Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Haastan kaikki laittamaan 10% joululahjarahoista hyväntekeväisyyteen

Vierailija
03.12.2014 |

Täällä saa lukea niin uskomattomista ja arvokkaista tavarakasoista mitä ihmiset antaa kersoilleen ja tuttujen kersoille, että päätin nyt haastaa teidät kaikki laittamaan 10% lahjoihin laittamista rahoistanne hyväntekeväisyyteen. Kohteen saatte sentään valita itse.

Oma joululahjabudjettini on tänä vuonna 350 euroa (11 ihmisen lahjat), joten laitan 35 euroa jollekin sitä paljon enemmän tarvitsevalle. 

Kommentit (62)

Vierailija
1/62 |
03.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.12.2014 klo 12:58"]

Lahjabudjetti on noin 1600 e, joten annan ilomielin 160 e sellaiselle vähävaraiselle perheelle, jossa ei käytetä alkoholia tai huumeita, ei tupakoida, ei ole pelivelkoja eikä pikavippejä, vanhemmat käy töissä eikä perhe saa sossun tukea. Helpompaaa löytää neula heinäsuovasta kuin kunnollinen köyhä perhe.

[/quote]

Hienoa! Empatiasi riittää hyvin niiden narkkarien, alkoholistien, vipanneidden, työttömien, Syyttömille Lapsille, jotka sitä apua tarvitsee. Itse ostan joka vuosi muutaman lahjapaketin lapsille, ei mene vanhempien väärinkäyttöön rahat. Turussa esim. Skanssissa on sellainen piste, mihin voit niitä lahjoja viedä. Kokeilisit kerrankin olla epäitsekäs!

Vierailija
2/62 |
03.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hahaa, mä oonkin osallistunut jo suuremmalla summalla :D Omiin lahjoihin laskin menevän alle 400 euroa, mutta hyväntekeväisyyteen (lahjat 2:lle lapselle ja kaksi lahjakorttia seurakunnan joulukeräykseen) tekevät yhteensä 90 euroa. Eli mukana oltiin!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/62 |
03.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnee vaan teillekin! No, äänestä kyllä kuuluu, miten onnellisina siellä pidetään omaa puolta hampaat irvessä hamaan hautaan asti.

Voi ap, kiitos tästä aloituksesta kuitenkin, vaikka idea taisi karahtaa suomalaiseen köyhyysmentaliteettiin (jonka jakavat täällä tasapuolisesti näköjään kaikki varallisuudesta huolimatta).

Vierailija
4/62 |
03.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.12.2014 klo 13:11"]

[quote author="Vierailija" time="03.12.2014 klo 13:08"]

[quote author="Vierailija" time="03.12.2014 klo 12:58"]Lahjabudjetti on noin 1600 e, joten annan ilomielin 160 e sellaiselle vähävaraiselle perheelle, jossa ei käytetä alkoholia tai huumeita, ei tupakoida, ei ole pelivelkoja eikä pikavippejä, vanhemmat käy töissä eikä perhe saa sossun tukea. Helpompaaa löytää neula heinäsuovasta kuin kunnollinen köyhä perhe. [/quote] helpompaa se on, kuin avarakatseisen avmamitsun löytäminen.

[/quote]

Annapa jotain alkoholistiperheen lapsille, ja se on seuraava arkipäivä kun iskä ja äiskä on panttaamassa tai myymässä lasten lahjoja. 

Voisin lahjoittaa lastensuojeluun rahaa jos se olisi mahdollista. 

[/quote]

Hienoa, sinulla on varmaan puhdas omatunto, kun näin ajattelet. Mihin ne niitä lego paketteja panttaa?

Vierailija
5/62 |
03.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.12.2014 klo 13:50"][quote author="Vierailija" time="03.12.2014 klo 13:11"]

[quote author="Vierailija" time="03.12.2014 klo 13:08"]

[quote author="Vierailija" time="03.12.2014 klo 12:58"]Lahjabudjetti on noin 1600 e, joten annan ilomielin 160 e sellaiselle vähävaraiselle perheelle, jossa ei käytetä alkoholia tai huumeita, ei tupakoida, ei ole pelivelkoja eikä pikavippejä, vanhemmat käy töissä eikä perhe saa sossun tukea. Helpompaaa löytää neula heinäsuovasta kuin kunnollinen köyhä perhe. [/quote] helpompaa se on, kuin avarakatseisen avmamitsun löytäminen.

[/quote]

Annapa jotain alkoholistiperheen lapsille, ja se on seuraava arkipäivä kun iskä ja äiskä on panttaamassa tai myymässä lasten lahjoja. 

Voisin lahjoittaa lastensuojeluun rahaa jos se olisi mahdollista. 

