Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten ihmeessä teidän miehet kestää teitä, naiset??

Vierailija
02.12.2014 |

Luin noita teidän itkupotkuraivareita, hormonihuuruisia tavaroiden heittelyä ja PMS-pyörremyrskyjä. Te vaikutatte oikeasti ihan hirviöiltä, sairailta narsisteilta. En kestäisi tuollaista päivääkään. Olen nainen, mutten ole koskaan joutunut kärsimään tuollaisesta. Olen ollut neljä kertaa raskaana ja kuukautisetkin ovat tulleet ihan normaalisti viimeiset parikymmentä vuotta, hormonitoimintaa kyllä on.

Eihän tuollaista voi kukaan kestää? Kuukaudesta toiseen alatte hysteerisesti itkeä jostain täysin käsittämättömästä syystä, saatatte heittää miestänne tavaroilla tai rikkoa jotain vaikkapa sen takia, että TV-mainoksessa oli liikuttava musiikki?

Huhhuh. Ettekö te pysty hillitsemään itseänne? Siis jos nuo johtuvat esim. kuukautisista, ettekö te voi kalenteriin laittaa niitä päiviä, jolloin kannattaa vähän tarkkailla omia räyhäämisiään?

Kommentit (36)

Vierailija
21/36 |
02.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsesta asti toistellaan että kerran kuussa naisilla on känkkäränkkäpäivät ja sillon saa käyttäytyä kuin pikkulapsi ihan luvan kanssa, niin kyllähän se aivopesu moneen uppoaa. 

Vierailija
22/36 |
02.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mäkin järkytyin siitä ketjusta, hormonien piikkiin laitetaan jopa väkivaltaa. Ei ne miehetkään kyllä ihan täysillä käy, jos tuollaista jaksavat katsella.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/36 |
02.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin olen miettinyt tätä. Itselläni ei ole mitään tällaisia oireita enkä ole koskaan saanut mitään raivaria, enkä muista että olisin edes riidellyt kunnolla kenenkään kanssa. Itken kyllä joskus, mutta aika harvoin. Ihmiset on erilaisia :)

Vierailija
24/36 |
02.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole tunteeton tai flegmaattinen. Voin aivan hyvin suuttua, jos on tarvetta. Voin nauraa katketakseni, voin itkeä suruuni hysteerisesti, voin ärsyyntyä myös pienestä. En silti voi mitenkään käsittää sitä, ettei aikuinen ihminen pysty käsittelemään tunteitaan tuollaisten aivan käsittämättömien tunteidenpurkausten aikana itsekseen, vaan tekee muiden elämästä helvettiä. Jos tietää, että ennen kuukautisia ärtyy todella helposti, voisi tiedostaa tämän ja vältellä konflikteja tai ainakin ärsytyksen tullessa väistyä muiden tieltä. 

Miksi annatte itsellenne oikeuden vetää puolisot mukaan noihin hormonihyökkäyksiinne? Miettikää nyt, miltä heistä mahtaa tuntua? Mitä jos puolisoillanne olisi kerran kuussa tuollaisia täysin käsittämättömiä tunteenpurkauksia? Kysytte, mitä syötäisiin päivälliseksi ja mies alkaisi huutaa ja itkeä, ettei tiedä! Juoksisi ilman kenkiä ulos pakkaseen, paiskaisi mennessään oven kiinni ja tulisi tunnin päästä takaisin anteeksi pyydellen. Ja kun kysyt uudestaan, että niin, se päivällinen.. Mies soittaisi parhaalle kaverilleen ja tilittäisi, miten vaimo ei ymmärrä mistään mitään..

Ihan sairasta.

ap

Vierailija
25/36 |
02.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.12.2014 klo 12:09"]

Kestäähän naisetkin miehiä, jotka juo puolet tuloista, lyö vaimojaan kerta toisensa perään, ei ole koskaan lapsille läsnä jne.

Jos sinulla on helpot kuukautiset, ei PMS-oireita lainkaan jne. niin onneksi olkoon. Se ei kuitenkaan tee sinusta muita parempaa. Osalla meistä on kamalat oireet ja jos esim. hormonitaso heittelee, se ei katso sukupuolta, rupeaako henkilö käyttäytymään huonosti. Nainen voi itkeä ja haukkua miehensä pystyyn, mies taas vedellä turpaan jokaista vastaantulijaa.

[/quote]

Juu, miesvihaaja leimaa kaikki miehet taas hakkaaja-raiskaaja-tappajiksi. Hae apua miesvihaasi.

Vierailija
26/36 |
02.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka välillä itkisinkin jonkun mielettömän typerän asian vuoksi tai toisinaan kiukuttelisin PMS-oireissani miehelleni hänen syötyä illaksi säästämäni karkit, niin suurimman osan ajasta olen kuitenkin oikein ihana, hurmaava, suloinen, hassu, älykäs, viisas, spontaani, intohimoinen, naisellinen ja seksikäs. Mieheni on jaksanut minua oikein hyvin 10 vuotta ja kehuu joka päivä ihanaksi.

Vierailija
27/36 |
02.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen nainen ja käyttänyt hormonaalista ehkäisyä pitkään, ollut myös pätkiä ilman. Lapsiakin on. Enkä ikinä, ikimaailmassa ole saanut mitään pms raivareita! En myöskään tunne yhtäkään naista, joka näitä saisi! Ainut selkeästi hormoneista johtuva itkupiikki tuli synnytyksen jälkeen kun maito nousi, sitä kesti kokonaisen vuorokauden. Näin kerran ohjelman, jossa oli ihan diagnosoitu tällanen tila, en muista nimeä, mut nimenomaan naisesta tuli ihan raivopää aina tiettynä aikana kiertoa, tämä oli erittäin harvinainen ja vain harvalla naisella esiintyvä tila. Sen vielä ymmärrän, mutta suurin osa naisista laittaa sen keuhkoamisen ja raivareiden saannin hormonien piikkiin, vaikka kyse on vaan omasta typerästä käytöksestä. Tässäkin nää pilaa niiden oikeasti tilasta kärsivien maineen.

