Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Poikaani hakattiin eilen (tiistaina) koulussa :(

Vierailija
03.12.2014 |

Poikani on kuudennella, ja viisi muuta hänen luokkalaistaan (poikani mukaan neljä poikaa ja yksi tyttö) olivat hakanneet häntä koulun pihalla. Heti kun poikani tuli koulusta kotiin, huomasin, että hänellä oli musta silmä, nenässä paperituppo ja takki revennyt. Kyselin asiasta häneltä, väitti kaatuneensa. No, soitin sitten pojan opettajalle ja kysyin sitten häneltä asiasta. Selitti aluksi jotain kierrellen ja kaarrellen, kunnes lopulta kertoi poikani luokkalaisten hakanneen häntä. Ihmettelin, miksei minulle oltu soitettu aiemmin (heti hakkaamisen jälkeen) tästä! Kuulemma "tilanne ei ollut niin paha"! Lopetin sitten puhelun ja menin tivaamaan asiasta pojalta. Myönsi lopulta sen, ja kertoi yksityiskohtia, esim. yksi poika oli pitänyt hänestä kiinni, kun toinen oli muksinut poikaani naamaan samalla, sen jälkeen oli kaadettu koulun lähellä olevaan ojaan yms... Olen oikeasti järkyttynyt. Kertoi sitten vielä, että häntä on kiusattu jo pidemmän aikaa. Kysyin, että miksi, ja kertoi syyn (tai oikeastaan kaksi syytä) minulle (en halua paljastaa sitä täällä). Ei kuitenkaan mitään, mihin poika voisi itse vaikuttaa.

Että pistää vihaksi. Voisin mennä antamaan noille kiusaajille kunnon opetuksen.

Kommentit (64)

Vierailija
1/64 |
03.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heti huomenna lääkäriin ja sitten tekemään rikosilmoitus!

Vierailija
2/64 |
03.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

tee rikosilmoitus!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/64 |
03.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

30 vuotta kulunut, mutta koulut ei ole muuttunut mihinkään.

Turhaan kiusaajille kostat, mutta voisit tehdä kiusaajien vanhemmista tekaistuja lastensuojeluilmoituksia nimettömänä. Voi olla hyvinkin, että tienoio rupee rauhottumaan.

Vierailija
4/64 |
03.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.12.2014 klo 01:36"]tee rikosilmoitus!
[/quote]

Joo, rikosilmoitusta olen tosiaan harkinnut. Ihmettelen, miksei koulu oikeasti puuttunut tähän, jos poikaani on aiemminkin kiusattu! Suututtaa kamalasti.

AP

Vierailija
5/64 |
03.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.12.2014 klo 01:38"]30 vuotta kulunut, mutta koulut ei ole muuttunut mihinkään.

Turhaan kiusaajille kostat, mutta voisit tehdä kiusaajien vanhemmista tekaistuja lastensuojeluilmoituksia nimettömänä. Voi olla hyvinkin, että tienoio rupee rauhottumaan.
[/quote]

No tuskinpa tarvitsisi edes tekaistuja tehdä, kaikki ei ole kunnossa kotona jos pitää hakata muita.
AP

Vierailija
6/64 |
03.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ois varmaan tosiaan ihan paikallaan lastensuojelun tehä kartoituksia tollasille kiusaajaperheille. Tämä maa ei tarvitse enempää Stubbeja.

Vierailija
7/64 |
03.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

onko se niin ruma ?

Vierailija
8/64 |
03.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.12.2014 klo 01:44"]onko se niin ruma ?
[/quote]

Ai poikani? Miksi näin kuvittelet? Ei ole, monesti häntä ollaan jopa kehuttu "hyvännäköiseksi". Ihan tavallisen nuoren pojan näköinen.
AP

Vierailija
9/64 |
03.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä oli tätä perinteistä menoa kouluissa. Muistan hyvin itse nuo ajat, välillä tuli turpaan ja joskus annettiin turpaan.

Yhtä asiaa olen aina ihmetellyt minkätakia lasten pahoinpitelyä pidetään niin pikkujuttuna tässä maassa, varsinkin jos tekijät on lapsia. Mitä jos aikuinen hakkaisi teidän lapsenne, niin olisiko suhtautumisenne yhtä hällä väliä asia.

Kyllä aikuisilla pitäisi olla jotain keinoja puuttua.

