Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

"Rahkapetrinä" korjaan muutamia harhakäsityksiä

Vierailija
08.10.2021 |

Monesti kuulee, että tosissaan treenaava elää treenaamisen ehdoilla ja on siksi huono kumppani. Tämä on täyttä puppua. Esimerkiksi salitreeniin menee keskimäärin viisi tuntia viikossa eli vähemmän kuin monella netflixin tuijottamiseen tai lasten harrastuksiin. Ruokavaliohifistelyn suhteen puolet tapailukumppaneista on ollut pahempia, vaikka ovat olleet ihan peruspulleroita. On löytynyt mm. ketokarppaajaa, vegaania ja yksi joka eli varmaan auringonvalolla. Rahkapetrinä täytyy vain tsekata, että proteiinia tulee keskimäärin riittävästi, mikä on helppo ylimääräisellä raejuustolla tai proteiinijuomalla hoitaa. Muuten perusterveellinen ruokavalio riittää ja välillä voi herkutellakin. Salitreeni ei myöskään poissulje älyllisiä aktiviteetteja. Treenikaveri tekee väikkäriä ja itse harrastan myös strategiapelejä.

Kommentit (81)

Vierailija
41/81 |
08.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan sama, sä et kiinnosta mua. Sen parempi mitä enemmän treenaat, treenaa sekin aika minkä nyt tuhlaat länkyttämiseen. Hus.

Sen verran kiinnosti kuitenkin että piti tulla keskusteluun soittamaan turpaa

Joo, olen ihminen. Mua kiinnostaa kaikki, paitsi rahkapetrit. Esimerkiksi rahkapetrin harhaluulot ovat hyvin kiinnostava tutkimuskohde, ne ja niiden psykopatologia.

Vierailija
42/81 |
08.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Salikeijot eivät ole urheilijoita. Aerobinen suorituskyky on olematon, samoin koordinaatio ja lihaskestävyys. Myös voiman tuotto.

Nämä ajaa autolla salilleja pumppaa siellä 5-6x viikossa tavoitteena lihasmassan kasvattaminen, sitä avustetaan, jopa amatölrit, netistä tilatuilla mömmöillä. Nämä kejet ei jaksa kävellä edes korttekin ympäri ilman että puuskuttavat.

Nimenomaan. Nämä lihasmöykyt eivät pysy keski-ikäisten tätien tahdissa vesijumpassa. Eikä heillä yllä edes kämmenet selän takana yhteen, ja turha edes yrittää molemman jalan etu- ja takapotkuja, kun massa uppoaa pohjaan kuin kivi. :) Ja tädit vaan vetää ohjelmaansa, ja vielä juttelevat ja nauravat koko ajan. Vaikka lihakset on näiden punttiperttien mielestä ihan olemattomat.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/81 |
08.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaveri tekee väikkäriä ja sinä pelaat strategiapelejä. Meinaat siis että olette älyllisesti samalla viivalla?

Vierailija
44/81 |
08.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minusta on hyvä että treenaa ja kuntoilee. Kaikenlaista ikävää sanottavaa vain pitää nykyisin keksiä jokaisesta, en tiedä mistä se kumpuaa.

Se kumpuaa kateellisuudesta ja epävarmuudesta. Lihavalla sohvaperunanaisella on motiivi haukkua urheilullisia miehiä, koska nämä naiset ovat kateellisia ja myös katkeria, koska tietävät etteivät kelpaa heille.

Hei!

Voin kertoa itseni ja muiden sohvapeeuba- naisten puolesta: emme ole kiinnostuneita sinusta tai muista rahkaperteistä, emme ole ole kateellisia sinun lihaksista emmekä ole katkeria sinulle tai muillekkaan urheileville tai ei urheileville miehille. Tiedätkö miksi?Meidän ajatukset ja elämån täyttävät muut asiat, kuten töissä käynti, perhe ja omat harrastukset. Sohvaperunaksi ehtii tosii harvoin, yleensä näin viikonloppuisin- silloin voi käydä esim tällä palstalla nauramassa. Kohta jatkan taas kotihommia. Mutta käyn taas joskus ehkä viikon päästä katsomassa täällä ja nauramassa.

Vierailija
45/81 |
08.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki ei ihan hahmota sitä, mitä tavoitteellinen treenaaminen tarkoittaa. Jos ei ole itse koskaan harrastanut sitä tai salilla edes käynyt, onhan se hankalaa. Kai se tavoitteellinen treenaaminen sitten monen mielessä kääntyy kehonrakennukseksi. Kuitenkaan suurin osa tavoitteellisesti treenaavista ei ole bodareita, ja sen tietää kuka tahansa, joka on itse salilla käynyt.