Vierailija
28/36 |
02.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.12.2014 klo 12:57"]

Itse olen nainen ja käyttänyt hormonaalista ehkäisyä pitkään, ollut myös pätkiä ilman. Lapsiakin on. Enkä ikinä, ikimaailmassa ole saanut mitään pms raivareita! En myöskään tunne yhtäkään naista, joka näitä saisi! Ainut selkeästi hormoneista johtuva itkupiikki tuli synnytyksen jälkeen kun maito nousi, sitä kesti kokonaisen vuorokauden. Näin kerran ohjelman, jossa oli ihan diagnosoitu tällanen tila, en muista nimeä, mut nimenomaan naisesta tuli ihan raivopää aina tiettynä aikana kiertoa, tämä oli erittäin harvinainen ja vain harvalla naisella esiintyvä tila. Sen vielä ymmärrän, mutta suurin osa naisista laittaa sen keuhkoamisen ja raivareiden saannin hormonien piikkiin, vaikka kyse on vaan omasta typerästä käytöksestä. Tässäkin nää pilaa niiden oikeasti tilasta kärsivien maineen.

[/quote]

Mulle tulee joskus 1-2 päivää ennen kuukautisia tosi alakuloinen mieli, olen ihan luovuttanut kaiken suhteen ja alan miettiä kaikkia vanhoja asioita. Tiedostan, mistä se johtuu, kun kropassakin on sellainen tunne, että kohta alkaa menkat. Mieliala on taas korkealla heti menkkojen alettua. Ei hormonaalista ehkäisyä käytössä.

Vierailija
29/36 |
02.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.12.2014 klo 12:35"]

Miehet pitävät yleensä temperamenttisista naisista. Mä olen tällainen rauhallinen, jopa flegmaattinen, luonteeltani ja se ei viehätä miehiä.

[/quote]

Temperamentti on eri asia, kuin se että käyttäytyy kuin uhmaikäinen ja oikeuttaa sen sillä, että on nainen. 

Miehistä tuollaisia naisia pitävät viehättävänä lähinnä sovinistit, siinä kun tavallaan saa kätevästi oikeutuksen sille, että kohtelee naista muutenkin kuin lasta tai muuten vajaavaltaista. 

Vierailija
30/36 |
02.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.12.2014 klo 12:44"]Lapsesta asti toistellaan että kerran kuussa naisilla on känkkäränkkäpäivät ja sillon saa käyttäytyä kuin pikkulapsi ihan luvan kanssa, niin kyllähän se aivopesu moneen uppoaa. 

[/quote]

Ei ainakaan meillä toisteltu..

Vierailija
31/36 |
02.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsehän ne äijät on naisensa valinneet, varmaan vaan tykkäävät, että on sööttiä kun "vaimo on vähän tuollainen pikku kilahtelija".

Vierailija
32/36 |
02.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.12.2014 klo 13:35"]

[quote author="Vierailija" time="02.12.2014 klo 12:44"]Lapsesta asti toistellaan että kerran kuussa naisilla on känkkäränkkäpäivät ja sillon saa käyttäytyä kuin pikkulapsi ihan luvan kanssa, niin kyllähän se aivopesu moneen uppoaa.    [/quote] Ei ainakaan meillä toisteltu..

[/quote]

No ainakin tuossa toisessa ketjussa selityksenä oli aina joko menkat tai raskaus. Siis noihin outoihin itku. ja raivokohtauksiin. Kaipa se selitys sitten jostain kantautuu nuorempienkin korviin.

Vierailija
33/36 |
02.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi vaihdevuodet paransi tilanteen. Kerran kuukaudessa minäkin tein "tikusta asiaa" ja riitelin paripäivää pms huuruissa - nyt se on vuosien takainen muisto vain:) Mies antoi mennä toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos....

Mun miehellä on pinna kuin purukumia, venyy ja paukkuu mun suhteen vaikka tempperamenttinen muuten onkin. Kai se kuitenkin on rakkautta kun on parikymmentä vuotta jo sietänyt. Pari taloakin on rakennettu ihan sovussa, vuorotellen kiukuteltiin ja heiteltiin tavaroita kun hommat tökki. Toinen sitten sovitteli ja auttoi pahimmassa kohdassa. Meillä ei olla koskaan nalkutettu eikä syytelty mistään, vain asiat joskus riitelee.

Plussapuolella taitaa sittenkin olla enemmän - kumppanuus, läheisyys ja syvä usko "meihin"

Vierailija
34/36 |
02.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
35/36 |
02.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meitä on tässä suhteessa kaksi naista ja molemmilla hervottomat PMS-oireet, yhdessä vaiheessa vielä synkronoiduttiin ja molemmat ämmäiltiin samaan aikaan :D molemmat kuitenkin onneksi tajuaa miltä toi tuntuu ja että ne on ne hormonit jotka puhuu, joten ne riehumiset osaa laittaa sen piikkiin. En ymmärrä miten miehet jaksaa katella tällasta kun ei ole omakohtaista kokemusta siitä miten järjetön ja sekopäinen olo iskee tuohon tiettyyn aikaan.

Vierailija
36/36 |
02.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen nähnyt vaimoni itkevän vain kerran, juuri esikoisen synnyttyä. Sellainen hetkellinen itku, sitten kontrolli palasi.

Vaimo on nähnyt minut itkemässä monen monta kertaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yhdeksän kahdeksan