Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Älkää hyvät ihmiset rahoittako SPR, UFF, pelastusarmejan organisaatiota

Vierailija
03.12.2014 |

nämä järjestöt eivät anna lahjoitettuja tavaroita tarvitseville vaan roudaavat kirppikselle, jonka tuotolla pidetään organisaatiota pystyssä. Voi kun joku toimittaja uskaltaisi penko kunnolla

Kommentit (46)

Vierailija
21/46 |
03.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.12.2014 klo 14:43"][quote author="Vierailija" time="03.12.2014 klo 14:28"]

SRP kikkailee nimenomaan palkkatuetulla työvoimalla.  Ensin otetaan määräämättömäksi ajaksi "työkokeiluun" (valtio maksaa työttömyyskorvauksen) ja jatkaa ja jatkaa työkokeilun koko ajan.  Sitten palkkatuetussa työssä josta ei itse joudu maksamaan juuri mitään.

Ja samaa olen kuullut: teettävät PIENEMPIÄ tunteja kuin MISTÄ SAAVAT RAHAT

Että tällainen hyväntekijäjärjestö

[/quote]

Joo juurikin tuo että ensin ottavat työkokeiluun ennen kuin saa palkkatukityötä, eli ensin ilmaiseksi työntekijä sinne harjoittelemaan sitä kovin vaativaa työtä, sitten palkkatuella. Aivan kuin koeaikaa ei olisi keksitty? Taitaa jäädä enemmän SPR:lle palkkatukia kuin mitä maksavat sille palkkatukityöläiselle. Ei siis riitä ilmainen työntekijä vaan sillä jopa tienaa. Että onpa joo hyväntekeväisyyttä:/ En enää halua tukea SPR:ä millään tavoin, vaan jatkossa muita järjestöjä jotka toivottavasti toimivat eettisemmin.
[/quote/]
Eli vaatekeräystoiminnan on oltava täysin ilmaista, mutta palkkaa on maksettava työntekijöille? Mistä ne palkkarahat tulisivat?

Vierailija
22/46 |
03.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.12.2014 klo 14:43"]

[quote author="Vierailija" time="03.12.2014 klo 14:28"]

SRP kikkailee nimenomaan palkkatuetulla työvoimalla.  Ensin otetaan määräämättömäksi ajaksi "työkokeiluun" (valtio maksaa työttömyyskorvauksen) ja jatkaa ja jatkaa työkokeilun koko ajan.  Sitten palkkatuetussa työssä josta ei itse joudu maksamaan juuri mitään.

[/quote]

Joo juurikin tuo että ensin ottavat työkokeiluun ennen kuin saa palkkatukityötä, eli ensin ilmaiseksi työntekijä sinne harjoittelemaan sitä kovin vaativaa työtä, sitten palkkatuella. Aivan kuin koeaikaa ei olisi keksitty? Taitaa jäädä enemmän SPR:lle palkkatukia kuin mitä maksavat sille palkkatukityöläiselle. Ei siis riitä ilmainen työntekijä vaan sillä jopa tienaa. Että onpa joo hyväntekeväisyyttä:/ En enää halua tukea SPR:ä millään tavoin, vaan jatkossa muita järjestöjä jotka toivottavasti toimivat eettisemmin.

[/quote]

Oman teinin kavereita ollut tuola juuri "työkokeilussa" eli lajittelemassa vaatteita.  Ensin luvataan, että kuukausi työkokeilua ja sitten palkkatuettu työ.  Kuukauden päästä sanotaan, että työkokeilua vielä kuukausi jne. Tämähän on laitonta kikkailua valtion maksamilla tuilla.

Erään nuoren vanhemmat selvittivät tätä ja soittivat SRP:lle ja uhkasivat paljastaa lehdille ja SOMEEN.  Ihan yllättäen kaikki  jatkuvaan työkokeiluun pakotetut nuoret saivatkin palkkatukityön välittömästii.

Eli ei taida olla puhtaat jauhot pussissa. Jos olisi ollut kyse minun teinistä, olisin selvittänyt asian kunnolla...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/46 |
03.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.12.2014 klo 14:59"]

[quote author="Vierailija" time="03.12.2014 klo 14:43"]

[quote author="Vierailija" time="03.12.2014 klo 14:28"]

[/quote]

[/quote]

Oman teinin kavereita ollut tuola juuri "työkokeilussa" eli lajittelemassa vaatteita.  Ensin luvataan, että kuukausi työkokeilua ja sitten palkkatuettu työ.  Kuukauden päästä sanotaan, että työkokeilua vielä kuukausi jne. Tämähän on laitonta kikkailua valtion maksamilla tuilla.

