Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi ihmiset harrastavat nykyisin liukuhihnasuhteita, tyyliin Tinder? Heti ekoilta treffeiltä suunnilleen sänkyyn

Vierailija
08.10.2021 |

Luulisi, että ihmiset vaurioituvat tuossa, eivätkä osaa valita pysyvää paria oikein. Saattavat hyppiä kumppanista kumppaniin koko elämänsä.

Kommentit (155)

Vierailija
121/155 |
08.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monet elää sellaisessa illuusiossa. Kaikki on käännetty ylös alaisin. Hyvä on pahaa ja paha hyvää.

Vierailija
122/155 |
08.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyhjiä, epävakaita aikuisia lapsia. Niitä on joka paikka täynnä, kapasiteetti riittää dokaamkseen ja irtosuhteisiin, seksitauteja ei edes tajuta varoa. Elämän tavoite on olla ”influensseri” tms mediahöpö, ah miten viehättävää.

Kannattaa etsiä jostain koulutuksen parista, siellä ihmisillä on aivot ja ylipäätään joku taju siitä mitä moraalikehitys on.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/155 |
08.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei tuollaisia tosiaan oikein voi suhteiksi sanoa, yhden illan juttujahan ne on, deittailuksikin sitä voisi kai sanoa, toisilla siihen kuuluu seksi, toisilla ei. Ja sellaisia ihmisiä nyt on ollut vuosikymmeniä, joilla on aina heti uusi suhde heti edellisen perään, eivät osaa olla yksin.

Jotkut miehet ovat halukkaita saamaan uusia naisia ​​koko ajan. He eivät pysty rakentamaan suhdetta. He tarvitsevat vain uusia naisia. Se on hyvin surullista, mutta narsistien ominaisuus. He käyttävät ja hyväksikäyttävät naisia ​​ja heittävät heidät sitten pois kuin ei -ihmisiä.

Miten se on naisen hyväksikäyttämistä, jos nainen itse pääsee panemaan oman tasonsa yläpuolella olevaa miestä? Nainenhan siinä hyväksikäyttää.

Vierailija
124/155 |
08.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi ei? Ei järvi soutamalla kulu.

Mutta siirtämällä sitä soutuvenettäsi järvestä toisen saatat siirtää erilaisia ruttoja mukanasi siltä sieltä saastuneesta järvestä puhtaaseen. Joten se sinun soutuveneesi voi kyllä saada paljonkin tuhoa aikaan.

No kaikkihan tietää ettei perinteinen parisuhdemalli estä soutamista ja ruttojen leviämistä.

Ehkä ei, mutta sellaistavaihtoehtoa ei saa nykyään ollakaan että haluaisi vapaaehtoisesti sitoutua toiseen tai että uskollisuus olisi varsin helppoa, kun rakastaa toista.

Ei rakkaudesta puhu enää kukaan. Tai jos puhuu, se korruptoidaan sanana tarkoittamaan ihan mitä tahansa.

Miten ajasta tuli näin läpeensä ihmisvihamielinen?

Höpö höpö. Ota pää pois dystopiapussista.

T. Rakastunut, rakastettu ja rakastava aikuinen. Pitkässä suhteessa Tinderistä löytämäni kumppanin kanssa minäkin.

Vierailija
125/155 |
08.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se johtuu tästä nykypäivän reality-tuubasta jossa kaikki kumitissit panee kännissä kaikkia jne. Sitä myydään nykylapsille ”normaalina” ja sitten ne reppanat tekee perässä ja ihmettelee kun on ahdistusta ja mt-ongelmia.. Puolet ei edes tiedä enää mitä sukupuolta ovat.

Onneksi itse sain kasvaa kodissa ja ympäristössä jossa älyllä ja henkisellä kasvulla oli merkitystä.

Pelkästään AV on hyvä muistutus siitä kuinka keskiluokkaisessa, sovinnaisissa, samanmielisissä ja ahtaissa pumpuliympyröissä sitä itse läheisineen ja tuttavineen elää. Ei täältä mitään hengenheimolaisia tai henkevää ajatustenvaihtoa löydä.

Vierailija
126/155 |
08.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se johtuu tästä nykypäivän reality-tuubasta jossa kaikki kumitissit panee kännissä kaikkia jne. Sitä myydään nykylapsille ”normaalina” ja sitten ne reppanat tekee perässä ja ihmettelee kun on ahdistusta ja mt-ongelmia.. Puolet ei edes tiedä enää mitä sukupuolta ovat.

