Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen raskaana ja poltan

Vierailija
03.12.2014 |

Haluutko kysellä?

Kommentit (63)

Vierailija
41/63 |
03.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

2

Vierailija
42/63 |
03.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

2

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/63 |
03.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei te kaikki, jotka tuomitsette kovasti ja suoraan, ja moni vielä erittäin loukkaavasti ("olet huono äiti"). Suhtaudutteko samalla jyrkkyydellä ylipainoisiin äiteihin ja korkeasta verenpaineesta kärsiviin äiteihin? Mm.näillähän on suora ja kiistaton haittavaikutus vauvaan odotusaikana, ei yhtään tupakointia vähäisempi. Samoin on osoitettu, että isossa metropolissa (Lontoo, Pariisi, Peking, New York) asuvien äitien liikennesaasteille altistuminen on haitallisuudeltaan samaa luokkaa kuin äidin raskaudenajan tupakointi.

Haluaisin oikeasti vastauksia tähän, koska en ole ikinä kuullut kenenkään puhuvan niin rumasti, mustavalkoisesti ja tuomitsevasti näistä muista vauvan terveyteen vaikuttavista asioista, kuin miten tupakoinnista puhutaan.

En puolustele tupakointia - se on raskausaikana yksinkertaisesti väärin - mutta haluaisin kuulla teiltä huonoa äitiä huutelevilta, että mikä siinä tupakoinnissa herättää teissä tuon vihan ja ylemmyydentunteen, jota ilmeisesti esim. Lontoossa asuminen tai ylipainoisuus ei kuitenkaan herätä?

Vierailija
44/63 |
03.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.12.2014 klo 21:56"]Hei te kaikki, jotka tuomitsette kovasti ja suoraan, ja moni vielä erittäin loukkaavasti ("olet huono äiti"). Suhtaudutteko samalla jyrkkyydellä ylipainoisiin äiteihin ja korkeasta verenpaineesta kärsiviin äiteihin? Mm.näillähän on suora ja kiistaton haittavaikutus vauvaan odotusaikana, ei yhtään tupakointia vähäisempi. Samoin on osoitettu, että isossa metropolissa (Lontoo, Pariisi, Peking, New York) asuvien äitien liikennesaasteille altistuminen on haitallisuudeltaan samaa luokkaa kuin äidin raskaudenajan tupakointi.

Haluaisin oikeasti vastauksia tähän, koska en ole ikinä kuullut kenenkään puhuvan niin rumasti, mustavalkoisesti ja tuomitsevasti näistä muista vauvan terveyteen vaikuttavista asioista, kuin miten tupakoinnista puhutaan.

En puolustele tupakointia - se on raskausaikana yksinkertaisesti väärin - mutta haluaisin kuulla teiltä huonoa äitiä huutelevilta, että mikä siinä tupakoinnissa herättää teissä tuon vihan ja ylemmyydentunteen, jota ilmeisesti esim. Lontoossa asuminen tai ylipainoisuus ei kuitenkaan herätä?
[/quote]
En huutele huonoa äitiä, vaikka olen sitä mieltä, että tupakoiva äiti ei osaa laittaa vauvan hyvinvointia oman mukavuutensa edelle ja tästä syystä olen sitä mieltä että lastentekoa olisi voinut harkita paremmin - osaako muutenkaan laittaa lapsen tarpeita omiensa edelle. Ylipainoisista äideistä ajattelen täysin samalla lailla, eivät ole kiinnostuneita lapsensa terveydestä, vaan laittavat omat mielitekonsa vauvan terveyden edelle. Kuvottavaa, anteeksi nyt vain.

Vierailija
45/63 |
03.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

J

Vierailija
46/63 |
03.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei voi olla totta teidän kanssa,leimataan huonoksi äidiksi yms...itse olen rv 21+3 ja poltan 3-5savuketta päivässä.En usko että sen takia lapsestani tulee tyhmempi tai sairaampi.Kyllä istukka hyvin pitkälle suodattaa kaiken paskan ja kun nyt puhutaan näinkin vähäisestä määrästä niin ja olen kyllä neuvolassa kertonut asiasta.Samaan aikaan kun tupakoitsijamammat halutaan hirteen niin löytyy niitäkin jotka vetelevät kännejä ja neuvolassa valehtelevat silmät kirkkaina kuinka ovat niin mallikkaita.Ja ennenvanhaan kaikki polttivat ja sisälläkin olivat raskaana tai eivät ja täyspäisempiä lapsia silloin syntyi kuin tänä päivänä!

Vierailija
47/63 |
03.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

2

Vierailija
48/63 |
03.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnen kaksi naista, jotka polttivat raskausaikana. Toisen lapsi sairastui 2-vuotiaana syöpään ja toisen lapsi kärsii pahoista oppimisvaikeuksista koulussa.

