Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

taaperoimettäjät kuvottavat

Vierailija
02.12.2014 |

MInkälaisia mietteitä teille tulee taaperoimettäjistä tai esim. 4-vuotiaan imettämisestä? Katsoin eilen Imettäjät-ohjelmaa enkä voinut kunnolla katsoa äitiä joka imetti taaperoaan. Jos lapsi osaa puhua ja vaatia tissiä ja omin käsin repii äidin tissin esiin niin hyhhyh. Silloin on jo mielestäni menty liian pitkälle. Vuoden ikäinen lapsi pitäisi jo vierottaa tissistä. Mielipiteitä vai olenko yksin tätä mieltä? Mielelläni myös kuulisin taaperoimettäjiltä miksi he jatkavat imettämistä niin pitkään.

Kommentit (28)

Vierailija
1/28 |
02.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilisessä jaksossahan taapero oli puolitoistavuotias? Ihan pieni vielä. Sekö teistä oli ällöä?

Vierailija
2/28 |
02.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi kultarakas älä katso Imettäjiä jos taapero-imettäjät ällöttää. Itse jätin teho-osaston aina väliin vaikka muu perhe sitä katsoi, kun ällötti. Ja ne hirveet 4D:t kauneusleikkauksista joissa oli oikein lähikuvia hyi. Mene toiseen huoneeseen, jotain mukavaa musiikkia soimaan, ehkä lasi punkkua ja hyvä kirja niin ei tarvitse nähdä :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/28 |
02.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsi pyytää tissiä ei-sanallisesti synnäriltä lähtien. Miten se että se oppii puhumaan muuttaa sitä asiaa - se edelleen pyytää tissiä. Mutta on hienoa, että on joulukuu, niin ei äidit tarkene imettää ihan joka kadunkulmassa hakiessaan pikkueskareita kotiin. Kannattaa nyt yrittää vaikka puolivuotta jonkinlaista siedätyshoitoa nettivideoiden avulla, niin menee kesä lepposammin kun ei tarvii pelätä millon mistäkin nurkan takaa hyökkää joku taaperoimettäjä näkökenttään tissit iloisesti suihkuten.

Vierailija
4/28 |
02.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, olen kanssasi samaa mieltä eli et ole yksin ällötyksinesi:) Minulla on itselläni kolme pulloruokittua lasta, koin sen käteväksi. En vain halunnut olla ihan jatkuvasti kiinni vauvassa enkä olisi ehtinytkään. Lisäksi koen, että imettäessä tissit ovat vauvan omaisuutta ja haluan pitää omani itselläni:)

Vierailija
5/28 |
02.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse pidän jotenkin perverssinä sitä, että lapsi pitää vieroittaa 1-vuotiaana, ei yhtään ennemmin tai myöhemmin. Miksei lapsen oma äiti muka tietäisi koska on aika lopettaa? Tai ettei lapsi osaa itse ilmaista koska on aika lopettaa? Toisten lasten kohdalla imetys ei edes kunnolla alakaan, toisilla se kestää lähemmäs kouluikää useista eri syistä. Luuleeko joku että syyllistäminen jotenkin auttaa asiassa? Voisit jo lopettaa, olisit voinut jatkaa jos olisit vaan halunnut... Yksi ja sama asenne, yksi ja sama asia: MINÄ tiedän paremmin.

Vierailija
6/28 |
02.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.12.2014 klo 16:04"]Minua taas kuvottaa pulloruokkijat. Meitä on erilaisia.
[/quote]

no mikä tässä nyt kuvottaa?

Vierailija
7/28 |
02.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.12.2014 klo 20:45"]Ap, olen kanssasi samaa mieltä eli et ole yksin ällötyksinesi:) Minulla on itselläni kolme pulloruokittua lasta, koin sen käteväksi. En vain halunnut olla ihan jatkuvasti kiinni vauvassa enkä olisi ehtinytkään. Lisäksi koen, että imettäessä tissit ovat vauvan omaisuutta ja haluan pitää omani itselläni:)
[/quote]

Etkö ehtinyt edes esikoisen aikaan imettää? Mitä tärkeämpää sinulla oli ne ensimmäiset kuukaudet kun vauva on oikeasti kiinni äidissä? Noin 4-5kk ylöspäin vauvat ruokailevat jo keskimäärin harvemmin.

Vierailija
8/28 |
02.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuvottaa, että joku antaa lapsilleen lehmän tissistä lypsettyä maitoa! Hyi hitto! Sekin lehmä on ensin syönyt ties mitä antibioottirehua jonka jälkeen maitoa on vielä viety vaikka minkälaisen prosessin läpi.

Vierailija
9/28 |
02.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et ole ap yksin. Muakin jotenkin ällötti se isompi lapsi siinä tissillä kun katoin eilistä ohjelmaa. Mutta oma reaktio vähän yllätti totta puhuen. Ehkä se johtui kun pienempi tarvitsevampi oli siinä vieressä.