[/quote]

Hienoa, sinulla on varmaan puhdas omatunto, kun näin ajattelet. Mihin ne niitä lego paketteja panttaa?
[/quote]
No mä ainakin tiedän erään joka saa ruokalappuja kauppaan ja niillä ostaa kaverille ruokaa ja kaveri antaa rahana.

Vierailija
6/62 |
03.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En lahjoita. Hyväntekeväisyyteen tuhlatulla rahalla on niin huono perillemenoprosentti että en anna senttiäkään mihinkään keräykseen tai hyväntekeväisyysjärjestölle.

Vierailija
7/62 |
03.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oottepas te ilkeitä ja ennakkoluuloisia.

Meillä ostetaan molemmille lapsille vain yksi tai kaksi vähän isompaa lahjaa, muut tulevat kummeilta ja mummeilta. Itse olen sitä mieltä, että meidän hyväonniset mukulat eivät tarvitse enää yhtään enempää krääsäpakettia meiltä vanhemmilta, vaan mieluummin ostan lahjat kahdelle sellaiselle lapselle, jotka eivät niitä muualta saa.

Ja minä muuten maksan myös kirkollisveroni, joten se ei ole mikään käypä syy. Ihme selityksiä kullakin, miksei voi muka osallistua. Sen kyllä ymmärrän, jos jollain ei ole varaa, mutta muut voisivat ihan rehellisesti myöntää vain olevansa pihejä. T: Nro 40

Vierailija
8/62 |
03.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanaa joulua! Voitte nyt jokainen kilpailla paremmuudellanne ja syyttää empatiakyvyttömäksi niitä, jotka eivät syystä tai toisesta halua lahjoittaa mitään. Olette Hienoja Ihmisiä! 

Vierailija
9/62 |
03.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.12.2014 klo 13:55"]

En lahjoita. Hyväntekeväisyyteen tuhlatulla rahalla on niin huono perillemenoprosentti että en anna senttiäkään mihinkään keräykseen tai hyväntekeväisyysjärjestölle.

[/quote]

Seli seli. Siksi kannattaakin näin jouluna tehdä ihan näitä suoralahjoituksia, eli lahjoittaa Joulupuu -keräykseen lahja lapselle, joka annetaan suoraan jollekin lapselle, tai sitten hakea kirkon joulupuusta lahjatoive, jonka toteuttaa, menee ihan suoraan saajalleen. Ei ole välistävetäjiä.

Vierailija
10/62 |
03.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haastan kaikki lahjoittamaan 10% joululahjarahoista minulle.

Ps. Olen köyhä

Vierailija
11/62 |
03.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kertokaa ihmeessä mihin voi lahjoittaa niin että se oikeasti menee perille asti eikä millekkään välikädelle?

Vierailija
12/62 |
03.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lahjabudjetti on noin 1600 e, joten annan ilomielin 160 e sellaiselle vähävaraiselle perheelle, jossa ei käytetä alkoholia tai huumeita, ei tupakoida, ei ole pelivelkoja eikä pikavippejä, vanhemmat käy töissä eikä perhe saa sossun tukea. Helpompaaa löytää neula heinäsuovasta kuin kunnollinen köyhä perhe.

[/quote]

Entä jos ei ole töitä, niin miten siellä vois käydä? Kyselee opiskelija/yrittäjä-äiti joka on koittanut etsiä asiakkaita mutta kun ei ole ollut rahaa maksaa mainoksista tai tehdä kotisivuja jotta niitä olis helpompi löytää. Kahta ammattia opiskelevana ja muuten kriteerisi täyttävänä pidän kyllä itseäni melko kunnollisena. Tosin en kyllä ottaisi almuja vastaan kaltaiseltasi ylimieliseltä kyykyttäjältä muutenkaan, että ei sen puoleen..

Vierailija
13/62 |
03.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.12.2014 klo 12:44"]

Mulla ei ole mitään lahjabudjettia. Olen kerännyt lapsilleni lahjoja pitkin syksyä. En mitään kamalaa kasaa vaan muutamia mitä haluavatkin. Miten näistä lahjoitan 10%? Annan barbilta jalan? Mulla ei ikinä ole ollut budjettia vaan pikkuhiljaa olen ostellut ja keräillyt lahjoja. 

[/quote]

Mä voisin ottaa sen Barbien jalan. Meillä on kokonaan jalaton Barbie ja lisäksi kaksi legoa, joista toinen patterin välissä. Näin olisi solidaarisesti kummankin Barbiella edes toinen jalka. T. Köyhä 

Vierailija
14/62 |
03.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä lahjoihin KKY:lle 20e ja pesu ry:ltä ostin kalenterin, 12e. Harmi kyllä kaikkiin järjestöihin ei uskalla rahaa laittaa kun eivät mene perille (eläinsuojeluyhdistykset ainoat tietämäni luotettavat) ,ja tiedän että rahat tulevat tarpeeseen.

