Olen raskaana ja poltan
Kommentit (63)
Eihän tupakointi raskauden aikana ole hyvä juttu, mutta ei ketään voi sanoa nikotiiniriippuvuuden takia huonoksi äidiksi. Onko tupakoimaton, lapselleen raivoava, välinpitämätön äiti hyvä äiti kun ei polttanut raskauden aikana? Entä jos tämä tupakoinut viettää kaiken aikansa lapsensa kanssa, rakastaa vilpittömästi ja huolehtii lapsestaan? Miksi hän olisi huonompi niiden 5tupakkaa/päivä?
en polttanut itse raskauden aikana, mutta minä yritän ymmärtää, enkä lyö lyötyä sanomalla hänen olevan paha ja huono ihminen joka ei ansaitse lastaan!
[quote author="Vierailija" time="04.12.2014 klo 13:09"]
Eihän tupakointi raskauden aikana ole hyvä juttu, mutta ei ketään voi sanoa nikotiiniriippuvuuden takia huonoksi äidiksi. Onko tupakoimaton, lapselleen raivoava, välinpitämätön äiti hyvä äiti kun ei polttanut raskauden aikana? Entä jos tämä tupakoinut viettää kaiken aikansa lapsensa kanssa, rakastaa vilpittömästi ja huolehtii lapsestaan? Miksi hän olisi huonompi niiden 5tupakkaa/päivä? en polttanut itse raskauden aikana, mutta minä yritän ymmärtää, enkä lyö lyötyä sanomalla hänen olevan paha ja huono ihminen joka ei ansaitse lastaan!
[/quote]
No eihän näitä asioita voi verrata. Miksei voisi vain yrittää olla paras mahdollinen äiti kaikilla tavoin millä voi? Ja tupakoinnin lopettaminen onnistuu varmasti kaikilta, jos vain arvot ja oma tahto on kunnossa. Eikä mikään raivoaminen ole tietenkään yhtään hyväksyttävämpää, mutta ihan eri asia.
Enkä ole itse ainakaan sitä mieltä ettei ansaitse lastaan, hämmästelen vain ihmisten selkärangattomuutta ja laiskuutta kun kyse on omasta jälkikasvusta.
Miksi haluat tappaa lapsesi? Kätkytkuoleman riski on hyvin suuri tupakoivien vanhempien lapsilla, ja tuot lapsellesi jo nyt valtavan riskin kuolla kohtuun. Miksi vihaat lastasi? Mikset vaan suosiolla abortoinut jos et kerran kykene lopettamaan?