Lihastohtori eli Juha Hulmilla on hyviä juttuja. Hän itse edustaa myös sellaista tasapainoista suhtautumista tavoitteelliseen treenaamiseen ja terveelliseen elämäntapaan.

Vierailija
46/81 |
08.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko tämä AP bännätty Pakkotoistolta,vai miksi se täällä keuhkoaa?

Vierailija
47/81 |
08.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

AP on hieno esimerkki salikeijosta. Ne elää omassa kuplassaan ja niille on olemassa vain yksi totuus. Kannattaisi käyttää vähemmän niitä mömmöjä, kun niiden hermot ( ja älykkys ) ei kestä mitään muitanäkemyksiä, kuin heidän omansa.

Vierailija
48/81 |
08.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se että viettää perjantai-illan täällä lässyttämässä perheellisille naisille, kertoo sen rahkareijon kiinnostavuuden. Sitä ei ole.

Vierailija
49/81 |
08.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suomeen pitäisi saada julkisuuteen joku fiksu ja asiantunteva bodaaja niin bodauksen ja voimailun maine siten paranisi, mutta onko sellaista näköpiirissä? 

Jan Sundell

Eipä ne Sundellinkaan jutut niin kovin kumoisia ole, lääkäri tittelillä uskottavuutta saanut, mutta monessa perusasiassa vielä parannettavaa.

Väität siis ettei Sundell ole fiksu ja bodaaja? Kerro omat saavutuksesi ammatillisesti sekä bodaajana.

Vierailija
50/81 |
08.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikki ei ihan hahmota sitä, mitä tavoitteellinen treenaaminen tarkoittaa. Jos ei ole itse koskaan harrastanut sitä tai salilla edes käynyt, onhan se hankalaa. Kai se tavoitteellinen treenaaminen sitten monen mielessä kääntyy kehonrakennukseksi. Kuitenkaan suurin osa tavoitteellisesti treenaavista ei ole bodareita, ja sen tietää kuka tahansa, joka on itse salilla käynyt.

Lihastohtori eli Juha Hulmilla on hyviä juttuja. Hän itse edustaa myös sellaista tasapainoista suhtautumista tavoitteelliseen treenaamiseen ja terveelliseen elämäntapaan.

Kaikkia ei voisi vähempää kiinnostaa. Minä olen treenannut lajia jossa olen saanut SM-mitaleita (siis oikeaa lajia, jossa menestymiseen tarvitaan aivojakin) , ja pidän tuollaista pinnallista jaskaa jonka ainoa tarkoitus on ulkonäkö juuri niin turhana jaskana kuin se on. Jos treenaa, miksei treenaa jotakin jossa on edes järkeä?

Ei me kadehdita tyhmyyttä ja pinnallisuutta.

Vierailija
51/81 |
08.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaikkia ei voisi vähempää kiinnostaa. Minä olen treenannut lajia jossa olen saanut SM-mitaleita (siis oikeaa lajia, jossa menestymiseen tarvitaan aivojakin) , ja pidän tuollaista pinnallista jaskaa jonka ainoa tarkoitus on ulkonäkö juuri niin turhana jaskana kuin se on. Jos treenaa, miksei treenaa jotakin jossa on edes järkeä?

Mistä ihmeestä käsitys, että tavoitteellisen salitreenin ainoa tarkoitus on ulkonäkö? Taas omituinen väite. Olen treenannut salilla 80-luvulta lähtien. Tavoitteeni ei ole koskaan ollut mitenkään sidoksissa ulkonäköön vaan toimintakykyyn. Mikä toimintakyvyn ylläpitämisessä ja parantamisessa on tyhmyyttä ja pinnallisuutta?

Vierailija
52/81 |
08.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

5 tuntia viikossa ei ole paha, mutta pidän silti enemmän tyypeistä jotka käyttävät tuon 5 tuntia vaikka juoksemiseen, pallopeleihin tai kiipeilyyn. En vaan tykkää salimakeista. Sali on yksitoikkoisen tylsä "laji" ja salimaket ovat aivan saakelin tylsiä myös ihmisinä :)

Vierailija
53/81 |
08.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Treeniin menemiseen menee lisäksi tinting kaksi kerralla

Joten 5 päivää viikossa kertaa 2-3 h on se aika kun lapset on vielä hereillä

Mä treenaan, kun lapset on harrastuksissaan.

