Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kommentit (20)

Vierailija
1/20 |
03.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

\o/

Vierailija
2/20 |
03.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oho! Aikookohan esittää ostoksensa omanaan vai ottaa muutoin mallia? Sanoisin, että lähihoitajan lopputyö on suppeampi kuin sairaanhoitajakoulutuksen normaalikurssin kirjalliset tehvävät! Vaikuttaa muuten vanhemman ihmisen käsialalta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/20 |
03.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaveri osti pari vuotta sitten, tekijällä ei ollut alan koulutusta mutta kolmonen pärähti :D

Vierailija
4/20 |
03.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi tsiisus :-D

Vierailija
5/20 |
03.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.12.2014 klo 14:16"]

Oho! Aikookohan esittää ostoksensa omanaan vai ottaa muutoin mallia? Sanoisin, että lähihoitajan lopputyö on suppeampi kuin sairaanhoitajakoulutuksen normaalikurssin kirjalliset tehvävät! Vaikuttaa muuten vanhemman ihmisen käsialalta.

[/quote]

No kyllä, sairaanhoitajathan ovat tosiaan akateemisia. Itse olen maisteri ja mun kandityö luonnontieteelliseltä alalta oli lähihoitajan lopputyötä vastaava.

Vierailija
6/20 |
03.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.12.2014 klo 14:21"]

Kaveri osti pari vuotta sitten, tekijällä ei ollut alan koulutusta mutta kolmonen pärähti :D

[/quote] Mitä maksoi?

Vierailija
7/20 |
03.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.12.2014 klo 14:23"][quote author="Vierailija" time="03.12.2014 klo 14:16"]

[/quote]
No kyllä, sairaanhoitajathan ovat tosiaan akateemisia. Itse olen maisteri ja mun kandityö luonnontieteelliseltä alalta oli lähihoitajan lopputyötä vastaava.
[/quote]

Klassinen provosoitua Porvoon yliopistolta. Hohhoijaa.

Vierailija
8/20 |
03.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.12.2014 klo 14:23"][quote author="Vierailija" time="03.12.2014 klo 14:16"]

[/quote]

[/quote]

sairaanhoitajatko voivat amkissa väitellä tohtoriksi asti? Akateemisia.

Vierailija
9/20 |
03.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.12.2014 klo 14:23"]

[/quote]

[/quote] =D

Vierailija
10/20 |
03.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän opettaja sanoi amkissa, että päättötöitä meidän alalla voi tilata halvalla Kiinasta.

Vierailija
11/20 |
03.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.12.2014 klo 14:25"]

[quote author="Vierailija" time="03.12.2014 klo 14:23"][quote author="Vierailija" time="03.12.2014 klo 14:16"] Oho! Aikookohan esittää ostoksensa omanaan vai ottaa muutoin mallia? Sanoisin, että lähihoitajan lopputyö on suppeampi kuin sairaanhoitajakoulutuksen normaalikurssin kirjalliset tehvävät! Vaikuttaa muuten vanhemman ihmisen käsialalta. [/quote] No kyllä, sairaanhoitajathan ovat tosiaan akateemisia. Itse olen maisteri ja mun kandityö luonnontieteelliseltä alalta oli lähihoitajan lopputyötä vastaava. [/quote] Klassinen provosoitua Porvoon yliopistolta. Hohhoijaa.

[/quote]

No, ei, Helsingin yliopistolta. Kummatkin, lähihoitajan, ja kandintutkielma ovat kirjallisia katsauksia. Näin luonnontieteellisellä alalla, kummankin sivumäärä n. 20-30. Näissä ei ole käytännössä mitään muuta eroa, kuin että kandi tehdään englanninkielisistä alkuperäisartikkeleista, lähihoitajan lopputyö vähän mistä sattuu.

Vierailija
12/20 |
03.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.12.2014 klo 14:25"]

[quote author="Vierailija" time="03.12.2014 klo 14:23"][quote author="Vierailija" time="03.12.2014 klo 14:16"] Oho! Aikookohan esittää ostoksensa omanaan vai ottaa muutoin mallia? Sanoisin, että lähihoitajan lopputyö on suppeampi kuin sairaanhoitajakoulutuksen normaalikurssin kirjalliset tehvävät! Vaikuttaa muuten vanhemman ihmisen käsialalta. [/quote] No kyllä, sairaanhoitajathan ovat tosiaan akateemisia. Itse olen maisteri ja mun kandityö luonnontieteelliseltä alalta oli lähihoitajan lopputyötä vastaava. [/quote] sairaanhoitajatko voivat amkissa väitellä tohtoriksi asti? Akateemisia.

[/quote]

Sarkasmi. Tiedätkö mitä se on?

