Miten monta kertaa vuodessa näette sisaruksia ne?
Kommentit (18)
Mulla useita sisaruksia, käytännön syistä toisten kanssa näen useammin kuin toisten. Asun eri paikkakunnalla. Yhteyttä pidän kaikkiiin.
Joka toinen tai kolmas vuosi. Hän asuu ulkomailla. On asunut jo 30 vuotta.
Toista 0. Toista vaihtelevasti, välillä käydään yhdessä ulkona, sienessä, muuten vain nähdään.
En ole nähnyt olisikohan ainakaan 13 vuoteen. Pari sanaa vaihdoin puhelimessa muutama vuosi sitten, koska oli pakko.
Pari kertaa vuodessa, joskus myös lähetetään tekstiviestejä. Ihan riittävästi, kaikilla on omat kuviot eikä meillä ole kovinkaan paljon yhteistä. T. M41
Näemme lähestulkoon viikottain. Asumme n. 100 km päässä toisistamme ja kyläilemme toinen toistemme luona tai näemme vanhempiemme luona. Olen myös todella läheinen sisarusteni lasten kanssa ja tykkään touhuta heidän kanssaan.
Yksi on kuollut. Häntä näin viimeksi 2010. Veljen tavannut 2013 ja siskon 2008. Ei olla missään tekemisissä.
Samaa kuin ap,sisarukset elää omaa elämäänsä emme koskaan ole olleet läheisiä meitä on paljon. Oikeastaan ketään ei hirveästi kiinnosta muiden kuulumiset.
Sisaruksiaan ei voi valita, ystävät voi. Moni yrittää olla väkisin sisarustensa kanssa tekemisissä, vaikka se ei aiheuta kuin pahaa mieltä.
En ole nähnyt ainoaa sisartani moneen vuoteen. Hän ei halua pitää yhteyttä.
Juhannuksena ja jouluna ja ehkä pari satunnaista kahvittelukertaa muuten jos käydään samassa kaupungissa. Pitempää visiittiä ei jaksa vaikka rakkaita ovatkin, koska näissä perheissä vanhemmat tappelee kaikesta ja ilmapiiri on kireä.
Veljeä muutamia kertoja vuodessa lähinnä, kun kokoonnutaan juhlimaan jotain. Siskoa tapaan ainakin muutaman kerran kuussa.
Minulla on yksi sisko. Asun 9-10 kk vuodesta poissa Suomesta ja Suomessakin ollessani asun parin sadan kilometrin päässä tuosta ainoasta sisarestani. Silti näemme pari kertaa vuodessa, yhteyttä pidämme muuten vain satunnaisesti, mutta kuitenkin niin, että yhteys on koko ajan olemassa.
Vaikka elämämme ovat olleet erilliset -ja kovin erilaiset- jo lapsuudesta lähtien, on sisaruus, sisareni olemassaolo, tavallaan minuuteeni sisään kirjoitettu, voimakas yhteyden tunne.
1 sisko, asuu n. puolen kilometrin päässä. Kyllä kuukausittain nähdään varmasti, monesti useamminkin. Vaikka siis lähellä asutaan, niin ei me silti yhtenään toisillamme laukata.
Mulla on yksi sisko, jota näen 100-200 kertaa vuodessa. Asuu nimittäin viereisessä talossa. Aika usein näen hänet ikkunasta, kun vien koiraa ulos ja siskoni on keittiössään. Jos tarkoitat varsinaisia tapaamisia, niin pari kertaa viikossa siskoni yleensä lähtee mun kanssani viemään koiraa iltalenkille. Sen lisäksi tehdään joskus kauppareissuja yhdessä tai muuten vaan istutaan jomman kumman kotona. Lisäksi käydään aika usein samaan aikaan meidän vanhemmilla.
Pari kolme kertaa vuodessa tai mutsilla, syystä että siskollani on neljä lasta ja harrastusrumba +vuorotyö. Tapaamisaikaa pitää etsiä kalenterin kanssa. Meillä on 3 km kilometrejä välissä.
Kyllä me soitellaan.
Pari kertaa vuodessa taitaa olla sellainen tavallinen. Nuorimmalla on vielä sen ikäisiä lapsia, joiden synttäreitä vietetään. Tai ovat syntyneet niin lähekkäin, että sukulaisille pidetään yhteissynttärit. Tämän lisäksi saatan tavata jostain muusta syystä noin kerran vuodessa.
Viisikymppisiä ollaan ja pääkaupunkiseudulla asutaan kaikki. Ei meistä kukaan taida olla sellainen, että osaisi pitää yhteyttä muuten vain. Aikuisiällä on ollut vaiheita, ettei ole nähty moneen vuoteen. Sitten oli vaihe, kun oli lapsia ja lasten synttäreitä. Nyt nähdään välillä myös muiden sukulaisten hautajaisissa.
Aika vieraiksi nuo oman sisarusten lapset ovat jääneet. Miehen sisaruksen lapset ovat jotenkin tulleet tutummiksi, vaikka he ovat asuneet meistä 200km päässä. Mutta ehkä juuri siksi. Kun on kyläilty, niin ollaan oltu myös yötä ja vietetty aikaa enemmän yhdessä.
Tänä kesänä 3 kertaa, yleensä kerran tai kaksi vuodessa. Joskus 0. Mulla on 1 veli ja välimatkaa 400km.