Onneksi itse sain kasvaa kodissa ja ympäristössä jossa älyllä ja henkisellä kasvulla oli merkitystä.

Suurin osa ihmisistä varmaan tietää sukupuolensa. Realityohjelmat ei ole mikään syy nykyiselle menolle, kyse on enemmän ihmisen vieraantumisesta kaikesta luonnollisesta yhteisöllisyydestä. Asutaan kerrostaloissa ja sitten katsotaan näitä jäteohjelmia. Se on vain seurausta kaikesta huonosta suunnasta.

Vierailija
127/155 |
08.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei tuollaisia tosiaan oikein voi suhteiksi sanoa, yhden illan juttujahan ne on, deittailuksikin sitä voisi kai sanoa, toisilla siihen kuuluu seksi, toisilla ei. Ja sellaisia ihmisiä nyt on ollut vuosikymmeniä, joilla on aina heti uusi suhde heti edellisen perään, eivät osaa olla yksin.

Jotkut miehet ovat halukkaita saamaan uusia naisia ​​koko ajan. He eivät pysty rakentamaan suhdetta. He tarvitsevat vain uusia naisia. Se on hyvin surullista, mutta narsistien ominaisuus. He käyttävät ja hyväksikäyttävät naisia ​​ja heittävät heidät sitten pois kuin ei -ihmisiä.

Miten se on naisen hyväksikäyttämistä, jos nainen itse pääsee panemaan oman tasonsa yläpuolella olevaa miestä? Nainenhan siinä hyväksikäyttää.

Niin. Jos mies ja nainen molemmat omasta vapaasta tahdostaan päätyvät harrastamaan seksiä, niin ei siinä silloin ketään käytetä hyväksi. Siinähän vaan kysyntä ja tarjonta kohtaa, kansantalouden termein muotoiltuna.

Vierailija
128/155 |
08.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tosi moni vaikuttaa olevan vaurioitunut. Olen ollut tinderissä nyt kohta 2 vuotta. Suurin osa siellä ei tiedä mitä haluaa; ollaan ihan kadoksissa itsensä kanssa, ei osata olla yksin mutta ei myöskään sitoutua, profiilien paljous antaa kuvan loputtomista mahdollisuuksista jolloin ei osata sieltä valita itselle sopivia ja edes yrittää sitoutua. Soudetaan ja huovataan, deittaillaan monia samaan aikaan ja sekoillaan.

Tosi moni on selkeästi tosi epävarma itsestään, syitä siihen voi olla tietty x ja y. Mutta se johtaa siihen että omaa arvoa testaillaan mitä ikävämmillä tavoilla. Joka johtaa taas kierteeseen missä muita loukataan ja joka vaikuttaa taas muiden itsetuntoon (esim. ei vastailla viesteihin, poistetaan match mitään sanomatta, kadotaan tai leikitään mykkää tapaamisen jälkeen mitään sanomatta). Tätä voidaan tehdä myös sen oman pahan olon purkamiseksi toisiin (minullekin on tehty näin joten teen itse samoin muille).

Ihmiset on tosi "spontaaneja" ( lue lyhytjänteisiä ja levottomia) joka johtaa siihen että toiseen ei edes yritetä tutustua kunnolla ja rauhassa. Pitää vaan saada se "hyvänolonpiikki" siitä että tapaa uuden ihmisen ja harrastaa sen kanssa nopeasti esim. sitä seksiä, koska se on jännittävää ja vapauttaa ihmisen elimistöön monenlaisia hormoneja. Tätä hormonipiikkiä haetaan sitten uudestaan ja uudestaan, niinkuin aineisiin koukkuun jäänyt huumeidenkäyttäjä. Vakaa ja tuttu suhde toiseen ihmiseen ei vapauta meidän elimistöön samanlaisia aineita, ja päinvastoin voi vaatia jopa vähän sellaista pitkäjänteistä ponnistelua ja odottamista ihmiseltä itseltään  - asia jota nykyihminen ei juurikaan enää opettele/ tee. Kaiken pitää tulla heti ja sen pitää olla mahtavaa.

Et joo. Jos joku on samaa mieltä ja haluaa yrittää ihan oikeaa suhdetta niin voi laittaa tähän vaikka s-posti osoitteensa.

