Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

MIKSI et voi miettiä sitä lahjansaajaa?

Vierailija
03.12.2014 |

Miksi ostat lahjoja vain periaatteella kunhan nyt joku lahja on? Minulle tulee enemmän paha kuin hyvä mieli kun saa lahjan josta näkee, että siinä ei ole mietitty yhtään minua ja minun persoonaani tai kiinnostuksen kohteita. 

Olenko ainoa, joka olisi mieluiten ilman lahjoja kuin ottaisi vastaan joka vuosi sukkia ja suklaata (jota en syö?)

Kommentit (58)

Vierailija
21/58 |
03.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.12.2014 klo 13:40"]

Onko vaikea kertoa niille lahjojen ostajille jo etukäteen, että eivät ostaisi sinulle lahjaksi suklaata, koska se menee roskikseen. Ihan suoraan ja kiertelemättä. Useimmilla äly kuitenkin riittää tämän tajuamiseen.

[/quote]

Kerroin, että olen sanonut joka vuosi ihan tosissani. Ja silti niitä tulee. Miksi minun toivettani ei tarvitse kunnioittaa? :(

Ap

Vierailija
22/58 |
03.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos joka joulu tulee itse kudottuja villasukkia, niistä sietäisi kyllä olla kiitollinen. Se joku, joka ne kutoi ja antoi lahjaksi, on taatusti miettinyt, minkä väriset, kuvioiset ja kokoiset sukat juuri sille lahjansaajalle pitää olla - ei villasukat ole mitään yhden koon vaatteita. Nimim. Kutoja, joka kulkee villasukissa vuoden ympäri eikä kerkeä kutoa lahjasukkia, koska kutoo vain omia sukkiaan. Ne kuluu puhki puolessa vuodessa,kun on päivittäin käytössä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/58 |
03.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.12.2014 klo 13:54"]

Jos joka joulu tulee itse kudottuja villasukkia, niistä sietäisi kyllä olla kiitollinen. Se joku, joka ne kutoi ja antoi lahjaksi, on taatusti miettinyt, minkä väriset, kuvioiset ja kokoiset sukat juuri sille lahjansaajalle pitää olla - ei villasukat ole mitään yhden koon vaatteita. Nimim. Kutoja, joka kulkee villasukissa vuoden ympäri eikä kerkeä kutoa lahjasukkia, koska kutoo vain omia sukkiaan. Ne kuluu puhki puolessa vuodessa,kun on päivittäin käytössä.

[/quote]

Ei ole villasukkia, mitä tulee joku joulu. Tavallisia sukkia. Viime jouluna saamani ovat menneet osa jo rikkikin.  

(Villasukkein kutoja sentään soittaa ja kysyy, tarvitaanko ja kyselee jopa mielivärejä. Jos olen sanonut, etten itse tarvitse niin ei niitä sukkia silloin häneltä tule. Mutta hän onkin fiksu). Ap

Vierailija
24/58 |
03.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka ei tarvitse villasukkia? Toki jos on villalle allerginen, niin...

Nimim. Kahdet päällekäin

Vierailija
25/58 |
03.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.12.2014 klo 13:58"]

Nimim. Kahdet päällekäin

[/quote]

Sukkien kutojat varmaan arvostavat ja ovat hyvillä mielin, kun ne omatekemät sukat on jossain laatikon pohjalla eikä niitä koskaan käytetä? Pääasia, että ne saatu antaa! 

Vierailija
26/58 |
03.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
27/58 |
03.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.12.2014 klo 13:58"]

Nimim. Kahdet päällekäin

[/quote]

Minä. Kerrostaloasunto ja lämpimät talvikengät. Tai no, on minulla yhdet villasukat mutta ne on jo 6 v vanhat ja edelleen ehjät... Viimeksi taisin käyttää kun vierailin kaverin mökillä talvisaikaan. Että ei ole hirveästi tarvetta minulla! Tietty kiittäisin jos saisin.

Vierailija
28/58 |
03.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siksi en voi miettiä, koska ehtiäkseni miettimään kaikille sopivan lahjan, minun pitäisi aloittaa joululahjojen miettiminen puolipäiväisesti jo toukokuussa.

Vierailija
29/58 |
03.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suklaa ja sukat nyt vaan on lahja jonka tarkoitus on sanoa, että ostin sulle lahjan kun kerran sellainen on tapana. Mitään syvällisempää merkitystä siinä ei ole. Kun saat lahjaksi sukkia ja suklaata ( jos et siis varta vasten ole niitä pyytänyt) voit lahjoittaa sille lahjan antajallekin saman tasoisia ajatuksettomia lahjoja.

Vierailija
30/58 |
03.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletteko koskaan kutoneet villasukkia? Kyllä siinä sukkaa suunnitellessa ja kutoessa tulee koko ajan mietittyä sitä tulevaa sukkien käyttäjää. Siltä osin ne voivat olla hyvinkin henkilökohtainen lahja. Itse olen aika hidas sukankutoja enkä mikään pro-mummo, ja kudon sukkia vain pyynnöstä ja lähipiirille. Mutta kuitenkin.

Vierailija
31/58 |
03.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisin onnellinen, jos joku ajattelisi minua niin paljon, että kutoisi minulle lahjaksi villasukat! En ole koskaan, edes lapsena saanut mitään itsetehtyä. En omista yksiäkään villasukkia tai lapasia. En saa sukulaisilta edes joulukortteja. Olkaa onnellisia, että joku teitä ajattelee. 