Vierailija
15/62 |
03.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.12.2014 klo 13:47"]

[/quote]

Hienoa! Empatiasi riittää hyvin niiden narkkarien, alkoholistien, vipanneidden, työttömien, Syyttömille Lapsille, jotka sitä apua tarvitsee. Itse ostan joka vuosi muutaman lahjapaketin lapsille, ei mene vanhempien väärinkäyttöön rahat. Turussa esim. Skanssissa on sellainen piste, mihin voit niitä lahjoja viedä. Kokeilisit kerrankin olla epäitsekäs!

[/quote]

Voi kuule, pari vuotta sitten ostin babyborn -numen (noin 50 e) ja ompelin sille (ompelija kun olen) kasan vaatteita. Annoin paketin joulupuu-keräykseen. Joulun jälkeen nukke ja vaatteet oli kirppiksellä myynnissä. Perhe oli toivonut sitä lahjaa lapselleen, mutta nähtävästi kirppikseltä sai paremman tuoton kuin jos lapsi olisi sillä saanut leikkiä.

Vierailija
16/62 |
03.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ota haastetta vastaan koska en juurikaan osta joululahjoja ja toisekseen annan säännöllisesti rahaa hyväntekeväisyyteen.

Vierailija
17/62 |
03.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.12.2014 klo 13:54"]

[quote author="Vierailija" time="03.12.2014 klo 13:50"][quote author="Vierailija" time="03.12.2014 klo 13:11"] [quote author="Vierailija" time="03.12.2014 klo 13:08"] [quote author="Vierailija" time="03.12.2014 klo 12:58"]Lahjabudjetti on noin 1600 e, joten annan ilomielin 160 e sellaiselle vähävaraiselle perheelle, jossa ei käytetä alkoholia tai huumeita, ei tupakoida, ei ole pelivelkoja eikä pikavippejä, vanhemmat käy töissä eikä perhe saa sossun tukea. Helpompaaa löytää neula heinäsuovasta kuin kunnollinen köyhä perhe. [/quote] helpompaa se on, kuin avarakatseisen avmamitsun löytäminen. [/quote] Annapa jotain alkoholistiperheen lapsille, ja se on seuraava arkipäivä kun iskä ja äiskä on panttaamassa tai myymässä lasten lahjoja.    Voisin lahjoittaa lastensuojeluun rahaa jos se olisi mahdollista.  [/quote] Hienoa, sinulla on varmaan puhdas omatunto, kun näin ajattelet. Mihin ne niitä lego paketteja panttaa? [/quote] No mä ainakin tiedän erään joka saa ruokalappuja kauppaan ja niillä ostaa kaverille ruokaa ja kaveri antaa rahana.

[/quote]

Lasten lahjat varmaan on vähän eri asia kun jotkut sossun ruokakupongit! Eli mihin ne legot pantataan?

Vierailija
18/62 |
03.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä lahjoitan joka joulu 100 % tuloistani pienen perheen hyväksi.

Vierailija
19/62 |
03.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.12.2014 klo 14:24"]

[quote author="Vierailija" time="03.12.2014 klo 13:47"]

[/quote]

[/quote]

Voi kuule, pari vuotta sitten ostin babyborn -numen (noin 50 e) ja ompelin sille (ompelija kun olen) kasan vaatteita. Annoin paketin joulupuu-keräykseen. Joulun jälkeen nukke ja vaatteet oli kirppiksellä myynnissä. Perhe oli toivonut sitä lahjaa lapselleen, mutta nähtävästi kirppikseltä sai paremman tuoton kuin jos lapsi olisi sillä saanut leikkiä.

[/quote]

Hienoa! Eli kaikille tiedoksi, ettei mitään hyväntekeväisyyttä harrasteta, koska yksi nukke on kirpparille viety. Se tarkoittaa, että kaikki viedään kirpparille, eikä mikään mene niille vähäosasille.

Vierailija
20/62 |
03.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ostan lahjoja suoraan lähipiirissä oleville pienituloisten perheiden lapsille. Siinä sen antamisen ilon näkee suoraan, kun lapset saavat sen lahjan mitä ovat toivoneet, ja vanhemmat ovat kiitollisia kun heillä ei olisi ollut varaa kalliiseen lahjaan. Ja lapsi ei koskaan saa tietää että minä sen lahjan ostin, vaan joulupukki sen tuo.

Minä "lahjoitan" mieluusti omalle lähipiirille enkä mihinkään järjestölle.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kuusi yhdeksän