Miten ihmeessä teidän miehet kestää teitä, naiset??
Luin noita teidän itkupotkuraivareita, hormonihuuruisia tavaroiden heittelyä ja PMS-pyörremyrskyjä. Te vaikutatte oikeasti ihan hirviöiltä, sairailta narsisteilta. En kestäisi tuollaista päivääkään. Olen nainen, mutten ole koskaan joutunut kärsimään tuollaisesta. Olen ollut neljä kertaa raskaana ja kuukautisetkin ovat tulleet ihan normaalisti viimeiset parikymmentä vuotta, hormonitoimintaa kyllä on.
Eihän tuollaista voi kukaan kestää? Kuukaudesta toiseen alatte hysteerisesti itkeä jostain täysin käsittämättömästä syystä, saatatte heittää miestänne tavaroilla tai rikkoa jotain vaikkapa sen takia, että TV-mainoksessa oli liikuttava musiikki?
Huhhuh. Ettekö te pysty hillitsemään itseänne? Siis jos nuo johtuvat esim. kuukautisista, ettekö te voi kalenteriin laittaa niitä päiviä, jolloin kannattaa vähän tarkkailla omia räyhäämisiään?
Kommentit (36)
Kestäähän naisetkin miehiä, jotka juo puolet tuloista, lyö vaimojaan kerta toisensa perään, ei ole koskaan lapsille läsnä jne.
Jos sinulla on helpot kuukautiset, ei PMS-oireita lainkaan jne. niin onneksi olkoon. Se ei kuitenkaan tee sinusta muita parempaa. Osalla meistä on kamalat oireet ja jos esim. hormonitaso heittelee, se ei katso sukupuolta, rupeaako henkilö käyttäytymään huonosti. Nainen voi itkeä ja haukkua miehensä pystyyn, mies taas vedellä turpaan jokaista vastaantulijaa.
Minulla on kestämistä vaimon kyvyttömyydessä näyttää minkäänlaisia tunteita jos sellasia edes on, hänen kommunikaatiokyvyttömyydessään. Hänellä ei ole milloinkaan itkupotkuraivareita, ei tavaroiden heittelyä, ei PMS-pyörremyrskyjä eikä kyllä taida olla niitä hormonejakaan. Hän on äärimmäisen varovainen kaikessa mitä tekee tai puhuu. Kuntosalille ei uskalla mennä, #2 on siis paljon lähempänä.
En suoraan sanottuna tiedä, kumpaa on vaikeampi kestää. AP:n kuvaaman henkilön tunnistan naiseksi, vaimoni joskus satunnaisesti.
Mä kyllä itkeskelen vaikka millaisista syistä; herkistyn helposti uutisia lukiessani, leffaa katsoessa tms. Mutten paiski tavaroita, välillä kyllä hermo pettää n. viikko ennen menkkoja kovinkin helposti.
Toisaalta; mä olen helkkarin hyvä ottamaan suihin.
Ei se kestäkään ja ero tulossa. Vauva ja valvomiset vienyt kaikki mehut eikä parisuhdeterapiakaan ole auttanut. Joo, tiedän, en ole osannut olla hyvä vaimo. Onneks sulla on paremmin.
Jos teillä on niin vaikeat pms-oireet, että tuollainen tunnemyrsky on jatkuvaa ettekä itseänne pysty hillitsemään niin hankkikaa mielialalääkitys. Sellaista lääkäri suositteli joskus alakuloon ennen kuukautisia. Ja nimenomaan täsmälääkkeenä.
[quote author="Vierailija" time="02.12.2014 klo 12:09"]
Kestäähän naisetkin miehiä, jotka juo puolet tuloista, lyö vaimojaan kerta toisensa perään, ei ole koskaan lapsille läsnä jne.
Jos sinulla on helpot kuukautiset, ei PMS-oireita lainkaan jne. niin onneksi olkoon. Se ei kuitenkaan tee sinusta muita parempaa. Osalla meistä on kamalat oireet ja jos esim. hormonitaso heittelee, se ei katso sukupuolta, rupeaako henkilö käyttäytymään huonosti. Nainen voi itkeä ja haukkua miehensä pystyyn, mies taas vedellä turpaan jokaista vastaantulijaa.
[/quote]
Hohhoijaa...entä miehet sitten. Eikö naiseuden eri piireistä voi puhua ilman, että siihen liittyy miehiset piirteet.
Kyllä kyllä...Miehet on sikoja ja KAIKKI naisen viat ja puutteet on selitettevissiä hormoneilla ja ne ovat suora seuraus jostakin, jonka mies teki, sanoi, ei tehnyt tai ei sanonut.
Ihan jees tuo on kestänyt (16 v yhdessä). Ekat 2 vuotta oli enemmän tuollaista, olin pillereillä ja ihan madottomat mielialanvaihtelut! Onneksi älysin lopettaa, mies on myöhemmin kertonut että välillä mietti eroa :/ Aika karua olis ollut jos suhde olis pillereihin kaatunut.
