Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Koronavirus muutti pysyvästi koko maailman - entinen ei koskaan palaa

++++++ FFP2 --- FFP3 ++++++
08.10.2021 |

Täällä mietin, että kuinka monet ihmiset ymmärtävät mitä koronavirus on saanut aikaan ja mitä se tulee vielä saamaan aikaan.

Tämä kannattaa lukea:
https://www.dailykos.com/stories/2021/10/2/2055693/-COVID-19-must-be-el…

Koronavirus muutti koko maailman, vaikuttaa kaikkien ihmisten elämään enemmän kuin Espanjan tauti 1918-1920 ja todennäköisesti paljon enemmän kuin tuberkuloosi pahimmillaan.

Jos joku luulee, että pahin olisi jo ohitse ja epidemia olisi päättymässä, niin silloin tulet pettymään pahasti.

Jos ihminen on viisas, hän varautuu jo nyt pahempaan. Rokotteet antavat toivoa paremmasta, mutta eivät ratkaise tilannetta. Jokainen voi tehdä sen minkä voi, suojatakseen itsensä ja perheensä.

Kommentit (51)

Vierailija
21/51 |
08.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllähän tämä tulee muuttamaan maailman totaalisesti.

On aika ennen koronaa, korona-aika sekä aika koronan jälkeen. Kaikki tyysti erilaisia aikakausia. Entiseen ei ole paluuta. 

Olen huomannut, että ihmisetkin ovat paljon muuttuneet. Ihmisistä on tullut välittäviä toisia ihmisiä kohtaan, arvomaailma on mennyt monilla uusiksi. Koronassa tämä on ollut parasta miten ihmisistä (ainakin laaja lähipiirini) on tullut parempia versioita itsestään.  

Saman olen huomannut omasta lähipiiristäni. Koronan ansiosta moni hiljensi vauhtiaan ja on tämän 1,5 aikana huomannut, ettei enää edes kaipaa itse itselleen kehittämäänsä kiirettä, suorittamista ja arkirumbaa. Viime kesänä oli mukavaa, kun jollekin saattoi ehdottaa samana päivänä, että tulisi meidän takapihalle grillaamaan. Ennen pandemiaa tuollaisesta olisi pitänyt sopia paljon aikaisemmin etukäteen eikä arki-ilta olisi ollut edes mahdollinen. Muutenkin sellainen pienimuotoinen tapaaminen on yleistynyt. Poiketaan toisen kotona kahvilla eikä tarvitse lähteä molempien erikseen jonnekin Helsingin keskustaan kahvilaan. Ihmisistä on tullut jollain tavalla rauhallisempia ja vähemmän stressaantuneita kuin ennen. 

Jaa, en ole huomannut mitäön tuollaista kenessäkään. Aika jeesustelulta taas kuulostaa. Korona ei ole ollut kaikille joku retriitti.

Vierailija
22/51 |
08.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miettikää sellaista tulevaisuutta, että melkein kaikki jotka te tunnette, ovat sairastaneet koronaviruksen ja heistä 20 % on yhä selvästi sairaita, jatkuvasti joka päivä saatte kuulla, miten tuntemanne henkilöt ovat jälleen kerran saaneet koronaviruksen, joka kerta menetätte osan ystävistänne ja sukulaisistanne koronaviruksen vuoksi.

Kun menette kauppaan, kaupan ovessa voi olla lappu, jossa lukee "Suljettu, koronaviruksen vuoksi." Koska ei ole enää henkilökuntaa, palvelemaan asiakkaita, eikä uusia saada.

Lehdissä kerrotaan uusista koronavirus varianteista ja luvataan entistä parempia rokotteita.

Ehkä vielä silloinkin jotkut innokkaat marssivat rokotteita ja rajoituksia vastaan, osa selvästi sairaina ja happipullojaan mukana kantaen.

Aina on kuitenkin toivoa ja aina on mahdollisuus olla onnellinen elämässä, mutta kaikki eivät elä enää yhtä vanhoiksi ja kaikki eivät ole niin terveitä kuin olivat aikaisemmin.

Sen sanon, että tulevaisuus ei lupaa hyvää, ellei sitten tapahdu jotakin sellaista ihmettä, jota en osaa ennakoida.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/51 |
08.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On aika ennen koronaa, korona-aika sekä aika koronan jälkeen. Kaikki tyysti erilaisia aikakausia. Entiseen ei ole paluuta. 

Olen huomannut, että ihmisetkin ovat paljon muuttuneet. Ihmisistä on tullut välittäviä toisia ihmisiä kohtaan, arvomaailma on mennyt monilla uusiksi. Koronassa tämä on ollut parasta miten ihmisistä (ainakin laaja lähipiirini) on tullut parempia versioita itsestään.  

Saman olen huomannut omasta lähipiiristäni. Koronan ansiosta moni hiljensi vauhtiaan ja on tämän 1,5 aikana huomannut, ettei enää edes kaipaa itse itselleen kehittämäänsä kiirettä, suorittamista ja arkirumbaa. Viime kesänä oli mukavaa, kun jollekin saattoi ehdottaa samana päivänä, että tulisi meidän takapihalle grillaamaan. Ennen pandemiaa tuollaisesta olisi pitänyt sopia paljon aikaisemmin etukäteen eikä arki-ilta olisi ollut edes mahdollinen. Muutenkin sellainen pienimuotoinen tapaaminen on yleistynyt. Poiketaan toisen kotona kahvilla eikä tarvitse lähteä molempien erikseen jonnekin Helsingin keskustaan kahvilaan. Ihmisistä on tullut jollain tavalla rauhallisempia ja vähemmän stressaantuneita kuin ennen. 

Jaa, en ole huomannut mitäön tuollaista kenessäkään. Aika jeesustelulta taas kuulostaa. Korona ei ole ollut kaikille joku retriitti.

Mähän kirjoitinkin, että olen huomannut asian omasta lähipiiristäni. En puhunut kaikista maailman ihmisistä. 

Vierailija
24/51 |
08.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Entinen meno tulee palaamaan parin vuoden päästä. Ihmisen muisti on ihan käsittämättömän lyhyt.

Mikä sitten on tuo entinen? 2015 tavat, ehkä vuoden 2000 tai esimerkiksi 1995?

Vierailija
25/51 |
08.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuule ap, saat ihan rauhassa ajatella näin, mutta mikä tarve tätä on julistaa joka käänteessä muille. Koronasta on tullut joillekin elämäntäyttävä uskonto.

Aloittaja, sanoo kiitos. Tämän ketjun kirjoitin, koska ymmärsin sen, että vaikka koronasta kirjoitellaan lehdissä ja puhutaan uutisissa yhtä ja toista, niin sellainen näkemys on jäänyt vähemmälle huomiolle, miten paljon korona tulee vaikuttamaan aivan kaikkeen tulevaisuudessa. Ihmiset katselevat lähelle ja ovat tässä hetkessä, mutta jotkut yrittävät nähdä jo huomisen ja tulevan ajan.

Se että kirjoitan yhden ketjun koronasta, ei tarkoita sitä, että koronasta olisi tullut "elämäntäyttävä uskonto" minulle, mutta toki ymmärrän mitä tuolla tarkoitat. Niin on voinut käydä monelle, olet aivan oikeassa.

Vierailija
26/51 |
08.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Entinen meno tulee palaamaan parin vuoden päästä. Ihmisen muisti on ihan käsittämättömän lyhyt.

Muisti on varmasti lyhyt. Mutta koronavirus on olemassa kahdenkin vuoden päästä, vaikka jotkut toivovat, että se olisi silloin muuttunut kiltimmäksi virukseksi, en kuitenkaan pitäisi muutosta mitenkään varmana asiana, vaan samanlaisena lohtuna (valheena), mitä thl on ennenkin antanut.

Koronavirukset löydettiin 1960-luvulla, ja ne todettiin yleisiksi ihmisen nuhakuumeen aiheuttajiksi. Siihen aikaan arveltiin, että ne aiheuttavat kliinisen taudin noin puolella tartunnan saaneista. Taudinkuvat olivat yleensä lieviä, ja tauti tuntui olevan erityisesti teini-ikäisten muttei pikkulasten infektio. Erään ensimmäisistä 1900-luvun seurantatutkimuksista mukaan arveltiin noin kolmen prosentin nuhakuumeista aiheutuvan koronaviruksista, ja epidemioiden havaittiin esiintyvän lähinnä kevättalvisin. Taudin itämisajaksi pääteltiin hieman yli kolme vuorokautta.[9][10] Vuonna 2021 julkaistun tutkimuksen mukaan Itä-Aasiassa esiintyi noin 23 000 vuotta sitten alkanut koronavirusperäinen tauti. Taudin mahdollisena seurauksena itä-aasialaisten keskuudessa esiintyy mutaatioita, jotka antoivat suojaa kyseiseltä koronavirustaudilta.[11]

Seitsemästä ihmiseen tarttuvasta koronaviruksesta neljä aiheuttaa lieviä flunssaoireita: OC43, HKU1, 229E ja NL63. Kolme taas voi aiheuttaa vakavan taudin: SARS-CoV, MERS-CoV sekä SARS-CoV-2, jonka vuonna 2019 aiheuttama epidemia julistettiin pandemiaksi vuonna 2020.[3]wikipedia

Joten ei, en usko, että pääsemme siitä koskaan eroon. Korona tulee aina olemaan kanssamme.

Vierailija
27/51 |
08.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sori aloittaja, mutta joku muu on spämmännyt aiheella riittävästi

Vierailija
28/51 |
08.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miettikää sellaista tulevaisuutta, että melkein kaikki jotka te tunnette, ovat sairastaneet koronaviruksen ja heistä 20 % on yhä selvästi sairaita, jatkuvasti joka päivä saatte kuulla, miten tuntemanne henkilöt ovat jälleen kerran saaneet koronaviruksen, joka kerta menetätte osan ystävistänne ja sukulaisistanne koronaviruksen vuoksi.

Kun menette kauppaan, kaupan ovessa voi olla lappu, jossa lukee "Suljettu, koronaviruksen vuoksi." Koska ei ole enää henkilökuntaa, palvelemaan asiakkaita, eikä uusia saada.

Lehdissä kerrotaan uusista koronavirus varianteista ja luvataan entistä parempia rokotteita.

Ehkä vielä silloinkin jotkut innokkaat marssivat rokotteita ja rajoituksia vastaan, osa selvästi sairaina ja happipullojaan mukana kantaen.

Aina on kuitenkin toivoa ja aina on mahdollisuus olla onnellinen elämässä, mutta kaikki eivät elä enää yhtä vanhoiksi ja kaikki eivät ole niin terveitä kuin olivat aikaisemmin.

Sen sanon, että tulevaisuus ei lupaa hyvää, ellei sitten tapahdu jotakin sellaista ihmettä, jota en osaa ennakoida.

Tänäkin vuonna yli 10 miljoonaa ihmistä kuolee syöpään. Eikä heidän keski-ikä ole ollut jossain 80 vuoden kohdalla. Mieti kuinka moni sen lisäksi sairastaa syöpää ja kärsii siitä joka päivä. On odotettavissa, että joka kolmas tulee elämänsä aikana sairastumaan syöpään. Ei, eikä yksikään selviä siitä flunssan kaltaisilla oireilla.

Vierailija
29/51 |
08.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi miettisin tällaisia? Kuten sanoit, toivoa on. Jotenkin tällainen pessimismi on tyypillistä suomalaisille. Ei Tanskassa tai Ruotsissa märehditä enää koronaa.

Sitä paitsi tietyn ikäpolven edustajien tuttavapiiri vähenee muutenkin luonnostaan.

Vierailija
30/51 |
08.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sori aloittaja, mutta joku muu on spämmännyt aiheella riittävästi

Aloittaja sanoo, ymmärrän. Olen itse enemmän lukijana tässä aiheessa, harvemmin tulee kirjoitettua.

Vierailija
31/51 |
08.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joudumme turvautumaan myös antiviraalisiin lääkkeisiin. Katsokaa "Ivermectin or Molnupiravir" Dr. John Campbellin youtubekanavalta.

Vierailija
32/51 |
08.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin korona on laukaissut monissa pintaan vainoharhaisuuden.

Milloin vihan kohteena on hallitus, milloin thl, milloin rokotefirmat, milloin mikäkin.

Terveen järjen määrä taitaa loppua maailmasta ennen kuin öljy tai puhdas vesi.

Vierailija
33/51 |
08.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä viesti selittää hysteerikkojen pelkoa.

Vierailija
34/51 |
08.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ainakin korona on laukaissut monissa pintaan vainoharhaisuuden.

Milloin vihan kohteena on hallitus, milloin thl, milloin rokotefirmat, milloin mikäkin.

Terveen järjen määrä taitaa loppua maailmasta ennen kuin öljy tai puhdas vesi.

Korona on siis kasvattanut vihan ja vainoharhaisuuden määrää, mutta vähentänyt

terveen järjen määrää.

Koronan sanotaan voivan aiheuttaa myös dementiaa.

Yksi pieni virus on saanut paljon ikävää aikaan.

Vierailija
35/51 |
08.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin se muutti. Maailman suurin kusetushan se korona on.

Jos ajatellaan asiaa kusetuksena, niin silloin monet ajattelevat juuri tuolla tavalla. Niin monet ovat mukana koronassa, toiset toisella puolella ja toiset sillä toisella puolella, puhumassa kusetuksesta. Ennätyksiä on monintavoin rikottu.

Olen sairastanut koronan. Olin todella kipeä. Silloin ei päässyt testeihin eikä moni edes käsittänyt että Suomessakin on jo koronaa.

Tällä hetkellä olen enemmän huolissani kaikesta muusta mitä koronatoimet ja pelko on aikaansaanut ihmisissä ja miten paljon eri rokotevalmistajat käyttävät valheellisia keinoja markkinoinnissaan.

Suomalaisten pitäisi laittaa viisaat päänsä yhteen ja miettiä nyt fiksua ratkaisuja niin että kaikki voivat hyvin!

Vierailija
36/51 |
08.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä viesti selittää hysteerikkojen pelkoa.

Jos luet tämän, niin saat hiukan enemmän käsitystä tuosta kaikesta mitä sinä itse sanoit.

https://www.dailykos.com/stories/2021/10/2/2055693/-COVID-19-must-be-el…

Vierailija
37/51 |
08.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihmiset eivät jatkossa enää elä keskimmäärin yhtä vanhoiksi kuin juuri ennen koronaa. Tämä tulee näkymään myös tilastoissa.

Kuka edes haluaa elää yli 90-vuotiaaksi kun se aika kumminkin menee muistisairaana, huononäköisenä ja kuuloisena ja maatessa omassa paskassaan hoitokodissa?

En minä ainakaan, teen Lopullisen Ratkaisuni ennen sitä. Ja tämä päätös on tehty kauan ennen koronaa. Minua eivät mitkään Attendon hoitsut pääse kiusaamaan.

Vierailija
38/51 |
08.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos ajatellaan asiaa kusetuksena, niin silloin monet ajattelevat juuri tuolla tavalla. Niin monet ovat mukana koronassa, toiset toisella puolella ja toiset sillä toisella puolella, puhumassa kusetuksesta. Ennätyksiä on monintavoin rikottu.

Olen sairastanut koronan. Olin todella kipeä. Silloin ei päässyt testeihin eikä moni edes käsittänyt että Suomessakin on jo koronaa.

Tällä hetkellä olen enemmän huolissani kaikesta muusta mitä koronatoimet ja pelko on aikaansaanut ihmisissä ja miten paljon eri rokotevalmistajat käyttävät valheellisia keinoja markkinoinnissaan.

Suomalaisten pitäisi laittaa viisaat päänsä yhteen ja miettiä nyt fiksua ratkaisuja niin että kaikki voivat hyvin!

Tuo kaikki on hyvä huomioida. Itse huomaan helpommin sen, mitä itse koronavirus saa aikaan.

Vierailija
39/51 |
08.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinä olet sairastanut koronan, kerroit olleesi kamalan kipeä. Samalla puhut rokotuksia vastaan, eli haluat siis kaikkien muidenkin olevan kamalan kipeitä. Olet sinä yököttävä kanssaihminen!

Minut on rokotettu kahdesti ja nyt odotan kiihkeästi sitä kolmatta ennen kuin rokottamattomat sairastuttavat minut. MINÄ en halua sairastaa koronaa ja olla kamalan kipeä, MINÄ en ole masokisti, vaikka sinä oletkin.

Vierailija
40/51 |
08.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Monella on valitettavasti toisenlaisia kokemuksia. Todellinen solidaarisuus ja siitä puhuminen ovat kaksi eri asiaa.