Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi et sulje wc-pöntön kantta asiointisi jälkeen?

Vierailija
03.12.2014 |

En vaan ymmärrä miks se kansi pitää jättää ylös! Varsinki yleisissä vessoissa todella oksettavaa mennä kenen tahansa jälkeen vessaan jos pöntön kansi on ylhäällä. Esim vessaa vetäessä reunus kastuu jos kansi on ylhäällä. Oksettavaa.

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
03.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa en ole edes ajatellut koko asiaa. Varmaan siksi, etten viitsi kosketella niihin pyttyihin turhaan, koska en pese käsiäni vessareissun jälkeen. Enkä ole koskaan ollut vessassa, jossa huuhteluvesi roiskuisi reunoille! Enkä ole bakteerikammoinen. Montako tautia olen ikinä saanut mistään vessoista? Nolla. Varmaan tekin jotka pelkäätte bakteereita ja suojaudutte niiltä sairastatte joskus flunssia? (Eli flunsaa kerran vuodessa ei lasketa.)

Vierailija
2/18 |
03.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse koen vielä oksettavampana yleisissä vessoissa avata itse se saastunut vessan kansi ja löytää pöntöstä pikku ylläri. Helpompaa ja mukavampaa kääntyä heti ovella pois, jos ruskea pönttö ei miellytä.

Meillä ei pöntöstä roisku vettä reunuksille, teillä taitaa olla melko tehokas pönttö.

Ja ei, en sulje jälkeeni kantta enkä haluaisi että kukaan muukaan meillä sulkee.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
03.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun on himas pakko sulkee kansi, koska kissani muutoin kiikuttaa koko lelurepertuasrinsa pönttöön uimaan, nyt ne on pelkästää juomakipoissa.
Julkisilla paikoilla joko suljen kannen tai en. Riippuu muistanko edes sulkea sitä. En jaksa välittää.

Vierailija
4/18 |
03.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suljen aina! Ei se kansi siinä turhaa ole vaan just sen takia että se suljetaan asioinnin jälkeen.

Vierailija
5/18 |
03.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi kukaan sulkisi vessanpyttyä julkisessa vessassa? Nehän ovat aina saastaisia.

Vierailija
6/18 |
03.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Avaan ja suljen kannen aina jalalla tai paperilla. Pöntöstä lentää ulostetta metrien päähän, kun se vedetään. http://m.iltalehti.fi/terveys/2012010315036749_tr.shtml

Vierailija
7/18 |
03.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakko sulkea. Kissa uittaa siellä muuten tassujaan ja putoaa sinne välillä kokonaankin.

Vierailija
8/18 |
03.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska en jaksa avata ja sulkea sitä uudestaan. Meidän uuden talon pönttö on hieman heikko vetämään, ilmeisesti useimmat uudet pöntöt ovat turhan vedensäästön vuoksi... En jaksa avata sitä uudestaan katsoakseni, että vetikö se tällä kertaa puolikkaan pökäleen vai ihan kokonaisen. 

Tästä syystä vedän aina automaattisesti kahdesti vessan siinä wc:ssä, jossa on hammasharjat, kosmetiikat yms. kun en halua bakteerien leviävän suoraan niihin.

Vierailija
9/18 |
03.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä suljen, koska ällöttää, että sieltä lentää jotain sumua ilmaan. En jätä omassakaan vessassa ylhäälle, koska en halua kuorruttaa vessassa olevia tavaroita kakkahiukkasilla. Ei ole niin iso vaiva sulkea se kansi. Eipähän tipu mitään vahingossa pyttyyn.

Vierailija
10/18 |
03.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleisissä vessoissa en sulje, en todellakaan aio koskea siihen. Ne on monesti ihan karmeassa kunnossa. Kotona suljen ettei kissa tipu sinne, kun ruuat on pöydällä johon hyppää pytyn kautta.

Vierailija
11/18 |
03.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillon rikki se kansi siks en sulje..

Vierailija
12/18 |
03.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.12.2014 klo 22:12"]

En vaan ymmärrä miks se kansi pitää jättää ylös! Varsinki yleisissä vessoissa todella oksettavaa mennä kenen tahansa jälkeen vessaan jos pöntön kansi on ylhäällä. Esim vessaa vetäessä reunus kastuu jos kansi on ylhäällä. Oksettavaa.

[/quote] saa lainehtia vaikka sitä itteään koska en ikinä istu yleisisssä paikoissa. Olen puoli-istuvassa asennossa ja mikään ei kosketa pönttöä ja samalla reidet vahvistuu. Ensiksi laitan paperia pönttöön ettei roisku. 

Vierailija
13/18 |
03.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä suljetaan kansi aina. Eipähän tartte tapella miehen kanssa siitä, kuuluuko sen renkaan olla alhaalla vai ylhäällä.

Vierailija
14/18 |
03.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluaisiko muuten joku vielä avata, että ketkä vitun neropatit heittelee niitä vessspaperinpätkiä lattialle? En ymmärrä miksei niitä omia jälkiä voi julkisessa vessassa korjata ja miten sitä paperia edes lattialle päätyy? En ole ikinä ymmärtänyt tätä...

Vierailija
15/18 |
03.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko samoja henkilöitä jotka eivät sulje kantta, mutta valittavat kun puoliso jättää ylös/alas?

Vierailija
16/18 |
03.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

teillä on hassuja kissoja.

en itse sulje kantta edes kotonani. tämän seurauksena on parikin vessapaperirullaa tipahtanut ja kastunut siellä. en silti sulje.

Vierailija
17/18 |
03.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sieltä vesi roisku, mutta ne bakteerit kylläkin nousee ilmaan. Siksi olisi ihan järkevää sulkea kansi ennen kuin vetää...

Vierailija
18/18 |
04.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

ootte kamalan bakteerikammosia.