Nykyisin on helpompaa, vaikka esim. menkat tekeekin ärtyneeksi ja synnytyksen jälkeen olin tosi itkuherkkä. Ei kuitenkaan mitään verrattuna aiempaan, ja kun kumpikin tiedetään mistä kyse niin osataan käyttäytyä (esim. mies ymmärtää miksi pinna kireemmällä ja itse osaan kiinnittää huomiota ja vetää henkeä ennen kuin hermostun). Ei meillä mieskään kyllä mikään zen ole, riitoja silti on harvoin kun yleensä kuitenkin ihan rauhallisesti keskustellen saadaan asiat selvitettyä.
Hah hah[quote author="Vierailija" time="02.12.2014 klo 12:15"]
Jos teillä on niin vaikeat pms-oireet, että tuollainen tunnemyrsky on jatkuvaa ettekä itseänne pysty hillitsemään niin hankkikaa mielialalääkitys. Sellaista lääkäri suositteli joskus alakuloon ennen kuukautisia. Ja nimenomaan täsmälääkkeenä.
[/quote]
[quote author="Vierailija" time="02.12.2014 klo 12:21"]Hah hah[quote author="Vierailija" time="02.12.2014 klo 12:15"]
[/quote]
[/quote]
mitä hah hah? Kerro ihmeessä.
Mulla todella huono itseluottamus ja se väillä purkautuu kiukutteluina "ilman syytä" ja itkemisenä. Mies monesti sanoo jotain törkeää ja saatan pidätellä oloani päiviä :(
En jaksa tämän vanhenevan naamani ja riippuvan nahkani kanssa edes yrittää kilpailla sitä tosiseikkaa vastaan että ukko ottaisi heti jonkun paremman näköisen jos saisi. En jää sitä odottamaan vaan mielummin elän yksin.
Olen todella herkkä ja olen itse miettinyt jatkavani lasten kanssa yksin.
[quote author="Vierailija" time="02.12.2014 klo 13:35"]
[quote author="Vierailija" time="02.12.2014 klo 12:44"]Lapsesta asti toistellaan että kerran kuussa naisilla on känkkäränkkäpäivät ja sillon saa käyttäytyä kuin pikkulapsi ihan luvan kanssa, niin kyllähän se aivopesu moneen uppoaa. [/quote] Ei ainakaan meillä toisteltu..
[/quote]
Eipä sitä suoraan tarvitse sanoakaan. Lapset on aika tarkkavainuisia ja nopeita oppimaan niitä käytösmalleja kotoa. Ja jos ajattelee vaikka nykypäivänkin TV-viihdettä, niin kyllä sielläkin tarjotaan aika usein sellaista naisen mallia, jolle lapsellinen kiukuttelu, tavaroiden paiskominen, hysteerisyys ja jopa lievä väkivaltaisuus on hyväksytty, ellei jopa suorastaan naisellinen piirre.
En ole koskaan omassa suvussani törmännyt moiseen sekopäisyyteen. Ei meillä tavarat ole lentänyt ja tempparamenttisuuskin on pysynyt tasaisena kierrosta huolimatta. Raskaanakin olen neljä kertaa olut, eikä mitään tuollaisia oireita ole. Tosin kyllä minä luonnetta näytän, iloja ja suruja, mutta ei ne mihinkään kiertoon kyllä liity. Toivottavasti omat poikani eivät ala yhteen jonkun hormooni hirviön kanssa isona, eihän ne ole koskaan sellaista raivareita kotona nähneet.
Miehet pitävät yleensä temperamenttisista naisista. Mä olen tällainen rauhallinen, jopa flegmaattinen, luonteeltani ja se ei viehätä miehiä.
[quote author="Vierailija" time="02.12.2014 klo 12:35"]Miehet pitävät yleensä temperamenttisista naisista. Mä olen tällainen rauhallinen, jopa flegmaattinen, luonteeltani ja se ei viehätä miehiä.
[/quote]
temperamentti on eri asia kuin tuollainen hysteria, jota esim toisessa ketjussa kuvailtiin. Itkuraivarit kun paahtoleipä murenee tms.
Meillä mies oli joskus se kun heitteli tavatoita kun suututti sanoin, että tollainen riehuminen ei auta mitään ja meillä ei myöskään ole varaa paskoa tavaroita ole hyvä ja lopeta tai suhde loppuu. Loppui tavaroiden viskely, nykyään keskustellaan jos joku tympii.
No eipä olisi tullut mieleenikään, että meidän suhde kaatuisi johonkin PMS-oireisiin, toisaalta enpä niin herkän miehen kanssa seurustelisikaan. :D Voi hyvänen aika näitä aloituksia oikeesti..
Äläkä nyt hetkeäkään kuvittele että vain naiset saisi tällaisia raivo-ja itkukohtauksia, kyllä niitä saa kaikki eikä aina voi syyttää edes hormoneita. Kyllä mä ainakin omassa miehessäni huomaan että väsyneenä ja/tai nälkäisenä alkaa kiukuttelemaan. Ja kestän häntä kyllä ihan hyvin.
Mielisairaat naiset selittelevät sairasta käytöstään hormoneilla ja kuukautisoireilla.
Hankkikaa psykot apua ongelmiinne.
Mies
Mietin samaa. Ei helvata. Ja toinen on se että ei kehdata/uskalleta edes kuntosalille mennä, ainakaan yksin. Kun jos joku sattuu katsomaan ja kuinka ne laitteet toimivat jne. Huoh.