T: "Rahkapirjo"

Vierailija
54/81 |
08.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä ja asiallinen aloitus. Ihan turhaan saa ap kuraa niskaan.

Tuo ruokahifistely on muuten metka juttu. Kovasti siitä aletaan rahkapetrejä ja petriinoita syyllistämään, mutta harvapa arvostelijoista tajuaa olevansa itse tosiaan jopa pahempi sen suhteen. Esim. ei kelpaa muu kuin burgeri tai pitsa, ihan paikasta ja seuran toiveista riippumatta. Tai sitten aina joku tietty hifistelymakkara tai hifistelysipsipussi.

Vierailija
55/81 |
08.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rahkapetrinä täytyy vain tsekata, että proteiinia tulee keskimäärin riittävästi, mikä on helppo ylimääräisellä raejuustolla tai proteiinijuomalla hoitaa. Muuten perusterveellinen ruokavalio riittää ja välillä voi herkutellakin.

-

No mutta se kohuhan nousi juuri siitä, että ei voinut välillä herkutellakin. Tarkoitus kun parilla oli kokeilla jonkin ruokakojun antimia ja sitten rahkapetri sanoi, että ei käy vaan hän syö kotona rahkansa.

Vierailija
56/81 |
08.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mistä ihmeestä käsitys, että tavoitteellisen salitreenin ainoa tarkoitus on ulkonäkö? Taas omituinen väite. Olen treenannut salilla 80-luvulta lähtien. Tavoitteeni ei ole koskaan ollut mitenkään sidoksissa ulkonäköön vaan toimintakykyyn. Mikä toimintakyvyn ylläpitämisessä ja parantamisessa on tyhmyyttä ja pinnallisuutta?

Teidän kuuritukset ei ole terveitä elämäntapoja nähneetkään. Pinnallista soopaa, ankeaa elämää.

Vierailija
57/81 |
08.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Rahkapetrinä täytyy vain tsekata, että proteiinia tulee keskimäärin riittävästi, mikä on helppo ylimääräisellä raejuustolla tai proteiinijuomalla hoitaa. Muuten perusterveellinen ruokavalio riittää ja välillä voi herkutellakin.

-

No mutta se kohuhan nousi juuri siitä, että ei voinut välillä herkutellakin. Tarkoitus kun parilla oli kokeilla jonkin ruokakojun antimia ja sitten rahkapetri sanoi, että ei käy vaan hän syö kotona rahkansa.

Juuri noin. Terve urheilu ei ole sillälailla pakkomielteistä, ettei joskus sen rahkan sijaan voisi syödä muutakin. Tuossa ei ole mitään tervettä, tuo on ortoreksiaa.

Vierailija
58/81 |
08.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikäli viittaat tässä nyt Ensitreffit Alttarilla -Rahkapetriin, niin hänen ongelmansa oli joustamattomuus. Ei edes spessutilanteessa ulkokonsertissa löytänyt yhdestäkään ruokakojusta mitään hänelle sopivaa syömistä. Vaikkei ruoanlaitto ja treenaaminen sinänsä veisikään aikaa, en itse jaksaisi sitä ehdottomuutta, saati odotusta siitä että puolisona ihailisin tuollaista ankeaa elämäntapaa.

Vierailija
59/81 |
08.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se että viettää perjantai-illan täällä lässyttämässä perheellisille naisille, kertoo sen rahkareijon kiinnostavuuden. Sitä ei ole.

Osuit asian ytimeen....

Vierailija
60/81 |
08.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monen täällä kirjoittelevan kannattaisi käydä joskus salilla ihan vain sivistämässä itseään. Todellisuudessa siellä on hyvin harvassa bodarit, joiksi täällä luullaan jokaista salin oven saranoita joskus kuluttanutta.

Suurin osa on ihan tavallisia ihmisiä.

Itse käyn salilla pitämässä toimintakykyäni yllä fyysistä jaksamista vaativassa työssäni ja muutenkin ja kyllä se on vaan kivempaa, kun jaksaa tehdä asioita, kuin että ei jaksa.

Salitreenin lisäksi harrastan juoksua ja uintia. Luen myös kirjoja, katson elokuvia, olen äiti ja käyn töissä. Ts. ihan tavallinen ihminen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan seitsemän kaksi