Vierailija
10/64 |
03.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monesti opettaja on mukana kiusaamisessa ja pitää yllä tietynlaista luokkahierarkiaa. Se luokan priimus voi hyvinkin syrjiä eräitä luokkatoveraitaan opettajan siunauksella, ja siihen väliin sitten mahtuu nousijat ja laskijat. Järjestelmä toimii todella hyvin luokkakuria ajatellen. Lieveilmiöinä jotkin saattaa saada turpaan opettajan siunauksella.

Vierailija
11/64 |
03.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihan oikeasti ap. tee ehdottomasti rikosilmoitus! itse olin nin tyhmä ja huono äiti poikani tullessa koulukiusatuksi, että yritin selvittää asiaa koulun ja kiusaajien vanhempien kautta. koulu vaan pahoitteli tilannetta, eivätkä opettajat olleet mitään huomanneet. eihän meidän koulussa kiusata kun kuulumme tähän kiva koulu järjestelmäänkin jne jne... selityksiä kyllä piisasi. kiusaajien vanhemmilta sain vain haukkumiset päälleni ja kusipäisen valehtelijan leiman. kiusaaminen vain jatkui ja paheni, silloin riitti ja tein rikosilmoituksen. vasta sitten kiusaajatkin myönsivät tekonsa ja tilanne rauhoittui.

Vierailija
12/64 |
03.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Fyysinen väkivalta on ehdottomasti rikosilmoituksen paikka. Kiusaaminen on saatava nopeasti loppumaan. Olkaa tiukkana, että myös opettajat tekevät asialle jotain.

Vierailija
13/64 |
03.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Terve olen 22v sälli joka kokenut kiusaamisen ensinmäiseltä luokalta kuudennelle asti. Eihän siinä auttanut opettajien puhuttelut kiusaajille tai muutkaan "inhimilliset" keinot. No selvisin ja kestin ala-luokat. Ylä-asteelle siirtyessäni sain uusia kavereita. Mutta kiusaaminen oli jo tehnyt tehtävänsä ja jättänyt arvet minuun. Minulle tuli sosiaalisten tilanteiden pelko ja uusiin ihmisiim tutustuminen tuli hankalaksi mutta pvä kerrallaan olen päässyt näistä yli ja elämäni alkaa hymyilemään. Mutta kiusaaminem jättää aina arvet aina. Joten kokemuksesta sanon että puuttukaa kiusaamiseen ajoissa ja yrittäkää tehdä siitä kerralla loppu. Yleensä kun kiusattu kantelee niin kiusaaminen yltyy mutta siihen on varauduttava ja laitettava kovaa kovaa vastaan!

Vierailija
14/64 |
03.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hirveetä.

Vierailija
15/64 |
03.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tee rikosilmoitus. Voi pieni raasu :( toivottavasti kiusaajat saavat ansionsa mukaan.

Vierailija
16/64 |
03.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menkää päivystykseen, lääkäri toteaa ruhjeet ja tehkää rikosilmoitus, tee se poikasi tähden

Vierailija
17/64 |
03.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi tuollaista kutsutaan kiusaamiseksi? Se on väkivaltaa ja pahoinpitely! Rikosilmoitus sekä pahoinpiteijöistä että koulusta. Lain mukaan koulun täytyy mahdollistaa turvallinen opiskeluympäristö.

Vierailija
18/64 |
03.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.12.2014 klo 01:38"]30 vuotta kulunut, mutta koulut ei ole muuttunut mihinkään.

[/quote]
Ei, vaan lapset eivät ole muuttuneet mihinkään. Koulu on vain ympäristö.

Vierailija
19/64 |
03.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo ei ole kiusaamista, tuo on joukkopahoinpitely. Nyt selkärankaa äitinä, ja ehdottomasti menet käyttämään lääkärissä jotta vammat dokumentoidaan ja sitten tekemään rikosilmoitus. Kukaan muu ei voi eikä aio sinun lastasi puolustaa kuin sinä.

Vierailija
20/64 |
03.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajatelkaa, jos joutuisitte tuollaisen pahoinpitelyn kohteeksi, mitä tekisitte? Varmasti rikosilmoituksen. Uskon, että kaikenlasia ylilyöntejä sattuu lasten leikeissä, mutta eiköhän tuossa ollut ihan täysi pahoinpitelytilanne kyseessä. Vielä tosi raukkamainen. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kolme kuusi