Miten uskallan syödä sushia tai taginea?
Joku voi syyttää kulttuurin omimisesta. Samalla tavalla ruoka on kulttuuria kuin vaikka kampaus tai käsityö. Mitä sinä et uskalla?
Kommentit (14)
Ruisleipää, hernerokkaa ja kitkerää piimää, niin johan perästä kuuluu.
Mä pelkäisin ennemmin niitä matoja mitä noissa saattaa olla
Erinomainen aloitus. Täytyy ihmetellä näitä Chisuja ja muita jotka on ihan pihalla
.
Vierailija kirjoitti:
-100000/5
Ei ihan näin sentään. Kyllä nykymaailma on mennyt ihan pöhlöksi tällaisissa asioissa. Perästä kuuluu taatusti. Kyllä ruoka vielä ”omitaan”, sanoja on jo omittu (ei fetajuustoa esim.)
Vierailija kirjoitti:
Erinomainen aloitus. Täytyy ihmetellä näitä Chisuja ja muita jotka on ihan pihalla
.
Maailma on pihalla, tietyt suomalaiset etunenässä. Tää on vakava juttu.
Ei ihminen voi olla näin typerä kuin AP paitsi tahallaan.
Eikös jos musta mies ertoo vitsejä valkoisista ole kulttuurin omimista ... Samoi jos vaimo vaatii siivoamaan niin en voi omia naisten kulttuuria. Samoin työssä käyvä nainen omii miesten ja orjien kulttuurin.
Kauan sitten ei ollut tätäkään ongelmaa: tehtiin pientilalla töitä aamusta iltaan (valoisan aikaan lähinnä). Syötiin mitä pellossa kasvoi, kalastettiin tai metsästettiin. Sika tapettiin jouluksi. Matkustettu ei kauas, ei omittu muilta mitään kulttuureja. Itse tehtiin vaatteet ja huonekalut. Ei niitäkään huvin vuoksi uusittu. Itä- ja länsi-Suomessa oli jo hyvin erilaiset mm. Asumusten muodot. Lännessä umpipiha, edessä rakennukset kauempana toisistaan.
Saatettiin kyllä olla onnellisia.
Mitä pahaa teen, jos levitän hiukseni? Samaa kuin syödessäni sushia. Niin se oikeastaan on, hyvä kun avasit ap.
Jätät vaan huomiotta sen pienen kimeä-äänisen vähemmistön, joka ulisee aina milloin mistäkin ja elät nauttien omaa elämääsi.
Itse kävin juuri diesel-volvolla hakemassa emännälle sipsiä, lapsille karkkia ja itselleni saunaoluen.
Kippis,
M44
Vierailija kirjoitti:
Jätät vaan huomiotta sen pienen kimeä-äänisen vähemmistön, joka ulisee aina milloin mistäkin ja elät nauttien omaa elämääsi.
Itse kävin juuri diesel-volvolla hakemassa emännälle sipsiä, lapsille karkkia ja itselleni saunaoluen.
Kippis,
M44
Et ominut. Melkoista suomikulttuuria. Volvo jos olisi ollut vielä Saabbi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kippis,
M44
Et ominut. Melkoista suomikulttuuria. Volvo jos olisi ollut vielä Saabbi.
Noh, minulla sattuu nyt olemaan vuoden 2017 Volvo V60 D4, jolla tykkään ajella. Totta se kyllä on, että moni meistä ei-jännämiehistä ajaa joko Volvon tai Skodan farmariautolla.
Olemme toki ylpeitä suomalaisuudestamme, mutta toisaalta perheen kanssa vietämme aina kuukauden kesässä etelä-europasta vuokratussa airbnb-kämpässä tai villassa. Tuolloin aistimme porukalla eri asioita kuten hyviä laziolaisia valkoviinejä villisika-tryffeli-pastan kanssa.
Ei kiinnosta uskotko, mutta tällaista se elämä on :)
Voi olla, että kohta saa syödä vain läskisoosia ja kalakukkoa. Näitäkin vain omissa maakunnissa.