"Rahkapetrinä" korjaan muutamia harhakäsityksiä
Monesti kuulee, että tosissaan treenaava elää treenaamisen ehdoilla ja on siksi huono kumppani. Tämä on täyttä puppua. Esimerkiksi salitreeniin menee keskimäärin viisi tuntia viikossa eli vähemmän kuin monella netflixin tuijottamiseen tai lasten harrastuksiin. Ruokavaliohifistelyn suhteen puolet tapailukumppaneista on ollut pahempia, vaikka ovat olleet ihan peruspulleroita. On löytynyt mm. ketokarppaajaa, vegaania ja yksi joka eli varmaan auringonvalolla. Rahkapetrinä täytyy vain tsekata, että proteiinia tulee keskimäärin riittävästi, mikä on helppo ylimääräisellä raejuustolla tai proteiinijuomalla hoitaa. Muuten perusterveellinen ruokavalio riittää ja välillä voi herkutellakin. Salitreeni ei myöskään poissulje älyllisiä aktiviteetteja. Treenikaveri tekee väikkäriä ja itse harrastan myös strategiapelejä.
Kommentit (81)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaikki ei ihan hahmota sitä, mitä tavoitteellinen treenaaminen tarkoittaa. Jos ei ole itse koskaan harrastanut sitä tai salilla edes käynyt, onhan se hankalaa. Kai se tavoitteellinen treenaaminen sitten monen mielessä kääntyy kehonrakennukseksi. Kuitenkaan suurin osa tavoitteellisesti treenaavista ei ole bodareita, ja sen tietää kuka tahansa, joka on itse salilla käynyt.
Lihastohtori eli Juha Hulmilla on hyviä juttuja. Hän itse edustaa myös sellaista tasapainoista suhtautumista tavoitteelliseen treenaamiseen ja terveelliseen elämäntapaan.
Kaikkia ei voisi vähempää kiinnostaa. Minä olen treenannut lajia jossa olen saanut SM-mitaleita (siis oikeaa lajia, jossa menestymiseen tarvitaan aivojakin) , ja pidän tuollaista pinnallista jaskaa jonka ainoa tarkoitus on ulkonäkö juuri niin turhana jaskana kuin se on. Jos treenaa, miksei treenaa jotakin jossa on edes järkeä?
Ei me kadehdita tyhmyyttä ja pinnallisuutta.
Mistä ihmeestä käsitys, että tavoitteellisen salitreenin ainoa tarkoitus on ulkonäkö? Taas omituinen väite. Olen treenannut salilla 80-luvulta lähtien. Tavoitteeni ei ole koskaan ollut mitenkään sidoksissa ulkonäköön vaan toimintakykyyn. Mikä toimintakyvyn ylläpitämisessä ja parantamisessa on tyhmyyttä ja pinnallisuutta?
Ehkäpä se, että olet jättänyt aivopäivät väliin. Ja ärhäkkyytesi viittaa tiettyihin lisäaineisiin, joita ei ole rahkassa.
Vierailija kirjoitti:
Onko tämä AP bännätty Pakkotoistolta,vai miksi se täällä keuhkoaa?
Pakkotoisto on nykyisin melko huonossa maineessa joten sehän olisi hyvä jos AP on löytänyt fiksumpia palstoja sen tilalle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaikki ei ihan hahmota sitä, mitä tavoitteellinen treenaaminen tarkoittaa. Jos ei ole itse koskaan harrastanut sitä tai salilla edes käynyt, onhan se hankalaa. Kai se tavoitteellinen treenaaminen sitten monen mielessä kääntyy kehonrakennukseksi. Kuitenkaan suurin osa tavoitteellisesti treenaavista ei ole bodareita, ja sen tietää kuka tahansa, joka on itse salilla käynyt.
Lihastohtori eli Juha Hulmilla on hyviä juttuja. Hän itse edustaa myös sellaista tasapainoista suhtautumista tavoitteelliseen treenaamiseen ja terveelliseen elämäntapaan.
Kaikkia ei voisi vähempää kiinnostaa. Minä olen treenannut lajia jossa olen saanut SM-mitaleita (siis oikeaa lajia, jossa menestymiseen tarvitaan aivojakin) , ja pidän tuollaista pinnallista jaskaa jonka ainoa tarkoitus on ulkonäkö juuri niin turhana jaskana kuin se on. Jos treenaa, miksei treenaa jotakin jossa on edes järkeä?
