Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi mun paino pysyy aina vaan samana vaikka elintavat muuttuu?

Vierailija
11.12.2014 |

Mulla on ainakin 8 vuotta ollut nyt sama paino +-1kg. Tähän 8 vuoteen sisältyy työttömyyttä milloin makoilin vaan sohvalla sipsipussi kainalossa ja olin hesburgerin kanta-asiakas. Liikuin ilman autoa vain sohvan ja tv:n väliä.
Sitten on niitä vuosia kun tein ruumiillisesti raskasta työtä, heivasin alkoholin, herkut ja sohvan ja panostin kuntoiluun ja kasviksiin.
Olen ollut jos minkäkinlaisella laihdutuskuurilla ja noudattanut pilkun tarkasti ohjeita. Kilpparit on tutkittu.
Mun paino on ja pysyy samana söin sitte sipsejä tai salaattia.
Olen siis 171 cm ja 80kg.

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
17.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellläni myös säilynyt paino yläasteelta asti samassa, söi tai ei. Liikuntaa satunnaisesti harrastelen vaeltamisen muodossa. Ruokavalioni on todella vaihtelevaa, syön todella rasvaisia ja suolaisia ruokia, sekä nyt hetken jatkuneen työttömyyden vuoksi päivät kuluvat sohvalla roskaruokaa syöden. Masennuksen vuoksi on ollut pari päivää etten ole syönyt kuin 2 voileipää, kun taas vastaavasti joskus syön 4 lämmintä ruokaa+kaikki muut herkuttelut päälle ja paino ei muutu +/- 1kg. En ole ylipainoinen (paino indeksini on 22). Kunhan mietin vaan mistä moinen johtuu. Edes tuolloin kun kaksi päivää makaat sohvalla ja syöt sen 2 leipää, ei viisari puntarilla muutu. Vaatteet ovat "samat" viimeisen 10vuotta, eikä lihasmassani mielestäni ole myöskään muuttunut mihinkään. 

Joskus tuntuu että kuljen höyryillä ja joskus taas syön kolmen ihmisen edestä hmm.

Vierailija
2/7 |
17.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olkaa onnellisia. Teillä on aivoissa joku sisäinen "termostaatti" niin että osaatte säädellä syömistänne: jos jonakin päivänä syötte yli kulutuksen, seuraavana tai sitä seuraavana syötte vaistomaisesti vähemmän, ja toisinpäin. Minulla ei tuo toimi ollenkaan, ja ellen jatkuvasti vahtisi painoani ja syömisiäni, lihoisin loputtomasti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
11.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama mulla. Olen ollut viimeisen puoli vuotta Kiloklubissa ja kirjannut kaikki syömiseni ja liikuntani. Ohjelman mukaan minulle tulee 800-1100 kcal kalorivajetta joka päivä. Paino kuitenkin pysyy täsmälleen samana :( Samana se on pysynyt 30 vuoden iästä asti riippumatta syömisistä ja liikunnoista, jotka on vaihdelleet paljonkin.

Vierailija
4/7 |
11.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on sama juttu, kroppa tuntuu pitävän painon samassa, huolimatta siitä liikunko vai en, syönkö kevyesti vai porsastelenko. Mulla ei tosin ole ylipainoa. Kummallista kuitenkin.

Vierailija
5/7 |
11.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaihtuuko teillä vaatekoko ollenkaan? Ajattelin että jos välillä tulisi vähän lisää lihasta (joka painaa enemmän kuin rasva)?
Toisaalta jokaisella ihmisellä on oma ihannepaino, johon kroppa kaikin tarvoin pyrkii. Eihän se luonnonlakia voita (eli jos syö vain annoksen salaattia päivässä, paino laskee väkisinkin), mutta jos taas syö "normaalisti" niin kroppa voi pyrkiä pitämåån painosta kiinni.

Vierailija
6/7 |
09.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mäennen painoin aina 75 kg. Olin siis 19/75. Sitten aloin käymään salilla, söin väkisin säännöllisesti ja join aika paljon myös alkoholia.

Nyt painan 93-94 kg, enkä saa painoa mihinkään suuntaan. Ei väliä syönkö pari pitzaa päivässä ja käyn hesessä ja syön sipsejä vai oonko juomatta ja puputan salaattia ja lasken kaloreita.

Paino aina palaa lopulta samaksi. Ainoastaan jos syön säännöllisesti se voi vähäksi aikaa nousta.. Mut kun dieetti jää, paino palaa samaan hetkessä.

Vierailija
7/7 |
10.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama juttu täällä. Paino pysyy samana, paitsi antibioottikuurin jälkeen kahden kuukauden sisällä se nousee AINA sen 3-4 kiloa. Siis täysin riippumatta siitä mitä syön, pidän siis kirjaa koska tiedän että se mystinen painonnousu tulee tapahtumaan ja se ahdistaa jo etukäteen. Ja se ei ole mitään nestettä, vaan läskiä, elimistön aineenvaihdunta muuttuu.

Minulla on kausia jolloin teen raskasta fyysistä työtä päivät ja kuljen työmatkat polkupyörällä ja useimmiten en syö sitä mitä kulutan, varsinkaan iltavuoroissa. Ja kausia jolloin en tee mitään fyysistä, istun päivät perseelläni, käytän koiraa kävelyllä ja se on siinä. Paino ei muutu mihinkään, tein sitten jotain tai en tehnyt. Se ei edes motivoi syömään terveellisemmin, kun paino ei laske terveellisellä ruokavaliolla eikä nouse epäterveellisemmällä. Ainoa ero näiden ruokavalioiden välillä on, että syömällä epäterveellisemmin elämä on hauskempaa. :)