Vierailija
10/28 |
02.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minuakin ällöttävät kaiken ikäiset lapset, mutta minä sentään tunnistan ärtymyksen ja inhon omaksi, subjektiiviseksi tunteekseni. Niin sinunkin pitäisi. Ans pitää mölyt vaan mahassa ja lasten ruokailla kuten kullekin itselleen parhaiten sopii. Ja se on asia sillä loppuunkäsitelty.

Vierailija
11/28 |
02.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

MInulla on kolme lasta ja eka imetys ei onnistunut ollenkaan. Seuraavaa imetin 4;kktta ja kolmannen kanssa imetys oli aluksi taistelua(rintatulehduksia ja väärä ote). selvivimme kuitenkin alun hankaluuksista, ja olen todella tyytyväine, että jaksoimme yhdessä yrittää. Imetin 2v2kk:tta lopuksi vain iltaisin. who,kin suosiuttelee 2 vuotiaaksi imetystä. Kun perheessämme on useampia lapsia takasi imetys tauon arkeen vain meille kahdelle. En tiedä johtuuko pelkästään kuopukseni persoonasta, mutta hänen on todella helppo ilmaista hellyyttä ja tulla lähelle. uskoisin että positiiviset imetyshetket ovat edesauttaneet juuro läheisyyden ilmaisemiseen/silittelyyn. ( hän siis silittelee isompia sisaruksiaankin). Tsemppäi kaikille ietyksen kanssa tahiville

Vierailija
12/28 |
02.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua taas inhottaa lehmänmaitoa juovat ihmiset. Vieroitus epäonnistunut kun pitää toisen lajin vauvojen ruoka viedä?

Vierailija
13/28 |
02.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä taas olisin todella halunnut imettää, mutta maitoa ei vaan tullut, vaikka kuinka koetettiin, enkä hevillä luovuttanut. Mulle se merkitsee ruokinnan lisäksi myös ihanaa läheisyyttä, rauhaisaa yhdessäoloa omassa pehmeässä ja turvallisessa kuplassa, kunhan ei ihan "kouluikään" asti vedellä.

Vierailija
14/28 |
02.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.12.2014 klo 21:14"]Kuka ihme tunkee seksuaalisia ruumiinosiaan ALAIKÄISEN LAPSEN suuhun??! Se, että se maito nyy valitettavasti päättää kertyä juuri rintoihin EI tarkoita sitä, että lapsen olisi soveliasta ottaa aikuisen naisen rintoja suuhunsa. Rintojen sisältö on kyllä lapsen, siitä emme pääse mihinkään..mutta itse rinnat kuuluu seksiin ja ovat miehen "omaisuutta". Maidon voi pumpata pulloon ja ruokkia sitten lapsensa.
Oletteko muka niin idiootteja, että jos maito kertyisi vaikkapa miesten kiveksiin, niin hyväksyisitte sitten senkin ihan normaalina että mies työntää peniksen lapsen suuhun ja lapsi siitä sitten itse runkkailee ja puristelee kiveksiä saadakseen suunsa täyteen tuota elämän eliksiiriä? :D

Minulle ainakin rinnat ovat aina olleet suuri osa seksuaalisuutta ja etenkin nännit. Kun mies hipaiseekin rintoihini kiihotun samantien..jonkun muun kuin oma käteni sivellessä nännejäni pystyn saamaan orgasmin, ja nännit ovatkin herkempi osa minussa kuin klitoris. Ja en ikinä voisi kuvitellakaan jotakin lasta kiinnittyneenä suullaan rintoihini. Pidän erittäin vastenmielisinä ja arveluttavina suurinta osaa naisista jotka siihen pystyvät. Täytyy olla jokin pedofiilinen juttu heillä.
[/quote]

Sun provo meni vähän yli.

Vierailija
15/28 |
02.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.12.2014 klo 21:14"]Kuka ihme tunkee seksuaalisia ruumiinosiaan ALAIKÄISEN LAPSEN suuhun??! Se, että se maito nyy valitettavasti päättää kertyä juuri rintoihin EI tarkoita sitä, että lapsen olisi soveliasta ottaa aikuisen naisen rintoja suuhunsa. Rintojen sisältö on kyllä lapsen, siitä emme pääse mihinkään..mutta itse rinnat kuuluu seksiin ja ovat miehen "omaisuutta". Maidon voi pumpata pulloon ja ruokkia sitten lapsensa.
Oletteko muka niin idiootteja, että jos maito kertyisi vaikkapa miesten kiveksiin, niin hyväksyisitte sitten senkin ihan normaalina että mies työntää peniksen lapsen suuhun ja lapsi siitä sitten itse runkkailee ja puristelee kiveksiä saadakseen suunsa täyteen tuota elämän eliksiiriä? :D

