Millä keinoin estää noita kaupustelijoita tulemasta omakotitalon ovelle?
Oletteko laittaneet jotain kylttejä tms? Eilenkin yksi kattofirman äijä piipahti kaksi kertaa.
Kommentit (101)
Vierailija kirjoitti:
Soitin Verisuren ja kattofirman pojista poliisille. Kerroin tontilletunkeutujista, tulivat nopeasti paikalle. Verisuren pojat sössöttivät tekevänsä "vain työtä", tajusivat lopulta että ihmisten pihoille ei mennä ilman lupaa. Kattofirman esimies uhkaili rikosilmoituksella heidän työn häiritsemisestä, tein itse, nyt odotellaan käräjiä.
Teidän kunnassa on sitten poliisilla aika paljon reilummat määrärahat, kuin muissa. Ei poliiseja kiinnosta, kun myyjät lähtee ihan silläkin, että sanoo ei kiitos.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Soitin Verisuren ja kattofirman pojista poliisille. Kerroin tontilletunkeutujista, tulivat nopeasti paikalle. Verisuren pojat sössöttivät tekevänsä "vain työtä", tajusivat lopulta että ihmisten pihoille ei mennä ilman lupaa. Kattofirman esimies uhkaili rikosilmoituksella heidän työn häiritsemisestä, tein itse, nyt odotellaan käräjiä.
Kuvitteliko se että hän voi mennä ja tehdä töitä toisen kiinteistöllä milloin ja miten haluaa?? :D
Kaikille ei ilmeisesti riitä korona-tukirahaa, vaan on otettava lusikka kauniiseen käteen ja tehtävä työt vaikka väkisellä, jotta välttyy konkalta. Lasku vaan perään. Yrittäjien uusi aluevaltaus, oma-aloitteellisuus. Te-toimiston uusi aktiivimalli ei todellakaan houkuta. ;D
Ne voisi opetella myös ajamaan nurmikon ja trimmaamaan koirat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Teidän kunnassa on sitten poliisilla aika paljon reilummat määrärahat, kuin muissa. Ei poliiseja kiinnosta, kun myyjät lähtee ihan silläkin, että sanoo ei kiitos.
Taitaa ennemmin olla kyse siitä että naapuritaloon tehdään remonttia ja käytetään kirjoittajan tonttia remontin teon yhteydessä luvattomasti. Ehkä jopa tavarat varastoidaan väärälle puolelle tontin rajaa
Meillä ei kovaääniset koirat estä ovelle tuloa, mutta kukaan ei sentään väkisin yritä sisään ja pitävät koronaväliä asioidessa.
Haettiin Virosta entinen korjaamonpitäjän koira. Ei päästä ketään aidan toiselle puolen. Sisälläkin tulee ovelle vastaan 😁
Suosittelen iäkkäämpiä koiria. Ovat entisessä kodissa oppineet vartioimaan ja toinen hyötypuoli on ettei tarvi ottaa 10 vuodeksi tästä eteenpäin sitovaa vahtijärjestelmää.
Nykyinen vahti haudataan omalle tontille. Asutaan sen verta syrjässä. Katomme otammeko enää tämän jälkeen uutta.
Niin niistä iäkkäämmistä koirista. Aiemmin Kulkurit ja Rekku Rescue haki näille koteja. Nykyään pitää ite mennä. Tuossa pari paikkaa: varjupaik.ee ja pets.ee . Varjupaikin sivuilla pääsee virolaisten ylläpitämään kotia vailla olevien eläinten fb sivulle. Kannattaa sekin katsoa läpi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä on koira.
On piha aidattuna ja portti kiinni.
Toimii kauko-ohjauksella, helppo liikkua autonkin kanssa.Miten talvella, tuleeko teille lunta lainkaan?
En ole tuo jolta kysyit, mutta me asutaan pohjoisessa Keski-Suomessa ja meillä on puhelimella avautuva portti. Täällä sataa lunta normaalitalvina reilusti. Portti työntää avautuessaan itselleen kolon lumeen, ei ole ollut ongelmia sen suhteeen. Portti siis liukuu sivuun.
Vierailija kirjoitti:
Missä noita kylttejä myydään
🤣🤣🤣🤣🤣 ET OSAA ITSE KIRJOITTAA?!?
Asun rivarissa mutta kyllä niitä joskus meilläkin kiertää. Vierashuoneeni ikkunasta näkee sisääntulon, jos ovikello soi, käyn ensin katsomassa kuka ovella on (siis jos en odota lapsia/kavereita vierailulle). Tiukka katse ja pään puistelu on riittänyt karkoittamaan kaupustelijat. Joskus olen vahingossa avannut oven, silloin hiukan on säälittänyt kaupustelija, tapani sanoa on hyvin äkäinen.
😂
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Missä noita kylttejä myydään
🤣🤣🤣🤣🤣 ET OSAA ITSE KIRJOITTAA?!?
Mahdatko tajuta, että vaikutat ääliöltä?
Ohis
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä on koira.
On piha aidattuna ja portti kiinni.
