Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Laskinko oikein? yh:t

Vierailija
02.12.2014 |

Ollaan miehen kanssa eroamassa ja laskeskelin että mitenkähän yksin tulen kolmen lapsen kanssa toimeen, joilla kuitenkin melko kalliita harrastuksia, mutta olen lähes järkyttynyt näistä tuista joita saan, jos siis laskin oikein.
Lapsilisät yh korotuksella 511,88
Elatusapu 3x151 e (väh.)
Yhteensä siis 908,55

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
02.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otathan sitten myös menopuolen huomioon tuossa laskeskelussa. Maksat koko asumisen, esim. kolmen lapsen kanssa tarvitse isomman asunnon, josta asumiskulut ovat noin 1.000 euroa kuukaudessa kun yksin voisit asua asunnossa, jossa vastaavat menot ovat 500 euroa kuukaudessa.

Ja eihän tuossa mitään muuta uutta tuloa ole kuin lapsilisän yh-korotus ja elatusapu, kai sinä/te tähänkin asti olet(te) lapsilisän lapsista saanut? Eli uutta rahaa sinulle, jota aiemmin et ole saanut on itse asiassa 3*48,55+elatusapu+ 3*151 yhteensä 598,65 euroa kuukaudessa ei 908,55.

Mutta hyvä, jos koet taloudellisen tilanteesi helpottavan, voi olla tilanne kuitenkin toinen, kun huomaat, mitä tarkoittaa kun maksat oikeasti kaikki lapsista koituvat menot yksin (+elatusavuilla).

Vierailija
2/6 |
02.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No oikeastaan olen nytkin maksanut asumisen ja harrastukset. Mies lähinnä ruokaa ja autokulut. Viimeiset vuodet ovatkin olleet pelkkää lainanlyhennys tä kun mies tienasi useamman vuoden vähemmän kuin oli tarkoitus.

Muutan vuokralle kolmioon, jossa kohtuu vuokra.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
02.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis eihän miehen maksamat elarit tukea ole, vaan mies elättää lapsiaan, kuten kai tähänkin asti? Nyt saat vain yh lisän lapsilisiin.

Vierailija
4/6 |
02.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole olemassa mitään yh-tukia muuta kuin lapsilisän korotus. Elatustuki kompensoi sitä että maksajia on enää lasten menoille vain yksi. Onhan se nyt ihan eri asia maksaa kaikki yhden kuin kahden ihmisen palkasta että ei tuo 150e siinä paljon lämmitä. 

Vierailija
5/6 |
02.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainoa lisäraha jonka oikeasti saat on 49 euroa/lapsi korotus lapsilisään. Vaikka miehesi maksaa elatusapua niin sinä kustannat sitten kaiken muun jos lapsesi asunvat luonasi vakituisesti, Isän ei tarvitse osallistua mihinkään muihin kuluihin jos ei halua.

Vierailija
6/6 |
02.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muista hakea myös asumistukea jota varmasti saat omista tuloista toki riippuen. Minkä ikäisiä lapsia? Oikeutta kotihoidontukeen?

Itse olen 2 lapsen yh, olen vanhempainvapaalla joten saan nuoremmasta vanhempainrahaa ja vanhemmasta hieman kh tukea. Lisäksi asumistuki, lapsilisät ja elatustuet, nettona kk noin 2000e :)