Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Taloyhtiön sähkökatkos, kuka korvaa?

Vierailija
03.12.2014 |

Meillä oli talossa hallittu sähkökatkos joka kesti yli 3 tuntia. Tiedote tästä oli laitettu vain alarappuun seinälle ja sekin klo 20 jälkeen illalla (sähkökatkos siis alkoi klo 8 aamulla). Tiedän varmaksi, että ilmoitus ei ollut ennen 20 seinällä, koska tulin kotiin töistä 19:50 ja sitä ei ollut. No olin ehtinyt lähteä töihin ennen katkosta taka-ovesta enkä ollut tietoinen tästä katkosta, kun tulin kotiin oli tietenkin jääkappi, että pakkanen sulanut vanhalle lautalattialle joka lainehti vettä ja ilmeisesti sitä on myös rakenteissa, koska lautalattiassa on isoja "koloja" ja nyt pelkään rakenteissa muhivan vettä -> myöhemmin kosteusvauroita. Minulla on kotivakuutus ei siinä mitään, mutta haluaisin silti tietää miten tässä tilanteessa toimitaan? jos vaikka minulla ei olisikaan ollut kotivakuutusta. Tietenkin myös monen sadan euron edestä ruokia meni roskikseen, niitä nyt vakuutuksesta ei saa eli jään tappiolle jokatapauksessa. 

Kommentit (29)

Vierailija
21/29 |
03.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noilla yksityiskohdilla ei mene läpi:

1. Pakastelokero ei sula kolmessa tunnissa, jos ovi on kiinni.

2. Pakastelokerosta ei voi tulla niin paljon vettä, että lattia lainehtii

3. Jos tulisi, niin pakastinta ei ole sulatettu säännöllisesti eli käyttövirhe. Joka tapauksessa tämä kohta on vain spekulaatiota, koska kohta 1.

Joten ei kannata ruveta reklamoimaan mihinkään suuntaan, pelkkää ajanhukkaa olisi se.

Vierailija
22/29 |
03.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.12.2014 klo 11:55"]

Meillä oli talossa hallittu sähkökatkos joka kesti yli 3 tuntia. Tiedote tästä oli laitettu vain alarappuun seinälle ja sekin klo 20 jälkeen illalla (sähkökatkos siis alkoi klo 8 aamulla). Tiedän varmaksi, että ilmoitus ei ollut ennen 20 seinällä, koska tulin kotiin töistä 19:50 ja sitä ei ollut. No olin ehtinyt lähteä töihin ennen katkosta taka-ovesta enkä ollut tietoinen tästä katkosta, kun tulin kotiin oli tietenkin jääkappi, että pakkanen sulanut vanhalle lautalattialle joka lainehti vettä ja ilmeisesti sitä on myös rakenteissa, koska lautalattiassa on isoja "koloja" ja nyt pelkään rakenteissa muhivan vettä -> myöhemmin kosteusvauroita. Minulla on kotivakuutus ei siinä mitään, mutta haluaisin silti tietää miten tässä tilanteessa toimitaan? jos vaikka minulla ei olisikaan ollut kotivakuutusta. Tietenkin myös monen sadan euron edestä ruokia meni roskikseen, niitä nyt vakuutuksesta ei saa eli jään tappiolle jokatapauksessa. 

[/quote]

Ei sitä kukaan korvaa. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/29 |
03.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap on huono provo. Tosiaan: edes jenkkikaapin pakastelokero - eikä ap edes puhu jenkkikaapista, vaan tavallisesta - ei ole niin iso, että sieltä saisi lattialle aikaan vedenpaisumuksen. Joka tapauksessa jos sen luukku on kiinni, kolmessa tunnissa ei ehdi kummoisesti mikään edes sulaa, pikkuisen jään pinnalta ehkä.

Ja jääkaapissa oleva ruoka on täysin syömäkelpoista. Ruokaa - siis vastavalmistettua - kehotetaan jäähdyttämään ja siirtämään jääkaappiin kahdessa tunnissa valmistamisen jälkeen. Ja tuossa on kyse lämpimästä ruuasta ja sen jäähdyttämisestä - alle viidessä asteessa säilytetty ruoka ei lämpene kiinni olevassa jääkaapissa kolmen tunnin aikana edes kunnolla huoneenlämpöiseksi, sillä sähkön katkeamisen jälkeen se lämpötila nousee kaapin sisällä (kun ovea ei ole avattu) aika hitaasti.

Joten edes hypoteesina tuo tilanne, että kaappi aiheuttaisi vedenpaisumuksen ja ruuat ovat pilalla ei ole mahdollinen.

Vierailija
24/29 |
03.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.12.2014 klo 12:18"]

Noilla yksityiskohdilla ei mene läpi:

1. Pakastelokero ei sula kolmessa tunnissa, jos ovi on kiinni.

2. Pakastelokerosta ei voi tulla niin paljon vettä, että lattia lainehtii

3. Jos tulisi, niin pakastinta ei ole sulatettu säännöllisesti eli käyttövirhe. Joka tapauksessa tämä kohta on vain spekulaatiota, koska kohta 1.

Joten ei kannata ruveta reklamoimaan mihinkään suuntaan, pelkkää ajanhukkaa olisi se.

[/quote]

Joutuu tosiaan maksamaan lattiaremonttinsa itse.

Vierailija
25/29 |
03.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on usein ennalta ilmoittamattomia sähkökatkoja. Asutaan maaseudulla. Ei ole kolmen päivänkään sähkökatkoista tullut mitään ongelmia jääkaapin ja pakastimen suhteen näin syysaikana, Päivän voi hyvin olla töissä ja sitten siirtää ruoat vaikka parvekkeelle kaupungissa. Vakuutusehdoissa lukee että on itse toimittava vahinkojen minimoimiseksi.

Muutama vuosi sitten oltiin viisi vuorokautta ilman sähköä joulun aikaan. Pakastimen sulamisvahinkoja tuli sen verran, että laitettiin korvaushakemus menemään. Ja korvaus tuli ihan oikein. Ensin pitää itse hyödyntää kaikin mahdollisin keinoin ruoat esim. Valmistamalla lihat. Leivät voi sulattaa ja kuivattaa, tehdä vaikka korppujauhoja ja köyhiä ritareita. 

Valokuvaa vahingot 'pilalle ' menneet ruoat. Joku äidinmaito varmaankin olisi mennyt pilalle tuossa ajassa.

Tiesitkö ap että kaupassa myydään tuotteita, joiden kylmäketju on katkennut? 

Ollaan me vaan niin avuttomia, aina pitäisi jonkun olla syyllinen ja maksamassa. 

Vierailija
26/29 |
03.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan itse olet korvausvelvollinen. Kaikkea kurjaa sattuu välillä, kas sellaista on elämä.

Vierailija
27/29 |
03.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi hyvänen aika. Meillä on usein 4-7 tunnin sähkökatkoja eikä koskaan vielä ole jouduttu jääkaapissa olleita ruokia roskiin heittämään sen takia. Kun ovi on suljettuna, sulaminen ja lämpeneminen on todella hidasta.

Vierailija
28/29 |
03.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mäkään söis ruokaa joka on ollu lämpimässä pitkään, juqurttia,maitoa yms.

Vierailija
29/29 |
03.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.12.2014 klo 13:42"]

En mäkään söis ruokaa joka on ollu lämpimässä pitkään, juqurttia,maitoa yms.

[/quote]

ap merkintä unhotui :D