Ei me kadehdita tyhmyyttä ja pinnallisuutta.
Mistä ihmeestä käsitys, että tavoitteellisen salitreenin ainoa tarkoitus on ulkonäkö? Taas omituinen väite. Olen treenannut salilla 80-luvulta lähtien. Tavoitteeni ei ole koskaan ollut mitenkään sidoksissa ulkonäköön vaan toimintakykyyn. Mikä toimintakyvyn ylläpitämisessä ja parantamisessa on tyhmyyttä ja pinnallisuutta?
Ehkäpä se, että olet jättänyt aivopäivät väliin. Ja ärhäkkyytesi viittaa tiettyihin lisäaineisiin, joita ei ole rahkassa.
Ärhäkkyyteni? Pata kattilaa.... :) Olen todennäköisesti aivan päinvastaista kuin mitä sinä minusta kahden kommenttini perusteella ajattelet. Ihan sukupuolesta lähtien.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomeen pitäisi saada julkisuuteen joku fiksu ja asiantunteva bodaaja niin bodauksen ja voimailun maine siten paranisi, mutta onko sellaista näköpiirissä?
Jan Sundell
Eipä ne Sundellinkaan jutut niin kovin kumoisia ole, lääkäri tittelillä uskottavuutta saanut, mutta monessa perusasiassa vielä parannettavaa.
Väität siis ettei Sundell ole fiksu ja bodaaja? Kerro omat saavutuksesi ammatillisesti sekä bodaajana.
Lääkärinä varmaan ihan asiansa osaava, mutta ei ole mikään uskottava bodaus- ja voimailuasiantuntija, sellainen pitäisi saada julkisuuteen jos lajin mainetta halutaan parantaa.
Viisi tuntia viikossa treenaava ei kyllä ansaitse Rahkapetrin nimikettä. Kaksinkertaista määrä niin sua voi pitää jo saliharrastelijana.
Viisi tuntia viikossa menee sluibailuviikosta. Ei saatana mitä porukkaa.
T. väikkärin jo tehnytkin
Vierailija kirjoitti:
Suomeen pitäisi saada julkisuuteen joku fiksu ja asiantunteva bodaaja niin bodauksen ja voimailun maine siten paranisi, mutta onko sellaista näköpiirissä?
Miksi pitää aina kaivaa jostain joku suuri valistaja kertomaan tyhmille yhtään mitään? Jos ihminen ei osaa omilla aivoillaan ajatella niin ei sille voi mitään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo, moni ei-kuntoilija ei hahmota että se treeni tehdään sillä samalla ajalla jonka he makaavat sohvalla töllöttämässä telkkua. Sitten taivastellaan että miten sä ehdit mitään kun kaiket illat vaan juostaan.
Ja en väitä että kaikki ovat, ihmisillä on toki muunkinlaisia harrastuksia.
Tämä kertoo teidän rahkakeijojen maailmasta- ei ole muuta mahdollisuutta kuin salilla pumpoaaminen ja sohvaperuna. Todistitte juuri sen mitä teistä ajatellaan
Etkö osaa lukea? Vai etkö sisäistä lukemaasi? Sinähän tässä näytät käyvän hitaalla, ei tuon kommentoimasi viestin kirjoittaja.
Vierailija kirjoitti:
Viisi tuntia viikossa treenaava ei kyllä ansaitse Rahkapetrin nimikettä. Kaksinkertaista määrä niin sua voi pitää jo saliharrastelijana.
Viisi tuntia viikossa menee sluibailuviikosta. Ei saatana mitä porukkaa.
T. väikkärin jo tehnytkin
Ei ilman d-aineita kannata tuon enempää treenata. Siihen saa kaksi yläkropan ja kaksi alakropan treeniä mahdutettua paremmin kuin hyvin.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi pitää aina kaivaa jostain joku suuri valistaja kertomaan tyhmille yhtään mitään? Jos ihminen ei osaa omilla aivoillaan ajatella niin ei sille voi mitään.
Jos jonkun lajin mainetta halutaan parantaa niin silloin pitäisi löytyä joku fiksu ja asiantunteva lajin edustaja edustamaan julkisuuteen kyseistä lajia.
Vierailija kirjoitti:
Salikeijot eivät ole urheilijoita. Aerobinen suorituskyky on olematon, samoin koordinaatio ja lihaskestävyys. Myös voiman tuotto.