Vierailija
49/63 |
03.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En IKINÄ voisi toimia kuten sinä. T. Rv 36 joka lopetti tupakanpolton heti kun raskaustesti näytti plussaa. Niin ja tupakoinut olen yli kymmenen vuotta ennen sitä, tiedän siis omasta kokemuksesta että pystyisit kyllä lopettamaan jos todella sitä tahtoisit.

Vierailija
50/63 |
03.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.12.2014 klo 22:13"]ei voi olla totta teidän kanssa,leimataan huonoksi äidiksi yms...itse olen rv 21+3 ja poltan 3-5savuketta päivässä.En usko että sen takia lapsestani tulee tyhmempi tai sairaampi.Kyllä istukka hyvin pitkälle suodattaa kaiken paskan ja kun nyt puhutaan näinkin vähäisestä määrästä niin ja olen kyllä neuvolassa kertonut asiasta.Samaan aikaan kun tupakoitsijamammat halutaan hirteen niin löytyy niitäkin jotka vetelevät kännejä ja neuvolassa valehtelevat silmät kirkkaina kuinka ovat niin mallikkaita.Ja ennenvanhaan kaikki polttivat ja sisälläkin olivat raskaana tai eivät ja täyspäisempiä lapsia silloin syntyi kuin tänä päivänä!
[/quote]

Aina voi yrittää keksiä tekosyitä joilla saada itselleen parempi omatunto.

Vierailija
51/63 |
03.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.12.2014 klo 21:32"]

Onnea, uskon, että lapsesi selviää ja on terve. On niillä geeneilläkin paljon vaikutusta, eikä pelkällä tupakalla. Minulla oli lapsena ystävä, joka oli syntynyt keskosena äidin tupakoinnin takia, mutta tämä äiti poltti ilmeisesti paljon. Koita vähentää minimiin, jooko? Ystäväni oli ainakin ihan normaali ja fiksu, mutta keskoskaappi sokeutti hänet, sikäli siis järkyttävä kohtalo kyllä. 

En usko että tupakoinnilla on mitään tekemistä sen kanssa, kuinka hyvä äiti on, en itse ainakaan ole kauhean hyvä äiti, enkä tupakoi. Ja moni tupakoitsija on taatusti minua parempi. Riippuvuus tupakasta on yksi asia - rakkaus lapseen on toinen ja vastuunkanto vielä kolmas. Kaikki ei-tupakoivatkaan eivät näissä onnistu läheskään onnistuneesti. Kun se olisikin niin helppoa!

[/quote] Ehkä ei olisi sokeutunut jos silmät olisivat saaneet kehittyä niin kuin niin kuuluu... Tupakan aiheuttamien ongelmien vähättely ja tupakoivien äitien hyssyttely ei kannata. Niiden äitien tulee tietää riskit ja että he tietoisella päätöksellään riskeeraavat lapsensa terveyden. Näin toimii tolla itsekäs äiti.

Vierailija
52/63 |
03.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

2

Vierailija
53/63 |
03.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

sori nyt vaan mutta minulla ei ole huono omatunto.

Vierailija
54/63 |
03.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse poltin raskauden ajan (terve ja iloinen lapsi), podin todella huonoa omaatuntoa asiasta, neuvolasta ei saanut mitään apua tai neuvoja, kysyttiin vain ekalla käynnillä, ei muina kertoina yhtään mitään, ei edes kysytty että miten lopettaminen sujuu (siis tosi paskasti.). Tilannettani ei myöskään helpottanut raskausajan masennus, joka teki lopettamisesta vielä vaikeampaa, en omistanut minkään sortin voimavaroja. Ja poltin salaa, hävetti suunnattomasti.

Tiedän, olen teidän mielestänne paska äiti. Minä yritin, mutta se ei riitä. Olen kuitenkin lapseni kanssa ja yritän olla hyvä äiti ja tehdä parhaani. Jos voisin kelloja kääntää taaksepäin, olisin ollut silloin polttamatta.

Anteeksi.