Toimii kauko-ohjauksella, helppo liikkua autonkin kanssa.Miten talvella, tuleeko teille lunta lainkaan?
En ole tuo jolta kysyit, mutta me asutaan pohjoisessa Keski-Suomessa ja meillä on puhelimella avautuva portti. Täällä sataa lunta normaalitalvina reilusti. Portti työntää avautuessaan itselleen kolon lumeen, ei ole ollut ongelmia sen suhteeen. Portti siis liukuu sivuun.
Ok, kiitos. Poikani perheeseen valmistuu keväällä uusi talo ja olen miettinyt, josko kustannan heille aidan tontin ympärille ja portit. Perheessä on kolme pientä lasta.
Vierailija kirjoitti:
Haettiin Virosta entinen korjaamonpitäjän koira. Ei päästä ketään aidan toiselle puolen. Sisälläkin tulee ovelle vastaan 😁
Suosittelen iäkkäämpiä koiria. Ovat entisessä kodissa oppineet vartioimaan ja toinen hyötypuoli on ettei tarvi ottaa 10 vuodeksi tästä eteenpäin sitovaa vahtijärjestelmää.
Nykyinen vahti haudataan omalle tontille. Asutaan sen verta syrjässä. Katomme otammeko enää tämän jälkeen uutta.
Niin niistä iäkkäämmistä koirista. Aiemmin Kulkurit ja Rekku Rescue haki näille koteja. Nykyään pitää ite mennä. Tuossa pari paikkaa: varjupaik.ee ja pets.ee . Varjupaikin sivuilla pääsee virolaisten ylläpitämään kotia vailla olevien eläinten fb sivulle. Kannattaa sekin katsoa läpi.
Koira on elävä ja tunteva olento ja tarvitsee paljon muutakin, kuin vain suorittaa jotain vahdin tehtäviä.
Sille pitää olla myös aikaa ja kovempaakin liikuntaa, mitä omassa pihassa samoilu ei ole.
Ihan naurettavaa aina tämä "Ottakaa koira pihaan". Maailma on täynnä laiminlyötyjä koiria ja kissoja, ei nyt enää edes vitsillä pidetä eläintä jonain hyödykkeenä, jolle voi tarvittaessa vaan heittää luun pihan nurkkaan ja taas on kaikki hyvin, siellä se räksyttää kivasti.
Kyltti : kameavalvonta
kameravalvontakyltti ja joku halpa autokamera pihalle ilman kytkemistä mihinkään. Liiketunnistimella varustettu valo.
Oveen sellainen "täällä vartioin minä"- kyltti missä on kuva jostain julman näköisestä pittbullista tms. Oven viereen voit jättää vesikupin "koiralle" ja hihnan ja pannan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuvitteliko se että hän voi mennä ja tehdä töitä toisen kiinteistöllä milloin ja miten haluaa?? :D
Koko tarina on keksitty ja tuo kommentoija harhainen.
Vierailija kirjoitti:
Kyltti "Korona +", jos auttaisi
Sitten poikien pitää hankkia suojapuvut, mikä aiheuttaa lisäkustannuksia ja pidentää työnkestoa, mikä taas maksaa asiakkaalle enemmän.
Ei mitenkään, jos on täysjärkinen, mutta jos on sekaisin niin onhan tuossa edellä pellekonsteja listattu.
Ainut järkevä taitaa olla tuo lukittu portti, joka kuitenkin hidastaa ambulanssin, poliisin ja pelastuslaitoksen saapumista jos/kun niitä tarvitaan.
Tunnistan ilmiön ja minusta ovelta ovelle-kaupittelu pitäisi kieltää siinä missä puhelinmarkkinointikin. Ikäihmiset lentävät lankaan kun lahkopojat kauluspaitoineen tyrkyttävät ovia, ikkunoita, kattoja, viemärinsukitusta, ilmakuvia, verisurea jne. ja niiden akat Jeesusta.
Tuo verisure on kaikkein kummallisin. Myyvät turvallisuutta ja kuvittelevat että heille avataan ovi ja päästetään sisään tutkimaan paikkoja ja laskemaan tarjouksia kunhan vaan pihalle kutsumatta pölähtävät.
Vierailija kirjoitti:
Mitä jos antaisit vaan ihmisten tehdä työtään? Olisiko se mitenkään mahdollista?
Minä annan. Ja samalla totean, että ei kiinnosta: en tee hankintoja yhtäkkiä vertailematta ovelta-ovelle kauppiaan kanssa. Sanon tämän YHDEN kerran kohtalaisen ystävällisesti. Jos sen jälkeen ei tajua sanoa näkemiin ja lähteä, syyllistyy kotirauhan häirintään ja toimin sen mukaisesti.
Tehköön työtä muualla. Minun tontille ei heillä ole mitään asiaa. Jos tarvitsen uuden katon, minä oten yhteyttä kattokorjaajiin, ei niin että kattokorjaajat lähes pakkomyyvät uutta kattoa jota en todellakaan tällä hetkellä tarvitse.
Eri