Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

34+4 eikä vauva ole kääntynyt, aihetta huolestua?

Vierailija
02.12.2014 |

Tai oli jo pää alaspäin yli kuukauden päivät, nyt sitten poikkiteloin vatsassa! Kaikki sisarukset olleet hyvissä ajoin pää alaspäin ja pysyneet niin. Olin luottanut täysin siihen että tämäkin olisi pysynyt niin...nyt tuntuu että olen aivan hämillään uuden asian kanssa. Lääkäri vasta reilun parin viikon kuluttua. Huolestuttaa. 

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
02.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi vielä kääntyä. Älä ole huolissas. Onnea loppuodotukseen!

Vierailija
2/6 |
02.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä sain rv36 lääkäriltä ohjeen viettää aikaa konttausasennossa, vauva oli poikittain, selkä alaspäin. Olin menossa kontrolliin rv38 ja piti syömättä mennä, jos tarvii kääntää vauvaa. Ei tarvinnu, lueskelin konttausasennossa (tai siis polvien ja kyynärpäiden varassa) ja vauva kääntyi tuolloin itse. Synnytyksessä piti olla uudelleen kontallaan, kun käynnistyksen yhteydessä lääkäri totesi,ettei voi puhkaista kalvoja, koska vauva on tulossa käsi edellä. Puolisen tuntia kontallaan ja vauva oli oikeassa tarjonnassa..

Suosittelen kokeilemaan, joskus tosin vauvan väärälle tarjonnalle voi olla syynä esim. lyhyt napanuora... Tuo vauva oli siis seitsemäs ja toiset on olleet pää alaspäin jo rv30 asti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
02.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla rv 37 ja lapsi nyt raivotarjonnassa. Rv 32 vauva oli myös rt mutta viikolla 34-35 kääntyi takaisin oikein päin. Mutta sitten taas rv 36 kääntynyt pääalaspäin. Eli summa summarum, ne vauvat ehtii vielä viimesilläkin viikoilla kääntyä moneen otteeseen, eli ei kannata vielä huolestua. Ja oon kuullut että joillakin käynyt jopa niin että laitokselle mentäessä vauva oikein päin mutta synnytyksen edetessä sitten kääntynyt väärin päin.

Vierailija
4/6 |
02.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos vastauksista, hmm...kuulostaa silti jotenkin pelottavalta. Ootte rohkeita olleet kun ette ole kuitenkaan vaatineet esim. keisarinleikkausta tuon takia. Mä en varmaan uskalla synnyttää jos ei oo oikea tarjonta. 

ap

Vierailija
5/6 |
02.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä eroa on avotarjonnalla ja raivotarjonnalla? Perätilan sentään (kai) tiedän :D vai onko silläkin 2 vaihtoehtoa?

Vierailija
6/6 |
02.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle tulee aina vaan mieleen, et jos vauva on "väärinpäin", niin sille on hyvä syy, esim liian lyhyt napanuora tai vastaavaa. En uskaltaisi yrittää kääntää vauvaa, saati synnyttää väärinpäin.