä. Itse juon yleensä vielä päälle puoli lasillista puhdasta vettä, jottei happo jäisi hampaisiin. Siis ei hampaiden pesua heti  happojuoman jälkeen, ettei vairioita hammaskiillettä.

Vierailija
8/52 |
21.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisään vielä edelliseen, että maitoheravalmiste (=Molkosan tai Finnmolke) on myös hyvä salaattikastikkeissa.

Kyseessä on siis täysin luonnollinen aine, joka ei lopeta hikoilua, mutta happoisuudellaan tappaa bakteerit ja estää bakteerikasvun. 

Jos hikoilu on epänormaalin runasta pitäisi selvittää hikoilun syy.

Itse maitoheraa käyttäneenä voin pitää samaa puseroa useamman päivän haisematta hieltä. Jos kuitenkin joskus olen jättänyt kesälomapäivänä laittamatta maitoheraa kainaloihin, on hien haju kuvottava. Eli kyseessä on todella aine, joka estää hien hajun.

Vierailija
9/52 |
10.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

- tsekkaa veriarvot, kilpirauhanen, sokerit, hormonitasapaino

- käytä antiperspiranttia. Esim. Bats ei ole niin voimakas kuin joku Torr mutta tehokas

- kiinnitä huomiota ruokavalioon. Jos vaihdat puhtaaseen terveelliseen ruokaan kuukaudeksi, tuleeko muutosta? tai lisää vihanneksia, marjoja, siemeniä ja kalaa

- oletko ylipainoinen? rasvakudos on aktiivista ainetta ja voi sotkea hormonitasapainon

Vierailija
10/52 |
10.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.12.2014 klo 17:59"]

[quote author="Vierailija" time="10.12.2014 klo 17:50"]

[/quote]Huuhaata.

[/quote]

Hö. ): Kuulostaisi niinkuin siellä paneuduttaisiin potilaan ongelmiin, kun on kaikki ne testit sun muut. -ap

Vierailija
11/52 |
10.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.12.2014 klo 18:10"]

Kyllä nyt vaikuttaa vahvasti siltä, että luontoäidin tuotteet ei riitä. Sinun pitää uskoa se, tai muuten teet itsesi yksinkertaiseksi. Happamat pesuaineet esim. Lactal ja pesusieneen sitruunanmehua, kainaloihin Rexonaa tai Garnieria, niin pysyt raikkaana.

[/quote]

Ei luontoäidin tuotteet, eikä oikein markettidödötkään tunnu purevan. Sitruunamehua en olekaan tullut ajatelleeksi. Sitä voisin myös kokeilla, kun muussa ihonhoidossa se on toiminut ihan hyvin. -ap

Vierailija
12/52 |
10.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla toimi kainaloiden epiloiminen, kerran päivässä peseminen, luonnonmateriaalista paita, vaihto joka päivä. Tekokuidussa haisen kammottavalle. Dödöä en enää käytä, silloin kun käytin joko haisin dödölle tai sitten pettäneelle dödölle. Nykyään en haise ollenkaan.

Vierailija
13/52 |
10.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.12.2014 klo 18:21"]

- tsekkaa veriarvot, kilpirauhanen, sokerit, hormonitasapaino

- käytä antiperspiranttia. Esim. Bats ei ole niin voimakas kuin joku Torr mutta tehokas

- kiinnitä huomiota ruokavalioon. Jos vaihdat puhtaaseen terveelliseen ruokaan kuukaudeksi, tuleeko muutosta? tai lisää vihanneksia, marjoja, siemeniä ja kalaa

- oletko ylipainoinen? rasvakudos on aktiivista ainetta ja voi sotkea hormonitasapainon

[/quote]

Kuinkahan helposti pääsee nuita arvoja testaamaan? Kunnallisella tuskin alkavat, joten täytyy kai käydä yksityisellä? Olen pelkkien syylien takia käynyt kyselemässä jotain testejä, mutta eivät silloin yksityiselläkään alkaneet mitään tekemään vaikka olisin itse halunnut.

