Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko oikeasti ihmisiä nollatuntuntisopimuksilla?

Vierailija
07.10.2021 |

En ketään tunne. Kaikki kaverit on vakkarisopimuksilla. Onko tämä nollatuntijuttu joku ei-akateemisten ongelma?

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
07.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo olen mutta töitä riittää. Nollasopimus on sen takia kun eri viikkoina on eri määrä tunteja.

Vierailija
2/22 |
07.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olin tyhmyyttäni 0- sopparilla muutaman kuukauden. Ei enää ikinä. Onneksi löysin uuden työn.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
07.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä hele??? Tuu Helsinkiin katsomaan!

Vierailija
4/22 |
07.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katselepa joskus avoimia työpaikkoja muusta kuin niistä asiantuntijapaikoista.

Posti esimerkiksi mainostaa lajitteluavun tarvetta, työaika 0-15 tuntia viikossa.

Vierailija
5/22 |
07.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika paljon nollasoppareilla on juuri yliopistokoulutettuja pätkätyöläisiä, joilla ei ole "oikeita" töitä.

Vierailija
6/22 |
07.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpa sulla pieni kupla. Lienetkö myös rasisti vai miten olet välttynyt tutustumasta yhteenkn ulkomailta tulleeseen? Koska käytännössähän nollasopparilla on kaikki ulkomaalaiset, joista aika moni on kuitenkin paremmin koulutettu kuin keskiverto suomalainen.

Vierailija
7/22 |
07.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opiskeluaikana olin ja silloin se oli tavallaan ihan ok, koska saatoin myös itse kieltäytyä töistä jos oli opintojen kanssa kiire. Pidemmän päälle kuitenkin tosi huono järjestely jos haluaa jotenkin kyetä ennakoimaan oman rahatilanteen kehittymistä ja jos töitä on tosi huonosti tarjolla.

Vierailija
8/22 |
07.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Dippainssi poikani on nollasopparilla. Ei kannata sanoa, että koskee vain ei-akateemisia.

Vierailija
9/22 |
07.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rekrytoin työkseni lääkäreitä. Heistä 99% tekee nollatuntisopimuksen meidän kanssa, ja ihan oikeita töitä kovalla palkalla tekevät sairaaloissa, terkoissa jne ;)

Vierailija
10/22 |
07.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen omasta tahdostani. Saan valita milloin menen.

Vierailija
11/22 |
07.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain nollatuntisopparin kautta vakityön :)

Vierailija
12/22 |
07.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Dippainssi poikani on nollasopparilla. Ei kannata sanoa, että koskee vain ei-akateemisia.

Hyvä vitsi. 😂

AP

Vierailija
13/22 |
07.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monessakin paikassa ollaan, siivous, ravintola, posti, vuokratyökohteet ovat todella monet jne. Joskus ne ihan haastattelussa luvatut viikkotunnit ovat saman yrityksen työpisteitä ja pitkienkin matkojen päässä toisistaan. Oma auto olisi lähes välttämättömyys isompien kaupunkien ulkopuolella.

Vierailija
14/22 |
07.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin kerran, en tiedä miksi siihen suostuin kun varaa neuvotellakin olisi ollut = tarvitsivat minut sinne töihin. Mieheni on ollut nuoresta asti oikea bisnesmies ja sopi jo ensimmäisestä kakkaduunistaan (romumetallinlajittelu) monta euroa paremman tuntipalkan kuin hommasta oltiin tarjoamassa. Itse oon aivan päinvastainen tässä ollut ja allekirjoittanut nuorena jopa 4e/h sopimuksen... mutta 0-sopimuksen miinuksia olivat toki, etten saanut tarvitsemiani samoja oikeuksia kuin vakkareilla ja luonnehäiriöinen pomo saattoi kokoaikaisesta tarpeesta huolimatta ilmoittaa, että ensi kuussa sua ei tarvita. Inhottavaa säätämistä ammattiliiton kanssa sitten. Sopinee opiskelijoille tms., jotka tahtovat välillä kieltäytyä töistä. Tosin lukulomia ym. yleensä on sovittavissa vaikka olisi vakituinenkin tai määräaikainen sopimus. Että sen puoleen ei kiitosta. Ei 0-sopimuksella kyykyttöjiin kannata mitään suhteita edes rakennella. Tässäkin juu ehkä ymmärrän vielä pieniä yrityksiä jossain määrin.

Vierailija
15/22 |
07.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyvä vitsi. 😂

AP

Kumma juttu, kun minä en ollenkaan tajunnut huumoria pojan työjutussa. Eikä poika hihitellyt kertoessaan, joten ei hän tainnut vitsinä heittää. 

Vierailija
16/22 |
07.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on voimassaoleva sopimus, jonka puitteissa oli hommia viimeksi jotain 6 vuotta sitten. Toki olen muuta tehnyt välillä.

Vierailija
17/22 |
07.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kummallista, että aikuinen ihminen ei tiedä tuollaista asiaa. 

Vierailija
18/22 |
07.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enpä ole ollut. Minulla on töitä 10-15 viikkotuntia. Olen opettaja. Enemmänkin ottaisin opetuksia, mutta työnantajalla ei ole rahaa budjetissa.

Vierailija
19/22 |
07.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko oikeasti ap.n kaltaisia ihmisiä vai oliko tämä tyhmä trolli vain ?

Vierailija
20/22 |
07.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Enpä ole ollut. Minulla on töitä 10-15 viikkotuntia. Olen opettaja. Enemmänkin ottaisin opetuksia, mutta työnantajalla ei ole rahaa budjetissa.

paljonko tuosta tienaa bruttona ja nettona ?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi neljä kolme