Vierailija
55/63 |
03.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.12.2014 klo 21:56"]

Hei te kaikki, jotka tuomitsette kovasti ja suoraan, ja moni vielä erittäin loukkaavasti ("olet huono äiti"). Suhtaudutteko samalla jyrkkyydellä ylipainoisiin äiteihin ja korkeasta verenpaineesta kärsiviin äiteihin? Mm.näillähän on suora ja kiistaton haittavaikutus vauvaan odotusaikana, ei yhtään tupakointia vähäisempi. Samoin on osoitettu, että isossa metropolissa (Lontoo, Pariisi, Peking, New York) asuvien äitien liikennesaasteille altistuminen on haitallisuudeltaan samaa luokkaa kuin äidin raskaudenajan tupakointi. Haluaisin oikeasti vastauksia tähän, koska en ole ikinä kuullut kenenkään puhuvan niin rumasti, mustavalkoisesti ja tuomitsevasti näistä muista vauvan terveyteen vaikuttavista asioista, kuin miten tupakoinnista puhutaan. En puolustele tupakointia - se on raskausaikana yksinkertaisesti väärin - mutta haluaisin kuulla teiltä huonoa äitiä huutelevilta, että mikä siinä tupakoinnissa herättää teissä tuon vihan ja ylemmyydentunteen, jota ilmeisesti esim. Lontoossa asuminen tai ylipainoisuus ei kuitenkaan herätä?

[/quote]

Montako askia menee päivässä?

Vierailija
56/63 |
03.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.12.2014 klo 23:14"][quote author="Vierailija" time="03.12.2014 klo 21:56"]

Hei te kaikki, jotka tuomitsette kovasti ja suoraan, ja moni vielä erittäin loukkaavasti ("olet huono äiti"). Suhtaudutteko samalla jyrkkyydellä ylipainoisiin äiteihin ja korkeasta verenpaineesta kärsiviin äiteihin? Mm.näillähän on suora ja kiistaton haittavaikutus vauvaan odotusaikana, ei yhtään tupakointia vähäisempi. Samoin on osoitettu, että isossa metropolissa (Lontoo, Pariisi, Peking, New York) asuvien äitien liikennesaasteille altistuminen on haitallisuudeltaan samaa luokkaa kuin äidin raskaudenajan tupakointi. Haluaisin oikeasti vastauksia tähän, koska en ole ikinä kuullut kenenkään puhuvan niin rumasti, mustavalkoisesti ja tuomitsevasti näistä muista vauvan terveyteen vaikuttavista asioista, kuin miten tupakoinnista puhutaan. En puolustele tupakointia - se on raskausaikana yksinkertaisesti väärin - mutta haluaisin kuulla teiltä huonoa äitiä huutelevilta, että mikä siinä tupakoinnissa herättää teissä tuon vihan ja ylemmyydentunteen, jota ilmeisesti esim. Lontoossa asuminen tai ylipainoisuus ei kuitenkaan herätä?

[/quote]

Montako askia menee päivässä?
[/quote]

2 tupakkaa menee päivässä, eli 0,1 askia. En ole raskaana. Miten minun tupakointini liittyy tähän kysymykseeni? Ai anna kun arvaan - siten, että mun pitää keksiä mitä vain tekosyitä että saisin paremman omatunnon. Ehkä se on niinkin.

Väittelyn keinona vastauksesi on ala-arvoinen; siinä ei vastata kysymykseeni, siinä vastataan kysymykseen toisella kysymyksellä, ja lisäksi siinä ei pysytä aiheessa vaan siirrytään henkilökohtaiseen piikittelyyn.

Olen muuten saanut vain yhden kunnon vastauksen tuohon kysymykseen, mikäs nyt tuli? Missä korkean verenpaineen omaavien äitien lynkkausarmeija?

Sorry nyt kaikille tuomitsijoille, mutta annatte itsestänne jotenkin yksinkertaisen kuvan. Raskaana tupakointi on epäilemättä väärin, mutta nämä reaktiot täällä on niin kohtuuttomia.

Voisitko please nyt haukkua vaikka ne läskit äidit, oikein kunnolla? Tai ottaisitko sinun keinosi käyttöön ja olettaisin, että kalikka kalahti, ja vastaisin sinulle vain:

"Kuinka monta kymmentä kiloa ylipainoa?"

Vierailija
57/63 |
04.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
58/63 |
04.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.12.2014 klo 21:04"]Herättääkö vauvan liikehdintä tupakoinnin aikana/heti sen jälkeen sinussa minkäänlaisia tunteita/ajatuksia?
[/quote] voihan olla että lapsi on hiljainen ja ei paljon liiku.. Hapenpuute.. Aivovamma.

Vierailija
59/63 |
04.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.12.2014 klo 21:12"][quote author="Vierailija" time="03.12.2014 klo 21:08"]Uskotko, että sinusta tulee hyvä ja huolehtiva äiti vaikka raskausaikana laitat tupakan lapsen terveyden edelle?

Käytätkö myös alkoholia? Samallahan se siinä menisi.
[/quote]
Uskon että tulee ja oon absolutisti
-ap
[/quote]

Miksi joku on absolutisti, jos kerta polttaa? Ja vielä polttaa noinkin paljon, että pitää toisen elämä pilata...

Vierailija
60/63 |
04.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

uppp

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kahdeksan kaksi