Siirryn seuraavana Batsiin, jos tuo Rexonan maximum protection pettää. Hyvä tietää ettei se ole ihan niin voimakas.

Olen skarpannut syömisen suhteen ja koettanut syödä terveellisemmin (vaikka vielä voisi parantaa). Syön nyt huomattavasti terveellisemmin mitä teinivuosina, mutta olen silti paljon sairaampi. Toisaalta painan melkein 10kg enemmän mitä joitain vuosia sitten. Eli nyt olen 169cm ja 58kg. -ap

Vierailija
14/52 |
10.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.12.2014 klo 18:57"]

Mulla toimi kainaloiden epiloiminen, kerran päivässä peseminen, luonnonmateriaalista paita, vaihto joka päivä. Tekokuidussa haisen kammottavalle. Dödöä en enää käytä, silloin kun käytin joko haisin dödölle tai sitten pettäneelle dödölle. Nykyään en haise ollenkaan.

[/quote]

Melkolailla samat keinot käytössä, lisäksi olen yrittänyt kuoria kainaloiden ihoa.

Et siis käytä dödä, antipersperanttia, mitään? Pidän täysin dödöttömiä päiviä, jos tiedän että tulen olemaan kotona koko päivän. Tai jos tiedän että käyn kaupassa tai muussa pikaisessa menossa, saatan yrittää sinnitellä luonnondödöllä. -ap

Vierailija
15/52 |
10.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen huomannut että joissain paidoissa leikkaus on kainaloista ahdas, niin että paidan kainalo on ihan kiinni omassa kainalossa. Nämä paidat alkavat yleensä väistämättä haista. Jos vaihdan tilalle toisen lähes vastaavan paidan, mutta kainaloista hitusen väljemmän, saatan selvitä loppupäivän hajuitta. -ap

Vierailija
16/52 |
04.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla myös tuo voidemainen Maximum Prodection-dödö ja se auttaa myös liikahikoiluun! Huipputuote :)

Jos pelkkä vesi+saippua pesu ei auta vaan dödöt menee pilalle (pöpöjä) niin pyyhkäise pesun jälkeen vielä käsidesillä ne kainalot puhtaaksi ennenkuin laitat dödöä.

Vierailija
17/52 |
04.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokeile käyttää Triple Dryta iltaisin (ei sisällä alkoholia kuten Absolut Torr, pitäisi ärsyttää vähemmän ihoa) pestyäsi kainalot juuri ennen nukkumaanmenoa. Silloin aine pääsee imeytymään hikirauhasiin paremmin ja antaa paremman suojan. Aamulla voi tarvittaessa vielä käyttää esim. Batsin deodoranttia, joka on minusta myös aika tehokas. Osalla riittää viikon käytön jälkeen Triple Dry vain kolmen päivän välein, itse en valitettavasti kuulunut siihen joukkoon. Muidenkin deodoranttien kanssa teho on parempi levitettynä illalla, itse levitän sekä illalla että aamulla.

Molemmat noista ovat hajusteettomia (tosin Triple Drysta on olemassa hajustettuja versioitakin) niin eivät sotke sitten kosteusvoiteen, hajuveden tms. tuoksuja :)

Tsemppiä taistoon!

Vierailija
18/52 |
04.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

2

Vierailija
19/52 |
04.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

2

Vierailija
20/52 |
05.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.12.2014 klo 16:13"]

Minulla myös tuo voidemainen Maximum Prodection-dödö ja se auttaa myös liikahikoiluun! Huipputuote :)

Jos pelkkä vesi+saippua pesu ei auta vaan dödöt menee pilalle (pöpöjä) niin pyyhkäise pesun jälkeen vielä käsidesillä ne kainalot puhtaaksi ennenkuin laitat dödöä.

[/quote]

Hieno idea, kiitos! :) Olen vähän vastaavaa tehnyt pyyhkäisemällä kainaloita etikalla, mutta tuo käsidesi saattaisi toimia paremmin. -ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kuusi yksi