Minulle ainakin rinnat ovat aina olleet suuri osa seksuaalisuutta ja etenkin nännit. Kun mies hipaiseekin rintoihini kiihotun samantien..jonkun muun kuin oma käteni sivellessä nännejäni pystyn saamaan orgasmin, ja nännit ovatkin herkempi osa minussa kuin klitoris. Ja en ikinä voisi kuvitellakaan jotakin lasta kiinnittyneenä suullaan rintoihini. Pidän erittäin vastenmielisinä ja arveluttavina suurinta osaa naisista jotka siihen pystyvät. Täytyy olla jokin pedofiilinen juttu heillä.
[/quote]

Turhan kärkevä kirjoitus vaikka osin samaa mieltä olenkin. Mutta rintani ovat minun, eikä mieheni. Siitä huolimatta vauvan imetys on mulle ok, mut raja menee juuri siinä kun lapsi sanallisesti pyytää tissiä tai kaivaa sitä itse esiin. Muiden taaperoimetys ei minua häiritse, itse en sitä silti halua tehdä koska koen rintojeni olevan niin suuri osa seksiä.

Vierailija
16/28 |
02.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään olin ymmärtävinäni kuningaskuluttujasta, että nan1.Ssä on palmuöljyä? kyllä omalle lapselle halusin antaa omaa maitoa, mikä oikeasti luonto tarkoittanut ihmisnisäkkään ensiravinnoksi. Onneksi imetys onnistui, eikä tarvinnut turvautua korvikkeisiin. Mutta kukin tyylillään.

Vierailija
17/28 |
02.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä hyväksyn itsekin sen, että mun mielipiteissä on jotain pimeetä. Taaperoimettäjät on vastenmielisen näköisiä, sekä imettäjä että imijä, silloin ku se lapsi on jotain yli kahden. Oksettavaa, jos on yli kolmen. Mutta mun mielestä on myös vastenmielistä nähdä joku kolme-nelivuotias munasillaan, siis esim. kesällä hiljaisilla rannoilla tai nurmikentillä kun nää housuttomat pojat juoksentelee vanhempien syödessä retkieväitään.

Tätä kirjoittaessani aloin oikein miettiä, miksi ajattelin just housuttomia poikia, mitä siis ajattelen samanikäisistä housuttomista tytöistä. No en tiedä, pikkulikoilla on aina pikkarit tai mekko, ilmeisesti vanhemmat aattelee, ettei tytön pimppa saa näkyä mutta pojista ei niin väliä.

Kotonaan tai mökeillään toki jokainen saa elää just niin ku haluaa, julkisesti ei tarvis kaikkea muille esitellä. Ja turha sanoa, ettei ole pakko katsoa. Sillä perusteellahan ei itsepaljastajissakaan olis mitään vikaa.

Vierailija
18/28 |
02.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.12.2014 klo 20:59"][quote author="Vierailija" time="02.12.2014 klo 20:45"]Ap, olen kanssasi samaa mieltä eli et ole yksin ällötyksinesi:) Minulla on itselläni kolme pulloruokittua lasta, koin sen käteväksi. En vain halunnut olla ihan jatkuvasti kiinni vauvassa enkä olisi ehtinytkään. Lisäksi koen, että imettäessä tissit ovat vauvan omaisuutta ja haluan pitää omani itselläni:)
[/quote]

Etkö ehtinyt edes esikoisen aikaan imettää? Mitä tärkeämpää sinulla oli ne ensimmäiset kuukaudet kun vauva on oikeasti kiinni äidissä? Noin 4-5kk ylöspäin vauvat ruokailevat jo keskimäärin harvemmin.
[/quote]

Minulla on kaksi esikoista. Koin koko perheen jaksamisen ja hyvinvoinnin niin henkisesti kuin taloudellisestikin yhden vauvan hyvinvointia tärkeämpänä. Niin kuin se onkin.

Vierailija
19/28 |
02.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun esikoinen pyysi tissiä ja repinpaidannalas jo 8kk ikäisenä. Imetyksennlopetin ,kun oli 1v8kk. Sen jälkeen einole maitoa juurikaan juonut.n
Imeväisikäinen tarvitsee maitoa, miksi sinä itse koet että toisen nisäkkäänn maito oli lapsellesinparempaa kuin omannlajin maito?
Tämä on asia mitä itse ennkäsitä. Eli miksi jonkun mielestä oma lapsineintarvitse enää rintamaitoa mutta tarvitsee kuitenkin lehmän maitoa! Minusta se on todella kummallista.

Vierailija
20/28 |
02.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpa harmi että imetys saa sinulle noin pahan mielen. Toivottavasti pääset yli imetyspettymyksestäsi ja saat voimaa keskittyä elämässä asioihin jotka tekevät sinut iloiseksi. Rakkautta päivääsi!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme seitsemän kolme