Koronavirus muutti pysyvästi koko maailman - entinen ei koskaan palaa
Täällä mietin, että kuinka monet ihmiset ymmärtävät mitä koronavirus on saanut aikaan ja mitä se tulee vielä saamaan aikaan.
Tämä kannattaa lukea:
https://www.dailykos.com/stories/2021/10/2/2055693/-COVID-19-must-be-el…
Koronavirus muutti koko maailman, vaikuttaa kaikkien ihmisten elämään enemmän kuin Espanjan tauti 1918-1920 ja todennäköisesti paljon enemmän kuin tuberkuloosi pahimmillaan.
Jos joku luulee, että pahin olisi jo ohitse ja epidemia olisi päättymässä, niin silloin tulet pettymään pahasti.
Jos ihminen on viisas, hän varautuu jo nyt pahempaan. Rokotteet antavat toivoa paremmasta, mutta eivät ratkaise tilannetta. Jokainen voi tehdä sen minkä voi, suojatakseen itsensä ja perheensä.
Kommentit (51)
Korona ei ole muuttanut yhtään mitään vaan poliitikot sitä hyväksi käyttäen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tsemppiä, jaksetaan vielä vähän aikaa 🤣
Tämä on se hauskin sketsi. Tiesivät että se "vähän aikaa" on todella pitkä.
Samoin se, että montakohan kertaa tässä on oltu veitsenterällä? :)
Koronavirus muutti maailmaa enemmän kuin espanjantauti, koska meillä on netti ja 24/7 auki oleva media . Jos ei olisi, niin tästä taudista ei kohkattaisi yhtään enempää kuin taudeista sata vuotta sitten.
Vierailija kirjoitti:
Korona ei ole muuttanut yhtään mitään vaan poliitikot sitä hyväksi käyttäen.
Näitä kannanottoja lukiessa usko ihmisiin on mennyt ja muutenkin . Vain yksi totuus . Jos epäileväinen jonkin toimen suhteen heti leimataan ties miksi ja valmiita uhraamaan toisinajattelijat . Ei välitetä toisista .
Vierailija kirjoitti:
Kyllähän tämä tulee muuttamaan maailman totaalisesti.
On aika ennen koronaa, korona-aika sekä aika koronan jälkeen. Kaikki tyysti erilaisia aikakausia. Entiseen ei ole paluuta.
Olen huomannut, että ihmisetkin ovat paljon muuttuneet. Ihmisistä on tullut välittäviä toisia ihmisiä kohtaan, arvomaailma on mennyt monilla uusiksi. Koronassa tämä on ollut parasta miten ihmisistä (ainakin laaja lähipiirini) on tullut parempia versioita itsestään.
Ihan naurattaa tämä. Korona on aiheuttanut ennennäkemättömän kahtiajaon ihmisten välille. Vihanpitoa.
Silloin ekojen rajoitusten aikaan bongasin yhden hyvän uutisen: luonto tykkäs kun ihmiset liikkui vähemmän. Linnut oli alkaneet laulaa enemmän ja sellasia. Silloin mä hetken aattelin että ooh,ehkä nyt ihmiset hiukan havahtuu tuohon luonnonsuojeluun. Mutta sitten alkoi älytön kaman tilaaminen netistä, ja kaikki se lisääntynyt logistiikka ym. sitten pyyhki pois senkin lyhyen hengähdystauon jonka luonto sai.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mites toi "loppukiri" tai "ollaan yhdessä koronan hoidon maailmanmestareita"...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Samoin se, että montakohan kertaa tässä on oltu veitsenterällä? :)
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/9245eb23-714e-4ece-9efb-554b6004cb01
Krista Kiuru HS:ssä: Rokotuskattavuuden oltava jopa 90 prosenttia, että yhteiskuntaa voidaan avata – ”Hyvin vaikea saavuttaa”
Helsingin Sanomien mukaan Kiuru pelkää, että kansalaiset tulevat pettymään Suomen hitaaseen avaamiseen. Hänen mukaansa Suomi on veitsenterällä.
– Voin sanoa jopa niin, että jos emme ole käyneet aikaisemmin veitsenterällä, niin valitettavasti nyt me siellä olemme.
Vierailija kirjoitti:
On aika ennen koronaa, korona-aika sekä aika koronan jälkeen. Kaikki tyysti erilaisia aikakausia. Entiseen ei ole paluuta.
Olen huomannut, että ihmisetkin ovat paljon muuttuneet. Ihmisistä on tullut välittäviä toisia ihmisiä kohtaan, arvomaailma on mennyt monilla uusiksi. Koronassa tämä on ollut parasta miten ihmisistä (ainakin laaja lähipiirini) on tullut parempia versioita itsestään.
Mä taas olen tajunnut, kuinka itsekkäitä ja typeriä monet ovat - kiitos tämän palstan.
Vierailija kirjoitti:
Me ei kyllä eletä sitten samassa todellisuudessa. Itse en huomaa minkään muuttuneen. Ihminen toimii ja tulee toimimaan aivan kuten aina ennenkin.
Nuorten naivien höpinöitä nämä muutosjutut.
Solidaarisuudesta ei voida puhua, kun moni on huutanut rajoituksia ja vain osa on saanut mahdollisuuden etätyöhön. Toisaalla rajoitukset ovat aiheuttaneet konkursseja ja työttömyyttä sekä ahdistusta, kun työpäivät täytyy hikoilla maski naamalla.