Nämä ajaa autolla salilleja pumppaa siellä 5-6x viikossa tavoitteena lihasmassan kasvattaminen, sitä avustetaan, jopa amatölrit, netistä tilatuilla mömmöillä. Nämä kejet ei jaksa kävellä edes korttekin ympäri ilman että puuskuttavat.
Kun ei ole kestävyyttä. Pahimmassa tapauksessa tuhottu pumppukin rahkalla. Pihistään ja täristään eduskunnassa, kun luetaan sanoja paperista.
Mistä tämä viha kuntosaleja ja siellä kuntoilevia ihmisiä kohtaan oikein kumpuaa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo, moni ei-kuntoilija ei hahmota että se treeni tehdään sillä samalla ajalla jonka he makaavat sohvalla töllöttämässä telkkua. Sitten taivastellaan että miten sä ehdit mitään kun kaiket illat vaan juostaan.
Tämä kertoo teidän rahkakeijojen maailmasta- ei ole muuta mahdollisuutta kuin salilla pumpoaaminen ja sohvaperuna. Todistitte juuri sen mitä teistä ajatellaan
Etkö osaa lukea? Vai etkö sisäistä lukemaasi? Sinähän tässä näytät käyvän hitaalla, ei tuon kommentoimasi viestin kirjoittaja.
Eli sinun kirjoittamaa? Miksi ylipäätään aloitat näitä ketjuja, kun et kestä mitään kommentteja. Tai tee, kuten siinä edellisesää, että kommentoit javastaat itsellesi ja peukutat yksin omia kommenttejasi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hienoa! Juuri tälläisiä on nämä salimaket, vttuilijoita ja riidan haastajia. Viina ja testot ei sovi yhteen.
Vierailija kirjoitti:
Mistä tämä viha kuntosaleja ja siellä kuntoilevia ihmisiä kohtaan oikein kumpuaa?
Kukaan ei vihaa ketään, paitsi sinä. Hankkisit elämän, muun kuin rahkan syönnin , kuntosalin ja mömmöjen piikittämisen. Kertoovsinusta paljon, että vietät aikaasi perjantsi- iltana haastamassa riitaa keski- ikäisten tanttojen palstalla....
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Salimaken otsasuoni pullistuu....vtuileeko joku mulle.
Vierailija kirjoitti:
No mua vuorotellen ottaa täällä päähän ja vuorotellen huvittaa miehet jotka aloittaa itkemällä että mikä on kun lihakset pullistelee ja rahkaa kuluu, mutta vain rumat ja lihavat yh:t kiinnostuu. Seuraavaksi mies siirtyy inttämään miten tietää naisia paremmin mistä naiset tykkää yli kaiken, nimittäin niistä pullistelevista lihaskumpuista. Sitten vietetään viikonloppuillat täällä miesten alastomia vartaloita googlettaen ja postaten, luonnollisesti syyttäen aina jostain. Joko siitä että lihas ei kelpaa tai siitä että se kelpaa :D.
Näillä rahkageijoilla on iso halata, tikkujalat, pieni giguli ja potenssiongelma.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No mua vuorotellen ottaa täällä päähän ja vuorotellen huvittaa miehet jotka aloittaa itkemällä että mikä on kun lihakset pullistelee ja rahkaa kuluu, mutta vain rumat ja lihavat yh:t kiinnostuu. Seuraavaksi mies siirtyy inttämään miten tietää naisia paremmin mistä naiset tykkää yli kaiken, nimittäin niistä pullistelevista lihaskumpuista. Sitten vietetään viikonloppuillat täällä miesten alastomia vartaloita googlettaen ja postaten, luonnollisesti syyttäen aina jostain. Joko siitä että lihas ei kelpaa tai siitä että se kelpaa :D.
Osuit naulan kantaan, sisko.
Eduskunnan nimittämänä tehtävääni, velaton asunto Helsingin keskustaajamassa, kaksi avioliittoa sovussa päätettynä, useita antoisia rakkaussuhteita peräkkäin sen aikaa kun kivaa on ollut, kaksi aikuista lasta valmistumassa korkeakoulusta, sovussa naapurien, työkaverien, yhteiskunnan, pankin, suvun kanssa, vapaa, terve ja aika onnellinen.
Versus sulla on sitä rahkaa jääkaapissa ja lihakset ja väniset, ettet kelpaa naisille