Onko rokotteen teho 0 % ennen kahta viikkoa rokotteen ottamisesta?
Onko 1.rokotteen teho ennen 2 viikon kulumista 0 % vakavaa tautia vastaan? Vai nouseeko suoja pikku hiljaa rokotteen otosta? Jos esim.sairastuisi viikko rokotteen oton jälkeen, olisiko rokotteesta tällöin mitään hyötyä?
Kellään tietoa asiasta?
Kommentit (55)
Luulisi, että.suoja nousisi pikku hiljaa? Löytääkö kukaan tietoa asiasta? Alkoi kiinnostaa.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä. Ja minun 6 kk suoja koronan sairastamisen jälkeen putosi juuri nollaan pari päivää sitten.
luulen että sairastettu korona antaa pysyvän immuniteetin ja monipuolisemman,paremman.
eli älä hävitä sitä.
Se on miinusmerkkinen monta sataa prosenttia piikin jälkeisinä päivinä. Siinä noin kahden viikon kohdalla alkaa vaikuttamaan positiivisesti.
Löytyisi tästä kai vasta-ainetutkimuksia? Löytääkö joku?
Jo viikko rokotuksesta se suoja on jo ihan kohtalaisen hyvä. 2 kk rokotuksen jälkeen alkaa taas laskea nopeasti.
Parin viikon aikana rokotuksen jälkeen sairastuvuus nousee. (voi johtua ihmisten tyhmyydestä)
Vakavuudesta en ole nähnyt tietoa vaikuttaako siihen heti positiivisesti mutta olisi epäloogista, että vaikuttaisi negatiivisesti.
Mutulla väittäisin, että 0:sta lähtee hiljakseen nousemaan 🤔
Vierailija kirjoitti:
Jo viikko rokotuksesta se suoja on jo ihan kohtalaisen hyvä. 2 kk rokotuksen jälkeen alkaa taas laskea nopeasti.
Olisko tälle jotain lähdettä? 🤔 Luulisi kyllä, että vasta-aineet lisääntyisi kehossa pikku hiljaa, eikä yhtäkkiä pompsahda 2 viikon kohdalla nollasta 90 prosenttiin.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä. Ja minun 6 kk suoja koronan sairastamisen jälkeen putosi juuri nollaan pari päivää sitten.
Mä sairastuin koronaan toisen kerran n. 10 kuukautta edellisen jälkeen. Erikoista että samoissa bileissä moni ei saanut tautia, vaikka eivät olleet sairastaneet eikä vielä ollut rokotuksia. Tauti ei ole yhtään paha, mutta eristys ja läheisten karanteenit ei ole kiva juttu. Rokotteet olen nyt ottanut.
Muakin kiinnostaa tämä. Kuinka pian rokotteen ottamisesta alkaa suoja jo edes vähän vaikuttaa? 🤔
Sairaalassa sä oot rokottamaton noilla spekseillä.
Luulen, että suojaprosentit nousee vähitellen rokotteen jälkeen.
Tietysti, kun rokotehaitat tulee yleensä 2 viikon sisään niin saadaan ne haitat koronan piikkiin. Lisäksi rokote tiputtaa omaa vastustuskykyä pariksi viikoksi, joten tässä vaiheessa ihminen on vaarallisimmillaan saada tartunta.
En löytänyt tietoa tästä. Auttaisko joku?
Juu se tulee sitten yhdessä yössä se suoja, kunhan muistat pitää huolta että rokote tietää mikä päivä on menossa. Itse luin aina aamuisin ääneen kalenterista päivämäärä, ja varmuuden vuoksi horoskoopin ja nimipäivä sankaritkin.
Kyllä. Rokotteen teho on 0 % kaksi viikkoa ennen rokotteen ottamista.