Miksi sinivuokkoja ei näy missään?
Edellisen kerran näin sellaisia joskus 15-20-vuotta sitten. Silloinkin vain muutaman kappaleen. Mitä noille kukille on tapahtunut?
Kommentit (29)
Luulin, että tarkoitettiin poliiseja.
Harva se päivä kuuluu menevän pillit vinkuen.
Vai laittaako ne hälyt päälle huvikseen ja ajaa pillurallia?
Hämeessä niitä tunnetusti kasvaa, en tiedä miksi.
Missäpäin Suomes elelet? Minä näin maanantaina metsässä sinivuokkoja täällä Tampereella.
Vierailija kirjoitti:
Missäpäin Suomes elelet? Minä näin maanantaina metsässä sinivuokkoja täällä Tampereella.
Mitä ne siellä teki? Etsikö ruumista?
Vierailija kirjoitti:
Länsi-Uudellamaalla elelen.
Ap
Ainakin tässä itäisellä uudellamaalla näkyy vaikka kuinka.
Olen nähnyt paljon sinivuokkoja Uudellamaalla. Valtavia meriä suorastaan. Mutta ne ei kasva missä tahansa vaan kaltaistensa joukossa.
Ai hitsi, meidän piha on ollut ihan täynnään jo pari viikkoa. Imatralla asutaan.
Meillä täällä Hämeessä niitä kasvaa joka paikassa.
Lupiineja tulee tänä vuonna todella paljon.
On syynsä, miksi ne ovat suojeltuja.
Meillä täällä Luopioisissa niitä piisaa. Mökin paskahuussin takana oleva rinne on ollut täydessä kukassa ainakin kaksi viimeisintä viikonloppua kun ollaan täällä mökillä oltu.
Romanialaiset kerjäläiset käy keräämässä ja myyvät niitä kadulla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Länsi-Uudellamaalla elelen.
Ap
Espoolaiset viininlipittäjät rahoittaa juomisensa myymällä luonnonkukkia.
Ainakin täällä Turun seudulla alkavat olla jo lakastuneita, nyt kukkii valkovuokot.
Kuljet väärissä paikoissa ja väärään aikaan. Nyt kukkii jo valkovuokot.
Ne on jo lakastuneet, höpsö. Pari viikkoa sitten jo kukkivat. Eikä niitä kasva kuin lehdoissa, että hyvin voi olla, että lähitienoollasi on ollut vuosia sitten lehto, joka nyt on "kasvanut umpeen".
Kuuset valtaavat niitä pikkuhiljaa, ja kaupungit ainakin rakennetaan nykyään ihan umpeen.
Käy katsomassa poliisi laitoksen pihasta jos sinivuokkoja haluat nähdä edes vilaukselta.