Poikaani hakattiin eilen (tiistaina) koulussa :(
Poikani on kuudennella, ja viisi muuta hänen luokkalaistaan (poikani mukaan neljä poikaa ja yksi tyttö) olivat hakanneet häntä koulun pihalla. Heti kun poikani tuli koulusta kotiin, huomasin, että hänellä oli musta silmä, nenässä paperituppo ja takki revennyt. Kyselin asiasta häneltä, väitti kaatuneensa. No, soitin sitten pojan opettajalle ja kysyin sitten häneltä asiasta. Selitti aluksi jotain kierrellen ja kaarrellen, kunnes lopulta kertoi poikani luokkalaisten hakanneen häntä. Ihmettelin, miksei minulle oltu soitettu aiemmin (heti hakkaamisen jälkeen) tästä! Kuulemma "tilanne ei ollut niin paha"! Lopetin sitten puhelun ja menin tivaamaan asiasta pojalta. Myönsi lopulta sen, ja kertoi yksityiskohtia, esim. yksi poika oli pitänyt hänestä kiinni, kun toinen oli muksinut poikaani naamaan samalla, sen jälkeen oli kaadettu koulun lähellä olevaan ojaan yms... Olen oikeasti järkyttynyt. Kertoi sitten vielä, että häntä on kiusattu jo pidemmän aikaa. Kysyin, että miksi, ja kertoi syyn (tai oikeastaan kaksi syytä) minulle (en halua paljastaa sitä täällä). Ei kuitenkaan mitään, mihin poika voisi itse vaikuttaa.
Että pistää vihaksi. Voisin mennä antamaan noille kiusaajille kunnon opetuksen.
Kommentit (64)
[quote author="Vierailija" time="03.12.2014 klo 17:21"]
[quote author="Vierailija" time="03.12.2014 klo 01:38"]30 vuotta kulunut, mutta koulut ei ole muuttunut mihinkään. Turhaan kiusaajille kostat, mutta voisit tehdä kiusaajien vanhemmista tekaistuja lastensuojeluilmoituksia nimettömänä. Voi olla hyvinkin, että tienoio rupee rauhottumaan. [/quote] Ei, vaan lapset eivät ole muuttuneet mihinkään. Koulu on vain ympäristö.
[/quote]
Ja lapsi perintötekijöiden ja ympäristön summa. Kotikin toki vaikuttaa, mutta kyllä kiusaajat pitäs saada koulunkin päässä kuriin.
Ap miten kävi, mihin toimenpiteisiin ryhdyit?
Minä kyllä hoitaisin asian ns. itse. Kiusaajat eivät arvosta mitään auktoriteetteja vaan ymmärtävät vain sitä omaa yksinkertaista kieltään. Eli olisiko ketään joka voisi näitä kiusaajia kurittaa? Menisi viesti perille. Niinkuin tuossa aiemmin joku oli kehottanut lyömään takaisin. Ihan oikein.
Ap, todella toivon että käytät lapsesi lääkärissä ja teette rikosilmoituksen. Myös koulun toiminnasta olisi syytä tehdä valitus/rikosilmoitus. Tuollainen toiminta on saatava loppumaan kouluissa.
Toivottavasti tämä olisi viimeinen kerta kun niin käy.