T. kyllästynyt 32v sinkkunainen joka haluaa perinteisen parisuhteen

Mielenkiintoisia pointteja liittyen Tinderiin. Itse huomaan itsessäni juurikin noita käyttäytymismalleja. Esimerkiksi:

- Jos joku mätsi jonka olisin tosi paljon halunnut ghoustaa minut, niin "kostan" sen ghostaamalla jonkun muun, vähemmän kiinnostavan mätsini, eli laitan ikään kuin vahingon kiertämään

- Tykkään itse asiassa enemmän siitä mätsien keräämisestä, kuin varsinaisesta viestittelystä ja tutustumisesta. Usein Tinderöin vain saadakseni nätsejä, jotka poistan sitten saman tien kun sain dopamiiniannokseni

Eli muut käyttäjät ovat minulle oikeastaan ihan kirjaimellisesti vain hyödykkeitä, eivät oikeita ihmisiä. Tinderissä kohtelen ihmisiä kuin täysi psykopaatti, normaalielämässä en pystyisi ikinä käyttäytymään näin.

Meissä kaikissa on psykopaattinen puoli ja aikamme ruokkii sitä. Kylmyydelle ja toisen esineellistämiselle luodaan loputtomasti alustoja. Osa ihmisistä tuotteistaa itsensä jo valmiiksi. Tietyssä mielessä se on rehellisempää: tiedät olevasi tekemisissä eräänlaisen tuotteen tai konseptin kanssa.

Tätä ei saa paheksua, koska jokainen saa tehdä kuulemma mitä lystää ja itsensä myyminenkin nähdään nyt vapauttavana.

Näinpä. Tosielämän puolella jos vaikka koen että olen vahingossa loukannut jotain läheistäni esim jollain tökeröllä kommentilla, niin koen tuollaisesta asiasta voimakasta ja polttavaa syyllisyyden tunnetta jopa monta viikkoa.

Samaan aikaan Tinderin puolella saatan viestitellä pitkiä ja syvällisiä viestejä useiden viikkojen ajan kaikin puolin mukavan tyypin kanssa, ja yhtäkkiä kun saankin pikkaisen kiinnostavamman tykkäyksen, niin voin tuosta vaan ghostata tai poistaa sen edellisen viestittelykumppanini ilman mitään selityksiä. Sen kun vaan katoan. Enkä tunne mitään syyllisyyttä tuosta, vaikka varmasti pitäisi.

Tämähän kertoo sinusta, ei muista ihmisistä tai lopulta edes Tinderistä. Vastuu teoistasi on lopulta sinulla itselläsi. Kurja juttu, että käyttäydyt noin.

Vierailija
129/155 |
08.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse harrastan vain liukuhihnatreffailua Tinderin kautta, mutta en halua kenenkään kanssa saman tien sänkyyn. Vai pitäisikö Tinderissä olla vain sänkyjuttujen perässä?

Tiedät itsekin, ettei tarvitse.

Hassua, miten näissä keskusteluissa usein ulkoistetaan vastuu omasta elämästä, valinnoista ja moraalista jooo keskustelupalstan huutoäänille, mobiilisovelluksille taikka todellisille tai kuvitelluille ”kaikille naisille”.

Vierailija
130/155 |
08.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sitten tätä alennustilaa ja regressoitumista pitäisi jotenkin juhlia ”vapautena”, kun orjuuttamista tämä teknologian tuoma painajainen on.

Miten tilanne muuttunut, kun aiemmin kukatahansa aikuinen saattoi mennä baariin ja löytää petiseuraa sieltä? Onko parempaa poimia petiseuraa 1-3 tunnin baarijutustelun pohjalta kuin deittisivun tai -sovelluksen kautta?

Vierailija
131/155 |
08.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tosi moni vaikuttaa olevan vaurioitunut. Olen ollut tinderissä nyt kohta 2 vuotta. Suurin osa siellä ei tiedä mitä haluaa; ollaan ihan kadoksissa itsensä kanssa, ei osata olla yksin mutta ei myöskään sitoutua, profiilien paljous antaa kuvan loputtomista mahdollisuuksista jolloin ei osata sieltä valita itselle sopivia ja edes yrittää sitoutua. Soudetaan ja huovataan, deittaillaan monia samaan aikaan ja sekoillaan.

