Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hitto, NYT LOPPU biojätteen lajitteleminen meillä!!

Vierailija
02.12.2014 |

Olen sitkeästi melkein 10 vuotta !!!!! lajitellut biojätteet meillä eri astiaan kuin sekajätteet. Ja kyllä, se onnistuu ihan hyvin.. paitsi sen biojäteastian tyhjentäminen! Kukaan muu ei sitä meillä vie kuin minä, ja itsekin unohtelen, joten lopputuloksena joka helvetin kerta, kun sen sitten vihdoin tyhjennän, saan laittaa biojätteet vielä toiseenkin biojätepussiin (ensimmäinen vuotaa) ja sen jälkeen kuurata biojäteastian ympäristön (pussia toiseen pussiin laitettaessa pussista valuu aina joitain tippoja ympäri roskiskaappia ja lattiaa) sekä kuurata myös biojäteastian desinfioivalla pesuaineella, karmean löyhkän ja astianpohjalla olevan homeisen liejun takia.

Tänään taas astiaa pestessäni mietin, että miksi voi MIKSI minä tätäkin teen, kun ei tämä näytä meiltä onnistuvan! Elämässä on niin helvetisti muitakin "pakko tehdä"-velvollisuuksia ja elämä on yhtä juoksemista työpaikan-kotihommien-lastenkuskaamisten-yms. vuoksi, että nyt kyllä lopetan tämän biojäteasian meidän huushollissamme tähän! Eiköhän 10 vuoden yrittäminen jo riitä! Tuskin tämä planeetta pelastuu tai tuhoutuu minun toimieni seurauksena. Ehkä yritän taas uudestaan sitten joskus, kun lapset ovat isoja...

Kyllä helpotti!

Kommentit (82)

Vierailija
81/82 |
03.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomi on ainoa paikka mailmassa, missä harrastetaan tässä mittasuhteessa tätä kallista biojäte leikkiä. Asuin Saksassa 7-vuotta ja siellä vain omakotitaloissa asuvat keräsivät biojätteet omaan kompostiin. Ne vähäiset biojätteet, mitkä kotitaloudesta tulee, palaa mukavasti normaali energiajätteen mukana. Erittäin ekologinen tapa muuttaa jätteet energiaksi. Suomessa on vaan aina tätä ihmeen viherpiipertämistä ja syyllistämistä kaikista lillukanvarsista, millä ei ole kokonaisuuden kannalta mitään merkitystä. Ainoa merkitys on sillä, että biojätteiden kerääminen kotitalouksista maksaa kymmeniä miljoonia vuodessa, mikä raha voitaisiin paremmin kohdistaa kestävään kehitykseen muilla konsteilla.  

Vierailija
82/82 |
03.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en lajittele jätteitä, sillä kukaan ei ole täydellinen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kolme neljä