Erään nuoren vanhemmat selvittivät tätä ja soittivat SRP:lle ja uhkasivat paljastaa lehdille ja SOMEEN.  Ihan yllättäen kaikki  jatkuvaan työkokeiluun pakotetut nuoret saivatkin palkkatukityön välittömästii.

Eli ei taida olla puhtaat jauhot pussissa. Jos olisi ollut kyse minun teinistä, olisin selvittänyt asian kunnolla...

[/quote] Oulun kaupunki harjoittaa tuota myös.... palkkatukityö alkaa vasta kun nuorten vanhemmat puuttuvat asiaan...   Ne jotka eivät valita asiasta, joutuvat olla työkokeilussa puolikin vuotta

Vierailija
24/46 |
03.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.12.2014 klo 14:42"]

Ei kai nyt kukaan kuvitellutkaan, että UFF:ille annetut kamat menee suoraan jonnekin Afrikkaan? Niitä kirppareitahan on joka kaupunginosassa. Ei sillä, vähän epäilyttävä organisaatio, mutta niin kauan kuin lähin vaatekeräysloota on UFF:in puolen kilsan päässä, niin sinne minä käyttökelpoiset tekstiilini raijaan. Ei huvita roskiinkaan pistää. Olen myös tehnyt monia löytöjä UFF:in kirppareilta, joten ihan kannatettavaa toimintaa mielestäni.

[/quote]Vaan kun ne UFF:n kirppisrahatkaan eivät mene hyväntekeväisyyteen. Ellei katso hyväntekeväisyydeksi muutaman ihmisen itselleen härskillä tavalla järjestämää kovan elintason elämää..

Vierailija
25/46 |
03.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

2

Vierailija
26/46 |
03.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Arvostan SPR:n toimintaa todella paljon. Kotimme tuhoutui täysin tulipalossa, emme saaneet mukaan mitään muuta kuin päällämme olleet vaatteet. Saimme SPR:ltä tuhat euroa välttämättömin hankintoihin. (Toimitimme heille kuitit.) Kaupungin sosiaalipäivistyksestä myös soitettiin ja tarjottiin keskusteluapua sekä kriisipalaveri. Muista järjestöistä tai vastaavista ei otettu yhteyttä. Esim. seurakunnasta ei tulllut edes yhtä puhelinsoittoa.  

Vierailija
27/46 |
03.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun yks ystävä antaa nyt aikuisena aina pelastusarmeijan joulupataan reilun summan rahaa kun köyhän yh-äidin lapsena ollessaan joulut oli pelastettuja kun ko taho antoi joulupaketin heillekin.

Muistaa sen ja on ikuisesti kiitollinen, haluaa antaa saman ilon vastaaville perheille tänäpäivänä.

Vierailija
28/46 |
03.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

2

Vierailija
29/46 |
03.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

http://uusimusta.squarespace.com/etusivu/2010/8/13/uffin-rahat-menevatkin-okysikailuun.html

Eilen törmäsin tähän juttuun ja kyllä harmittaa että olen uffin laatokkoon kuskanu vaatteita. Niiden tuloila nyt kylpee tanskalaiset pohatat aurinkorannoilla.

Ja tuon innoittamana kertoi kaveri spr:lle viedyistä kamoista joista oli astioista plokattu  vain osa käyttöön, loput oli kehoitettu viemään roskiin.

Tästä lähtien lahjotan paikalliselle tukiyhsdistykselle joka antaa nuita mm. ensiasntoihin yms. Ja myyn itse kirppareilla, vaikka oma työnsä siinä onkin.

Vierailija
30/46 |
03.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No hyi

Vierailija
31/46 |
03.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.12.2014 klo 15:03"]

[quote author="Vierailija" time="03.12.2014 klo 14:42"]

Ei kai nyt kukaan kuvitellutkaan, että UFF:ille annetut kamat menee suoraan jonnekin Afrikkaan? Niitä kirppareitahan on joka kaupunginosassa. Ei sillä, vähän epäilyttävä organisaatio, mutta niin kauan kuin lähin vaatekeräysloota on UFF:in puolen kilsan päässä, niin sinne minä käyttökelpoiset tekstiilini raijaan. Ei huvita roskiinkaan pistää. Olen myös tehnyt monia löytöjä UFF:in kirppareilta, joten ihan kannatettavaa toimintaa mielestäni.