Sen sijaan sen ymmärrän, että harmittaa, jos joku ei yhtään osaa ottaa huomioon lahjan saajan tarpeita, ja ostaa suklaata, vaikka saajalla olisi maitoallergia. Oma äitini antoi minulle joululahjaksi liköörikonvehteja, vaikka hänen pitäisi kokemuksesta tietää, etten koskaan ole tykännyt niistä. Annoin takaisin ja ihmettelin, eikö hän muista, etten syö liköörikonvehteja. Hän vastasi, ettei itsekään niistä erityisemmin tykkää. Oli varmaan saanut joltain lahjaksi, ja pisti pahan kiertoon omalle tyttärelleen :( 

Yksi kaverini taas antaa joka vuosi jonkun halvan ja lapsellisen rihkamakorun, joita en koskaan käytä. Ei sellaisia kehtaa antaa edes eteenpäin. Niitä on jo kertynyt melkoinen määrä. Lisäksi hän antoi korvikset, vaikkei minulla ole reikiä. Ärsyttää, mutta en ole vielä keksinyt ystävällistä tapaa sanoa, etten halua rihkamakoruja. 

Vierailija
32/58 |
03.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä myönnän olevani kranttu tavaroiden suhteen enkä haluaisi lahjaksi mitään turhaa, ja usein jos saan jotakin mitä olen toivonut niin sekään ei ole ihan just niin hieno kuin jos ois ite valinnut ja ostanut. Tietysti olen kiitollinen jos joku kuitenkin muistaa. Ystävät tietää että mulle kukka, suklaa tai ei mitään -on ihan riittävää, ostan ite mitä oikeasti haluan.

Siksi kai olen tajuttoman huono ostamaan muille lahjoja kun haluaisin lahjojen olevan just sellasia mitä he oikeasti haluavat. Ressi. Ärh.

Vierailija
33/58 |
03.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.12.2014 klo 13:06"]Olen sanonut joka joulu, ystävällisesti ja toistanut itseäni, että en tarvitse lahjoja. Että en halua lahjoja! Ja ei, en mökötä muiden nähden. Kiitän ja annan eteenpäin (tai heitän roskiin) eikä lahjanantaja sitä tiedä. Olen sanonut, etten syö suklaata, mutta se on joidenkin mielestä käsittämätöntä. En tarvitse koriste-esineitä, en kukkia, en mitään. Leikkokukat on kauniita, niitä ostelen usein meille kotiin ja tässä ne nököttää keskellä pöytää, ei voi olla ihmiset sitä näkemättä.

Minä olen saanut purkkaa (en ikinä syö purkkaa), likööriä kun olen ollut raskaana, suklaata vaikka en sitä syö. Olen saanut maljakoita vaikka antaja on tiennyt, että meillä on niitä häiden jäjiltä edelleen liikaa jo kaapissa. 

Minä en halua MITÄÄN lahjoja. En mitään tavaraa enkä suklaata! Ehkä sitten olen hankala, minua ei ilahduta mitenkään lahja, jolla en tee mitään. 
[/quote]
Amen. Olen yrityänyt opettaa poikaystävää, että ei saa tuoda mulle mitään lahjoja tai tuliaisia. Ei usko, ja sitten parkuu myöhemmin kun mä en tykännyt hänen antamasta suklaapussista tms. Dummkopf. Mullekin tulee paha mieli kun toinen tuhlaa rahaa asiaan, jota en halua.

Vierailija
34/58 |
03.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap on kusipää individualisti joka ei ymmärrä mistään mitään. "Minulle tulee enemmän paha kuin hyvä mieli kun saa lahjan josta näkee, että siinä ei ole mietitty yhtään minua ja minun persoonaani tai kiinnostuksen kohteita" - ah, mikä verbaalinen pilapiirros modernista typeryksestä!

Vierailija
35/58 |
03.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka lahjoista valittaminen on kauhean pikkumaista, niin muakin vähän jo vituttaa ajatella taas tulevia joululahjoja. Mennään jälleen miehen mummolle syömään, minne tulee muitakin miehen sukulaisia. Ne antaa lahjat koska on pakko, eikä niitä lahjoja ole tippaakaan mietitty. 

Aikaisempien vuosien saldoa on mm. penaali, halpishajuvesi, jotain saunatuoksuja (meillä ei ole saunaa), nukenvaatteita(?), kuusenkoristeita ja joku muovinen korurasia... Ärsyttää kun mekin ollaan tosi pienituloisia opiskelijoita ja oikeasti tarvittaisiin vaika mitä hyödyllistäkin tavaraa, niin sit saadaan vaan tollaista krääsää. Olisin paljon tyytväisempi edes niihin sukkiin, kynttilöihin ja suklaaseen, joita ei sitten tarvitsisi heti jouluiltana tunkea pahvilatikossa vaatehyllyn perälle. Mut oikeastaan parempi olisi ettei ne hankkisi mitään. Kiusaannuttavia vaan tollaiset lahjat, joista paistaa pitkälle, ettei sitä lahjan saajaa ole ajateltu sitten yhtään.

Vierailija
36/58 |
03.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletin otsikon perusteella, että joku vegaani on saanut lahjaksi hirvenpään tai vanhoillinen täti-ihminen kaalimadon. Tai skandinaavisen designin nimeen vannova rokokoo-tyylisen, noin sata kiloa painavan kaappikellon.

Mutta että ihan sukkia ja suklaata, huhhuh!

Vierailija
37/58 |
03.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikutat vaikealta ihmiseltä.

Vierailija
38/58 |
03.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joka joulu sama laulu, tää on tylsin joululaulu kun sitä aikasemmin kysyttiin.

Vierailija
39/58 |
03.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ap:n kanssa samaa mieltä!

Vierailija
40/58 |
03.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ottaisin sukkia ja suklaata, nehän on hyödyllisiä. Koriste-esineitä en halua.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kuusi neljä