Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Neuroottinen työkaveri stressaa ja pilaa ilmapiirin

Vierailija
03.12.2014 |

Olen kurkkuani myöten täynnä työkaverin aiheuttamaa stressiä. Hänellä on neurooseja mm. asioiden varmistamisen suhteen, hän on suunnattoman ennakkoluuloinen jokaista asiakasta ja ihmistä kohtaan. Kaikesta otetaan noin kolmeen eri paikkaan kopiot ja samalla hän valittaa paperin lisääntymisestä. Hän kertaa myös minulle (2 vuotta ollut nyk. työssä)asioita kuten myös muille työkavereille. Neuvoo useaan kertaan saman asian ja varmistelee, että joka ikinen paperi tulee oikeaan paikkaan. Yliviivauskynää (keltaista merkkikynää) hän viljelee joka paikkaan. Kaikki tekstit joissa on vähänkin tärkeää tietoa, vedetään keltaisella ja viereen vielä huutomerkit ja harakanvarvastekstit ohjeistamaan. Kyseessä on toimistotyö, verrattavissa asiakaspalveluun ja kirjanpitoon. Kyseinen työkaveri on oikea tiukkis. Hän ei hallitse asiakaspalvelun taitoa. Asiakas ei ole hänelle oikeassa vaan ehdottomasti väärässä. Hän ei hallitse myöskään puhelimessa puhumisen taitoa. Joka kääntessä hän tuo esille oman taitonsa ja vuosikymmenten (kyseessä siis yli 50-v. nainen) mittaisen työkokemuksensa, jota ei kukaan voi päihittää. Hän ei osaa kirjoittaa sujuvaa suomea saati sitten englantia, sitä hän ei osaa yhtään. Hän ei muista nimiä ja nolaa koko yrityksemme letkautuksillaan. Hän myös ottaa herkästi sanomiset itseensä ja syyttää muita oman mielialansa turmelemisesta. Hän on katkera nuoruudestaan ja tuo perussairauksiaan jatkuvasti esille (on lihava, siis läski ja sen vuoksi kerännyt kaikki mahdolliset ylipainoisten sairaudet). En jaksa enää. Haluaisin vaihtaa työpaikkaa., mutta ei ole mitään tarjolla juuri nyt.

Kommentit (2)

Vierailija
1/2 |
03.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työkaverillasi taitaa tosiaan olla jokin sairaus, siis ihan henkisen puolen, kun on noin neuroottinen Muutenkin vaikuttaa aika rasittavalta tyypiltä..

Voin samaistua, koska itselläni eräs työkaveri, jonka takia olen monta kertaa pohtinut työpaikan vaihtoa. Hän esim. seuraa ja vainoaa minua, joka paikkaan ja koko ajan. En edes jaksa kertoa kaikesta, mutta hänestä on ollut näiden vuosien aikana todella paljon harmia ja haittaa. Todella raivostuttava ja rasittava, omahyväinen ja itsekäs tyyppi. Hänelläkin tosin henkisen puolen ongelmia (vaikka ei ikinä niitä edes itselleen myöntäisikään), joten täytyy vain sietää ja ymmärtää.

Vierailija
2/2 |
03.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai vaihtoehtona on kestäminen tai sitten noiden asioiden, joissa hän tulee sinunkin varpaillesi, riitauttaminen.

Mutta miettisin myös, kuinka pitkälle on mahdollista se, että jos hänen toimintansa ei koske omaasi, niin et itse murehdi sitä, kuinka huonosti hän vaikka palvelee asiakkaat, koska se ei ole sinun murheesi. Sehän on esimiehesi murhe.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla