Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nainen miksi otat miehesi sukunimen

Vierailija
02.12.2014 |

Yli puolet avioliitoista päättyy eroon. On tosi kätevää pitää oma nimensä, eikä sitten tarvitse vaihtaa nimeään ja lasten nimiä eron jälkeen. Ja joo, oliko se kuopuksen isä nyt kuitenkin se naapurin Pertsa. Ehkä oli ehkä ei. Kun lapsetkin ovat äidin nimellä, niin ei tarvitse sitten sitäkään mietiskellä. Oikean nimisiä ovat kuitenkin. T. Nimim. kolme kertaa naimisissa, aina omalla nimellä ja lapsetkin äidin nimellä.

Kommentit (36)

Vierailija
1/36 |
02.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Amen

Vierailija
2/36 |
02.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.12.2014 klo 23:34"]

Amen

[/quote]

May our Lord's peace be with you too, sister. Praise the Lord.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/36 |
02.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska miehellä on kauniimpi ja harvinaisempi sukunimi. Ja halua tehdä ison pesäeron hulluun sukuun.

Jos ero tulisi niin luultavasti pitäisin miehen sukunimen. Ihan sen takia että olen liian pihi vaihtaakseni passit sun muut.

Vierailija
4/36 |
02.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan huvikseni, vaihtelu virkisti :) Ei siinä sen syvällisempää taustalla ollut. Mulle sukunimi ei ole mikään identiteettikysymys. Se on vaan nimi.

Vierailija
5/36 |
02.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.12.2014 klo 23:37"]

Koska miehellä on kauniimpi ja harvinaisempi sukunimi. Ja halua tehdä ison pesäeron hulluun sukuun.

Jos ero tulisi niin luultavasti pitäisin miehen sukunimen. Ihan sen takia että olen liian pihi vaihtaakseni passit sun muut.

[/quote]

Järkevä peristelpu. Itselläni oli päin vastoin, oma nimeni harvinainen ja kaunis. Varmaan vaikutti jo alunperin päätökseen. ap

Vierailija
6/36 |
02.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietysti siksi, että kaikki vanhat koulukaverit Facebookissa näkee heti et oon päässy naimisiin.

Vierailija
7/36 |
02.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hmm kummankohan tässä tarvii miettiä nyt asenteitaan enemmän. Minun, joka oon valitsemassa mieheni sukunimen vai sinun "kolme kertaa naimisissa ja aina omalla nimellä". Ei vissiin tuo erotessa helpompaa -asenne varmaan edes auta sitä naimisissa pysymistä. Just guessing. ;)

Vierailija
8/36 |
02.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska jos mä olisin ollut kolme kertaa naimisissa niin pitäisin itseäni aika surullisena tapauksena. Jos nyt joskus tulisi ero niin eihän se lasten isä miksikään muuttuisi, miksi siis lasten sukunimen pitäisi muuttua. En kuitenkaan suunnitellut hankkivani muksuja naapurin Pertsalle tai ylipäänsä lisääntyväni kaikkien tapaamieni miesten kanssa,

Vierailija
9/36 |
02.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä mulla siihen mitään syytä ole :) Vaihdoin sukunimeni ja tässä sitä ollaan!

Mutta sama tuli mieleen kuin kasilla :)

Vierailija
10/36 |
02.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan huvikseni, vaihtelu virkisti :) Ei siinä sen syvällisempää taustalla ollut. Mulle sukunimi ei ole mikään identiteettikysymys. Se on vaan nimi.

[/quote]

Mutta etkö halua, että omat lapsesi olisivat sinun omalla sukunimelläsi?

Vierailija
11/36 |
02.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehen sukuni on kaunis, helppo sanoa ja sopivan erikoinen. Oma tyttönimi oli sellainen, ettei kukaan kuullut sitä koskaan oikein.

Vierailija
12/36 |
02.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Halusin, että meillä on perheenä miehen ja lasten kanssa sama nimi. Mieheni sukunimi on myös kaunis ja harvinainen. Pohdin toki todella pitkään, koska tyttönimeni on niin iso osa identiteettiäni. Eron tullessa vaihtaisin oman nimeni todennäköisesti tyttönimeeni, tosin empä ole erota ainakaan ajatellut. Lapset saavat isänsä nimen, Sen verran vanhanaikainen olen. Itse katson, että olen lapseni tehnyt ja toivon tämän avioliiton kestävän loppuelämän. Nämä tyypit jotka menevät sarjana naimisiin ja tekevät kaikille lapsia, niin on varmaan kätevämpi pitää Se oma nimi. Itse ymmärrän, jos ekalla kerralla menee pieleen ja toisen kerran avioituu, mutta kolmesta eteenpäin on jo noloa.. Tai ainakin hommalta on hävinnyt merkitys totaalisesti. Eriasia jos jää useamman kerran leskeksi.

Vierailija
13/36 |
02.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.12.2014 klo 23:41"]

[/quote]

[/quote]

Vastakysymys voitaisiin heittää. Eikö miehelle saisi olla tärkeää, että lapsilla olisi hänen kanssaan sama sukunimi?

Vierailija
14/36 |
02.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

[/quote]

Kuten sanoin, mulle sukunimi ei ole mitenkään tärkeä. Se on vaan nimi. Mies halus lapset nimilleen, mulle sillä ei ollut niin suurta merkitystä. Se sai jolle se oli tärkeämpää. Miksi olisin tapellut asiasta, joka ei merkkaa mitään?

Niin ja kyllä tää miehen sukunimi on mun ihan oma sukunimi. Minähän sen päätin omakseni ottaa, ihan itse. Tämän sukunimen minä olen valinnut ihan itse, tyttösukunimeä en. 

Vierailija
15/36 |
02.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.12.2014 klo 23:45"]

Halusin, että meillä on perheenä miehen ja lasten kanssa sama nimi. Mieheni sukunimi on myös kaunis ja harvinainen. Pohdin toki todella pitkään, koska tyttönimeni on niin iso osa identiteettiäni. Eron tullessa vaihtaisin oman nimeni todennäköisesti tyttönimeeni, tosin empä ole erota ainakaan ajatellut. Lapset saavat isänsä nimen, Sen verran vanhanaikainen olen. Itse katson, että olen lapseni tehnyt ja toivon tämän avioliiton kestävän loppuelämän. Nämä tyypit jotka menevät sarjana naimisiin ja tekevät kaikille lapsia, niin on varmaan kätevämpi pitää Se oma nimi. Itse ymmärrän, jos ekalla kerralla menee pieleen ja toisen kerran avioituu, mutta kolmesta eteenpäin on jo noloa.. Tai ainakin hommalta on hävinnyt merkitys totaalisesti. Eriasia jos jää useamman kerran leskeksi.

[/quote]

Elämä ei tosiaan ole niin yksinkertaista kuin nuorena luulee. Olen kerran leskeksi jäänyt ja kerran eronnut. Lapset ovat ensimmäisestä, mieheni kuolemaan päättyneestä avioliitosta. Nyt 57 vee ja aina vaan saman niminen. Ja lapsetkin, tytötkään eivät ole avioiduttuaan nimeään vaihtaneet. Tästä taisi tulla perinne meidän suvussa.

Vierailija
16/36 |
02.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi vanhempien valitsema sukunimi on yhtään parempi kuten edellinenkin sanoi??

Vierailija
17/36 |
02.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.12.2014 klo 23:45"]

[/quote]

[/quote]

Vastakysymys voitaisiin heittää. Eikö miehelle saisi olla tärkeää, että lapsilla olisi hänen kanssaan sama sukunimi?

[/quote]

Totta kai saa olla tärkeää. Sitten vain pitää yhdessä sopia, miten valitaan. ap

Vierailija
18/36 |
02.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.12.2014 klo 23:48"]

[/quote]

[/quote]

Kuten sanoin, mulle sukunimi ei ole mitenkään tärkeä. Se on vaan nimi. Mies halus lapset nimilleen, mulle sillä ei ollut niin suurta merkitystä. Se sai jolle se oli tärkeämpää. Miksi olisin tapellut asiasta, joka ei merkkaa mitään?

Niin ja kyllä tää miehen sukunimi on mun ihan oma sukunimi. Minähän sen päätin omakseni ottaa, ihan itse. Tämän sukunimen minä olen valinnut ihan itse, tyttösukunimeä en. 

[/quote]

Tuo on täysin totta! Tyttönimeä ei kukaan saa itse valita. Se annetaan. Mutta avioituessa saa aivan täysin itse päättää oman sukunimensä.

Vierailija
19/36 |
02.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieheni sukunimi on mielestäni kaunis ja halusimme perheelle yhteisen nimen. Oman isäni nimestä taas halusin eroon. 

Vierailija
20/36 |
02.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.12.2014 klo 23:51"]

[quote author="Vierailija" time="02.12.2014 klo 23:48"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Tuo on täysin totta! Tyttönimeä ei kukaan saa itse valita. Se annetaan. Mutta avioituessa saa aivan täysin itse päättää oman sukunimensä.

[/quote]

Ja myös se mies saa miettiä kumman nimen ottaa! Sinun nimesi on yhtä hyvä kuin miehesi nimi! ap