[/quote]Vaan kun ne UFF:n kirppisrahatkaan eivät mene hyväntekeväisyyteen. Ellei katso hyväntekeväisyydeksi muutaman ihmisen itselleen härskillä tavalla järjestämää kovan elintason elämää..

[/quote]

Siksi sanoinkin, että vähän epäilyttävä organisaatio kyseessä. Johtajat vissiin elää herroiksi, mutta ei ne nyt ihan kaikkea rahaa voi rohmuta. Itse kuitenkin raijaan kamani UFF:in lootaan lähinnä laiskuudesta, enkä hyväntekeväisyydestä. Uskon saman pätevän moniin muihinkin, joten ihan hyvä, että vaatteet kuitenkin pääsee kiertoon. Onhan niistä iloa ostajille enemmän kirpparilla kuin roskiksessa.

Vierailija
32/46 |
03.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.12.2014 klo 13:41"]

Tyttö oli TET:ssä Kontissa (SPR) ja KAIKKI laatikkoihin lahjoitetut tavarat lajiteltiin ensin: pienikin reikä--->roskiin.  Hyväkuntoinen kesävaate syksyllä ----> roskiin

Eikä puhettakaan että yksikään tuote menisi köyhille ihmisille !   KAIKKI PARHAAT KIRPPARILLE JA MUUT KAATOPAIKALLE

[/quote]

Pysähdypä nyt miettimään hetkeksi.

Mitä luulet, kannattaako esim. hätäapuna viedä jonnekin maanjäristysalueelle tonnikaupalla vanhoja vaatteita? Mieti. Vai olisiko järkevämpää viedä rahaa, jolla ostetaan paikallisilta toimijoilta huopia avuntarvitsijoille?

Ylipäätään vaatteiden roudaaminen jonnekin kehitysapuna on melko huono idea. Niiden rahtaaminen maksaa ensinnäkin paljon, koska vaatteet vievät tilaa ja painavat.

Toiseksikin tuollainen tekstiilivienti tuhoaa paikallisen tekstiilituotannon täysin, mikä ei ole millään tasolla järkevää, avunhan pitäisi päin vastoin tukea paikallista yritystoimintaa ja vientiä.

Mitä tulee SPR:n tulojen käyttöön, niin soisin, että olisit edes hiukan perehtynyt asiaan ennen kuin alat anonyymisti parjata avustusjärjestöä. Syyllistyt paitsi rikolliseen herjaukseen, aiheutat haittaa tärkeälle avustustoiminnalle.

https://www.punainenristi.fi/sites/frc2011.mearra.com/files/tiedostolataukset/vuosikertomus_2013_16052014_nettiin.pdf

Tuolta se on selvästi luettavissa. Henkilöstömenoja oli kotimaassa 33,6 miljoonaa euroa, jolla palkattiin 841 ihmistä. 841 työntekijästä vain 158 oli ns. järjestötyöläisiä eli organisoimassa toimintaa, henkilöstömenot keskustoimistoväestä olivat 4,7 miljoonaa. Keskipalkka jäisi siten himpun alle kolmen tonnin - ei ole kroisosmeininkiä!

(summat löytyvät tuon vuosikertomuksen sivulta 33, henkilöstömäärä taas sivulta 13. Keskimääräisen palkan sain jakamalla 4,7 miljoonaa 158:lla).

Tuossa 33,6 miljoonassa ovat siis mukana jo ulkomaille lähetettyjen apukoordinaattorien, lääkärien, hoitajien, asiantuntijoien palkatkin. Oletko ikinä nähnyt heitä työssään? Minä olen toimittajana nähnyt yhdessä jos toisessakin kriisikohteessa, ja voin kertoa, että tärkeämpää ja vähemmän itsekästä työtä saa etsiä suurennuslasilla.

Tuotot olivat 106 miljoonaa euroa, eli siihen voi verrata tuota 33,6 miljoonaa euroa.

Miksi organisaatio EI saisi maksaa mitään? Noilla rahoillahan mm. ylläpidetään nuorten turvataloja ja veripalvelua, joten ihmiset tekevät siellä ihan oikeaa työtä, eivätkä vain loikoile. Järjestetään ensiapukursseja, ystävätoimintaa jne.