Vierailija
13/20 |
03.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin ammattilaista sitten ollaan..ei ihme, että joutuu asiakas ja kollega pelkäämään. Potilas henkensä edestä ja kollega sitä vastaus mikä on ja kun näkee, ettei toinen osaa/ymmärrä työtään eikä sitä vastuutaan.

Vierailija
14/20 |
03.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei hemmetti. Ei hyvää lupaa jos ei kykene edes pientä lopputyötä väsäämään, jonka vaatimuksetkaan tuskin ovat pilviä hipovia. 

Se on muuten nurinkurista että juuri sosiaali ja terveys alalle, nimenomaan lähihoitajaksi hakeutuu todella paljon aivan uskomattomia tapauksia, jopa hoitoa itse kaipaavia tai alkoholisteja jne. Pelottaa jo valmiiksi vanhemeninen ja niiden käsiin joutuminen. 

Vierailija
15/20 |
03.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.12.2014 klo 14:23"]

[/quote]

[/quote]

Miten tämä akateemisuus kommenttiini liittyy?

Vierailija
16/20 |
03.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.12.2014 klo 14:28"][quote author="Vierailija" time="03.12.2014 klo 14:25"]

[quote author="Vierailija" time="03.12.2014 klo 14:23"][quote author="Vierailija" time="03.12.2014 klo 14:16"] Oho! Aikookohan esittää ostoksensa omanaan vai ottaa muutoin mallia? Sanoisin, että lähihoitajan lopputyö on suppeampi kuin sairaanhoitajakoulutuksen normaalikurssin kirjalliset tehvävät! Vaikuttaa muuten vanhemman ihmisen käsialalta. [/quote] No kyllä, sairaanhoitajathan ovat tosiaan akateemisia. Itse olen maisteri ja mun kandityö luonnontieteelliseltä alalta oli lähihoitajan lopputyötä vastaava. [/quote] sairaanhoitajatko voivat amkissa väitellä tohtoriksi asti? Akateemisia.

[/quote]

Sarkasmi. Tiedätkö mitä se on?
[/quote]

tiedän. Nyt ei kuitenkaan osunut minuun sillä suurin osahan täällä pitää amkin käyneitä akateemisina.

Vierailija
17/20 |
03.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei riskin arvoista kun ahne kauppias voi myydä saman työn useammalle ostajalle vuosien mittaan. Kun näitä sitten luetaan aika pienen porukan toimesta niin paljastumisen riski on merkittävä.

Meillä oli DI tutkinnon lisäksi laadittava hyväksyttävä opinnäytteeseen liittyvä ainekirjoitus valvotussa tilanteessa jo joskus 25 vuotta sitten. Tarkoituksena oli tehdä opinnäytteiden laatiminen toisen puolesta vaikeammaksi.

Vierailija
18/20 |
03.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mietin vaan, että eikö noita lopputöitä talleteta mihinkään järjestelmiin joista saisi plagioinnit/lopputyön uudelleenkäytön ehkäistyä?

Vierailija
19/20 |
03.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.12.2014 klo 14:52"]

Mietin vaan, että eikö noita lopputöitä talleteta mihinkään järjestelmiin joista saisi plagioinnit/lopputyön uudelleenkäytön ehkäistyä?

[/quote]

Meillä siirryttiin tuohon käytäntöön jo reilusti lopputyötä vähäisempien kirjallisten tuotosten osalta. Syynä muutama varsin härski prujaustapaus, jossa samaa työtä tarjoiltiin lähes identtisenä eri opettajille mutta opettajat olivatkin sopineet keskenään toisen korjaavan molemmille tulevat raportit.

Vierailija
20/20 |
03.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.12.2014 klo 14:59"]

[quote author="Vierailija" time="03.12.2014 klo 14:52"]

[/quote]

Meillä siirryttiin tuohon käytäntöön jo reilusti lopputyötä vähäisempien kirjallisten tuotosten osalta. Syynä muutama varsin härski prujaustapaus, jossa samaa työtä tarjoiltiin lähes identtisenä eri opettajille mutta opettajat olivatkin sopineet keskenään toisen korjaavan molemmille tulevat raportit.

[/quote]

Ok, hyvä että jossain oppilaitoksissa sitten on. Meillä kun sosiaalialan AMK:ssa kaikki tuotokset käytetään läpi plagiointitarkastusessa, jotta ei tarjottaisi kopioituja tekstejä.

Pahimmillaanhan jotkut ovat yrittäneet tarjota suoraan alan kirjallisuudesta kopioituja katkelmia ominaan, mutta silloin saa kyllä olla jo idiootti jos ei tajua jäävänsä siitä erittäin helposti kiinni.