Tosi moni on selkeästi tosi epävarma itsestään, syitä siihen voi olla tietty x ja y. Mutta se johtaa siihen että omaa arvoa testaillaan mitä ikävämmillä tavoilla. Joka johtaa taas kierteeseen missä muita loukataan ja joka vaikuttaa taas muiden itsetuntoon (esim. ei vastailla viesteihin, poistetaan match mitään sanomatta, kadotaan tai leikitään mykkää tapaamisen jälkeen mitään sanomatta). Tätä voidaan tehdä myös sen oman pahan olon purkamiseksi toisiin (minullekin on tehty näin joten teen itse samoin muille).

Ihmiset on tosi "spontaaneja" ( lue lyhytjänteisiä ja levottomia) joka johtaa siihen että toiseen ei edes yritetä tutustua kunnolla ja rauhassa. Pitää vaan saada se "hyvänolonpiikki" siitä että tapaa uuden ihmisen ja harrastaa sen kanssa nopeasti esim. sitä seksiä, koska se on jännittävää ja vapauttaa ihmisen elimistöön monenlaisia hormoneja. Tätä hormonipiikkiä haetaan sitten uudestaan ja uudestaan, niinkuin aineisiin koukkuun jäänyt huumeidenkäyttäjä. Vakaa ja tuttu suhde toiseen ihmiseen ei vapauta meidän elimistöön samanlaisia aineita, ja päinvastoin voi vaatia jopa vähän sellaista pitkäjänteistä ponnistelua ja odottamista ihmiseltä itseltään  - asia jota nykyihminen ei juurikaan enää opettele/ tee. Kaiken pitää tulla heti ja sen pitää olla mahtavaa.

Et joo. Jos joku on samaa mieltä ja haluaa yrittää ihan oikeaa suhdetta niin voi laittaa tähän vaikka s-posti osoitteensa.

T. kyllästynyt 32v sinkkunainen joka haluaa perinteisen parisuhteen

Mielenkiintoisia pointteja liittyen Tinderiin. Itse huomaan itsessäni juurikin noita käyttäytymismalleja. Esimerkiksi:

- Jos joku mätsi jonka olisin tosi paljon halunnut ghoustaa minut, niin "kostan" sen ghostaamalla jonkun muun, vähemmän kiinnostavan mätsini, eli laitan ikään kuin vahingon kiertämään

- Tykkään itse asiassa enemmän siitä mätsien keräämisestä, kuin varsinaisesta viestittelystä ja tutustumisesta. Usein Tinderöin vain saadakseni nätsejä, jotka poistan sitten saman tien kun sain dopamiiniannokseni

Eli muut käyttäjät ovat minulle oikeastaan ihan kirjaimellisesti vain hyödykkeitä, eivät oikeita ihmisiä. Tinderissä kohtelen ihmisiä kuin täysi psykopaatti, normaalielämässä en pystyisi ikinä käyttäytymään näin.

Meissä kaikissa on psykopaattinen puoli ja aikamme ruokkii sitä. Kylmyydelle ja toisen esineellistämiselle luodaan loputtomasti alustoja. Osa ihmisistä tuotteistaa itsensä jo valmiiksi. Tietyssä mielessä se on rehellisempää: tiedät olevasi tekemisissä eräänlaisen tuotteen tai konseptin kanssa.

Tätä ei saa paheksua, koska jokainen saa tehdä kuulemma mitä lystää ja itsensä myyminenkin nähdään nyt vapauttavana.

Näinpä. Tosielämän puolella jos vaikka koen että olen vahingossa loukannut jotain läheistäni esim jollain tökeröllä kommentilla, niin koen tuollaisesta asiasta voimakasta ja polttavaa syyllisyyden tunnetta jopa monta viikkoa.

Samaan aikaan Tinderin puolella saatan viestitellä pitkiä ja syvällisiä viestejä useiden viikkojen ajan kaikin puolin mukavan tyypin kanssa, ja yhtäkkiä kun saankin pikkaisen kiinnostavamman tykkäyksen, niin voin tuosta vaan ghostata tai poistaa sen edellisen viestittelykumppanini ilman mitään selityksiä. Sen kun vaan katoan. Enkä tunne mitään syyllisyyttä tuosta, vaikka varmasti pitäisi.