Ulkomailla SPR avusti Filippiinien hirmumyrskyn uhreja.Veivät apua Syyriaan pakolaisille, Sudaniin, Somaliaan, Keniaan, Maliin, Nigeriin... Sielläkin tarvitaan ihan suomalaisia hätäapuryhmiä, jotka lennähtävät lyhyellä varoitusajalla kriisikohteeseen, tekevät 20-tuntista päivää henkensä uhalla rupaisissa oloissa. Toinen ryhmä ovat delegaatit, joita lähetetään pysyvämpiin tehtäviin vaikkapa pakolaisongelmasta kärsivään maahan, ja se on toki mukavampaa hommaa, työtunnitkin about liki normaalia, mutta silti vaativaa ja totista työtä, ei mitään lonkan vetoa.

SPR ei jaa kehitysapua, vaan välittää apua konkreettisena apuna, mukaanlukien työntekijät. Siksi koko ajatus siitä, että "organisaation ylläpito" eli konkreettinen työntekijöiden tekemä työ olisi turhaa, on älytön!

PS. SPR:n taloutta ja tilinpäätöksiä valvotaan tarkasti jo siksikin, että järjestö saa valtion tukea. Vuosikertomuksen lukuihin VOI luottaa.

Vierailija
33/46 |
03.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No minäkään en ymmärrä mitä järkeä on roudata käytettyä vaatetta ympäri maailmaa ja maksaa rahteja, kun sillä myydyllä tavaralla saadaan silkkaa rahaa, säästetään rahtikuluissa, ostetaan paikan päältä halvemmalla vaatteet, lääkkeet ja tarvikkeet ja katastrofitilanteessa tuetaan samalla paikallista yrityselämää. Ja sitä hallintoa tarvitaan pyörittämään toiminnasta syntyviä kuluja. Eikä mikään matkustaminen ole ilmaista tässä maailmassa, ei ne avustustyöntekijätkään sinne ilman lentolippuja pääse tai majoitu, vaikka tekisivät ilmaista työtä! Eli avustusjärjestö maksaa ne viulut toiminnasta saamillaan tuloilla. 

Vähän suhteellisuudentajua nyt ihmiset. ja hyvää joulua.

Vierailija
34/46 |
03.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse laitan kaikki vanhat vaatteet Pelastusarmeijalle, UFFille en ole lahjoittanut mitään vuosiin! UFFin toiminnasta on ollut luettavissa kaikennäköistä epäilyttävää toimintaa. Työntekijät joutuvat osallistumaan kaikenmaailman lahkokursseille sun muuta. 

Vierailija
35/46 |
03.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin kierrättäjän näkökulmasta: Mielummin laitan ehjät ja käyttökelpoiset jutut johonkin kiertoon kuin roskikseen. Siis silläkin uhalla, että joku organisaatio joutuu laittamaan varoja oman toimintansa pyörittämiseen. Ehkä joku rikastuu, mutta oletettavasti jätekuormitus vähenee?

Ikävää kuulla, jos organisaatioissa on jotain filunkipeliä. Ne asiat pitää tutkia erikseen, mutta on hyvä, että joku järjestää vanhan tavaran kierrätystä.

Vierailija
36/46 |
03.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

s2

Vierailija
37/46 |
03.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.12.2014 klo 15:12"]

Arvostan SPR:n toimintaa todella paljon. Kotimme tuhoutui täysin tulipalossa, emme saaneet mukaan mitään muuta kuin päällämme olleet vaatteet. Saimme SPR:ltä tuhat euroa välttämättömin hankintoihin. (Toimitimme heille kuitit.) Kaupungin sosiaalipäivistyksestä myös soitettiin ja tarjottiin keskusteluapua sekä kriisipalaveri. Muista järjestöistä tai vastaavista ei otettu yhteyttä. Esim. seurakunnasta ei tulllut edes yhtä puhelinsoittoa.  

[/quote]

Jospa se seurakunta ei ollut tietoinen avun tarpeestanne. Srk auttaa kyllä, mutta parhaiten siten, että ITSE olet yhteydessä sinne.

Vierailija
38/46 |
03.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisäksi varsinkin UFF:in johtajat käärivät isot rahat "hyväntekeväisyystoiminnasta".

Kertokaapa lisää, en tiennytkään että osa tavarasta viedään kipparille. Kermankuorintaa.

Vierailija
39/46 |
03.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin me olemme saaneet apua Joulupuu-keräyksestä, joten siksi sitä markkinoin

Vierailija
40/46 |
03.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

UFFia on tutkittu ja oikeusprosessit menossa, mutta jos sinulla on faktatietoa muistakin järjestöistä tämä on väärä paikka yrittää saada tietoa perille viranomaisille. Ilman faktoja ei kannata huudella.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi neljä viisi