Tämähän kertoo sinusta, ei muista ihmisistä tai lopulta edes Tinderistä. Vastuu teoistasi on lopulta sinulla itselläsi. Kurja juttu, että käyttäydyt noin.

Tosielämän puolella jos kohtelet ihmisiä huonosti, sillä on todennäköisesti negatiivisia seurauksia myös sinulle itsellesi.

Tinderissä sen sijaan vaikka kohtelet ihmisiä huonosti, siitä ei ole sinulle itsellesi käytännössä mitään negatiivisia seurauksia.

Uskon että tämä on yksi selittävä tekijä miksi ihmiset käyttäytyvät niin huonosti Tinderissä.

Vierailija
132/155 |
08.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minulle ainakin seksi on tärkeä osa parisuhdetta. Jos ei mennä sänkyyn niin mistä ihmeestä sen sitten tietää että kohtaako kemiat seksissä vai ei?

Vierailija
133/155 |
08.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykynaiset harrastavat paljon enemmän irtosuhteita kuin aiemmat sukupolvet. Hyvät naiset ovat harvemmassa kuin koskaan aiemmin.

Vierailija
134/155 |
08.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nykynaiset harrastavat paljon enemmän irtosuhteita kuin aiemmat sukupolvet. Hyvät naiset ovat harvemmassa kuin koskaan aiemmin.

En usko että nykyajan naiset harrastavat sen enempää irtosuhteita kuin vaikkapa ysärillä.

Sen sijaan uskon että neitsyt miehiä on nykypäivänä todella merkittävästi enemmän kuin ysärillä.

Vierailija
135/155 |
08.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä minulle ainakin seksi on tärkeä osa parisuhdetta. Jos ei mennä sänkyyn niin mistä ihmeestä sen sitten tietää että kohtaako kemiat seksissä vai ei?

Kemiaa on aina kahden ihmisen välillä jotka rakastaa toisiaan. Rakastelu avioliitossa kahden rakastuneen kesken on yliluonnollinen juttu. Seksi ilman rakkautta on vain lihallisten himojen täyttämistä eli itsekkyyttä, sillä ei ole mitään tekemistä rakkauden tai ''kemian'' kanssa. Se on köyhää ja kurjaa. Se on syntiä.

Sen takia monien ihmisten pitää olla humalassa kun harrastavat seksiä, vahvassa humalassa, koska muuten se touhu tuntuu väärältä.

Vierailija
136/155 |
08.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minkä ikäiset naiset lasket nykynaisiksi?

Vierailija
137/155 |
08.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokeile niitä naisia, jotka hakevat miehiä FB: stä ja IG: stä. He onnistuvat saamaan suomalaisen miehen maksamaan ja ostamaan matkoja. They also succeed in destroying marriages in Finland.

Vierailija
138/155 |
08.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kemiaa on aina kahden ihmisen välillä jotka rakastaa toisiaan. Rakastelu avioliitossa kahden rakastuneen kesken on yliluonnollinen juttu. Seksi ilman rakkautta on vain lihallisten himojen täyttämistä eli itsekkyyttä, sillä ei ole mitään tekemistä rakkauden tai ''kemian'' kanssa. Se on köyhää ja kurjaa. Se on syntiä.

Sen takia monien ihmisten pitää olla humalassa kun harrastavat seksiä, vahvassa humalassa, koska muuten se touhu tuntuu väärältä.

Entäs kun harrastaa seksiä selvinpäin eikä silti tunnu väärältä?

Vierailija
139/155 |
08.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minkä ikäiset naiset lasket nykynaisiksi?

Minuakin kiinnostaisi. Olen itse x-sukupolvea ja irtosuhteet, yhden illan jutut, kaveripanot yms olivat ihan tavallisia juttuja jo minun nuoruudessani. Sukupolveni jälkeen ovat syntyneet z- ja y-sukupolvi, joten minut siis laskettaneen ”aiemmaksi sukupolveksi”.

Vaadin väitteen tueksi jonkin tilaston.

Vierailija
140/155 |
08.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Entäs kun harrastaa seksiä selvinpäin eikä silti tunnu väärältä?

Sitten on turtunut siihen syntiin. Se on normaalia kun syntiä harrastetaan tarpeeksi pitkään. Siitä synnistä tulee osa henkilön karakteeria samalla tavalla miten vaikka valehtelija ei tunne syyllisyyttä kun valehtelee.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi viisi yksi